Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Szwedzki producent hipersamochodów opublikował subtelną zapowiedź nowego dzieła, które pojawi się jeszcze w tym roku.
Koenigsegg opublikował pierwsze zdjęcie samochodu, który poznamy bliżej jeszcze w 2022 roku. Niewiele można powiedzieć o aucie na podstawie tego, co widać na obrazku, ale z pewnością model ten charakteryzuje się opływową sylwetką i stanowi punkt wyjścia do rozważań o tym nowym samochodzie.
Brak jakichkolwiek dużych skrzydeł i spoilerów na linii sylwetki nowego Koenigsegga sugeruje jego zdolność do rozwijania obłędnie wielkiej prędkości maksymalnej. Jeśli jednak wierzyć Christianowi von Koenigsegg, po stworzeniu Jesko Absolut firma nie będzie dalej zainteresowana rekordami prędkości, więc w tym świetle przeznaczenie auta ze zdjęcia pozostaje niejasne.
Koenigsegg obecnie pracuje nad wdrożeniem paru naprawdę widowiskowych rozwiązań inżynieryjnych, do których przede wszystkim zaliczamy napęd modelu Gemera. 3-cylindrowy silnik spalinowy, wokół którego powstało to auto, wkrótce powinien trafić do produkcji obok kolejnych wcieleń silnika V8 używanego wciąż w modelu Jesko.
Sylwetka nowego modelu wydaje się zbliżona do tradycyjnych modeli Koenigsegga wyposażonych w V8. Gemera pozostaje jedynym modelem szwedzkiego producenta, który wykorzystuje alternatywny napęd hybrydowy z kompaktowym silnikiem spalinowym i specjalnie zaprojektowaną pod elektryfikację osią przednią. Nic nie wskazuje na to, by nowy model podążał tą ścieżką.
To, co jest pewne, to elementy niezbędne do osiągnięcia prędkości hipersamochodu, takie jak czterocyfrowa moc, pewien poziom aktywnej aerodynamiki i niski współczynnik oporu, czyli coś, co specjaliści od dużych prędkości, tacy jak McLaren Speedtail i Bugatti Chiron 300, wykorzystują do osiągnięcia swoich oficjalnych prędkości maksymalnych.
Czymkolwiek jest ten nowy Koenigsegg, albo cokolwiek ma do wykonania, jest czymś intrygującym i ekscytującym. W końcu szwedzka firma zasłynęła nieustającą pogonią za niesamowitymi osiągami i innowacyjnością, więc można się spodziewać czegoś spektakularnego.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?
Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.
Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?
Druga generacja Modelu 3 Performance ma tak dobre osiągi, że w przyszłości może konkurować z BMW M3.
Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni.
Jeszcze w tym roku w salonach Lamborghini zawita Urus SE z napędem plug-in o mocy 800 KM.
Po latach zapowiedzi wreszcie jest - klasa G z napędem elektrycznym w swojej finalnej formie.
Seria 4 w wersji Gran Coupe oraz elektryczne i4 przeszły niewielkie odświeżenie designu i wnętrza.
Najtańsze BMW i4 ma mniejszą baterię, mniej mocy i kosztuje 259 tysięcy. Czy warto go wybrać?
Koncern JLR opublikował zdjęcia z testów pierwszego w historii elektrycznego Range Rovera.
Od roku modelowego 2024 Aston Martin DBX dostanie nowe wnętrze inspirowane nowym Vantage.
Najlepsze rzeczy z Cayenne Turbo GT poprzedniej generacji znalazły drugie życie w nowym Cayenne GTS.
Mercedes-AMG dodał flagowe coupe GT do gamy modeli z napędem hybrydowym E-Performance.
Jeździmy najnowszym DB12 Volante, którego misją jest przywrócić Aston Martina na właściwe tory.