Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Morgan wprowadza szereg istotnych zmian w modelach Plus Six i Plus Four

Na rok modelowy 2023 kluczowe modele Morgana zyskały pakiet poprawek nadwozia, podwozia i technologii.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

17 listopada 2022
Morgan Plus Six i Plus Four porównanie
28

Dwa najpopularniejsze modele Morgana - Plus Six i Plus Four - od nowego roku będą oferowane w odświeżonej wersji. Zakres zmian obejmuje przede wszystkim układ jezdny, technologię pokładową i systemy bezpieczeństwa. Odświeżone wersje wejdą do produkcji seryjnej od stycznia 2023, a ostateczne dane na temat wyposażenia i cenniki zostaną opublikowane tuż przed końcem tego roku.

Zmiany dotyczą przede wszystkim podwozia, gdzie pojawiły się nowe amortyzatory i tuleje zawieszenia. Amortyzatory wciąż będą pasywne, ale mają charakteryzować się większą spójnością przy niskich prędkościach i lepszą stabilnością przy wysokich. Z kolei nowe, bardziej elastyczne tuleje mają poprawić zachowanie auta na nierównościach.

Morgan Plus 4 w ruchu
28

Kompletnie przeprojektowano hamulce, których główne elementy dostarczać będzie AP Racing, a systemy współpracujące ABS i ESP pochodzić będą od Continentala. Szczególnie warto zwrócić uwagę na system ESP, który jest kompletną nowością w Morganie. Jego charakterystyka będzie zmienna w zależności od wybranego przez kierowcę trybu jazdy. W każdej z trzech wersji napędu ESP będzie skalibrowane w specyficzny sposób, więc jego działanie będzie inne w czterocylindrowym Morganie ze skrzynią manualną i automatyczną oraz w wariancie sześciocylindrowym. Kolejną nowinką na pokładzie Morgana są poduszki powietrzne czołowe dla kierowcy i pasażera.

Parametry silników pozostały bez zmian. Tańszy Plus Four ma silnik BMW B48 (2.0 R4 turbo) o mocy 258 KM i momencie obrotowym 350 Nm. Topowy Plus Six legitymuje się mocą 340 KM i 500 Nm uzyskiwanych z silnika sześciocylindrowego 3.0 twin turbo także pochodzącego od BMW. Oba warianty ze skrzynią automatyczną posiadają tryby jazdy Sport i Sport+, które w wersji zmodernizowanej będą miały inną charakterystykę.

Morgan-Plus-Six w ruchu
28
Reklama

Oprócz zmian w podwoziu Morgan pokusił się także o lekkie przeprojektowanie kabiny, w której główną częścią będzie nowa deska rozdzielcza wykonana z superformowanego aluminium, na której osadzono większy i bardziej czytelny wyświetlacz. Znajduje się on przed oczami kierowcy jako uzupełnienie analogowych wskaźników, które również zostały przeprojektowane.

Konsola środkowa zyskała nowy kształt i będzie oferowana z innymi rodzajami wykończenia fornirowego lub z metalowymi wstawkami. Zastosowanie nowych tkanin oraz zmiany materiałów w miejscach najczęstszego kontaktu (np. klamki drzwi) mają sprawić, że wnętrze Morgana będzie się wydawało wykonane całkowicie ręcznie. Podniesienie standardu kabiny jest podkreślone przez dodanie nowego systemu audio Sennheiser. W połączeniu z wygodniejszymi fotelami firma ma nadzieję, że Plus Six i Plus Four lepiej będą się sprawdzać w roli samochodów na co dzień.

Morgan Plus 6 wnętrze
28

Nacisk na indywidualizm i ręczne wykonanie odbija się także w dodatkowych opcjach personalizacji. Klienci mogą wybrać jeden ze zdefiniowanych “stylów” zewnętrznych i wewnętrznych i go dopracować po swojemu, albo stworzyć coś całkowicie innego od podstaw. Nowe Morgany Plus Four i Plus Six dołączą do niedawno zaprezentowanego Super 3 i razem z nim stworzą unikalną dla całej branży gamę produktów. Prezentowany w nowych wersjach nacisk na komfort, wygodę i jakość mają przełożyć się na lepszą sprzedaż na kluczowych dla firmy rynkach oraz pomóc w ekspansji zagranicznej.

Trzecie wydanie EVO magazine

Zamów trzecie wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić trzeci numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w dobrych salonach prasowych.

Alpine A110 na torze w Laponii
Prezentacja Partnera
Fastline Ice Driving Experience w Laponii

Już wkrótce możesz driftować w najgorętszych autach sportowych świata na lodowych torach w Laponii

24 listopada 2022
Mercedes-AMG Project One na Nordschleife
Mercedes / AMG Project One
Mercedes-AMG One najszybszym autem produkcyjnym na Nurburgringu

Maro Engel poprowadził AMG Project One do rekordu okrążenia samochodów produkcyjnych na Nordschleife.

10 listopada 2022
Trzecie wydanie EVO magazine
EVO magazine
O czym przeczytasz w najnowszym EVO magazine?

Trzecie wydanie EVO Magazine to po raz kolejny gratka dla miłośników nietuzinkowej motoryzacji!

3 listopada 2022
Nowe Alpine A110R
Alpine / A110
Debiutuje Alpine A110R Fernando Alonso jako limitowany model specjalny

Świeżo zaprezentowane Alpine A110R zyskało wersję specjalną na cześć legendy F1 - Fernando Alonso.

23 października 2022
Alfa Romeo Giulia SWB Zagato
Alfa Romeo / Giulia SWB Zagato
W 2023 roku zadebiutuje limitowana Alfa Romeo Giulia SWB Zagato

Legendarne włoskie studio Zagato stworzy limitowaną Alfę Romeo bazującą na Giulii sedan.

8 grudnia 2022
Radical Project 25 w studiu
Radical / Project 25
Radical idzie o krok dalej i tworzy 860-konny samochód torowy

Project 25 ma być flagowym produktem Radicala i demonstracją możliwości w budowie torowych zabawek.

7 grudnia 2022
Mercedes-AMG S63 E-Performance
Mercedes / S63 AMG
Mercedes-AMG S63 E-Performance - hybrydowy flagowiec

Najnowsza klasa S od AMG generuje ponad 800 hybrydowych koni mechanicznych i 1430 Nm.

7 grudnia 2022
Honda Civic Type R - podczas testów
Honda / Civic
Honda Civic Type R FL5 - powrót króla

Nowy Civic Type R dużo kosztuje, ale niezmiennie należy do światowej czołówki hot hatchy.

6 grudnia 2022
Lexus Electrified Sport - widok z tyłu
Lexus
Koncept Lexus Electrified Sport trafi do produkcji

W koncernie Toyota rolę sportowej marki EV przejmie Lexus, a na szczycie gamy zobaczymy duchowego następcę LFA.

6 grudnia 2022
Toyota Supra - manualna skrzynia biegów
Technologia
Manual dla „elektryków”? Lexus już nad tym pracuje

Brzmi jak oksymoron, ale Japończycy z Lexusa pracują nad „wirtualnym spalinowym układem napędowym”.

6 grudnia 2022
Sportowy zegarek Patek Philippe z linii Aquanaut
Luksus
Kameralna wystawa zegarków marki Patek Philippe

W warszawskim salonie W.KRUK zaprezentowane zostały luksusowe modele zegarków marki Patek Philippe.

1 grudnia 2022
Wyjątkowe Lamborghini LM002
Podcast
Rodzinne, praktyczne i… nierozsądne V12

Nadchodząca zima zachęca do rozejrzenia się za autem lubiącym grząski teren. A gdyby tak zboczyć nieco z utartych szlaków wyboru?

30 listopada 2022
Nowe Audi RS6 Performance
Audi / RS6
Nowe Audi RS6 Performance - czy może być lepiej?

RS6 i RS7 Performance mają teraz 630 KM, więcej wyposażenia i niższą masę własną.

30 listopada 2022
Debiutuje De Tomaso P900
De Tomaso / P900
Debiutuje De Tomaso P900 z V12 kręcącym się do 12300 obrotów

Legendarna marka supersamochodów prezentuje torowego potwora z nowatorskim silnikiem V12.

30 listopada 2022
Aston Martin DBS Volante
Aston Martin / DBS
Aston Martin DBS Volante - otwarte GT z V12

Brak stałego dachu tylko wzmacnia wrażenia jakie oferuje duże GT od Aston Martina

28 listopada 2022
Mazda zapowiada model sportowy
Sportowa Mazda
Mazda zapowiada model sportowy - czy to nowe MX-5 lub RX-7?

Niezależnie czy to nowe MX-5, RX-7 czy RX-8, liczy się sam fakt tworzenia nowej sportowej Mazdy.

28 listopada 2022