BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Skóra, drewno i chrom to niecodzienne wyposażenie w przypadku Caterhama Super Seven.
Caterham zaprezentował dwa nowe warianty swojego retro-klasycznego modelu Super Seven. Ich nazwy to odpowiednio 600 i 2000, a wyróżniają się wysokim poziomem wyposażenia i wykończenia. Tak jak inne Caterhamy, modele te występują w wersji wąskiej i szerokiej. Można już składać zamówienia na nowe wersje specjalne, a cena w Wielkiej Brytanii wynosi 29 990 funtów (około 164 tys. zł) za model 600 lub 39 990 funtów (ok. 218 tys. zł) za model 2000.
Super Seven 600 to rozwinięcie modelu o oznaczeniu 160. Pod maską ma niewielki, trzycylindrowy silnik motocyklowy Suzuki 660 cm3 o mocy 85 KM. Samochód standardowo jest oferowany z mniejszym rozstawem kół, sztywną tylną osią i wąskim nadwoziem. Mały silnik wyposażono w turbosprężarkę, a moment obrotowy jest na tyle duży, że lekki Caterham przyspiesza do 100 km/h w 6,9 s.
Super Seven 2000 to o wiele poważniejsza maszyna technicznie spokrewniona z modelem 360S. Silnik 2.0 Duratec Forda o mocy 180 KM połączono tutaj z podwoziem typu De Dion Caterhama. Oznacza to obecność niezależnego zawieszenia tylnej osi i szerszy rozstaw kół. Opcjonalnie auto może być wyposażone w poszerzone nadwozie. Większa moc przekłada się na przyspieszenie do 100 km/h w 4,8 s.
Dla klientów pragnących dodatkowych sportowych wrażeń producent ma więcej propozycji. Można model 2000 doposażyć w dyferencjał o ograniczonym poślizgu i sportowe zawieszenie z tylnym stabilizatorem i regulowanymi przednimi amortyzatorami. Do zestawu Caterham dokłada też wentylowane przednie tarcze hamulcowe i większe zaciski 4-tłoczkowe.
Oba modele Super Seven 600 i 2000 mają napęd na tylne koła za pośrednictwem pięciobiegowej skrzyni manualnej i poruszają się na 14-calowych felgach o różnych wzorach. Można wybrać koła w kolorze srebrnym, złotym lub dopasowanym do lakieru nadwozia. Oprócz standardowej palety kolorów Caterhama dostępne będą cztery opcje kolorystyczne związane z historycznymi osiągnięciami firmy.
Tym co naprawdę wyróżnia zaprezentowane wersje specjalne jest wykończenie detali nadwozia i wnętrza. Pakiet obejmuje dedykowany przedni grill oraz ramę przedniej szyby, obudowy reflektorów i tylne osłony nadkoli w chromie. Wnętrze obu wersji jest o wiele bardziej luksusowe niż w typowym modelu Caterhama. Zastosowano skórzaną tapicerkę siedzeń i konsoli środkowej, orzechowe drewno, ozdobne pokrętła i pluszowe dywaniki. Ukoronowaniem zmian jest pokryta skórą kierownica Molita.
Jeśli klasyczne brytyjskie roadstery pobudzają Twoją wyobraźnię, ale nie mogłeś sobie pozwolić na Morgana Plus Four, być może to jest coś wartego uwagi. Nie zapominajmy o tym, że każdy Caterham to kwintesencja czterokołowej frajdy z jazdy.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.