Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Były prezes Porsche dołącza do zarządu McLarena

Grupa McLaren ogłosiła zmiany w zarządzie związane z nowymi inwestycjami w spółce. Pięć nowych osób, w tym były prezes Porsche, dołączają do brytyjskiej manufaktury.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

13 października 2021
McLaren
3

Grupa McLaren, w której skład wchodzi wydział samochodów drogowych, zespół wyścigowy i centrum technologiczne, ogłosiła szereg roszad w swoim zarządzie. Zmiany podyktowane są pozyskaniem nowych inwestorów, którzy wpłacając 550 mln funtów pomogli McLarenowi borykającemu się z problemami finansowymi.

Dwie nowe postaci w zarządzie spółki wywodzą się z dwóch nowych akcjonariuszy McLarena. Mowa o firmie Ares Management Corp i funduszu Public Investment Fund (PIF), z kolei trzecim podmiotem odpowiedzialnym za ten zastrzyk gotówki jest jeden z dotychczasowych inwestorów, Mumtalakat. Te trzy podmioty wsparły niedawno McLarena w realizowaniu długoterminowych planów i strategii firmy, która borykała się z problemami natury finansowej. Przyczyną tych problemów była pandemia, która wstrząsnęła całą branżą, a takie spółki high-tech jak McLaren były szczególnie narażone na jej skutki.

Pozostałe dwie nowe osoby w strukturach wysokiego szczebla McLarena to postaci typowo z branży automotive. Mają wnieść sporo świeżości i doświadczenia nabytego w innych, znacznie większych markach motoryzacyjnych. Pierwsza z tych osób to Stefan Jacoby, były prezes zarządu Volvo i VW America.

Reklama

Druga nowa postać to Michael Macht, były prezes zarządu Porsche i były członek zarządu wykonawczego Volkswagena. Transfery tak doświadczonych osób z branży pozwolą ugruntować pozycję McLarena na rynku i doprowadzić spółkę do sukcesywnego wzrostu w kolejnych latach. Szczególny nacisk będzie położony na rozwój nowej linii samochodów hybrydowych, która już teraz jest rozpoczęta modelem McLaren Artura.

Pieniądze od nowych inwestorów są trzecim krokiem McLarena w kierunku pokonania problemów finansowych. Wcześniej podano informację, że siedziba firmy - McLaren Technology Centre w Woking - została sprzedana, jak również poczyniono inwestycje w nowy rodzaj napędu i zwiększenie mocy produkcyjnych. Te trzy kroki i pozyskanie nowych twarzy do pionu wykonawczego powinny dać bezpieczeństwo biznesowe McLarena na następne kilka lat.

Nowy numer EVO magazine

Zamów czwarte wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.

Bugatti Chiron Profilée pod wieżą Eiffela
Aukcja
Jedyny na świecie Bugatti Chiron Profilée sprzedany za ponad 46 mln zł

Jedyne w swoim rodzaju Bugatti Chiron Profilée stało się najdroższym nowym samochodem w historii.

1 lutego 2023
Marki z V12
V12
Najmłodsze samochody z V12 pod maską - przegląd rynku

V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.

20 stycznia 2023
Już jest - Alfa Romeo Giulia SWB Zagato
Alfa Romeo / Giulia SWB Zagato
Alfa Romeo Giulia SWB Zagato - prezent na 100-lecie współpracy

Giulia SWB Zagato to unikalny projekt Alfy Romeo stworzony na 100-lecie współpracy obu marek.

21 grudnia 2022
Nowy Ford Mustang Dark Horse
Premiera Mustanga
Znamy podstawowe dane silnika nowego Mustanga GT i Dark Horse

Według najnowszych informacji od Forda nowy Mustang w najmocniejszej wersji przekroczy 500 KM.

20 grudnia 2022
Auta z dużymi silnikami przegląd rynku
Rynek
Najtańsze nowe samochody z dużymi silnikami - przegląd rynku

Okazuje się, że wciąż są na rynku samochody z dużymi motorami, które nie kosztują walizki pieniędzy.

2 lutego 2023
2023 BMW M3 Touring tył z dołu
BMW / M3
BMW M3 Touring - instant classic

Fani czekali na prawdziwe M3 Touring kilka dekad, ale czy warto go kupić? Odpowiedź brzmi: TAK! 

2 lutego 2023
Bugatti Chiron Profilée pod wieżą Eiffela
Aukcja
Jedyny na świecie Bugatti Chiron Profilée sprzedany za ponad 46 mln zł

Jedyne w swoim rodzaju Bugatti Chiron Profilée stało się najdroższym nowym samochodem w historii.

1 lutego 2023
2024 Range Rover Velar lifting
Land Rover / Range Rover Velar
Debiutuje Range Rover Velar po liftingu

Średni model w gamie Range Rovera zyskał niezbędne aktualizacje technologii i kosmetykę zewnętrzną.

1 lutego 2023
Scuderia Cameron Glickenhaus 007S prezentacja
Scuderia Cameron Glickenhaus / 007S
Glickenhaus 007S - bolid Le Mans Hypercar, który możesz kupić

Wyścigowy Glickenhaus 007 właśnie zyskał wersję drogową przeznaczoną dla klientów indywidualnych.

1 lutego 2023
Fastline dla WOŚP
WOŚP
Fastline Racing Academy licytuje dla WOŚP!

Fastline kolejny raz dołącza do licytacji WOŚP, i jak zawsze na najwyższych obrotach.

1 lutego 2023
Maserati GranTurismo Trofeo PrimaSerie tył
Maserati / GranTurismo
Maserati zacznie produkcję GranTurismo od limitowanej serii PrimaSerie

Wersja specjalna GranTurismo PrimaSerie ma także uhonorować 75 lat produkcji dużych GT od Maserati.

27 stycznia 2023
Porsche Vision 357 koncept
Porsche
Porsche Vision 357 - koncept na 75-lecie Porsche 356

Podwozie Caymana GT4 RS posłużyło do stworzenia współczesnej interpretacji klasycznego Porsche 356.

26 stycznia 2023
Kia EV6 GT - zdjęcie główne
Kia / EV6
2023 Kia EV6 GT - koreański rywal Tesli Model Y

Najnowsza Kia EV6 to duży, elektryczny crossover, ale pod literami GT kryje się prawdziwa petarda.

25 stycznia 2023
BMW M3 CS xDrive
BMW / M3 CS
Nowe BMW M3 CS - moc CSL-a z nadwoziem sedan i napędem xDrive

BMW zaprezentowało nowe M3 CS - model który dołączy do znakomitych poprzedników: M2 CS i M5 CS.

25 stycznia 2023
2024 Polestar 2
EV
Odświeżony Polestar 2 ma większy zasięg i lepsze osiągi

Polestar 2 po modernizacji ma aż 476 KM i potrafi pokonać do 636 km na jednym ładowaniu.

24 stycznia 2023
2023 Porsche Cayenne test
Porsche / Cayenne
2023 Porsche Cayenne - świetny SUV, choć nie w każdej wersji

Trzecie Porsche Cayenne sprawdza się w roli dużego SUV-a, ale niektóre wersje nie są godne polecenia.

24 stycznia 2023