BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Specjaliści od napędów wodorowych łączą siły z BAC w celu stworzenia napędu do samochodu sportowego neutralnego dla środowiska.
Viritech, innowator w dziedzinie wodorowych układów napędowych, nawiązał współpracę z brytyjską firmą produkującą samochody sportowe BAC przy opracowywaniu wysokowydajnych, niskoemisyjnych układów napędowych do użytku w samochodach sportowych, począwszy od BAC Mono.
Partnerstwo stanowiło podstawę udanego wniosku o dotację finansową z Biura Pojazdów Zeroemisyjnych (Office for Zero Emissions Vehicles), poprzez sieć pojazdów niszowych (Niche Vehicle Network), wspieraną przez Innovate UK. Pieniądze zostaną przeznaczone na stworzenie nowej generacji napędów wodorowych przeznaczonych dla niskoseryjnych zastosowań w branży motoryzacyjnej, chociażby dla takich firm jak BAC, która produkuje wysoko wyspecjalizowane samochody o wysokich osiągach. To daje szansa małym producentom niszowych aut szansą na dalsze funkcjonowanie po roku 2030, gdy np. w Wielkiej Brytanii nie będzie już można zarejestrować samochodu o tradycyjnym silniku.
Doświadczenie Viritecha w technologii hybrydowej już teraz obejmuje zastosowania nie tylko w motoryzacji, ale też w transporcie morskim i kosmonautyce. Kompetencje firmy obejmują tworzenie wszystkich elementów ogniw wodorowych, w tym specjalistyczne jednostki zarządzania energią H2, zbiorniki ciśnieniowe i lekkie zasobniki energii.
Dyrektor Techniczny Viritech Matt Faulks mówi: „Współpraca z BAC przy tym ekscytującym wyzwaniu to doskonałe partnerstwo. Łączy nas pasja do innowacji motoryzacyjnych i opracowywania pojazdów o wysokich osiągach, a także zaangażowanie w zapewnienie wszystkim podmiotom w branży, od niszowych po masowe, tętniącej życiem przyszłości o zerowej emisji.”
To właśnie niskoemisyjność i nastawienie na lekkość konstrukcji w tworzeniu napędów wodorowych są czynnikami, które synchronizują się z motoryzacyjnym DNA formy BAC obejmującym zaangażowanie kierowcy i bezkompromisowe osiągi. Projekt będzie oparty o samochód BAC Mono, a doświadczenie będzie polegało na próbie zachowania w aucie czynnika zaangażowania kierowcy przy jednoczesnym zmniejszeniu masy i zachowaniu delikatnej równowagi elementów pakietu technicznego samochodu sportowego.
Neill Briggs, współzałożyciel BAC i dyrektor ds. rozwoju produktów, powiedział: „Jesteśmy zachwyceni współpracą z Viritech i ich przełomowym podejściem do FCEV. Technologia zawsze była na czele naszego rozwoju i nadal jesteśmy zaangażowani w odkrywanie nowych innowacji motoryzacyjnych we wszystkim, co robimy. Paliwa alternatywne, wraz z lekkimi metodami konstrukcyjnymi, znacznie zmniejszają emisję spalin w pojazdach bez uszczerbku dla zaangażowania kierowcy, czyli czegoś, co staramy się zachować w firmie BAC.”
Silniki spalinowe są u kresu swojego istnienia, a nie istnieją żadne przepisy pozwalające niszowym producentom dalej je produkować w małych ilościach po roku 2030, więc tego typu kooperacja będzie kluczowa dla przyszłej działalności producentów samochodów małoseryjnych. Tak jak Cosworth był dla Forda dostawcą układów napędowych w drugiej połowie XX w., tak teraz takie firmy jak Viritech mogą być przyszłością producentów aut.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.