Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
18 sierpnia w Pebble Beach zapisze się nowa karta historii - DMC odrodzi się jako marka samochodów EV.
DeLorean Motor Company opublikowało pierwsze zdjęcie swojego nowego samochodu. Elektryczne coupe zadebiutuje w sierpniu podczas konkursu w Pebble Beach. Legendarna marka z lat 80. powróci z nowym wcieleniem swojego kultowego modelu.
Słynna firma upadła po zaledwie paru latach działalności gdy jej właściciel, John DeLorean, został oskarżony o przemyt do USA narkotyków o wartości 24 mln dolarów. Fabryce nie pomogło nawet wsparcie brytyjskiego rządu, dla którego nowy zakład miał być rozwiązaniem ogromnych problemów z bezrobociem w Irlandii Północnej. Ostatecznie gdyby nie seria filmów Powrót do Przyszłości, gdzie DMC-12 był bazą dla wehikułu czasu, pewnie dziś samochód byłby tylko ciekawostką, a nie kultowym obiektem z potencjałem na rozwój.
Dzisiejszy DeLorean ma niewiele wspólnego z tym pierwszym - marka została wskrzeszona przez Stephena Wynne'a, który nabył prawa do firmy w 1995 roku i założył nową siedzibę w San Antonio w Teksasie - daleko od przedmieść Belfastu, gdzie mieściła się oryginalna siedziba DMC.
Nowa era DeLoreana będzie wyglądać inaczej niż wielu się spodziewa, bo producent zamierza zajmować się wyłącznie samochodami elektrycznymi. W celu stworzenia odpowiedniego projektu nadwozia po raz kolejny nawiązano współpracę ze studio ItalDesign, które stworzyło nowoczesny samochód sportowy na pierwszy rzut oka kojarzący się z poprzednikiem.
Współpraca z szanowanym projektantem jest wymierną korzyścią dla nowo powstałego producenta samochodów elektrycznych, który chce się wyróżnić z zalewu innych startupów o podobnym profilu. DeLorean nie ujawnił jak dotąd zbyt wielu informacji technicznych, ale wiemy, że jego forma będzie luźno inspirowana pierwowzorem. Auto ma być kompaktowym coupe z dwoma miejscami i drzwiami typu gullwing. W modelu DMC-12 zostanie również ponownie zastosowana plastikowa żaluzja na tylnej szybie, a srebrny kolor nadwozia będzie inspirowany stalą nierdzewną, z której wykonano karoserię pierwowzoru.
Mimo to samochód ma być zaprojektowany bardziej współcześnie, a nie jako proste odwzorowanie form z końca lat 70. Wskazuje na to czarny dach, wznosząca się linia okien i smukłe oświetlenie LED. Ze zdjęć można też wywnioskować, że nowy DeLorean będzie wyposażony w aktywne tylne skrzydło, które samo w sobie stworzy zupełnie inną sylwetkę niż kultowy oryginał.
Nie wiadomo jeszcze jak na tle rynkowej stawki będzie pozycjonowany nowy DMC. Charakter poprzednika wskazuje, że nie będzie to super ekskluzywny hipersamochód w stylu Lotusa Evija, ale nie spodziewamy się też niskich cen. Producent z pewnością będzie chciał zarobić na legendzie jaką otoczony jest oryginalny DeLorean.
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Mnogość konfiguracji Range Rovera poraża, ale może być też zgubna.
Najtańszy z elektryków koreańskiej marki wyceniono na 103 900 zł.
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Choć istnieje określona, wąska grupa odbiorców Vitary, brakuje na rynku takich aut.
Od 2026 roku w Europie będzie można kupić nową Hondę Prelude z innowacyjnym napędem hybrydowym.
Ducati Diavel V4 2025 z nowym malowaniem Black Roadster Livery łączy moc i styl w jednym cruiserze.
Inspirowane F1 nadwozia to próbka możliwości jakie daje nowy program personalizacji Chapman Bespoke.
Nadal postrzegasz Polestar tylko jako elektryczny odłam Volvo? Model 5 zamierza to zmienić.
Prawie 50 lat po kultowym Renault 5 Turbo, francuski producent wypuszcza jego duchowego następcę.
Trzecia generacja najmniejszego sedana-coupe w gamie Mercedesa wkrótce pojawi się na rynku.
BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. Mamy pierwsze zdjęcia.
“Kontynuacja” Forda Escorta MK1 od Boreham Motorworks ma kilka usprawnień np. silnik o mocy 300 KM.