Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Poznaliśmy uczestników rywalizacji, a przełęcze nad Monte Carlo są gotowe. Rozpoczynamy hybrydową erę w WRC.
Właśnie rusza nowa era w Rajdowych Mistrzostwach Świata i jest to era napędów hybrydowych dodających rozgrywkom więcej pikanterii. Trzech głównych producentów wykazało zaangażowanie w rywalizację podpisując umowę na występy w WRC w trzech kolejnych sezonach. Oficjalnie możemy ogłosić, że Hyundai, Toyota Gazoo Racing i Ford M Sport będą startować co najmniej do sezonu 2024.
Wszyscy trzej główni producenci będą w nowych samochodach używać tych samych jednostek spalinowych o pojemności 1.6 z turbodoładowaniem, które były w użyciu w sezonie 2021. Różnica polega na dodaniu do nich standaryzowanego zestawu: baterii o pojemności 3,9 kWh, inwertera i silnika elektrycznego o mocy 140 KM. Systemowa moc układu napędowego w takim wypadku będzie wyższa niż dotychczasowe 375 KM i 425 Nm narzucone przez przepisy FIA.
Samochody zachowają swoje systemy napędu na 4 koła i pięciobiegowe skrzynie sekwencyjne, a aktywne centralne dyferencjały nadal będą zakazane. Zawieszenie i cały osprzęt wokół osi samochodów będą podlegać dalszym uproszczeniom w porównaniu do obecnych przepisów.

Aby pomieścić nowy pakiet akumulatorów, wszystkie samochody WRC będą musiały posiadać dodatkowo wzmocnione klatki bezpieczeństwa, z dodatkową obręczą wzmacniającą umieszczoną w tylnej części klatki. Obowiązkową nowością są także wzmocnione listwy drzwiowe lepiej chroniące przed uderzeniami bocznymi.
Najważniejsi gracze w tej rywalizacji pokazali już swoje samochody na ten sezon i wszystkie trzy upodobniły się do najnowszych modeli na rynku. W końcu na najwyższym poziomie pojawi się rajdowa wersja Toyoty GR Yaris w barwach Toyota Gazoo Racing. Japończycy będą bronić wywalczonego w zeszłym roku mistrzostwa w kategoriach konstruktorów jak i kierowców w samochodzie o pełnej nazwie Toyota GR Yaris Rally1. W barwach Toyoty będą startować 3 załogi, z aktualnym mistrzem świata Sebastianem Ogier na czele. Drugie auto poprowadzi zdobywca drugiej lokaty w 2021 roku, Elfyn Evans, a trzecim samochodem pojedzie Kalle Rovanperä. Gazoo Racing będzie obsługiwać też czwarte auto należące do załóg juniorskich.

Największym rywalem Toyoty będzie prawdopodobnie Hyundai i20 N Rally1 w barwach fabrycznych koreańskiej marki, z doświadczonym Theirry’m Neuvillem za kierownicą. Samochód numer dwa zgłoszony przez Hyundaia poprowadzi Ott Tanak, a ostatnie auto będą dzielić dwaj kierowcy - Ollie Solberg (syn byłego mistrza WRC Pettera Solberga) i Dani Sordo.
W 2022 roku Ford i M Sport ponownie połączyły siły, by spróbować swoich sił z nowym modelem auta - Pumą Hybrid Rally1. Pierwowzorem rajdówki Forda po raz pierwszy jest crossover zamiast bardziej oczywistego wyboru - hatchbacka segmentu B. M-Sport będzie dysponował trzema własnymi samochodami prowadzonymi przez Craiga Breena, Adriana Fourmaux i Gusa Greensmitha, a legenda rajdów WRC i rajdów samochodowych Sébastian Loeb wystartuje gościnnie tylko w inauguracyjnej rundzie w Monte Carlo.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.
Poddana fabrycznej renowacji Carrera GT składa hołd zwycięzcom 1970 24h Le Mans w Porsche 917.
Tylko 10 lojalnych klientów Rimaca dostało przywilej nabycia dedykowanej Nevery R Founder’s Edition.
Silniki i skrzynie biegów BMW już od 25 lat stanowią podstawę napędów wszystkich modeli Morgana.
Nowoczesne powłoki ceramiczne, folie PPF i innowacyjne rozwiązania Ceramic Pro chronią lakier, zmieniają wygląd auta i podkreślają jego styl.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Testujemy GAC Hyptec HT – elektrycznego SUV-a z Chin, który stawia na komfort, jakość i dojrzały styl.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
F.A. “Butzi” Porsche - twórca sylwetki 911 - został uhonorowany w edycji specjalnej modelu GT3.
Nie tylko AMG i Porsche, ale także Bentley Continental GT stał się obiektem zainteresowania Brabusa.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.