BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Poznaliśmy uczestników rywalizacji, a przełęcze nad Monte Carlo są gotowe. Rozpoczynamy hybrydową erę w WRC.
Właśnie rusza nowa era w Rajdowych Mistrzostwach Świata i jest to era napędów hybrydowych dodających rozgrywkom więcej pikanterii. Trzech głównych producentów wykazało zaangażowanie w rywalizację podpisując umowę na występy w WRC w trzech kolejnych sezonach. Oficjalnie możemy ogłosić, że Hyundai, Toyota Gazoo Racing i Ford M Sport będą startować co najmniej do sezonu 2024.
Wszyscy trzej główni producenci będą w nowych samochodach używać tych samych jednostek spalinowych o pojemności 1.6 z turbodoładowaniem, które były w użyciu w sezonie 2021. Różnica polega na dodaniu do nich standaryzowanego zestawu: baterii o pojemności 3,9 kWh, inwertera i silnika elektrycznego o mocy 140 KM. Systemowa moc układu napędowego w takim wypadku będzie wyższa niż dotychczasowe 375 KM i 425 Nm narzucone przez przepisy FIA.
Samochody zachowają swoje systemy napędu na 4 koła i pięciobiegowe skrzynie sekwencyjne, a aktywne centralne dyferencjały nadal będą zakazane. Zawieszenie i cały osprzęt wokół osi samochodów będą podlegać dalszym uproszczeniom w porównaniu do obecnych przepisów.
Aby pomieścić nowy pakiet akumulatorów, wszystkie samochody WRC będą musiały posiadać dodatkowo wzmocnione klatki bezpieczeństwa, z dodatkową obręczą wzmacniającą umieszczoną w tylnej części klatki. Obowiązkową nowością są także wzmocnione listwy drzwiowe lepiej chroniące przed uderzeniami bocznymi.
Najważniejsi gracze w tej rywalizacji pokazali już swoje samochody na ten sezon i wszystkie trzy upodobniły się do najnowszych modeli na rynku. W końcu na najwyższym poziomie pojawi się rajdowa wersja Toyoty GR Yaris w barwach Toyota Gazoo Racing. Japończycy będą bronić wywalczonego w zeszłym roku mistrzostwa w kategoriach konstruktorów jak i kierowców w samochodzie o pełnej nazwie Toyota GR Yaris Rally1. W barwach Toyoty będą startować 3 załogi, z aktualnym mistrzem świata Sebastianem Ogier na czele. Drugie auto poprowadzi zdobywca drugiej lokaty w 2021 roku, Elfyn Evans, a trzecim samochodem pojedzie Kalle Rovanperä. Gazoo Racing będzie obsługiwać też czwarte auto należące do załóg juniorskich.
Największym rywalem Toyoty będzie prawdopodobnie Hyundai i20 N Rally1 w barwach fabrycznych koreańskiej marki, z doświadczonym Theirry’m Neuvillem za kierownicą. Samochód numer dwa zgłoszony przez Hyundaia poprowadzi Ott Tanak, a ostatnie auto będą dzielić dwaj kierowcy - Ollie Solberg (syn byłego mistrza WRC Pettera Solberga) i Dani Sordo.
W 2022 roku Ford i M Sport ponownie połączyły siły, by spróbować swoich sił z nowym modelem auta - Pumą Hybrid Rally1. Pierwowzorem rajdówki Forda po raz pierwszy jest crossover zamiast bardziej oczywistego wyboru - hatchbacka segmentu B. M-Sport będzie dysponował trzema własnymi samochodami prowadzonymi przez Craiga Breena, Adriana Fourmaux i Gusa Greensmitha, a legenda rajdów WRC i rajdów samochodowych Sébastian Loeb wystartuje gościnnie tylko w inauguracyjnej rundzie w Monte Carlo.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.