Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Legenda brytyjskich wyścigów, królewska Sierra RS500 Cosworth zostanie zbudowana na nowo w specyfikacji Andy Rouse Engineering
CNC Motorsport AWS to brytyjska firma przygotowująca samochody do wyścigów oraz produkująca części do motorsportu. Teraz ogłosili plan zbudowania trzech egzemplarzy Forda Sierry RS500 Cosworth grupy A w specyfikacji Andy Rouse Engineering z roku 1990. Trzy samochody powstaną z udziałem samego Andy Rouse Engineering i będą mogły startować w zawodach dla pojazdów historycznych jak Silverstone Classic czy Motor Racing Legends.
Każdy z trzech egzemplarzy powstanie w oparciu o nadwozie oryginalnej Sierry RS500 Cosworth, ale pierwszy z nich będzie wyjątkowy. Do jego budowy wykorzystają nadwozie nr ‘909 competition’, które leżało nienaruszone w magazynie od momentu wyprodukowania w późnych latach 80. Wszystkie auta będą zgodne z FIA HTP (Historic Technical Passposrts), ale zyskają nowoczesny zbiornik paliwa i klatkę bezpieczeństwa, by z miejsca mogły jechać w wyścigach.

Gołe kasty zostaną uzupełnione nowymi częściami potrzebnymi do skompletowania założonej specyfikacji zespołu Andy Rouse Engineering. Wśród nich są wsporniki przedniego zawieszenia, boczny wydech i charakterystyczna klatka bezpieczeństwa zmodyfikowana dla potrzeb przepisów UK Motorsport.
Jednostka Cosworth YB o pojemności 1993 ccm, czterocylindrowa z turbodoładwoaniem, będzie zbudowana od nowa w specyfikacji wyścigowej z układem paliwowym Proflex Advanced i mocą przekraczającą 580 KM. Ta moc trafi na koła przez manualną, 5-biegową skrzynię Getrag i 9-calowy dyferencjał ze szperą.
Inne elementy jak zegary, hamulce i specjalna tabliczka Andy Rouse Engineering dopełnią całości, a wszystkie trzy auta trafią do odbiorców pomalowane na gładki biały kolor. Wtedy będą gotowe, by przybrać nowe barwy. Każde z aut warte jest 185 tysięcy funtów i oczywiście nie można nimi jeździć po drogach publicznych.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
MINI prezentuje specjalną edycję stworzoną z Paulem Smithem – elegancja, detale i limitowany styl.
Forch Racing by Atlas Ward bezkonkurencyjne w Porsche Sports Cup Deutschland 2025
Lamborghini świetnie radzi sobie na zmiennym rynku i notuje zysk operacyjny ponad 592 mln euro.
Na rok modelowy 2026 elektryczny wariant Maserati Grecale zyska istotne aktualizacje.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
OCHNIK w sezonie jesień–zima 2025 stawia na ponadczasową elegancję i miejski styl. Skórzane kurtki, płaszcze, torby i dodatki dla mężczyzn, którzy cenią klasę i komfort.
Nie GT R i nie Black Series - nowy torowy Mercedes-AMG nazywa się Track Sport i już rozpoczął testy.
Dwurotorowy silnik Wankla jest elementem nowego typu napędu PHEV do przyszłych modeli Mazdy.
Novitec prezentuje pakiet modyfikacji do Ferrari 12Cilindri obejmujący stronę wizualną i techniczną.
Wyjątkowy Mercedes 190E 2.3-16 trafi pod młotek. Pierwszym właścicielem był sam Ayrton Senna.
Prelude powraca jako zgrabne coupe z wydajnym napędem hybrydowym i sportowym charakterem.