Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Pierwszy egzemplarz limitowanego, torowego Morgana Plus 8 GTR jest gotowy. Do końca produkcji zostało jeszcze 8 sztuk.
Samochód na zdjęciach to Morgan Plus 8 GTR, jeden z dziewięciu sztuk. Pozostałe 8 sztuk wkrótce także opuści manufakturę w Malvern, bo wszystkie egzemplarze są aktualnie w trakcie budowy. Ten ekstremalnie krótkoseryjny, przeznaczony na tor model został zapowiedziany w zeszłym roku jako zwieńczenie kultowej serii modeli Plus 8. GTR jest zbudowany na bazie wcześniejszych modeli, ale z modyfikacjami silnika oraz akcesoriami przeznaczonymi do użytku torowego. To samochód stworzony z myślą o najbardziej wymagających klientach Morgana.
Pierwszy z serii egzemplarz jest pomalowany lakierem Yas Marina Blue, tak samo jak na szkicu pokazanym rok temu. Niebieski kolor ładnie komponuje się z białymi kołami, ciemnym wykończeniem grilla i złotymi detalami jak zaciski hamulcowe, czy wystający z przedniego wlotu powietrza hak holowniczy. Wszystkie pozostałe z ośmiu sztuk powstaną ściśle według życzeń klientów, a aż pięć tych aut pojedzie do nabywców zza oceanu.
Sam GTR czerpie inspirację z wyścigówki GT "Big blue" z lat 90-tych. Wysoka linia okien wraz z poszerzonymi przednimi i tylnymi nadkolami, żaluzjami na masce i pakietem aero rodem z torów wyścigowych to bezpośrednie odwołania do przodka. Nowe elementy to także zakryte reflektory, pięcioramienne koła z centralną blokadą i nowy dach typu hardtop, które również nawiązują do sportów motorowych.
Tak jak poprzednie Plus 8, ten jest napędzany lekko zmodyfikowanym silnikiem N62 od BMW. 4.8-litrowe V8 sparowane jest fabrycznie z 6-biegowym manualem lub automatem ZF. Modele Plus 8 przeznaczone na drogi miały moc 365 KM, ale z modyfikacjami wydechu i komputera silnika Morgan przewiduje lekki wzrost mocy w przypadku GTR.
W momencie premiery GTR-a szef działu projektowego Morgana, Jonathan Wells, powiedział: "Ten projekt pozwolił zespołom projektowym i inżynieryjnym Morgana powrócić do niektórych ulubionych elementów poprzednich modeli Morgana, a także poeksperymentować z pewnymi cechami, które, mamy nadzieję, pojawią się w przyszłych samochodach tej marki".
GTR dołącza do Plus 4 CXT jako nowy rodzaj specjalnej edycji Morgana o równie wyjątkowej cenie. Limitowane modele okazały się popularne wśród kluczowej klienteli brytyjskiej marki, więc spodziewamy się więcej takich aut w przyszłości.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Lifting małego crossovera z Niemiec to żadna rewolucja. I chyba nikt nie ma mu tego za złe.
Serią 25 egzemplarzy o nazwie Encore marka Caterham kończy produkcję modelu Seven 310.
Valkyrie LM będzie dla garstki osób okazją, aby przejechać się bolidem wyścigowym rodem z Le Mans.
Niemcy przerobili hipersamochód Porsche 963 z serii WEC na auto drogowe. Są tylko dwa haczyki.
Opracowany równolegle z coupe Vantage Roadster pokazuje sportową spójność w jeździe bez dachu.
Debiutuje Emira V6 SE z poprawioną kalibracją podwozia i mocą 400 KM. Cel: Porsche 911 Carrera.
Honda wycofuje Civika Type R z Europy. Tak odchodzi jeden z najlepszych hot hatchy w historii.
Pogea R107 może być dla wielu urzeczywistnieniem wizji idealnego klasyka na letnie przejażdżki.
Już po raz 93. najlepsi kierowcy zmierzą się na torze pod Le Mans w morderczej 24-godzinnej batalii.
13 czerwca Peugeot odsłoni nowego 208 GTi, który ma reprezentować inną koncepcję niż poprzednicy.
Zniknięcie Focusa ST oznacza koniec ery szybkich Fordów jakie znamy i kochamy.
Napędzany wyłącznie 650-konnym V8 nowy Bentley Bentayga Speed ma być najszybszym SUV-em tej marki.