Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Plus Six Pinnacle to ostatni klasyczny, mocny Morgan przed przyszłorocznym debiutem następcy.
Na początku przyszłego roku Morgan zakończy produkcję modelu Plus Six. Z tej okazji marka z Malvern wypuszcza limitowaną wersję pożegnalną swojego kluczowego modelu o nazwie Pinnacle. Powstanie tylko 30 egzemplarzy tej serii, każdy w cenie co najmniej 96 995 funtów (505 tys. zł).
Samochód ten w zamyśle ma być “standardowo robiony na zamówienie”, dlatego wszystkie modele Plus Six Pinnacle będą inspirowane różnymi nietypowymi pomysłami jakie klienci zamawiali do tego auta w czasie jego sześcioletniego okresu produkcji. Sama nazwa “Pinnacle” oraz specjalny logotyp są odzwierciedleniem Pinnacle Hill - jednego ze wzgórz widocznych spod historycznej siedziby Morgana przy Pickersleigh Road w Malvern w hrabstwie Worcestershire.
Dostępne są trzy opcje kolorystyczne wnętrza: Fawn (brązowy), Explore (brązowy) i Riviera (niebieski) oraz nowe dywaniki z owczej skóry. W zamyśle Morgana wśród tych kolorów każdy klient ma znaleźć ten pasujący do dowolnego lakieru nadwozia. Pinnacle otrzymał również własny wzór przeszyć tapicerki oraz logotypy Pinnacle wkomponowane w fotele. Logo to w formie aluminiowej wkładki znajdziecie również na konsoli środkowej z eleganckiego forniru tekowego.
Wszystkie egzemplarze limitowanej serii Pinnacle będą mieć srebrne satynowe wykończenia kół, osłon zewnętrznych i deski rozdzielczej, a także polerowany korek wlewu paliwa pasujący do lusterek i kierownicy.
Co z mechaniką? Cóż, nie odnotowano żadnych zmian, zatem pod maską pracuje 340-konny turbodoładowany sześciocylindrowy rzędowy silnik BMW połączony z 8-biegową skrzynią automatyczną. Model Plus Six dostał znaczące aktualizacje układu jezdnego przed rokiem modelowym 2023. Wtedy zmiany obejmowały między innymi nowe amortyzatory o lepszej zdolności tłumienia przy niskich prędkościach i lepszej stabilności przy wysokich. Pojawiły się też wzmocnione hamulce AP Racing i nowa elektronika podwozia.
Dużo uwagi Morgan poświęca temu, że Pinnacle kończy żywot modelu Plus Six, który kontynuuje tradycję mocnych sportowych aut Morgana sięgającą 1968 roku, gdy na rynek wszedł Plus 8 z silnikiem V8. Słyszeliśmy ten opis już w 2019 roku przy okazji debiutu Plus Six - pierwszego Morgana z turbodoładowaniem i pierwszego wykorzystującego nowoczesną architekturę CX z giętego aluminium.
Ciężko stwierdzić jak bardzo rewolucyjny będzie następca. Elektryfikacja? Mniej klasyczny design? Więcej będziemy wiedzieć dopiero w przyszłym roku, a na razie firma skupia się na ostatnim Plus Six w wersji Pinnacle. Powstanie 30 sztuk tych aut, a ich cena zaczyna się od 96 995 funtów. Produkcja ma ruszyć już w 2025 roku, po czym na linię produkcyjną wjedzie zapowiadany następca.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Zagato i La Squadra wspólnie stworzyli współczesną interpretację wyścigowego Alpine A220 z lat 60.
Ofensywa modelowa Alpine nabiera rozpędu. Jako drugi w gamie debiutuje sportowy SUV A390 na prąd.
Po sprzedaży Alpiny rodzina Bovensiepen zakłada nową markę i zaprzęga do współpracy studio Zagato.
BMW ponownie przedstawia pomysł na ekskluzywnego shooting brake’a w postaci konceptu Speedtop.
Fernando Alonso zasiadł za sterami Valhalli podczas pokazowego przejazdu przed GP Monako.
Tesla Plaid dysponuje ogromną mocą, ale niekoniecznie świetnie jeździ. Czy nowy Model S będzie inny?
Inspirowany Z3 M shooting brake od BMW zadebiutuje podczas tegorocznego konkursu w Villa d’Este.
W czerwcu AMG odsłoni rywala dla Taycana, tymczasem możemy przyjrzeć się temu modelowi w kamuflażu.
W EVO lubimy przygody, a czym, jeśli nie bajeczną podróżą, mogłaby być przygoda na miarę naszego magazynu? Przed Wami test na zawartość genu DEF.
Hybrydy plug-in (PHEV) miały być złotym środkiem między elektrykiem a spalinówką. W praktyce stały się narzędziem do omijania norm emisji CO2
Długo wyczekiwany system Apple CarPlay Ultra debiutuje na pokładzie wszystkich modeli Aston Martina.
BMW planuje wyprodukować 50 egzemplarzy efektownego roadstera Skytop bazującego na M8.