Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Szwedzki producent hipersamochodów opublikował subtelną zapowiedź nowego dzieła, które pojawi się jeszcze w tym roku.
Koenigsegg opublikował pierwsze zdjęcie samochodu, który poznamy bliżej jeszcze w 2022 roku. Niewiele można powiedzieć o aucie na podstawie tego, co widać na obrazku, ale z pewnością model ten charakteryzuje się opływową sylwetką i stanowi punkt wyjścia do rozważań o tym nowym samochodzie.
Brak jakichkolwiek dużych skrzydeł i spoilerów na linii sylwetki nowego Koenigsegga sugeruje jego zdolność do rozwijania obłędnie wielkiej prędkości maksymalnej. Jeśli jednak wierzyć Christianowi von Koenigsegg, po stworzeniu Jesko Absolut firma nie będzie dalej zainteresowana rekordami prędkości, więc w tym świetle przeznaczenie auta ze zdjęcia pozostaje niejasne.
Koenigsegg obecnie pracuje nad wdrożeniem paru naprawdę widowiskowych rozwiązań inżynieryjnych, do których przede wszystkim zaliczamy napęd modelu Gemera. 3-cylindrowy silnik spalinowy, wokół którego powstało to auto, wkrótce powinien trafić do produkcji obok kolejnych wcieleń silnika V8 używanego wciąż w modelu Jesko.
Sylwetka nowego modelu wydaje się zbliżona do tradycyjnych modeli Koenigsegga wyposażonych w V8. Gemera pozostaje jedynym modelem szwedzkiego producenta, który wykorzystuje alternatywny napęd hybrydowy z kompaktowym silnikiem spalinowym i specjalnie zaprojektowaną pod elektryfikację osią przednią. Nic nie wskazuje na to, by nowy model podążał tą ścieżką.
To, co jest pewne, to elementy niezbędne do osiągnięcia prędkości hipersamochodu, takie jak czterocyfrowa moc, pewien poziom aktywnej aerodynamiki i niski współczynnik oporu, czyli coś, co specjaliści od dużych prędkości, tacy jak McLaren Speedtail i Bugatti Chiron 300, wykorzystują do osiągnięcia swoich oficjalnych prędkości maksymalnych.
Czymkolwiek jest ten nowy Koenigsegg, albo cokolwiek ma do wykonania, jest czymś intrygującym i ekscytującym. W końcu szwedzka firma zasłynęła nieustającą pogonią za niesamowitymi osiągami i innowacyjnością, więc można się spodziewać czegoś spektakularnego.
Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Ducati Multistrada Pikes Peak V4 ocieka sportem, dzięki wprowadzonym innowacjom i nowemu zawieszeniu Öhlins.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Zrodzone z marzeń – to określenie doskonale opisuje najwyższej klasy inwestycje tworzone przez Archicom Collection.
992.2 GT3 może mieć tylne fotele z Isofixem, ale kluczowy w nim jest wolnossący bokser z manualem.
Wygląda na to, że Toyota testuje nowego halo-cara przeznaczonego na drogi i do wyścigów.
Zaprezentowana jako koncept w 2023 roku Honda Prelude weszła w fazę testów drogowych.
Nadjeżdża najmocniejsze drogowe Ferrari w historii. Czy flagowe F80 będzie lepsze niż McLaren W1?
Według producenta RML P39 z dużą przewagą pokona obecne 911 GT3 RS na torze Nürburgring.
Szef GM Mark Reuss osobiście rozpędził nową 1079-konną Corvette ZR1 do jej prędkości maksymalnej.
Alpine zaprezentowało kolejny prototyp Alpenglow, tym razem z wodorowym V6 twin turbo o mocy 750 KM.
Najnowszy elektryczny crossover Renault wprost nawiązuje do “czwórki” z 1961 roku.
Większa moc, większy docisk, większa cena; na salonie w Paryżu debiutuje nowe Alpine A110 R Ultime.
Limitowany DB12 Goldfinger powstał z okazji sześciu dekad współpracy Aston Martina z Jamesem Bondem.
Na salonie w Paryżu debiutują dwa nowe modele Mini John Cooper Works - Hatch i crossover Aceman.