Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Szwedzki producent hipersamochodów opublikował subtelną zapowiedź nowego dzieła, które pojawi się jeszcze w tym roku.
Koenigsegg opublikował pierwsze zdjęcie samochodu, który poznamy bliżej jeszcze w 2022 roku. Niewiele można powiedzieć o aucie na podstawie tego, co widać na obrazku, ale z pewnością model ten charakteryzuje się opływową sylwetką i stanowi punkt wyjścia do rozważań o tym nowym samochodzie.
Brak jakichkolwiek dużych skrzydeł i spoilerów na linii sylwetki nowego Koenigsegga sugeruje jego zdolność do rozwijania obłędnie wielkiej prędkości maksymalnej. Jeśli jednak wierzyć Christianowi von Koenigsegg, po stworzeniu Jesko Absolut firma nie będzie dalej zainteresowana rekordami prędkości, więc w tym świetle przeznaczenie auta ze zdjęcia pozostaje niejasne.
Koenigsegg obecnie pracuje nad wdrożeniem paru naprawdę widowiskowych rozwiązań inżynieryjnych, do których przede wszystkim zaliczamy napęd modelu Gemera. 3-cylindrowy silnik spalinowy, wokół którego powstało to auto, wkrótce powinien trafić do produkcji obok kolejnych wcieleń silnika V8 używanego wciąż w modelu Jesko.
Sylwetka nowego modelu wydaje się zbliżona do tradycyjnych modeli Koenigsegga wyposażonych w V8. Gemera pozostaje jedynym modelem szwedzkiego producenta, który wykorzystuje alternatywny napęd hybrydowy z kompaktowym silnikiem spalinowym i specjalnie zaprojektowaną pod elektryfikację osią przednią. Nic nie wskazuje na to, by nowy model podążał tą ścieżką.
To, co jest pewne, to elementy niezbędne do osiągnięcia prędkości hipersamochodu, takie jak czterocyfrowa moc, pewien poziom aktywnej aerodynamiki i niski współczynnik oporu, czyli coś, co specjaliści od dużych prędkości, tacy jak McLaren Speedtail i Bugatti Chiron 300, wykorzystują do osiągnięcia swoich oficjalnych prędkości maksymalnych.
Czymkolwiek jest ten nowy Koenigsegg, albo cokolwiek ma do wykonania, jest czymś intrygującym i ekscytującym. W końcu szwedzka firma zasłynęła nieustającą pogonią za niesamowitymi osiągami i innowacyjnością, więc można się spodziewać czegoś spektakularnego.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
Po intensywnym półroczu w WRC Kajetan Kajetanowicz rusza w Wielką Wyprawę Maluchów – charytatywny rajd dla dzieci poszkodowanych w wypadkach.
Limitowana wersja 911 GT3 Ocelot łączy sportową duszę Porsche z kulturą Ameryki Łacińskiej.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Lamborghini Temerario Super Trofeo ma w kolejnych latach być podstawą programu wyścigowego marki.
Po rundzie w Bahrajnie znamy ostateczne rozstrzygnięcia tego sezonu WEC. Ferrari może świętować.
Paweł Sudoł – operator dronów i filmowiec, który pokazuje świat z nieba. Twórca zdjęć dla TVN, Discovery i National Geographic.
Fotograf, który łączy sztukę z precyzją. Tomek Mąkolski tworzy wizualne iluzje, redefiniując granice między światem rzeczywistym a kreacją.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Na 14 listopada wyznaczono datę premiery lekkiego tylnonapędowego Bentleya serii Supersports.