Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Poznaliśmy uczestników rywalizacji, a przełęcze nad Monte Carlo są gotowe. Rozpoczynamy hybrydową erę w WRC.
Właśnie rusza nowa era w Rajdowych Mistrzostwach Świata i jest to era napędów hybrydowych dodających rozgrywkom więcej pikanterii. Trzech głównych producentów wykazało zaangażowanie w rywalizację podpisując umowę na występy w WRC w trzech kolejnych sezonach. Oficjalnie możemy ogłosić, że Hyundai, Toyota Gazoo Racing i Ford M Sport będą startować co najmniej do sezonu 2024.
Wszyscy trzej główni producenci będą w nowych samochodach używać tych samych jednostek spalinowych o pojemności 1.6 z turbodoładowaniem, które były w użyciu w sezonie 2021. Różnica polega na dodaniu do nich standaryzowanego zestawu: baterii o pojemności 3,9 kWh, inwertera i silnika elektrycznego o mocy 140 KM. Systemowa moc układu napędowego w takim wypadku będzie wyższa niż dotychczasowe 375 KM i 425 Nm narzucone przez przepisy FIA.
Samochody zachowają swoje systemy napędu na 4 koła i pięciobiegowe skrzynie sekwencyjne, a aktywne centralne dyferencjały nadal będą zakazane. Zawieszenie i cały osprzęt wokół osi samochodów będą podlegać dalszym uproszczeniom w porównaniu do obecnych przepisów.

Aby pomieścić nowy pakiet akumulatorów, wszystkie samochody WRC będą musiały posiadać dodatkowo wzmocnione klatki bezpieczeństwa, z dodatkową obręczą wzmacniającą umieszczoną w tylnej części klatki. Obowiązkową nowością są także wzmocnione listwy drzwiowe lepiej chroniące przed uderzeniami bocznymi.
Najważniejsi gracze w tej rywalizacji pokazali już swoje samochody na ten sezon i wszystkie trzy upodobniły się do najnowszych modeli na rynku. W końcu na najwyższym poziomie pojawi się rajdowa wersja Toyoty GR Yaris w barwach Toyota Gazoo Racing. Japończycy będą bronić wywalczonego w zeszłym roku mistrzostwa w kategoriach konstruktorów jak i kierowców w samochodzie o pełnej nazwie Toyota GR Yaris Rally1. W barwach Toyoty będą startować 3 załogi, z aktualnym mistrzem świata Sebastianem Ogier na czele. Drugie auto poprowadzi zdobywca drugiej lokaty w 2021 roku, Elfyn Evans, a trzecim samochodem pojedzie Kalle Rovanperä. Gazoo Racing będzie obsługiwać też czwarte auto należące do załóg juniorskich.

Największym rywalem Toyoty będzie prawdopodobnie Hyundai i20 N Rally1 w barwach fabrycznych koreańskiej marki, z doświadczonym Theirry’m Neuvillem za kierownicą. Samochód numer dwa zgłoszony przez Hyundaia poprowadzi Ott Tanak, a ostatnie auto będą dzielić dwaj kierowcy - Ollie Solberg (syn byłego mistrza WRC Pettera Solberga) i Dani Sordo.
W 2022 roku Ford i M Sport ponownie połączyły siły, by spróbować swoich sił z nowym modelem auta - Pumą Hybrid Rally1. Pierwowzorem rajdówki Forda po raz pierwszy jest crossover zamiast bardziej oczywistego wyboru - hatchbacka segmentu B. M-Sport będzie dysponował trzema własnymi samochodami prowadzonymi przez Craiga Breena, Adriana Fourmaux i Gusa Greensmitha, a legenda rajdów WRC i rajdów samochodowych Sébastian Loeb wystartuje gościnnie tylko w inauguracyjnej rundzie w Monte Carlo.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Luksusowe samochody i malarstwo? Bentley i Mulliner udowadniają, że to bardzo dobre połączenie.
Lamborghini rozwija swój program zamówień specjalnych, stąd pomysł na nowe Temerario Ad Personam.
Następca LFA będzie samochodem elektrycznym. Jego oficjalną zapowiedzią jest nowy LFA Concept.
Stworzona od podstaw, flagowa Toyota GR GT ma być perłą w koronie oddziału Gazoo Racing.
NSX od JAS Motorsport ma być autem, w którym spotyka się piękno, osiągi i sztuka inżynieryjna.
Bridgestone umacnia pozycję lidera: w 2025 r. zdobywa topowe wyniki w testach opon zimowych, całorocznych i letnich.
Edycja Collezione Giulii i Stelvio nawiązuje do koniczyny obecnej w drogowych Alfach od 1963 roku.
Luksusowa terenówka Mercedesa powróci do korzeni i zyska nowy, lifestyle’owy rodzaj nadwozia.
Bolide to projekt, który jak żaden inny poszerzył wiedzę Bugatti w zakresie osiągów na torze.
Audi udowadnia, że da się jeszcze stworzy mocny i oszczędny silnik diesla o większej pojemności.
W światłach Las Vegas Mercedes-AMG pokazał najnowszy prototyp elektrycznego następcy AMG GT 4-door.
BMW żegna roadstera Z4 limitowaną edycją dla miłośników marki i modelu.