Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Poznaliśmy uczestników rywalizacji, a przełęcze nad Monte Carlo są gotowe. Rozpoczynamy hybrydową erę w WRC.
Właśnie rusza nowa era w Rajdowych Mistrzostwach Świata i jest to era napędów hybrydowych dodających rozgrywkom więcej pikanterii. Trzech głównych producentów wykazało zaangażowanie w rywalizację podpisując umowę na występy w WRC w trzech kolejnych sezonach. Oficjalnie możemy ogłosić, że Hyundai, Toyota Gazoo Racing i Ford M Sport będą startować co najmniej do sezonu 2024.
Wszyscy trzej główni producenci będą w nowych samochodach używać tych samych jednostek spalinowych o pojemności 1.6 z turbodoładowaniem, które były w użyciu w sezonie 2021. Różnica polega na dodaniu do nich standaryzowanego zestawu: baterii o pojemności 3,9 kWh, inwertera i silnika elektrycznego o mocy 140 KM. Systemowa moc układu napędowego w takim wypadku będzie wyższa niż dotychczasowe 375 KM i 425 Nm narzucone przez przepisy FIA.
Samochody zachowają swoje systemy napędu na 4 koła i pięciobiegowe skrzynie sekwencyjne, a aktywne centralne dyferencjały nadal będą zakazane. Zawieszenie i cały osprzęt wokół osi samochodów będą podlegać dalszym uproszczeniom w porównaniu do obecnych przepisów.
Aby pomieścić nowy pakiet akumulatorów, wszystkie samochody WRC będą musiały posiadać dodatkowo wzmocnione klatki bezpieczeństwa, z dodatkową obręczą wzmacniającą umieszczoną w tylnej części klatki. Obowiązkową nowością są także wzmocnione listwy drzwiowe lepiej chroniące przed uderzeniami bocznymi.
Najważniejsi gracze w tej rywalizacji pokazali już swoje samochody na ten sezon i wszystkie trzy upodobniły się do najnowszych modeli na rynku. W końcu na najwyższym poziomie pojawi się rajdowa wersja Toyoty GR Yaris w barwach Toyota Gazoo Racing. Japończycy będą bronić wywalczonego w zeszłym roku mistrzostwa w kategoriach konstruktorów jak i kierowców w samochodzie o pełnej nazwie Toyota GR Yaris Rally1. W barwach Toyoty będą startować 3 załogi, z aktualnym mistrzem świata Sebastianem Ogier na czele. Drugie auto poprowadzi zdobywca drugiej lokaty w 2021 roku, Elfyn Evans, a trzecim samochodem pojedzie Kalle Rovanperä. Gazoo Racing będzie obsługiwać też czwarte auto należące do załóg juniorskich.
Największym rywalem Toyoty będzie prawdopodobnie Hyundai i20 N Rally1 w barwach fabrycznych koreańskiej marki, z doświadczonym Theirry’m Neuvillem za kierownicą. Samochód numer dwa zgłoszony przez Hyundaia poprowadzi Ott Tanak, a ostatnie auto będą dzielić dwaj kierowcy - Ollie Solberg (syn byłego mistrza WRC Pettera Solberga) i Dani Sordo.
W 2022 roku Ford i M Sport ponownie połączyły siły, by spróbować swoich sił z nowym modelem auta - Pumą Hybrid Rally1. Pierwowzorem rajdówki Forda po raz pierwszy jest crossover zamiast bardziej oczywistego wyboru - hatchbacka segmentu B. M-Sport będzie dysponował trzema własnymi samochodami prowadzonymi przez Craiga Breena, Adriana Fourmaux i Gusa Greensmitha, a legenda rajdów WRC i rajdów samochodowych Sébastian Loeb wystartuje gościnnie tylko w inauguracyjnej rundzie w Monte Carlo.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Między Macana 4S i Turbo Porsche wprowadza nowy wariant GTS o typowo sportowym charakterze.
Dział projektów specjalnych Ferrari przedstawia SC40 - one-off jawnie inspirowany kultowym F40.
Stylowy SUV Alfy Romeo przeszedł lifting obejmujący wygląd, wyposażenie i technologie pokładowe.
Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.
Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.
Małgorzata Bańka i Leszek Możdżer zaprezentowali album „Będę drżała” w galerii Archicom Collection w Warszawie.
Mercedes chwali się własną wizją mobilności… w postaci steampunkowego konceptu rodem z filmu sci-fi.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Ferrari przedstawiło szczegóły nowej autorskiej platformy dedykowanej do samochodów elektrycznych.
Niemiecki Capricorn debiutuje na rynku hipersamochodów z 900-konnym 01 stworzonym wspólnie z Zagato.
Na szczyt oferty Aston Martina DB12 wskakuje nowy model S oferujący 700 KM i garść stylowych detali.
35 lat temu rynkiem supersamochodów wstrząsnęła Honda NSX. Po latach ponownie odkrywamy jej uroki.