Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Nowe normy bezpieczeństwa EuroNCAP będą premiować modele z fizycznymi przyciskami zamiast ekranów.
Nowe samochody są szybsze, czystsze, bardziej uniwersalne i wydajne niż kiedykolwiek, ale jeśli istnieje jakiś obszar, w którym nastąpił regres, tym czymś zdecydowanie jest ergonomia i praktyczność wnętrz. W imię dążenia do ograniczania kosztów produkcji i minimalizmu w designie producenci zaczęli masowo stosować dotykowe ekrany i panele. Ten trend może się jednak wkrótce odwrócić, bo w 2026 roku EuroNCAP zmieni zasady testowania samochodów.
W przyszłym roku agencja będzie testować również to jak łatwy jest dostęp do wybranych głównych funkcji. Z ogólnej oceny wynoszącej 100 punktów, pięć będzie przyznawanych właśnie za to kryterium. „Euro NCAP będzie aktywnie zachęcać producentów OEM do posiadania fizycznych, łatwych w użyciu elementów sterujących głównymi funkcjami jazdy, takimi jak wycieraczki, światła ostrzegawcze i kierunkowskazy” - powiedział dyrektor techniczny Euro NCAP Richard Schram.
Penalizacja wnętrz opartych głównie na ekranach i panelach dotykowych dla głównych funkcji bezpieczeństwa ma sprawić, że producenci samochodów powrócą do bardziej intuicyjnych rozwiązań, co przełoży się na ograniczenie potencjalnie niebezpiecznego rozpraszania kierowcy podczas jazdy.
Jak łatwo się domyślić, według nowych zasad niektórzy producenci oberwą bardziej niż inni. Na przykład Tesla jest wierna modelowi obsługi wszystkiego, włącznie z otwieraniem schowka pasażera, poprzez ekran dotykowy. Volkswagen też jest znany z chowania wszystkiego w obszernych dotykowych menu, choć w niektórych modelach przywrócono już fizyczne przyciski na kierownicy. Tak samo Skoda znów montuje pokrętło głośności i osobne panele klimatyzacji w nowych generacjach Superba i Kodiaqa.
Wśród marek luksusowych Ferrari jest tą, która może zostać zmuszona do zmiany taktyki. Najnowsze modele z Maranello mają interfejsy niemal w całości oparte o dotykowe panele. Stosowane są między innymi haptyczne przyciski na kierownicy, ekrany dotykowe dla klimatyzacji czy przyciski zamiast manetki kierunkowskazów. Już teraz trwają spekulacje o zmianie tego trendu, bo na przykład zaprezentowane ostatnio Ferrari F80 straciło część haptycznych przycisków na rzecz fizycznych.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Już po raz 93. najlepsi kierowcy zmierzyli się na torze pod Le Mans, ale to znów Ferrari było górą.
Czas płynie, a w 2025 roku praktyczny Hyundai Ioniq 5 nadal jest jednym z liderów swojego segmentu.
Rynek elektrycznych hot hatchy rośnie. Podczas 24h Le Mans Peugeot przedstawił nowego 208 GTi.
W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.
Ofensywa modelowa Alpine nabiera rozpędu. Podczas 24h Le Mans debiutuje sportowy SUV A390 na prąd.
VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.
Lifting małego crossovera z Niemiec to żadna rewolucja. I chyba nikt nie ma mu tego za złe.
Serią 25 egzemplarzy o nazwie Encore marka Caterham kończy produkcję modelu Seven 310.
Valkyrie LM będzie dla garstki osób okazją, aby przejechać się bolidem wyścigowym rodem z Le Mans.
Niemcy przerobili hipersamochód Porsche 963 z serii WEC na auto drogowe. Są tylko dwa haczyki.
Opracowany równolegle z coupe Vantage Roadster pokazuje sportową spójność w jeździe bez dachu.
Debiutuje Emira V6 SE z poprawioną kalibracją podwozia i mocą 400 KM. Cel: Porsche 911 Carrera.