Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Koncept Alpine A4810 powstał w ramach pracy dyplomowej studentów z Instituto Europeo di Design.
Ciekawą inicjatywą wykazała się francuska marka Alpine, która wraz z dyplomantami z Instituto Europeo di Design stworzyła wizję konceptu przyszłości o nazwie A4810. Koncepcja, wykonana w całości przez studentów, nadzorowana przez pracowników wydziału i zespół projektantów Alpine, nie jest zapowiedzią przyszłego modelu ani języka projektowania, ale ma na celu zaprezentowanie talentów nowej generacji projektantów samochodowych.
Projekt jest zbudowany wokół wodorowego układu napędowego, z silnikiem i zbiornikami paliwa zaprojektowanymi tak, jak w "typowym hipersamochodzie". Sugeruje to, że samochód wykorzystuje silnik spalinowy, tak jak ostatnie prototypy Toyoty przeznaczone do sportów motorowych, a nie ogniwo wodorowe. To zasadniczo wpływa na sposób rozłożenia elementów napędu w samochodzie.
Do najważniejszych zagadnień w projekcie należy wykorzystanie “negatywnych (wklęsłych) przestrzeni” nadwozia supersamochodu, podobnie jak w produkcyjnych samochodach tej klasy np. Lotus Evija czy Ford GT. Najbardziej widoczne jest to w bocznych sekcjach samochodu oraz w relacji nadwozia do powierzchni przeszklonej, gdzie przednia szyba, dach i szyby drzwi zostały połączone w jedną strukturę przypominającą namiot lub kroplę wody.
Na przecięciu dwóch głównych powierzchni nadwozia, nad tylnymi kołami, wznosi się pozornie lewitujący, srebrny element łączący tylne nadkole z dachem. Widoczne są oczywiste wizualne nawiązania do dziedzictwa Alpine w zakresie samochodów drogowych, takie jak linia środkowa biegnąca przez całą długość nadwozia A4810 i grafika z czterema reflektorami. Może to być również zapowiedź przyszłych działań Alpine w zakresie wyścigów wytrzymałościowych. Przy długości 5091 mm, szerokości 2010 mm i wysokości zaledwie 1055 mm, koncepcja ta we wszystkich wymiarach nie odbiega od nowoczesnej wyścigówki klasy LMDh.
Jedno trzeba przyznać - historia Alpine, w której zawsze motorsport przenikał się z samochodami drogowymi, jest wspaniałą inspiracją dla tego typu ćwiczenia designerskiego. Wizja Alpine A4810 daje pogląd na to, jak mogłyby wyglądać supersamochody przyszłości, gdy już nowe pokolenie utalentowanych projektantów rozpocznie karierę w przemyśle motoryzacyjnym.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
„WE RIDE AS ONE” – hasło łączące dziesiątki tysięcy Ducatisti, czyli miłośników marki z Borgo Panigale.
Mazury to wymarzony kierunek na wakacyjną przygodę. Bawiliśmy się fantastycznie.
Inspirowany modelami Carrera 2.7 RS i GT3 RS 4.0 nowy European RS jest ultra-analogowym Porsche 911.
Zmodernizowane wersje dotychczasowego Porsche Cayenne na benzynę pozostaną w ofercie obok nowego EV.
Wykorzystując sztuczki z 765LT McLaren stworzył jeden z najlepszych supersamochodów naszych czasów.
Nabywcy hybrydowego BMW M5 będą mogli dokupić do niego karbonowe dodatki z palety M Performance.
Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.
Następca LaFerrari będzie pomostem między zespołem wyścigowym, a działem drogowym marki Ferrari.
Nowy napęd i liczne poprawki podwozia sprawiły, że 992 Carrera GTS powróciła do optymalnej formy.
Zmiana W12 na V8 plug-in spowoduje, że nowy Flying Spur będzie miał tyle mocy co Panamera Turbo S.
Panamera GTS i Panamera Turbo S E-Hybrid dołączają do gamy nowej generacji limuzyny Porsche.
W gamie Porsche Macan pojawiły się dwa nowe warianty: bazowy model z jednym motorem oraz mocne 4S.
Zmiany w nazewnictwie marki Audi spowodowały, że A4 sedan i kombi będą teraz nosić oznaczenie A5.
Większa moc, lepsze chłodzenie i opony Cup 2R mają zrobić z Mercedesa-AMG GT zabawkę na tor.