Zamów czwarte wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Legenda brytyjskich wyścigów, królewska Sierra RS500 Cosworth zostanie zbudowana na nowo w specyfikacji Andy Rouse Engineering
CNC Motorsport AWS to brytyjska firma przygotowująca samochody do wyścigów oraz produkująca części do motorsportu. Teraz ogłosili plan zbudowania trzech egzemplarzy Forda Sierry RS500 Cosworth grupy A w specyfikacji Andy Rouse Engineering z roku 1990. Trzy samochody powstaną z udziałem samego Andy Rouse Engineering i będą mogły startować w zawodach dla pojazdów historycznych jak Silverstone Classic czy Motor Racing Legends.
Każdy z trzech egzemplarzy powstanie w oparciu o nadwozie oryginalnej Sierry RS500 Cosworth, ale pierwszy z nich będzie wyjątkowy. Do jego budowy wykorzystają nadwozie nr ‘909 competition’, które leżało nienaruszone w magazynie od momentu wyprodukowania w późnych latach 80. Wszystkie auta będą zgodne z FIA HTP (Historic Technical Passposrts), ale zyskają nowoczesny zbiornik paliwa i klatkę bezpieczeństwa, by z miejsca mogły jechać w wyścigach.
Gołe kasty zostaną uzupełnione nowymi częściami potrzebnymi do skompletowania założonej specyfikacji zespołu Andy Rouse Engineering. Wśród nich są wsporniki przedniego zawieszenia, boczny wydech i charakterystyczna klatka bezpieczeństwa zmodyfikowana dla potrzeb przepisów UK Motorsport.
Jednostka Cosworth YB o pojemności 1993 ccm, czterocylindrowa z turbodoładwoaniem, będzie zbudowana od nowa w specyfikacji wyścigowej z układem paliwowym Proflex Advanced i mocą przekraczającą 580 KM. Ta moc trafi na koła przez manualną, 5-biegową skrzynię Getrag i 9-calowy dyferencjał ze szperą.
Inne elementy jak zegary, hamulce i specjalna tabliczka Andy Rouse Engineering dopełnią całości, a wszystkie trzy auta trafią do odbiorców pomalowane na gładki biały kolor. Wtedy będą gotowe, by przybrać nowe barwy. Każde z aut warte jest 185 tysięcy funtów i oczywiście nie można nimi jeździć po drogach publicznych.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Jedyne w swoim rodzaju Bugatti Chiron Profilée stało się najdroższym nowym samochodem w historii.
V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.
Giulia SWB Zagato to unikalny projekt Alfy Romeo stworzony na 100-lecie współpracy obu marek.
Według najnowszych informacji od Forda nowy Mustang w najmocniejszej wersji przekroczy 500 KM.
Okazuje się, że wciąż są na rynku samochody z dużymi motorami, które nie kosztują walizki pieniędzy.
Fani czekali na prawdziwe M3 Touring kilka dekad, ale czy warto go kupić? Odpowiedź brzmi: TAK!
Jedyne w swoim rodzaju Bugatti Chiron Profilée stało się najdroższym nowym samochodem w historii.
Średni model w gamie Range Rovera zyskał niezbędne aktualizacje technologii i kosmetykę zewnętrzną.
Wyścigowy Glickenhaus 007 właśnie zyskał wersję drogową przeznaczoną dla klientów indywidualnych.
Fastline kolejny raz dołącza do licytacji WOŚP, i jak zawsze na najwyższych obrotach.
Wersja specjalna GranTurismo PrimaSerie ma także uhonorować 75 lat produkcji dużych GT od Maserati.
Podwozie Caymana GT4 RS posłużyło do stworzenia współczesnej interpretacji klasycznego Porsche 356.
Najnowsza Kia EV6 to duży, elektryczny crossover, ale pod literami GT kryje się prawdziwa petarda.
BMW zaprezentowało nowe M3 CS - model który dołączy do znakomitych poprzedników: M2 CS i M5 CS.
Polestar 2 po modernizacji ma aż 476 KM i potrafi pokonać do 636 km na jednym ładowaniu.
Trzecie Porsche Cayenne sprawdza się w roli dużego SUV-a, ale niektóre wersje nie są godne polecenia.