Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Plus Six Pinnacle to ostatni klasyczny, mocny Morgan przed przyszłorocznym debiutem następcy.
Na początku przyszłego roku Morgan zakończy produkcję modelu Plus Six. Z tej okazji marka z Malvern wypuszcza limitowaną wersję pożegnalną swojego kluczowego modelu o nazwie Pinnacle. Powstanie tylko 30 egzemplarzy tej serii, każdy w cenie co najmniej 96 995 funtów (505 tys. zł).
Samochód ten w zamyśle ma być “standardowo robiony na zamówienie”, dlatego wszystkie modele Plus Six Pinnacle będą inspirowane różnymi nietypowymi pomysłami jakie klienci zamawiali do tego auta w czasie jego sześcioletniego okresu produkcji. Sama nazwa “Pinnacle” oraz specjalny logotyp są odzwierciedleniem Pinnacle Hill - jednego ze wzgórz widocznych spod historycznej siedziby Morgana przy Pickersleigh Road w Malvern w hrabstwie Worcestershire.
Dostępne są trzy opcje kolorystyczne wnętrza: Fawn (brązowy), Explore (brązowy) i Riviera (niebieski) oraz nowe dywaniki z owczej skóry. W zamyśle Morgana wśród tych kolorów każdy klient ma znaleźć ten pasujący do dowolnego lakieru nadwozia. Pinnacle otrzymał również własny wzór przeszyć tapicerki oraz logotypy Pinnacle wkomponowane w fotele. Logo to w formie aluminiowej wkładki znajdziecie również na konsoli środkowej z eleganckiego forniru tekowego.
Wszystkie egzemplarze limitowanej serii Pinnacle będą mieć srebrne satynowe wykończenia kół, osłon zewnętrznych i deski rozdzielczej, a także polerowany korek wlewu paliwa pasujący do lusterek i kierownicy.

Co z mechaniką? Cóż, nie odnotowano żadnych zmian, zatem pod maską pracuje 340-konny turbodoładowany sześciocylindrowy rzędowy silnik BMW połączony z 8-biegową skrzynią automatyczną. Model Plus Six dostał znaczące aktualizacje układu jezdnego przed rokiem modelowym 2023. Wtedy zmiany obejmowały między innymi nowe amortyzatory o lepszej zdolności tłumienia przy niskich prędkościach i lepszej stabilności przy wysokich. Pojawiły się też wzmocnione hamulce AP Racing i nowa elektronika podwozia.
Dużo uwagi Morgan poświęca temu, że Pinnacle kończy żywot modelu Plus Six, który kontynuuje tradycję mocnych sportowych aut Morgana sięgającą 1968 roku, gdy na rynek wszedł Plus 8 z silnikiem V8. Słyszeliśmy ten opis już w 2019 roku przy okazji debiutu Plus Six - pierwszego Morgana z turbodoładowaniem i pierwszego wykorzystującego nowoczesną architekturę CX z giętego aluminium.
Ciężko stwierdzić jak bardzo rewolucyjny będzie następca. Elektryfikacja? Mniej klasyczny design? Więcej będziemy wiedzieć dopiero w przyszłym roku, a na razie firma skupia się na ostatnim Plus Six w wersji Pinnacle. Powstanie 30 sztuk tych aut, a ich cena zaczyna się od 96 995 funtów. Produkcja ma ruszyć już w 2025 roku, po czym na linię produkcyjną wjedzie zapowiadany następca.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
Po intensywnym półroczu w WRC Kajetan Kajetanowicz rusza w Wielką Wyprawę Maluchów – charytatywny rajd dla dzieci poszkodowanych w wypadkach.
Limitowana wersja 911 GT3 Ocelot łączy sportową duszę Porsche z kulturą Ameryki Łacińskiej.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Lamborghini Temerario Super Trofeo ma w kolejnych latach być podstawą programu wyścigowego marki.
Po rundzie w Bahrajnie znamy ostateczne rozstrzygnięcia tego sezonu WEC. Ferrari może świętować.
Paweł Sudoł – operator dronów i filmowiec, który pokazuje świat z nieba. Twórca zdjęć dla TVN, Discovery i National Geographic.
Fotograf, który łączy sztukę z precyzją. Tomek Mąkolski tworzy wizualne iluzje, redefiniując granice między światem rzeczywistym a kreacją.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Na 14 listopada wyznaczono datę premiery lekkiego tylnonapędowego Bentleya serii Supersports.