Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Lotus łączy siły z Britishvolt i zapowiada nowy model

Współpraca z Britishvolt (producent akumulatorów) jest początkiem tworzenia pierwszego sportowego Lotusa z napędem elektrycznym.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

28 stycznia 2022
lotus rycina
2

Lotus podpisał porozumienie z czołowym dostawcą baterii w Wielkiej Brytanii, firmą Britishvolt. Celem współpracy jest stworzenie nowej generacji akumulatorów potrzebnych przy tworzeniu samochodów sportowych przyszłości.

Porozumienie skupia się na trzech kluczowych aspektach technologii akumulatorów, które są niezbędne do użytku baterii w lekkich samochodach sportowych. Są to: optymalizacja szybkiego ładowania, zwiększenie zdolności do gromadzenia energii oraz masa baterii.

Z oczywistych względów te trzy obszary wymagają znaczącego postępu jeśli akumulatory mają służyć do napędzania samochodów sportowych, ale rozwój tej technologii zaowocuje postępem w każdym innym segmencie i na każdym innym rynku wykorzystującym podobną technologię. Skupienie na samochodach o wysokich osiągach podkreśla jak dużo pracy trzeba jeszcze wykonać, by napęd elektryczny był odpowiedni dla pojazdów o nieco bardziej sportowym charakterze.

Komentując zelektryfikowaną przyszłość marki, Dyrektor Zarządzający Lotus Cars Matt Windle powiedział: „Lotus jest zachwycony współpracą z Britishvolt w celu opracowania nowej technologii ogniw akumulatorowych. Naszym celem jest zaprezentować porywające osiągi, jakie może zapewnić samochód sportowy Lotus EV. Są to pierwsze kroki na drodze do całkowicie nowego elektrycznego samochodu sportowego Lotusa i kolejny krok transformacji w kierunku zrównoważonej, odnawialnej energii elektrycznej przechowywanej w akumulatorach.”

Emira_Lotus logo
2
Reklama

Lotus nawiązał tę współpracę techniczną w celu opracowania akumulatorów, ale pozostałe podzespoły takie jak silniki i ich osprzęt będą nadal opracowywać samodzielnie. Część prac już teraz toczy się w siedzibie w Norfolk, a część przeniesiono do nowej placówki Lotus Technology w chińskim Wuhan.

Razem z oświadczeniem o współpracy Lotus opublikował grafikę zapowiadającą samochód, który skorzysta z tej nowej technologii. Niewiele można wywnioskować z tego ujęcia, ale przestawione auto wygląda na hołd złożony modelom Lotusa z przełomu lat 60. i 70. takich jak Europa (1966) i Elite (1974). Miały one charakterystyczny design z kabiną przesuniętą mocno do przodu, wysokim tyłem i wyraźnie zakrzywionymi łukami nadkoli.

W swoich założeniach ten sportowy model będzie bardzo podobny do nowego, w pełni elektrycznego Alpine, a za podstawę posłuży specjalnie zaprojektowana platforma E-Sport umożliwiająca wiele różnych możliwości rozłożenia baterii wewnątrz auta. Da to inżynierom pewną elastyczność w opracowaniu idealnego rozkładu mas, tak jak teraz się to robi w samochodach z silnikiem centralnym. Ta zasadnicza zmiana ideologii pozwoli takim producentom jak Alpine i Lotus, które już teraz są liderami w tworzeniu samochodów sportowych, wypracować przewagę nad producentami bazującymi na klasycznym podwoziu z bateriami umieszczonymi w podłodze.

Nowy samochód sportowy będzie trzecim modelem Lotusa z napędem elektrycznym. Pierwszym jest SUV o roboczej nazwie “Type 132”, którego właściwe imię poznamy w momencie premiery zaplanowanej na drugą połowę tego roku. Drugim będzie czterodrzwiowe GT, które powinno pojawić się w drugiej połowie obecnej dekady. Te trzy auta, plus spalinowa Emira, stworzą najsilniejszą gamę Lotusa od wielu lat. Podstawą działania marki przestanie być nostalgia i ślepa nadzieja, a zaczną nią być stabilne finanse i solidni partnerzy techniczni.

Nowy numer EVO Magazine

Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.

Mariusz Miękoś z pucharami
Wyścigi WSMP
Niesamowity weekend dla Fastline Racing Academy!

Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.

30 maja 2023
Rimac Nevera w trybie drift
Rimac / Nevera
Rimac Nevera - niszczyciel supersamochodów

Nevera ma 1914 KM i mimo napędu elektrycznego zaliczamy go do czołówki "prawdziwych" samochodów.

20 maja 2023
Lamborghini Huracán Sterrato - na drodze
Lamborghini / Huracan Sterrato
Lamborghini Huracán Sterrato - w tym szaleństwie jest metoda

Najbardziej ekstremalne Lamborghini Huracán okazuje się najbardziej użyteczne i sprawia dużo frajdy.

15 maja 2023
Szóste wydanie EVO Magazine
EVO magazine
Co przedstawiamy w szóstym wydaniu EVO Magazine?

Otwieramy sezon razem z najwspanialszymi kąskami nieprzeciętnej motoryzacji.

5 maja 2023
Porsche logotyp nowy
Porsche
Porsche ma nowe logo stworzone z okazji 75-lecia firmy

Z okazji okrągłej rocznicy założenia firmy słynna tarcza Porsche otrzymała nowy design.

1 czerwca 2023
Volkswagen Golf R 333 Limited Edition zdjęcie główne
Volkswagen / Golf
Volkswagen Golf R 333 Limited Edition - wyjątkowość przede wszystkim

Golf R stał się mocniejszy niż kiedykolwiek - nowa limitowana do 333 sztuk wersja ma równo 333 KM.

31 maja 2023
Aehra Sedan koncept teaser
Aehra / Sedan
Nowy gracz w segmencie mocnych EV - włoska Aehra Sedan

Włoski startup chce wypuścić dwa nowe modele EV. Jeden z nich będzie konkurował z Porsche Taycan.

31 maja 2023
Range Rover Sport SV V8 Edition One
Land Rover / Range Rover Sport
Oto nowy Range Rover Sport SV o mocy 630 KM - następca SVR-a

Dział SVO stworzył szybszą i bardziej muskularną wersję Range Rovera Sport z motorem V8.

31 maja 2023
Porsche 911 ST spyshot główne
Porsche / 911 ST
Porsche 911 ST - kolejna limitowana wariacja na bazie GT3

Porsche przygotowuje lekką, ekstremalną pochodną GT3 Touring inspirowaną dawnym modelem 911 ST.

31 maja 2023
Mariusz Miękoś z pucharami
Wyścigi WSMP
Niesamowity weekend dla Fastline Racing Academy!

Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.

30 maja 2023
Range Rover SV test
Land Rover / Range Rover
Range Rover SV - personalizowana “przeciętność”

Od dekad nie ma konkurencji i jest synonimem braku konieczności udowadniania czegokolwiek. Od teraz - z nienachalną personalizacją.

27 maja 2023
Aston Martin Honda F1
Formuła 1
Zespół Aston Martin F1 Team nawiąże współpracę silnikową z Hondą

Od sezonu 2026 zielone bolidy Aston Martina będą wyposażone w kompletne układy napędowe Hondy.

26 maja 2023
2024 BMW M2 CS spyshot
BMW / M2 CS
BMW przygotowuje jeszcze mocniejsze i ostrzejsze M2 CS

Ledwo poznaliśmy nowe BMW M2, a już w fazie testów jest jego wersja rozwojowa CS.

26 maja 2023
Aston Martin DB12 zdjęcie główne
Aston Martin / DB12
Debiutuje pierwszy Aston Martin ery Strolla - nowy DB12 z silnikiem V8

Do walki z Bentleyem i Ferrari Aston Martin wystawia nowy model DB12 o mocy 680 KM.

25 maja 2023
Caterham EV Seven concept profil
Caterham / EV Seven
Caterham EV Seven - pierwsze podejście Caterhama do elektryki

Po 50 latach produkcji Caterham Seven wkracza w zupełnie nieznany sobie obszar bezemisyjnego napędu.

25 maja 2023
BMW i5 2023 front
BMW / i5
Nowe BMW i5 - elektryczny odpowiednik serii 5 o mocy 601 KM

Nowa seria 5 ma bliźniaka w postaci elektrycznej limuzyny i5 M60, której moc przekracza 600 KM.

24 maja 2023