Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Legenda brytyjskich wyścigów, królewska Sierra RS500 Cosworth zostanie zbudowana na nowo w specyfikacji Andy Rouse Engineering
CNC Motorsport AWS to brytyjska firma przygotowująca samochody do wyścigów oraz produkująca części do motorsportu. Teraz ogłosili plan zbudowania trzech egzemplarzy Forda Sierry RS500 Cosworth grupy A w specyfikacji Andy Rouse Engineering z roku 1990. Trzy samochody powstaną z udziałem samego Andy Rouse Engineering i będą mogły startować w zawodach dla pojazdów historycznych jak Silverstone Classic czy Motor Racing Legends.
Każdy z trzech egzemplarzy powstanie w oparciu o nadwozie oryginalnej Sierry RS500 Cosworth, ale pierwszy z nich będzie wyjątkowy. Do jego budowy wykorzystają nadwozie nr ‘909 competition’, które leżało nienaruszone w magazynie od momentu wyprodukowania w późnych latach 80. Wszystkie auta będą zgodne z FIA HTP (Historic Technical Passposrts), ale zyskają nowoczesny zbiornik paliwa i klatkę bezpieczeństwa, by z miejsca mogły jechać w wyścigach.
Gołe kasty zostaną uzupełnione nowymi częściami potrzebnymi do skompletowania założonej specyfikacji zespołu Andy Rouse Engineering. Wśród nich są wsporniki przedniego zawieszenia, boczny wydech i charakterystyczna klatka bezpieczeństwa zmodyfikowana dla potrzeb przepisów UK Motorsport.
Jednostka Cosworth YB o pojemności 1993 ccm, czterocylindrowa z turbodoładwoaniem, będzie zbudowana od nowa w specyfikacji wyścigowej z układem paliwowym Proflex Advanced i mocą przekraczającą 580 KM. Ta moc trafi na koła przez manualną, 5-biegową skrzynię Getrag i 9-calowy dyferencjał ze szperą.
Inne elementy jak zegary, hamulce i specjalna tabliczka Andy Rouse Engineering dopełnią całości, a wszystkie trzy auta trafią do odbiorców pomalowane na gładki biały kolor. Wtedy będą gotowe, by przybrać nowe barwy. Każde z aut warte jest 185 tysięcy funtów i oczywiście nie można nimi jeździć po drogach publicznych.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Z 1875-konnym V12 w modelu Aurora Zenvo ma ambicje wejść na poziom Koenigsegga. Produkcja w 2026.
BMW opracowało nowy, przyjazny środowisku kompozyt, który może być zastępstwem dla włókna węglowego.
Szlagier Dacii w ostatnich latach nie ma lekko. Czy niedawny lifting i nowe wersje silnikowe umocnią jego pozycję?
VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.
Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.
Wersja specjalna Defender Trophy odnosi się do wielkiej tradycji Land Rovera w rajdzie Camel Trophy.
Twórcy Mercedesa CLK GTR i silników Pagani V12 wystartują restomodem Mercedesa 190E Evo II w N24.