Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Lexus LC zyskał limitowaną wersję Hokkaido inspirowaną japońską wyspą o pochodzeniu wulkanicznym.
Północna wyspa Japonii - Hokkaido - stała się źródłem inspiracji dla konstruktorów nowego Lexusa LC. Limitowana do 80 sztuk seria aut wyróżniających się głównie detalami stylistyki trafi do klientów w Europie. Zamówienia będzie można składać od przyszłego miesiąca.
Wspomniana wyspa jest znana ze sporej liczby wulkanów, ale mieści się na niej również centrum testowe Toyoty i Lexusa o nazwie Shibetsu. Właśnie tam powstawały takie ikony jak Lexus LFA i później LC. W hołdzie dla tego miejsca LC Hokkaido Edition będzie krótką serią limitowaną - powstanie 40 egzemplarzy coupe i 40 kabrioletów.
Największe zmiany zaszły w kabinie, w której Lexus zastosował ekskluzywne połączenie czerni i "ciemnej róży", nawiązujące do wulkanicznego krajobrazu Hokkaido. Projekt ten jest inny po lewej i po prawej stronie - strefa kierowcy jest otoczona czerwonymi odcieniami, podczas gdy strefa pasażera jest przede wszystkim czarna - wewnątrz znajduje się również numerowana tabliczka edycji specjalnej.
Z zewnątrz edycję Hokkaido łatwo rozpoznać przede wszystkim po 21-calowych kołach o nowym wzorze przeznaczonych tylko dla edycji specjalnej i dwukolorowym czarno-srebrnym wykończeniu. Wszystkie egzemplarze będą dostępne wyłącznie w kolorach nadwozia: czerwonym Flare, platynowym Sonic, białym F lub grafitowym, z bardziej agresywnymi czarnymi listwami ozdobnymi. Standardowym wyposażeniem każdego limitowanego LC są reflektory w technologii LED, a w kabriolecie dach z czerwonej lub czarnej tkaniny. Każdy egzemplarz będzie posiadał identyczne wnętrze.
Wersja limitowana będzie dostępna zarówno jako LC500h, czyli hybryda z silnikiem 3.5 V6, jak i LC500 V8 5.0. Naszym faworytem jest zdecydowanie wersja z wolnossącym silnikiem V8 2UR-GSE o mocy 464 KM i momencie obrotowym 540 Nm przekazywanymi na tylne koła. Lexus LC500 jest w stanie przyspieszyć do 100 km/h w 4,7 s i osiągnąć 270 km/h. Zmiany wersji specjalnej nie obejmują żadnych modyfikacji mechanicznych ani wzrostu mocy auta.
W Polsce Lexus LC Hokkaido będzie kosztował 685 000 zł. Samochód można będzie zamawiać od przyszłego miesiąca w salonach Lexusa i przez Internet.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.
Już za tydzień Porsche pokaże flagową wersję Taycana, jakiej jeszcze nie było.
Mate Rimac wyraził swoje zastrzeżenia do zapowiadanych przez Elona Muska osiągów Tesli Roadster.
Jeździmy najnowszym DB12 Volante, którego misją jest przywrócić Aston Martina na właściwe tory.
Elektryczne GranCabrio Folgore to pierwszy na rynku kabriolet segmentu GT z napędem bezemisyjnym.
Kariera Alfy Romeo Milano trwała kilka dni. Włoski rząd zmusił producenta do zmiany nazwy na Junior.
Torowy GMA T.50 oznaczony literą ‘s’ jest lżejszy, mocniejszy i ma lepsze aero niż model drogowy.
Zbliża się debiut najmocniejszej Corvette w historii - nowego ZR1 generacji C8.
Pagani wraz z Instituto Europeo di Design stworzyło wizję Zondy w roli hipersamochodu przyszłości.
Toyota GT86 zmieniła rynek sportowych coupe, a późniejsze GR86 doprowadziło tę formułę do perfekcji.
W nowym Plus Four Morgan poprawił podwozie i wnętrze, ale pozostawił legendarny design z lat 30.
Jeśli żegnać kultowe V10 Lamborghini to w takim stylu - limitowanym, torowym modelem opartym na STO.
Następna generacja modeli EV Neue Klasse od BMW będzie korzystać z baterii opracowanych w Chorwacji.
Stylowy i luksusowy Mercedes S63 Coupe to niedoceniane, choć świetne GT za dobre pieniądze.
Na rok modelowy 2024 Audi wprowadza do S3 poprawki układu napędowego i odświeżony design.