Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Koncept Alpine A4810 powstał w ramach pracy dyplomowej studentów z Instituto Europeo di Design.
Ciekawą inicjatywą wykazała się francuska marka Alpine, która wraz z dyplomantami z Instituto Europeo di Design stworzyła wizję konceptu przyszłości o nazwie A4810. Koncepcja, wykonana w całości przez studentów, nadzorowana przez pracowników wydziału i zespół projektantów Alpine, nie jest zapowiedzią przyszłego modelu ani języka projektowania, ale ma na celu zaprezentowanie talentów nowej generacji projektantów samochodowych.
Projekt jest zbudowany wokół wodorowego układu napędowego, z silnikiem i zbiornikami paliwa zaprojektowanymi tak, jak w "typowym hipersamochodzie". Sugeruje to, że samochód wykorzystuje silnik spalinowy, tak jak ostatnie prototypy Toyoty przeznaczone do sportów motorowych, a nie ogniwo wodorowe. To zasadniczo wpływa na sposób rozłożenia elementów napędu w samochodzie.
Do najważniejszych zagadnień w projekcie należy wykorzystanie “negatywnych (wklęsłych) przestrzeni” nadwozia supersamochodu, podobnie jak w produkcyjnych samochodach tej klasy np. Lotus Evija czy Ford GT. Najbardziej widoczne jest to w bocznych sekcjach samochodu oraz w relacji nadwozia do powierzchni przeszklonej, gdzie przednia szyba, dach i szyby drzwi zostały połączone w jedną strukturę przypominającą namiot lub kroplę wody.
Na przecięciu dwóch głównych powierzchni nadwozia, nad tylnymi kołami, wznosi się pozornie lewitujący, srebrny element łączący tylne nadkole z dachem. Widoczne są oczywiste wizualne nawiązania do dziedzictwa Alpine w zakresie samochodów drogowych, takie jak linia środkowa biegnąca przez całą długość nadwozia A4810 i grafika z czterema reflektorami. Może to być również zapowiedź przyszłych działań Alpine w zakresie wyścigów wytrzymałościowych. Przy długości 5091 mm, szerokości 2010 mm i wysokości zaledwie 1055 mm, koncepcja ta we wszystkich wymiarach nie odbiega od nowoczesnej wyścigówki klasy LMDh.
Jedno trzeba przyznać - historia Alpine, w której zawsze motorsport przenikał się z samochodami drogowymi, jest wspaniałą inspiracją dla tego typu ćwiczenia designerskiego. Wizja Alpine A4810 daje pogląd na to, jak mogłyby wyglądać supersamochody przyszłości, gdy już nowe pokolenie utalentowanych projektantów rozpocznie karierę w przemyśle motoryzacyjnym.
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Najszybsze Alpine A110 poprawiło się o 20 s względem wersji R. Może stąd cena 265 tys. euro…
Z mocą ponad 850 KM nowe Ferrari 296 VS będzie jedną z najgorętszych premier 2025 roku.
Alpine A390 ma zadebiutować jeszcze w tym roku. Model ten bierze na celownik Polestara i Porsche.
Zgodnie z harmonogramem elektryfikacji, Ferrari zaprezentuje swoje pierwsze EV jeszcze w tym roku.
Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.
Audi znowu miesza w gamie. Seria A6 będzie kontynuowana, zatem RS6 zachowa V8 i napęd quattro.
Jako odpowiedź na R5, a w mocniejszych wersjach na Alpine A290, Cupra Raval ma sporo do wygrania.
Stawka wyścigu Le Mans coraz bardziej się zacieśnia. W 2027 do topowej klasy LMDh dołączy Ford.
Designer Anthony Jannarelly stworzył modne retro-coupe na bazie Ferrari 360 i nazwał je Ælla-60.
Polestar 4 dołącza do “dwójki” i “trójki” w unikalnej, inspirowanej rajdami kolekcji Arctic Circle.
Morgan podzielił się informacjami na temat nowego modelu flagowego z sześciocylindrowym silnikiem.
Jedno z najlepszych szybkich kombi - BMW M3 Touring - właśnie dostało ostrzejszą wersję CS.