Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Następna generacja Maserati GranTurismo będzie miała dwie linie - spalinową i elektryczną.
Rozpoczyna się nowa era Maserati - na rynku już jest MC20, powoli pojawiają się SUV-y Grecale, a za kilka miesięcy powinniśmy zobaczyć także najbardziej oczekiwane GranTurismo. Duże coupe i kabriolet włoskiej marki będzie powstawać w dwóch wariantach - dla konserwatystów z silnikiem spalinowym V6 Nettuno, a dla miłośników nowinek z napędem elektrycznym. W tym ostatnim przypadku Maserati stosuje uzupełniającą nazwę Folgore.
Maserati ujawniło że pracuje nad elektrycznym GT już w 2020 roku, ale sfotografowany niedawno prototyp jest ostatecznym dowodem, że faktycznie ma to miejsce. Według nieoficjalnych informacji napędzane trzema silnikami Folgore będzie najmocniejszym dostępnym wariantem GranTurismo.
Dwa z tych trzech motorów będą umieszczone na tylnej osi, a jeden na przedniej. Oznacza to, że elektryczne Maserati będzie miało napęd na wszystkie koła, a dwa motory tylne umożliwiają stworzenie wydajnego systemu wektorowania momentu obrotowego.
Jeszcze nie podano informacji ile dokładnie mocy będzie miał nowy samochód ani jaką baterię otrzyma. Jedyna potwierdzona informacja mówi, że Włosi wykorzystają instalację o napięciu roboczym 800V - taką samą jaką Porsche stosuje w Taycanie. Większe napięcie umożliwia szybsze ładowanie akumulatorów, dzięki temu można zmniejszyć ich pojemność i zgubić trochę masy - to istotne w samochodzie o aspiracjach sportowo-turystycznych.
W odróżnieniu od Porsche, Maserati GranTurismo Folgore nie korzysta z platformy stworzonej stricte pod napęd elektryczny i będzie dzielić część podzespołów ze spalinowym odpowiednikiem. Z tego powodu baterie Folgore nie będą usytuowane płasko pod podłogą jak w większości aut elektrycznych, tylko będą rozbite na mniejsze zespoły i umieszczone w różnych częściach auta w taki sposób, żeby zachować optymalny rozkład mas.
Konstrukcja auta jak i polityka firmy Maserati powodują, że spalinowe i elektryczne GranTurismo będą do siebie podobne stylistycznie, choć już teraz widać, że elektryczny wariant dostanie inne zderzaki, koła i detale. Zgodnie ze stworzonym przez Maserati językiem designu modele elektryczne charakteryzują się bardziej technicznym, futurystycznym wykończeniem. Często stosowanym zabiegiem są wstawki w kolorze miedzi oraz bardziej ekstrawaganckie opcje kolorystyczne.
Nas najbardziej interesuje jak gran tourer z napędem elektrycznym będzie jeździł. Nie jest to pierwsze elektryczne GT, ale pierwsze tego typu auto dwudrzwiowe. Dodajcie do tego fantastyczny design i reputację poprzedniego GranTurismo, a nowy model może być naprawdę interesujący, nawet jeśli w finalnej wersji jego osiągi będą nieco poświęcone na rzecz zasięgu i użyteczności. Maserati nie podało jeszcze dokładnej daty premiery Folgore. Na razie firma skupia się na rozkręceniu produkcji SUV-a Grecale, a potem pierwszeństwo będzie miało spalinowe GranTurismo wyposażone w silnik V6 twin turbo.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Włoski hot hatch na bazie Fiata 500 miał długie i owocne życie, ale nadszedł czas pożegnania.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
Lando Norris miał okazję przetestować na Silverstone odtworzonego z klocków Lego McLarena P1.
Nabywcy hybrydowego BMW M5 będą mogli dokupić lekkie karbonowe dodatki z palety M Performance.
16 września Lotus pokaże koncept Theory 1, który potencjalnie może być elektrycznym następcą Emiry.
Najbardziej analogowy model z rodziny Venoma F5 nadal ma 1842 KM, ale obsługiwane trzema pedałami.
Silniki elektryczne w połączeniu z V8 twin turbo skutkują najmocniejszym sedanem w historii Bentleya.
Najważniejszym zadaniem Adriana Neweya będzie przygotowanie bolidu Aston Martin na sezon 2026.
Pięć lat po prezentacji konceptu, drogowa Ginetta z wolnossącym silnikiem V8 wchodzi do produkcji.
Elektryczne Renault R17 to jeden z tych konceptów, które bardzo byśmy chcieli zobaczyć w produkcji.
Nowy wóz Alonso brzmi lepiej niż bolid i jest prawie tak samo szybki. Ale ma tablice rejestracyjne…
Cupra Terramar to sportowy kuzyn VW Tiguana z silnikiem od Golfa GTI lub hybrydą plug-in.
Aston Martin Vanquish w 2024 roku powraca z nowym designem i podwójnie uturbionym V12 o mocy 835 KM.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.