Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Lotus Advanced Performance zajmie się tworzeniem halo-carów, edycji specjalnych i dodatkowych opcji.
Współczesny producent samochodów sportowych i supersportowych nie istnieje bez porządnego działu zamówień specjalnych. Lotus uruchamia właśnie dział nazwany Lotus Advanced Performance, który jest kolejnym krokiem transformacji marki w poważnego gracza na rynku samochodów ekskluzywnych. Szefem nowego działu Lotusa został Simon Lane - człowiek odpowiedzialny do tej pory za dział “Q by Aston Martin”.
Do obowiązków Lotus Advanced Performance będzie należała realizacja unikalnych pomysłów klientów w zakresie personalizacji samochodów, ale nie tylko. Właśnie tutaj będą powstawać między innymi przyszłe halo-cary Lotusa w segmencie super- i hipersamochodów, a także limitowane edycje seryjnych aut takich jak Emira czy nadchodzący SUV “Type 132”. W wielu aspektach działalność tego działu będzie przypominała Porsche Exclusive Manufaktur i inne tego typu programy oferujące np. komponowanie indywidualnych barw lakieru na specjalne zamówienie.
Osoba odpowiedzialna za przyszły dział Advanced Performance to człowiek z doświadczeniem - Simon Lane. Wcześniej Lane pełnił funkcję szefa bardzo podobnego przedsięwzięcia w Aston Martinie, a z jego “warsztatu” pochodzi np. wspaniały model V12 Speedster i wyprodukowany w jednym egzemplarzu Aston Martin Victor. Doświadczenie Lane’a w pracy z klientami oczekującymi najwyższego poziomu, takimi którzy są w stanie płacić krocie, pozwoli Lotusowi wypracować przewagę w tym niezwykle efektownym obszarze działalności.
Obracamy się cały czas w sferze produkcji, choć bardzo limitowanej, ale to nie koniec nowości w Lotusie. W planie jest stworzenie wewnątrz firmy odpowiedniej otoczki mającej na celu lepszą komunikację z klientami i fanami marki. Lotus chce zacząć organizować wycieczki po fabryce i kursy dla kierowców nazwane Lotus Driving Academy odbywające się zarówno na torze testowym w Hethel jak i na innych torach na całym świecie. Firma będzie również nadzorować wsparcie wyścigowe dla klientów począwszy od programu GT4 dla modelu Emira. Klienci chcący się ścigać na Lotusach będą mogli liczyć na ciągłą komunikację i wsparcie ze strony fabryki w formie różnych pakietów.
Wraz z oświadczeniem brytyjski producent pokazał grafikę pierwszego dużego projektu jaki powstanie pod szyldem Lotus Advanced Performance. Może to być koncept, ale niewykluczone, że patrzymy na jednostkowy egzemplarz wyścigowego Lotusa stylizowanego na lata 70. XX w. Więcej dowiemy się w późniejszym terminie.
W komentarzu do swojej nowej roli, Simon Lane powiedział: "Zawsze byłem fanem Lotusa, a to musi być obecnie jedna z najbardziej ekscytujących misji w przemyśle motoryzacyjnym - pusta kartka papieru i możliwość uruchomienia zupełnie nowego działu w najbardziej ambitnej marce samochodowej na świecie. Zespół LAP i ja mamy kilka fantastycznych, prawdziwie innowacyjnych pomysłów o bardzo szerokim zasięgu, dla fanów Lotusa młodszych i starszych, a także dla kolekcjonerów unikatowych aut.”
Dodał: "Pracując w tandemie z ogromnie doświadczonym zespołem Lotus Design oraz kolegami z naszych zespołów inżynieryjnych na całym świecie, zamierzamy budować najbardziej ekscytujące i ekskluzywne samochody Lotusa, obejmujące zelektryfikowaną przyszłość, a jednocześnie odnoszące się do naszej znakomitej przeszłości."
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
Lamborghini nie będzie kontynuować przygody z WEC w sezonie 2025. Zadecydowała zmiana regulaminu.
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.
W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.