Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Sezon 2026 w F1 będzie przełomem - pojawią się nowe napędy i paliwa o zerowej emisji dwutlenku węgla.
Władze Formuły 1 potwierdziły, że pracują nad wdrożeniem w 100% ekologicznych paliw, które będą stosowane od 2026 r., aby do 2030 r. osiągnąć cel zerowej emisji dwutlenku węgla netto.
Nowe paliwa zostaną opracowane we współpracy między F1, FIA i obecnym dostawcą paliwa wyścigowego, firmą Aramco, z zamiarem przystosowania tego samego paliwa do użytku w samochodach drogowych w przyszłości. Zbiegnie się to w czasie z wejściem w życie nowych przepisów dotyczących układów napędowych, dzięki którym Grupa Volkswagen ponownie zaangażuje się w ten sport.
Podobnie jak Porsche zaangażowało się w rozwój i produkcję paliw syntetycznych na potrzeby własnych serii zawodów, F1 przyjmie podobne podejście we współpracy z Aramco, aby stworzyć bardziej przyjazny dla atmosfery ekosystem paliwowy zarówno dla samych samochodów wyścigowych, jak i wymaganej logistyki.
Paliwa te będą wytwarzane przy użyciu: techniki wychwytywania dwutlenku węgla w procesie produkcji, odpadów komunalnych oraz biomasy - co pozwoli zrekompensować część dwutlenku węgla emitowanego podczas spalania w jednostce napędowej F1. Właściciele królowej sportów motorowych szacują, że pozwoli to na zmniejszenie emisji nawet o 65%, a pozostałe projekty kompensacji emisji dwutlenku węgla stanowią pozostałą część celu zerowej emisji netto do 2030 roku.
Paliwo będzie typu "drop-in", co oznacza, że silniki nie będą wymagały żadnych specjalnych modyfikacji, a jednocześnie będzie odpowiadało kaloryczności energetycznej dzisiejszych wysokooktanowych paliw wyścigowych.
Wewnętrzny zespół badawczy organu zarządzającego FIA opracował już biopaliwo neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla, które spełnia specyfikacje silników F1. Pierwsze beczki zostały wysłane do dostawców silników w celu wstępnego opracowania i przetestowania już w 2020 r., ale teraz trzeba stworzyć kompleksowy system, który obejmie wykorzystanie nowego paliwa w całej F1 i w towarzyszących jej procesach logistycznych.
Przed Formułą 1 jeszcze długa droga do neutralności środowiskowej, ale podjęte kroki w tym kierunku przełożą się na inne działy działalności o wysokiej emisji dwutlenku węgla np. podróże lotnicze i przewozy wielkogabarytowe. Ze względu na innowacyjny wizerunek F1 jest to perfekcyjna platforma do testowania i wdrażania zrównoważonych paliw na skalę komercyjną.
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
W mediach rządzą najdroższe warianty 911, tymczasem zwykła Carrera także ma mnóstwo do zaoferowania.
Na zakończenie długiej i barwnej ery niezależności Alpina wypuszcza topowe B8 GT o mocy 634 KM.
Jakość jazdy na równi z coupe i szybko składany dach - tym ma się wyróżniać nowy Vantage Roadster.
Po wielu latach TAG Heuer powraca jako oficjalny partner cyklu Formuły 1.
Impreza 22B udowadnia swą wartość w cywilu nawet jeśli nie jest prawdziwym modelem homologacyjnym.
Wersja Spirit Racing 12R to roadster Mazdy doprowadzony do skrajności. Spoiler: tylko na Japonię.
Subaru WRX STI w wersji S210 próbuje podtrzymać ducha dawnej Imprezy, ale jest w nim jeden haczyk.
Specjalna wersja DK Edition jeszcze podkręca emocje jakie za kierownicą daje Hyundai Ioniq 5 N.
GR Yaris M z silnikiem pośrodku posłuży Toyocie do testów nowego silnika… a może to coś więcej?
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Jest już dostępne poliftowe Porsche 992.2 Carrera S, czyli model pośredni w dolnej części gamy 911.
Generacja elektrycznych modeli 0 Series Hondy wystartuje w 2026 roku.