Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Specjaliści od napędów wodorowych łączą siły z BAC w celu stworzenia napędu do samochodu sportowego neutralnego dla środowiska.
Viritech, innowator w dziedzinie wodorowych układów napędowych, nawiązał współpracę z brytyjską firmą produkującą samochody sportowe BAC przy opracowywaniu wysokowydajnych, niskoemisyjnych układów napędowych do użytku w samochodach sportowych, począwszy od BAC Mono.
Partnerstwo stanowiło podstawę udanego wniosku o dotację finansową z Biura Pojazdów Zeroemisyjnych (Office for Zero Emissions Vehicles), poprzez sieć pojazdów niszowych (Niche Vehicle Network), wspieraną przez Innovate UK. Pieniądze zostaną przeznaczone na stworzenie nowej generacji napędów wodorowych przeznaczonych dla niskoseryjnych zastosowań w branży motoryzacyjnej, chociażby dla takich firm jak BAC, która produkuje wysoko wyspecjalizowane samochody o wysokich osiągach. To daje szansa małym producentom niszowych aut szansą na dalsze funkcjonowanie po roku 2030, gdy np. w Wielkiej Brytanii nie będzie już można zarejestrować samochodu o tradycyjnym silniku.
Doświadczenie Viritecha w technologii hybrydowej już teraz obejmuje zastosowania nie tylko w motoryzacji, ale też w transporcie morskim i kosmonautyce. Kompetencje firmy obejmują tworzenie wszystkich elementów ogniw wodorowych, w tym specjalistyczne jednostki zarządzania energią H2, zbiorniki ciśnieniowe i lekkie zasobniki energii.
Dyrektor Techniczny Viritech Matt Faulks mówi: „Współpraca z BAC przy tym ekscytującym wyzwaniu to doskonałe partnerstwo. Łączy nas pasja do innowacji motoryzacyjnych i opracowywania pojazdów o wysokich osiągach, a także zaangażowanie w zapewnienie wszystkim podmiotom w branży, od niszowych po masowe, tętniącej życiem przyszłości o zerowej emisji.”
To właśnie niskoemisyjność i nastawienie na lekkość konstrukcji w tworzeniu napędów wodorowych są czynnikami, które synchronizują się z motoryzacyjnym DNA formy BAC obejmującym zaangażowanie kierowcy i bezkompromisowe osiągi. Projekt będzie oparty o samochód BAC Mono, a doświadczenie będzie polegało na próbie zachowania w aucie czynnika zaangażowania kierowcy przy jednoczesnym zmniejszeniu masy i zachowaniu delikatnej równowagi elementów pakietu technicznego samochodu sportowego.
Neill Briggs, współzałożyciel BAC i dyrektor ds. rozwoju produktów, powiedział: „Jesteśmy zachwyceni współpracą z Viritech i ich przełomowym podejściem do FCEV. Technologia zawsze była na czele naszego rozwoju i nadal jesteśmy zaangażowani w odkrywanie nowych innowacji motoryzacyjnych we wszystkim, co robimy. Paliwa alternatywne, wraz z lekkimi metodami konstrukcyjnymi, znacznie zmniejszają emisję spalin w pojazdach bez uszczerbku dla zaangażowania kierowcy, czyli czegoś, co staramy się zachować w firmie BAC.”
Silniki spalinowe są u kresu swojego istnienia, a nie istnieją żadne przepisy pozwalające niszowym producentom dalej je produkować w małych ilościach po roku 2030, więc tego typu kooperacja będzie kluczowa dla przyszłej działalności producentów samochodów małoseryjnych. Tak jak Cosworth był dla Forda dostawcą układów napędowych w drugiej połowie XX w., tak teraz takie firmy jak Viritech mogą być przyszłością producentów aut.
Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Ducati Multistrada Pikes Peak V4 ocieka sportem, dzięki wprowadzonym innowacjom i nowemu zawieszeniu Öhlins.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Władze Alpine sugerują, że ich nowy flagowy supersamochód może być zasilany wodorem.
Dostępność opon do Ferrari 288 GTO to problem, który Pirelli chce rozwiązać modelem P7 Cinturato.
Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Wkrótce Ioniq 6 N dołączy do elektrycznej gamy sportowych Hyundaiów obok znakomitego Ioniq’a 5 N.
Wraz z premierą Mercedesa-AMG CLE63 zakończymy spekulacje na temat źródła jego napędu.
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Nowoczesne coupe Caterhama z elektryczną technologią Yamahy zakończy proces rozwojowy w 2025 r.
Mulliner to wersja specjalna dla klientów, którym zwykły Continental GT wydaje się zbyt pospolity.
RS5 następnej generacji zastąpi jednocześnie modele RS4 Avant i RS5 Sportback.
McLaren zapowiada premierę nowego hipersamochodu W1 - duchowego następcy F1 i P1.
Nasilają się plotki o powrocie na rynek Nissana Silvia opartego o elektryczną architekturę Alpine.
Toyota testuje Corollę GR na Nürburgringu, co wywołało lawinę spekulacji o przyszłości tego modelu.