Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Lotus Advanced Performance zajmie się tworzeniem halo-carów, edycji specjalnych i dodatkowych opcji.
Współczesny producent samochodów sportowych i supersportowych nie istnieje bez porządnego działu zamówień specjalnych. Lotus uruchamia właśnie dział nazwany Lotus Advanced Performance, który jest kolejnym krokiem transformacji marki w poważnego gracza na rynku samochodów ekskluzywnych. Szefem nowego działu Lotusa został Simon Lane - człowiek odpowiedzialny do tej pory za dział “Q by Aston Martin”.
Do obowiązków Lotus Advanced Performance będzie należała realizacja unikalnych pomysłów klientów w zakresie personalizacji samochodów, ale nie tylko. Właśnie tutaj będą powstawać między innymi przyszłe halo-cary Lotusa w segmencie super- i hipersamochodów, a także limitowane edycje seryjnych aut takich jak Emira czy nadchodzący SUV “Type 132”. W wielu aspektach działalność tego działu będzie przypominała Porsche Exclusive Manufaktur i inne tego typu programy oferujące np. komponowanie indywidualnych barw lakieru na specjalne zamówienie.
Osoba odpowiedzialna za przyszły dział Advanced Performance to człowiek z doświadczeniem - Simon Lane. Wcześniej Lane pełnił funkcję szefa bardzo podobnego przedsięwzięcia w Aston Martinie, a z jego “warsztatu” pochodzi np. wspaniały model V12 Speedster i wyprodukowany w jednym egzemplarzu Aston Martin Victor. Doświadczenie Lane’a w pracy z klientami oczekującymi najwyższego poziomu, takimi którzy są w stanie płacić krocie, pozwoli Lotusowi wypracować przewagę w tym niezwykle efektownym obszarze działalności.
Obracamy się cały czas w sferze produkcji, choć bardzo limitowanej, ale to nie koniec nowości w Lotusie. W planie jest stworzenie wewnątrz firmy odpowiedniej otoczki mającej na celu lepszą komunikację z klientami i fanami marki. Lotus chce zacząć organizować wycieczki po fabryce i kursy dla kierowców nazwane Lotus Driving Academy odbywające się zarówno na torze testowym w Hethel jak i na innych torach na całym świecie. Firma będzie również nadzorować wsparcie wyścigowe dla klientów począwszy od programu GT4 dla modelu Emira. Klienci chcący się ścigać na Lotusach będą mogli liczyć na ciągłą komunikację i wsparcie ze strony fabryki w formie różnych pakietów.
Wraz z oświadczeniem brytyjski producent pokazał grafikę pierwszego dużego projektu jaki powstanie pod szyldem Lotus Advanced Performance. Może to być koncept, ale niewykluczone, że patrzymy na jednostkowy egzemplarz wyścigowego Lotusa stylizowanego na lata 70. XX w. Więcej dowiemy się w późniejszym terminie.
W komentarzu do swojej nowej roli, Simon Lane powiedział: "Zawsze byłem fanem Lotusa, a to musi być obecnie jedna z najbardziej ekscytujących misji w przemyśle motoryzacyjnym - pusta kartka papieru i możliwość uruchomienia zupełnie nowego działu w najbardziej ambitnej marce samochodowej na świecie. Zespół LAP i ja mamy kilka fantastycznych, prawdziwie innowacyjnych pomysłów o bardzo szerokim zasięgu, dla fanów Lotusa młodszych i starszych, a także dla kolekcjonerów unikatowych aut.”
Dodał: "Pracując w tandemie z ogromnie doświadczonym zespołem Lotus Design oraz kolegami z naszych zespołów inżynieryjnych na całym świecie, zamierzamy budować najbardziej ekscytujące i ekskluzywne samochody Lotusa, obejmujące zelektryfikowaną przyszłość, a jednocześnie odnoszące się do naszej znakomitej przeszłości."
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
W EVO lubimy przygody, a czym, jeśli nie bajeczną podróżą, mogłaby być przygoda na miarę naszego magazynu? Przed Wami test na zawartość genu DEF.
Hybrydy plug-in (PHEV) miały być złotym środkiem między elektrykiem a spalinówką. W praktyce stały się narzędziem do omijania norm emisji CO2
Długo wyczekiwany system Apple CarPlay Ultra debiutuje na pokładzie wszystkich modeli Aston Martina.
BMW planuje wyprodukować 50 egzemplarzy efektownego roadstera Skytop bazującego na M8.
Tajemniczy prototyp Porsche 911 wyróżnia się znacznie poszerzonym tyłem i agresywną aerodynamiką.
Zaprezentowany pierwszy raz w 2019 roku butikowy hipersamochód De Tomaso P72 doczeka się produkcji.
Na drogach pojawiły się nowe, mniej zamaskowane i bardziej agresywne, prototypy Genesis GV60 Magma.
Elektryczna Skoda Enyaq RS w ramach liftingu otrzymała odświeżający design i wzrost wydajności.
Jak zapewnia Chevrolet, wnętrze nowej Corvette C8 zyskało głównie na ergonomii i technologii.
Nowa odsłona popularnej gry wyścigowej z 2014 roku właśnie zyskała pierwszą aktualizację.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Mija prawie połowa roku, a nadal niewiele wiemy o testowanym elektrycznym Porsche Cayman/Boxster.