Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Specjaliści od napędów wodorowych łączą siły z BAC w celu stworzenia napędu do samochodu sportowego neutralnego dla środowiska.
Viritech, innowator w dziedzinie wodorowych układów napędowych, nawiązał współpracę z brytyjską firmą produkującą samochody sportowe BAC przy opracowywaniu wysokowydajnych, niskoemisyjnych układów napędowych do użytku w samochodach sportowych, począwszy od BAC Mono.
Partnerstwo stanowiło podstawę udanego wniosku o dotację finansową z Biura Pojazdów Zeroemisyjnych (Office for Zero Emissions Vehicles), poprzez sieć pojazdów niszowych (Niche Vehicle Network), wspieraną przez Innovate UK. Pieniądze zostaną przeznaczone na stworzenie nowej generacji napędów wodorowych przeznaczonych dla niskoseryjnych zastosowań w branży motoryzacyjnej, chociażby dla takich firm jak BAC, która produkuje wysoko wyspecjalizowane samochody o wysokich osiągach. To daje szansa małym producentom niszowych aut szansą na dalsze funkcjonowanie po roku 2030, gdy np. w Wielkiej Brytanii nie będzie już można zarejestrować samochodu o tradycyjnym silniku.
Doświadczenie Viritecha w technologii hybrydowej już teraz obejmuje zastosowania nie tylko w motoryzacji, ale też w transporcie morskim i kosmonautyce. Kompetencje firmy obejmują tworzenie wszystkich elementów ogniw wodorowych, w tym specjalistyczne jednostki zarządzania energią H2, zbiorniki ciśnieniowe i lekkie zasobniki energii.
Dyrektor Techniczny Viritech Matt Faulks mówi: „Współpraca z BAC przy tym ekscytującym wyzwaniu to doskonałe partnerstwo. Łączy nas pasja do innowacji motoryzacyjnych i opracowywania pojazdów o wysokich osiągach, a także zaangażowanie w zapewnienie wszystkim podmiotom w branży, od niszowych po masowe, tętniącej życiem przyszłości o zerowej emisji.”
To właśnie niskoemisyjność i nastawienie na lekkość konstrukcji w tworzeniu napędów wodorowych są czynnikami, które synchronizują się z motoryzacyjnym DNA formy BAC obejmującym zaangażowanie kierowcy i bezkompromisowe osiągi. Projekt będzie oparty o samochód BAC Mono, a doświadczenie będzie polegało na próbie zachowania w aucie czynnika zaangażowania kierowcy przy jednoczesnym zmniejszeniu masy i zachowaniu delikatnej równowagi elementów pakietu technicznego samochodu sportowego.
Neill Briggs, współzałożyciel BAC i dyrektor ds. rozwoju produktów, powiedział: „Jesteśmy zachwyceni współpracą z Viritech i ich przełomowym podejściem do FCEV. Technologia zawsze była na czele naszego rozwoju i nadal jesteśmy zaangażowani w odkrywanie nowych innowacji motoryzacyjnych we wszystkim, co robimy. Paliwa alternatywne, wraz z lekkimi metodami konstrukcyjnymi, znacznie zmniejszają emisję spalin w pojazdach bez uszczerbku dla zaangażowania kierowcy, czyli czegoś, co staramy się zachować w firmie BAC.”
Silniki spalinowe są u kresu swojego istnienia, a nie istnieją żadne przepisy pozwalające niszowym producentom dalej je produkować w małych ilościach po roku 2030, więc tego typu kooperacja będzie kluczowa dla przyszłej działalności producentów samochodów małoseryjnych. Tak jak Cosworth był dla Forda dostawcą układów napędowych w drugiej połowie XX w., tak teraz takie firmy jak Viritech mogą być przyszłością producentów aut.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
MGA Factory Edition od brytyjskiej firmy Frontline to klasyk o osiągach godnych supersamochodów.
JCR to specjaliści od tuningu Porsche, a ich najnowsza kreacja bazuje na wspaniałym 911 S/T.
Super-GT Aston Martina wkrótce doczeka się wzmocnionej i nastawionej na tor wersji specjalnej.
Gama Bentleya powiększa się o bazowe warianty Continentala GT i Flying Spura z napędem hybrydowym.
Mali producenci będą mogli sprzedawać w UK samochody spalinowe do 2030 roku, a hybrydy do 2035.
Karbonowe dodatki, bodykit i ponad 500 KM to pakiet jaki Abt proponuje do limitowanego Audi RS3 R.
Zenvo Aurora będzie pierwszym z wielu hipersamochodów korzystających z modułowego silnika V12.
McLaren i Forseven razem stworzą McLaren Group Holdings, a strategia firmy obierze nowy tor.
Wkrótce Ioniq 6 N dołączy do elektrycznej gamy sportowych Hyundaiów obok znakomitego Ioniq’a 5 N.
Skoda Elroq RS o mocy 340 KM to pierwszy elektryczny SUV o sportowym charakterze w swoim segmencie.
Lotus upraszcza nazewnictwo wewnątrz gamy Emeyi i Eletre oraz wprowadza nowe wersje wyposażenia.
Hyundai podzielił się zdjęciami małego, zwariowanego hot hatcha EV. Czy to duchowy następca i20 N?