Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Architektura podwozia to jeden z największych kosztów do poniesienia przy projektowaniu auta. LEVA nadchodzi!
Lotus pracował sporo nad platformą, która w końcu ujrzała światło dzienne i ma trafić w 2026 roku pod nadwozie sportowych aut elektrycznych marki. LEVA - bo tak nazywać ma się wg kodów fabrycznych nowy samochód, będzie stanowił nie tylko nowy model w gamie Lotusa, ale także licencjonowaną propozycję dla klientów obsługiwanych przez Lotus Engineering.
Skupiono się zwłaszcza na cechach, którymi mogą różnić się podwozia w zależności od zastosowania. Nowa architektura we wszystkich wydaniach korzystać ma z metody klejonego aluminium (tak jak od lat w Elise), co jest kluczowym aspektem w elastyczności komponentu. Oprócz typowych różnic w ramach jednej platformy, jak długość podwozia, Lotus opracował też możliwość zmiennego rozmieszczenia akumulatorów w ramach jednej konstrukcji obudowy.
Dwuosobowe auta będą korzystać w większości przypadków z akumulatorów o pojemności baterii 66,4 kWh lub 99,6 kWh. Każdy zestaw akumulatorów będzie obsługiwał układy pojedynczego lub podwójnego silnika, wytwarzając całkowitą moc równą 469 lub 871 KM. Modele z układem foteli 2+2, jak chociażby Evora, będą korzystały z bardziej tradycyjnego, płytowego układu akumulatorów, umieszczonych poziomo pod podłogą. Opcja ta również będzie obejmować warianty z jednym lub dwoma silnikami.
Obydwa rozwiązania mają swoje wady i zalety. Plusem tradycyjnego układu jest to, że środek ciężkości położony jest niżej, specjaliści od bardziej sportowej jazdy mówią z kolei, że bardziej efektywny w tego typu autach jest układ punktowego, centralnego rozłożenia masy - brak baterii pod pasażerami pozwoli też niżej umieścić fotele.
Pomimo zupełnie nowej konstrukcji, część elementów pochodzi z istniejącego (chociaż świeżego) modelu Lotusa - Emira. Różnicą jest to, że w przeciwieństwie do Emiry, wyposażonej w jednostkę V6 i tradycyjną skrzynię biegów, tylna rama musi utrzymać tylko kompaktowy silnik elektryczny, dzięki czemu jest o 37% lżejsza.
Chociaż pojazdy elektryczne obecnie wydają się być skupione na dużych sedanach i SUVach, wygląda na to, że oczekiwanie na kolejne sportowe modele nie potrwa długo. Podobnie jak Elan czy Elise, które pokazały nowy kierunek w lekkich, sportowych autach, nowa platforma może być czymś przełomowym, nie tylko dla Lotusa, ale i całej motoryzacji.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Genesis GV60 Magma bazuje na rozwiązaniach Hyundaia Ioniq 5 N, ale aspiruje do segmentu premium.
443 kW - tyle mocy Lotus wycisnął ze swojej elektrycznej architektury 800V w modelu Emeya.
Z mocą 1156 KM nowe Cayenne w wersji Turbo jest najmocniejszym seryjnym Porsche w historii.
Podczas Grand Prix Las Vegas McLaren zaprezentuje wyjątkowy model 750S Spider od MSO.
Limitowany model Leon VZ TCR to najbardziej torowo nastawiona Cupra w historii.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
Po intensywnym półroczu w WRC Kajetan Kajetanowicz rusza w Wielką Wyprawę Maluchów – charytatywny rajd dla dzieci poszkodowanych w wypadkach.
Limitowana wersja 911 GT3 Ocelot łączy sportową duszę Porsche z kulturą Ameryki Łacińskiej.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Lamborghini Temerario Super Trofeo ma w kolejnych latach być podstawą programu wyścigowego marki.