Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Pierwszy egzemplarz limitowanego, torowego Morgana Plus 8 GTR jest gotowy. Do końca produkcji zostało jeszcze 8 sztuk.
Samochód na zdjęciach to Morgan Plus 8 GTR, jeden z dziewięciu sztuk. Pozostałe 8 sztuk wkrótce także opuści manufakturę w Malvern, bo wszystkie egzemplarze są aktualnie w trakcie budowy. Ten ekstremalnie krótkoseryjny, przeznaczony na tor model został zapowiedziany w zeszłym roku jako zwieńczenie kultowej serii modeli Plus 8. GTR jest zbudowany na bazie wcześniejszych modeli, ale z modyfikacjami silnika oraz akcesoriami przeznaczonymi do użytku torowego. To samochód stworzony z myślą o najbardziej wymagających klientach Morgana.
Pierwszy z serii egzemplarz jest pomalowany lakierem Yas Marina Blue, tak samo jak na szkicu pokazanym rok temu. Niebieski kolor ładnie komponuje się z białymi kołami, ciemnym wykończeniem grilla i złotymi detalami jak zaciski hamulcowe, czy wystający z przedniego wlotu powietrza hak holowniczy. Wszystkie pozostałe z ośmiu sztuk powstaną ściśle według życzeń klientów, a aż pięć tych aut pojedzie do nabywców zza oceanu.
Sam GTR czerpie inspirację z wyścigówki GT "Big blue" z lat 90-tych. Wysoka linia okien wraz z poszerzonymi przednimi i tylnymi nadkolami, żaluzjami na masce i pakietem aero rodem z torów wyścigowych to bezpośrednie odwołania do przodka. Nowe elementy to także zakryte reflektory, pięcioramienne koła z centralną blokadą i nowy dach typu hardtop, które również nawiązują do sportów motorowych.
Tak jak poprzednie Plus 8, ten jest napędzany lekko zmodyfikowanym silnikiem N62 od BMW. 4.8-litrowe V8 sparowane jest fabrycznie z 6-biegowym manualem lub automatem ZF. Modele Plus 8 przeznaczone na drogi miały moc 365 KM, ale z modyfikacjami wydechu i komputera silnika Morgan przewiduje lekki wzrost mocy w przypadku GTR.
W momencie premiery GTR-a szef działu projektowego Morgana, Jonathan Wells, powiedział: "Ten projekt pozwolił zespołom projektowym i inżynieryjnym Morgana powrócić do niektórych ulubionych elementów poprzednich modeli Morgana, a także poeksperymentować z pewnymi cechami, które, mamy nadzieję, pojawią się w przyszłych samochodach tej marki".
GTR dołącza do Plus 4 CXT jako nowy rodzaj specjalnej edycji Morgana o równie wyjątkowej cenie. Limitowane modele okazały się popularne wśród kluczowej klienteli brytyjskiej marki, więc spodziewamy się więcej takich aut w przyszłości.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
W EVO lubimy przygody, a czym, jeśli nie bajeczną podróżą, mogłaby być przygoda na miarę naszego magazynu? Przed Wami test na zawartość genu DEF.
Hybrydy plug-in (PHEV) miały być złotym środkiem między elektrykiem a spalinówką. W praktyce stały się narzędziem do omijania norm emisji CO2
Długo wyczekiwany system Apple CarPlay Ultra debiutuje na pokładzie wszystkich modeli Aston Martina.
BMW planuje wyprodukować 50 egzemplarzy efektownego roadstera Skytop bazującego na M8.
Tajemniczy prototyp Porsche 911 wyróżnia się znacznie poszerzonym tyłem i agresywną aerodynamiką.
Zaprezentowany pierwszy raz w 2019 roku butikowy hipersamochód De Tomaso P72 doczeka się produkcji.
Na drogach pojawiły się nowe, mniej zamaskowane i bardziej agresywne, prototypy Genesis GV60 Magma.
Elektryczna Skoda Enyaq RS w ramach liftingu otrzymała odświeżający design i wzrost wydajności.
Jak zapewnia Chevrolet, wnętrze nowej Corvette C8 zyskało głównie na ergonomii i technologii.
Nowa odsłona popularnej gry wyścigowej z 2014 roku właśnie zyskała pierwszą aktualizację.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Mija prawie połowa roku, a nadal niewiele wiemy o testowanym elektrycznym Porsche Cayman/Boxster.