Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Na rok modelowy 2023 kluczowe modele Morgana zyskały pakiet poprawek nadwozia, podwozia i technologii.
Dwa najpopularniejsze modele Morgana - Plus Six i Plus Four - od nowego roku będą oferowane w odświeżonej wersji. Zakres zmian obejmuje przede wszystkim układ jezdny, technologię pokładową i systemy bezpieczeństwa. Odświeżone wersje wejdą do produkcji seryjnej od stycznia 2023, a ostateczne dane na temat wyposażenia i cenniki zostaną opublikowane tuż przed końcem tego roku.
Zmiany dotyczą przede wszystkim podwozia, gdzie pojawiły się nowe amortyzatory i tuleje zawieszenia. Amortyzatory wciąż będą pasywne, ale mają charakteryzować się większą spójnością przy niskich prędkościach i lepszą stabilnością przy wysokich. Z kolei nowe, bardziej elastyczne tuleje mają poprawić zachowanie auta na nierównościach.
Kompletnie przeprojektowano hamulce, których główne elementy dostarczać będzie AP Racing, a systemy współpracujące ABS i ESP pochodzić będą od Continentala. Szczególnie warto zwrócić uwagę na system ESP, który jest kompletną nowością w Morganie. Jego charakterystyka będzie zmienna w zależności od wybranego przez kierowcę trybu jazdy. W każdej z trzech wersji napędu ESP będzie skalibrowane w specyficzny sposób, więc jego działanie będzie inne w czterocylindrowym Morganie ze skrzynią manualną i automatyczną oraz w wariancie sześciocylindrowym. Kolejną nowinką na pokładzie Morgana są poduszki powietrzne czołowe dla kierowcy i pasażera.
Parametry silników pozostały bez zmian. Tańszy Plus Four ma silnik BMW B48 (2.0 R4 turbo) o mocy 258 KM i momencie obrotowym 350 Nm. Topowy Plus Six legitymuje się mocą 340 KM i 500 Nm uzyskiwanych z silnika sześciocylindrowego 3.0 twin turbo także pochodzącego od BMW. Oba warianty ze skrzynią automatyczną posiadają tryby jazdy Sport i Sport+, które w wersji zmodernizowanej będą miały inną charakterystykę.
Oprócz zmian w podwoziu Morgan pokusił się także o lekkie przeprojektowanie kabiny, w której główną częścią będzie nowa deska rozdzielcza wykonana z superformowanego aluminium, na której osadzono większy i bardziej czytelny wyświetlacz. Znajduje się on przed oczami kierowcy jako uzupełnienie analogowych wskaźników, które również zostały przeprojektowane.
Konsola środkowa zyskała nowy kształt i będzie oferowana z innymi rodzajami wykończenia fornirowego lub z metalowymi wstawkami. Zastosowanie nowych tkanin oraz zmiany materiałów w miejscach najczęstszego kontaktu (np. klamki drzwi) mają sprawić, że wnętrze Morgana będzie się wydawało wykonane całkowicie ręcznie. Podniesienie standardu kabiny jest podkreślone przez dodanie nowego systemu audio Sennheiser. W połączeniu z wygodniejszymi fotelami firma ma nadzieję, że Plus Six i Plus Four lepiej będą się sprawdzać w roli samochodów na co dzień.
Nacisk na indywidualizm i ręczne wykonanie odbija się także w dodatkowych opcjach personalizacji. Klienci mogą wybrać jeden ze zdefiniowanych “stylów” zewnętrznych i wewnętrznych i go dopracować po swojemu, albo stworzyć coś całkowicie innego od podstaw. Nowe Morgany Plus Four i Plus Six dołączą do niedawno zaprezentowanego Super 3 i razem z nim stworzą unikalną dla całej branży gamę produktów. Prezentowany w nowych wersjach nacisk na komfort, wygodę i jakość mają przełożyć się na lepszą sprzedaż na kluczowych dla firmy rynkach oraz pomóc w ekspansji zagranicznej.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Lifting małego crossovera z Niemiec to żadna rewolucja. I chyba nikt nie ma mu tego za złe.
Serią 25 egzemplarzy o nazwie Encore marka Caterham kończy produkcję modelu Seven 310.
Valkyrie LM będzie dla garstki osób okazją, aby przejechać się bolidem wyścigowym rodem z Le Mans.
Niemcy przerobili hipersamochód Porsche 963 z serii WEC na auto drogowe. Są tylko dwa haczyki.
Opracowany równolegle z coupe Vantage Roadster pokazuje sportową spójność w jeździe bez dachu.
Debiutuje Emira V6 SE z poprawioną kalibracją podwozia i mocą 400 KM. Cel: Porsche 911 Carrera.
Honda wycofuje Civika Type R z Europy. Tak odchodzi jeden z najlepszych hot hatchy w historii.
Pogea R107 może być dla wielu urzeczywistnieniem wizji idealnego klasyka na letnie przejażdżki.
Już po raz 93. najlepsi kierowcy zmierzą się na torze pod Le Mans w morderczej 24-godzinnej batalii.
13 czerwca Peugeot odsłoni nowego 208 GTi, który ma reprezentować inną koncepcję niż poprzednicy.
Zniknięcie Focusa ST oznacza koniec ery szybkich Fordów jakie znamy i kochamy.
Napędzany wyłącznie 650-konnym V8 nowy Bentley Bentayga Speed ma być najszybszym SUV-em tej marki.