Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Plus Six Pinnacle to ostatni klasyczny, mocny Morgan przed przyszłorocznym debiutem następcy.
Na początku przyszłego roku Morgan zakończy produkcję modelu Plus Six. Z tej okazji marka z Malvern wypuszcza limitowaną wersję pożegnalną swojego kluczowego modelu o nazwie Pinnacle. Powstanie tylko 30 egzemplarzy tej serii, każdy w cenie co najmniej 96 995 funtów (505 tys. zł).
Samochód ten w zamyśle ma być “standardowo robiony na zamówienie”, dlatego wszystkie modele Plus Six Pinnacle będą inspirowane różnymi nietypowymi pomysłami jakie klienci zamawiali do tego auta w czasie jego sześcioletniego okresu produkcji. Sama nazwa “Pinnacle” oraz specjalny logotyp są odzwierciedleniem Pinnacle Hill - jednego ze wzgórz widocznych spod historycznej siedziby Morgana przy Pickersleigh Road w Malvern w hrabstwie Worcestershire.
Dostępne są trzy opcje kolorystyczne wnętrza: Fawn (brązowy), Explore (brązowy) i Riviera (niebieski) oraz nowe dywaniki z owczej skóry. W zamyśle Morgana wśród tych kolorów każdy klient ma znaleźć ten pasujący do dowolnego lakieru nadwozia. Pinnacle otrzymał również własny wzór przeszyć tapicerki oraz logotypy Pinnacle wkomponowane w fotele. Logo to w formie aluminiowej wkładki znajdziecie również na konsoli środkowej z eleganckiego forniru tekowego.
Wszystkie egzemplarze limitowanej serii Pinnacle będą mieć srebrne satynowe wykończenia kół, osłon zewnętrznych i deski rozdzielczej, a także polerowany korek wlewu paliwa pasujący do lusterek i kierownicy.

Co z mechaniką? Cóż, nie odnotowano żadnych zmian, zatem pod maską pracuje 340-konny turbodoładowany sześciocylindrowy rzędowy silnik BMW połączony z 8-biegową skrzynią automatyczną. Model Plus Six dostał znaczące aktualizacje układu jezdnego przed rokiem modelowym 2023. Wtedy zmiany obejmowały między innymi nowe amortyzatory o lepszej zdolności tłumienia przy niskich prędkościach i lepszej stabilności przy wysokich. Pojawiły się też wzmocnione hamulce AP Racing i nowa elektronika podwozia.
Dużo uwagi Morgan poświęca temu, że Pinnacle kończy żywot modelu Plus Six, który kontynuuje tradycję mocnych sportowych aut Morgana sięgającą 1968 roku, gdy na rynek wszedł Plus 8 z silnikiem V8. Słyszeliśmy ten opis już w 2019 roku przy okazji debiutu Plus Six - pierwszego Morgana z turbodoładowaniem i pierwszego wykorzystującego nowoczesną architekturę CX z giętego aluminium.
Ciężko stwierdzić jak bardzo rewolucyjny będzie następca. Elektryfikacja? Mniej klasyczny design? Więcej będziemy wiedzieć dopiero w przyszłym roku, a na razie firma skupia się na ostatnim Plus Six w wersji Pinnacle. Powstanie 30 sztuk tych aut, a ich cena zaczyna się od 96 995 funtów. Produkcja ma ruszyć już w 2025 roku, po czym na linię produkcyjną wjedzie zapowiadany następca.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.
Poddana fabrycznej renowacji Carrera GT składa hołd zwycięzcom 1970 24h Le Mans w Porsche 917.
Tylko 10 lojalnych klientów Rimaca dostało przywilej nabycia dedykowanej Nevery R Founder’s Edition.
Silniki i skrzynie biegów BMW już od 25 lat stanowią podstawę napędów wszystkich modeli Morgana.
Nowoczesne powłoki ceramiczne, folie PPF i innowacyjne rozwiązania Ceramic Pro chronią lakier, zmieniają wygląd auta i podkreślają jego styl.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Testujemy GAC Hyptec HT – elektrycznego SUV-a z Chin, który stawia na komfort, jakość i dojrzały styl.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
F.A. “Butzi” Porsche - twórca sylwetki 911 - został uhonorowany w edycji specjalnej modelu GT3.
Nie tylko AMG i Porsche, ale także Bentley Continental GT stał się obiektem zainteresowania Brabusa.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.