BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Koncept Alpine A4810 powstał w ramach pracy dyplomowej studentów z Instituto Europeo di Design.
Ciekawą inicjatywą wykazała się francuska marka Alpine, która wraz z dyplomantami z Instituto Europeo di Design stworzyła wizję konceptu przyszłości o nazwie A4810. Koncepcja, wykonana w całości przez studentów, nadzorowana przez pracowników wydziału i zespół projektantów Alpine, nie jest zapowiedzią przyszłego modelu ani języka projektowania, ale ma na celu zaprezentowanie talentów nowej generacji projektantów samochodowych.
Projekt jest zbudowany wokół wodorowego układu napędowego, z silnikiem i zbiornikami paliwa zaprojektowanymi tak, jak w "typowym hipersamochodzie". Sugeruje to, że samochód wykorzystuje silnik spalinowy, tak jak ostatnie prototypy Toyoty przeznaczone do sportów motorowych, a nie ogniwo wodorowe. To zasadniczo wpływa na sposób rozłożenia elementów napędu w samochodzie.
Do najważniejszych zagadnień w projekcie należy wykorzystanie “negatywnych (wklęsłych) przestrzeni” nadwozia supersamochodu, podobnie jak w produkcyjnych samochodach tej klasy np. Lotus Evija czy Ford GT. Najbardziej widoczne jest to w bocznych sekcjach samochodu oraz w relacji nadwozia do powierzchni przeszklonej, gdzie przednia szyba, dach i szyby drzwi zostały połączone w jedną strukturę przypominającą namiot lub kroplę wody.
Na przecięciu dwóch głównych powierzchni nadwozia, nad tylnymi kołami, wznosi się pozornie lewitujący, srebrny element łączący tylne nadkole z dachem. Widoczne są oczywiste wizualne nawiązania do dziedzictwa Alpine w zakresie samochodów drogowych, takie jak linia środkowa biegnąca przez całą długość nadwozia A4810 i grafika z czterema reflektorami. Może to być również zapowiedź przyszłych działań Alpine w zakresie wyścigów wytrzymałościowych. Przy długości 5091 mm, szerokości 2010 mm i wysokości zaledwie 1055 mm, koncepcja ta we wszystkich wymiarach nie odbiega od nowoczesnej wyścigówki klasy LMDh.
Jedno trzeba przyznać - historia Alpine, w której zawsze motorsport przenikał się z samochodami drogowymi, jest wspaniałą inspiracją dla tego typu ćwiczenia designerskiego. Wizja Alpine A4810 daje pogląd na to, jak mogłyby wyglądać supersamochody przyszłości, gdy już nowe pokolenie utalentowanych projektantów rozpocznie karierę w przemyśle motoryzacyjnym.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.