Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Następna generacja Maserati GranTurismo będzie miała dwie linie - spalinową i elektryczną.
Rozpoczyna się nowa era Maserati - na rynku już jest MC20, powoli pojawiają się SUV-y Grecale, a za kilka miesięcy powinniśmy zobaczyć także najbardziej oczekiwane GranTurismo. Duże coupe i kabriolet włoskiej marki będzie powstawać w dwóch wariantach - dla konserwatystów z silnikiem spalinowym V6 Nettuno, a dla miłośników nowinek z napędem elektrycznym. W tym ostatnim przypadku Maserati stosuje uzupełniającą nazwę Folgore.
Maserati ujawniło że pracuje nad elektrycznym GT już w 2020 roku, ale sfotografowany niedawno prototyp jest ostatecznym dowodem, że faktycznie ma to miejsce. Według nieoficjalnych informacji napędzane trzema silnikami Folgore będzie najmocniejszym dostępnym wariantem GranTurismo.
Dwa z tych trzech motorów będą umieszczone na tylnej osi, a jeden na przedniej. Oznacza to, że elektryczne Maserati będzie miało napęd na wszystkie koła, a dwa motory tylne umożliwiają stworzenie wydajnego systemu wektorowania momentu obrotowego.
Jeszcze nie podano informacji ile dokładnie mocy będzie miał nowy samochód ani jaką baterię otrzyma. Jedyna potwierdzona informacja mówi, że Włosi wykorzystają instalację o napięciu roboczym 800V - taką samą jaką Porsche stosuje w Taycanie. Większe napięcie umożliwia szybsze ładowanie akumulatorów, dzięki temu można zmniejszyć ich pojemność i zgubić trochę masy - to istotne w samochodzie o aspiracjach sportowo-turystycznych.
W odróżnieniu od Porsche, Maserati GranTurismo Folgore nie korzysta z platformy stworzonej stricte pod napęd elektryczny i będzie dzielić część podzespołów ze spalinowym odpowiednikiem. Z tego powodu baterie Folgore nie będą usytuowane płasko pod podłogą jak w większości aut elektrycznych, tylko będą rozbite na mniejsze zespoły i umieszczone w różnych częściach auta w taki sposób, żeby zachować optymalny rozkład mas.
Konstrukcja auta jak i polityka firmy Maserati powodują, że spalinowe i elektryczne GranTurismo będą do siebie podobne stylistycznie, choć już teraz widać, że elektryczny wariant dostanie inne zderzaki, koła i detale. Zgodnie ze stworzonym przez Maserati językiem designu modele elektryczne charakteryzują się bardziej technicznym, futurystycznym wykończeniem. Często stosowanym zabiegiem są wstawki w kolorze miedzi oraz bardziej ekstrawaganckie opcje kolorystyczne.
Nas najbardziej interesuje jak gran tourer z napędem elektrycznym będzie jeździł. Nie jest to pierwsze elektryczne GT, ale pierwsze tego typu auto dwudrzwiowe. Dodajcie do tego fantastyczny design i reputację poprzedniego GranTurismo, a nowy model może być naprawdę interesujący, nawet jeśli w finalnej wersji jego osiągi będą nieco poświęcone na rzecz zasięgu i użyteczności. Maserati nie podało jeszcze dokładnej daty premiery Folgore. Na razie firma skupia się na rozkręceniu produkcji SUV-a Grecale, a potem pierwszeństwo będzie miało spalinowe GranTurismo wyposażone w silnik V6 twin turbo.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
Lamborghini nie będzie kontynuować przygody z WEC w sezonie 2025. Zadecydowała zmiana regulaminu.
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.
W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.