Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Koncept Alpine A4810 powstał w ramach pracy dyplomowej studentów z Instituto Europeo di Design.
Ciekawą inicjatywą wykazała się francuska marka Alpine, która wraz z dyplomantami z Instituto Europeo di Design stworzyła wizję konceptu przyszłości o nazwie A4810. Koncepcja, wykonana w całości przez studentów, nadzorowana przez pracowników wydziału i zespół projektantów Alpine, nie jest zapowiedzią przyszłego modelu ani języka projektowania, ale ma na celu zaprezentowanie talentów nowej generacji projektantów samochodowych.
Projekt jest zbudowany wokół wodorowego układu napędowego, z silnikiem i zbiornikami paliwa zaprojektowanymi tak, jak w "typowym hipersamochodzie". Sugeruje to, że samochód wykorzystuje silnik spalinowy, tak jak ostatnie prototypy Toyoty przeznaczone do sportów motorowych, a nie ogniwo wodorowe. To zasadniczo wpływa na sposób rozłożenia elementów napędu w samochodzie.
Do najważniejszych zagadnień w projekcie należy wykorzystanie “negatywnych (wklęsłych) przestrzeni” nadwozia supersamochodu, podobnie jak w produkcyjnych samochodach tej klasy np. Lotus Evija czy Ford GT. Najbardziej widoczne jest to w bocznych sekcjach samochodu oraz w relacji nadwozia do powierzchni przeszklonej, gdzie przednia szyba, dach i szyby drzwi zostały połączone w jedną strukturę przypominającą namiot lub kroplę wody.
Na przecięciu dwóch głównych powierzchni nadwozia, nad tylnymi kołami, wznosi się pozornie lewitujący, srebrny element łączący tylne nadkole z dachem. Widoczne są oczywiste wizualne nawiązania do dziedzictwa Alpine w zakresie samochodów drogowych, takie jak linia środkowa biegnąca przez całą długość nadwozia A4810 i grafika z czterema reflektorami. Może to być również zapowiedź przyszłych działań Alpine w zakresie wyścigów wytrzymałościowych. Przy długości 5091 mm, szerokości 2010 mm i wysokości zaledwie 1055 mm, koncepcja ta we wszystkich wymiarach nie odbiega od nowoczesnej wyścigówki klasy LMDh.
Jedno trzeba przyznać - historia Alpine, w której zawsze motorsport przenikał się z samochodami drogowymi, jest wspaniałą inspiracją dla tego typu ćwiczenia designerskiego. Wizja Alpine A4810 daje pogląd na to, jak mogłyby wyglądać supersamochody przyszłości, gdy już nowe pokolenie utalentowanych projektantów rozpocznie karierę w przemyśle motoryzacyjnym.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pagani pozbawiło swój klejnot koronny dachu i dodało opcję manualnej skrzyni. Hipersamochód idealny?
Podkręcony silnik Hondy Type R wystarcza, aby nowy Atom 4RR miał więcej mocy niż potężny Atom V8.
Tylko pozornie model ten jest elektryczną wersją udanego HR-V.
Przywiązani do klasycznego furgonu z Niemiec mogą nie znaleźć wspólnego języka z T7. I nie chodzi tu o to, co oferuje.
DBX nie miał dobrych początków, ale zdaje się, że wkracza na odpowiednią ścieżkę.
Debiutuje poliftowe Porsche 911 992 w wersji AWD oraz z nadwoziem Targa.
Nowa nazwa, odświeżony design i wnętrze - Ferrari Amalfi ma być nowym bazowym GT w miejsce Romy.
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.