Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Przy okazji premiery nowego Mustanga zaprezentowano motosportowe plany Forda na najbliższe lata.
Najnowsza wersja Forda Mustanga o kodzie wewnętrznym S650 wystartuje w szerokim spektrum wyścigów lokalnych i międzynarodowych. Przede wszystkim Ford zamierza na bazie swojego muscle cara zbudować konkurencyjne auto w niezwykle zaciętej długodystansowej klasie GT3. Mustang będzie beneficjentem nowelizacji regulaminu technicznego FIA klasy GT3, z której skorzystali także inni producenci. Fabryczny zespół Forda zacznie rywalizację w WEC od wyścigu 24h na torze Daytona obok takich aut jak Corvette, Porsche i Ferrari.
Przy budowie Mustanga GT3 Ford zawarł współpracę z kanadyjską firmą Multimatic, której trzon działalności polega na przygotowaniu samochodów do motosportu. To kolejny projekt Forda z Kanadyjczykami, którzy są odpowiedzialni m.in. za stworzenie, wdrożenie i produkcję supersportowego modelu GT.

Za napęd bolidu posłuży zmodyfikowana wersja silnika z seryjnego Mustanga o pojemności 5 litrów. Jednostki napędowe w wersji wyczynowej opracuje brytyjski M Sport, który na co dzień jest też odpowiedzialny za przygotowanie rajdówek WRC Forda.
Ostatni start Forda w Le Mans to rok 2016, gdy w 50. rocznicę triumfu legendarnego GT40 amerykański gigant wygrał klasę GTE Pro z jego duchowym następcą - modelem GT. Poza tym jednym spektakularnym sukcesem Ford GT LM raczej nie błysnął niczym pozytywnym. Model ten był zbyt kruchy i mało wytrzymały jak na warunki wyścigów długodystansowych.

Samochody klasy GT3 mogą startować także w amerykańskiej serii wyścigowej IMSA i innych, mniejszych seriach bazujących na autach GT3 użytkowanych przez prywatne zespoły.
Ford Performance ma wobec nowego Mustanga więcej planów. Potwierdzono stworzenie auta klasy GT4, które będzie mocno spokrewnione z seryjnym GT Dark Horse, a w przyszłości Mustang S650 pojawi się w NASCAR.

To nie koniec, bo ogłoszono też start tego modelu w australijskiej serii V8 Supercars w kategorii Gen3. Ford Australia już wcześniej wykorzystywał Mustangi w tych wyścigach, ale w specyfikacji Gen2. Głównym rywalem kultowego modelu był Opel Insignia, sprzedawany przez krótki czas w Australii jako Holden Commodore, gdy wygasła linia tylnonapędowych sedanów Holdena.
Kategoria Gen3 wystartuje wraz z sezonem 2023, a samochody tej klasy będą bardziej zbliżone do seryjnych. Australia jest dla Mustanga ważnym rynkiem zbytu, a w tamtejszych wyścigach model ten rywalizuje głównie z Chevroletem Camaro podtrzymując odwieczną rywalizację sportową na linii Ford-GM.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Podczas Grand Prix Las Vegas McLaren zaprezentuje wyjątkowy model 750S Spider od MSO.
Limitowany model Leon VZ TCR to najbardziej torowo nastawiona Cupra w historii.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
Po intensywnym półroczu w WRC Kajetan Kajetanowicz rusza w Wielką Wyprawę Maluchów – charytatywny rajd dla dzieci poszkodowanych w wypadkach.
Limitowana wersja 911 GT3 Ocelot łączy sportową duszę Porsche z kulturą Ameryki Łacińskiej.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Lamborghini Temerario Super Trofeo ma w kolejnych latach być podstawą programu wyścigowego marki.
Po rundzie w Bahrajnie znamy ostateczne rozstrzygnięcia tego sezonu WEC. Ferrari może świętować.
Paweł Sudoł – operator dronów i filmowiec, który pokazuje świat z nieba. Twórca zdjęć dla TVN, Discovery i National Geographic.
Fotograf, który łączy sztukę z precyzją. Tomek Mąkolski tworzy wizualne iluzje, redefiniując granice między światem rzeczywistym a kreacją.