Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Szwedzki producent hipersamochodów opublikował subtelną zapowiedź nowego dzieła, które pojawi się jeszcze w tym roku.
Koenigsegg opublikował pierwsze zdjęcie samochodu, który poznamy bliżej jeszcze w 2022 roku. Niewiele można powiedzieć o aucie na podstawie tego, co widać na obrazku, ale z pewnością model ten charakteryzuje się opływową sylwetką i stanowi punkt wyjścia do rozważań o tym nowym samochodzie.
Brak jakichkolwiek dużych skrzydeł i spoilerów na linii sylwetki nowego Koenigsegga sugeruje jego zdolność do rozwijania obłędnie wielkiej prędkości maksymalnej. Jeśli jednak wierzyć Christianowi von Koenigsegg, po stworzeniu Jesko Absolut firma nie będzie dalej zainteresowana rekordami prędkości, więc w tym świetle przeznaczenie auta ze zdjęcia pozostaje niejasne.
Koenigsegg obecnie pracuje nad wdrożeniem paru naprawdę widowiskowych rozwiązań inżynieryjnych, do których przede wszystkim zaliczamy napęd modelu Gemera. 3-cylindrowy silnik spalinowy, wokół którego powstało to auto, wkrótce powinien trafić do produkcji obok kolejnych wcieleń silnika V8 używanego wciąż w modelu Jesko.
Sylwetka nowego modelu wydaje się zbliżona do tradycyjnych modeli Koenigsegga wyposażonych w V8. Gemera pozostaje jedynym modelem szwedzkiego producenta, który wykorzystuje alternatywny napęd hybrydowy z kompaktowym silnikiem spalinowym i specjalnie zaprojektowaną pod elektryfikację osią przednią. Nic nie wskazuje na to, by nowy model podążał tą ścieżką.
To, co jest pewne, to elementy niezbędne do osiągnięcia prędkości hipersamochodu, takie jak czterocyfrowa moc, pewien poziom aktywnej aerodynamiki i niski współczynnik oporu, czyli coś, co specjaliści od dużych prędkości, tacy jak McLaren Speedtail i Bugatti Chiron 300, wykorzystują do osiągnięcia swoich oficjalnych prędkości maksymalnych.
Czymkolwiek jest ten nowy Koenigsegg, albo cokolwiek ma do wykonania, jest czymś intrygującym i ekscytującym. W końcu szwedzka firma zasłynęła nieustającą pogonią za niesamowitymi osiągami i innowacyjnością, więc można się spodziewać czegoś spektakularnego.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?
Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Jaguar wchodzi w okres zmian, a ich nowa limuzyna EV dostanie nowy napęd, design i logo.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Koncept Mazda Iconic SP z silnikiem Wankla przeobrazi się w niewielki sportowy samochód produkcyjny.
Pierwszy elektryczny Bentley pojawi się w 2026 roku, ale marka zamierza pozostać przy ICE do 2035.