Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Lotus Advanced Performance zajmie się tworzeniem halo-carów, edycji specjalnych i dodatkowych opcji.
Współczesny producent samochodów sportowych i supersportowych nie istnieje bez porządnego działu zamówień specjalnych. Lotus uruchamia właśnie dział nazwany Lotus Advanced Performance, który jest kolejnym krokiem transformacji marki w poważnego gracza na rynku samochodów ekskluzywnych. Szefem nowego działu Lotusa został Simon Lane - człowiek odpowiedzialny do tej pory za dział “Q by Aston Martin”.
Do obowiązków Lotus Advanced Performance będzie należała realizacja unikalnych pomysłów klientów w zakresie personalizacji samochodów, ale nie tylko. Właśnie tutaj będą powstawać między innymi przyszłe halo-cary Lotusa w segmencie super- i hipersamochodów, a także limitowane edycje seryjnych aut takich jak Emira czy nadchodzący SUV “Type 132”. W wielu aspektach działalność tego działu będzie przypominała Porsche Exclusive Manufaktur i inne tego typu programy oferujące np. komponowanie indywidualnych barw lakieru na specjalne zamówienie.
Osoba odpowiedzialna za przyszły dział Advanced Performance to człowiek z doświadczeniem - Simon Lane. Wcześniej Lane pełnił funkcję szefa bardzo podobnego przedsięwzięcia w Aston Martinie, a z jego “warsztatu” pochodzi np. wspaniały model V12 Speedster i wyprodukowany w jednym egzemplarzu Aston Martin Victor. Doświadczenie Lane’a w pracy z klientami oczekującymi najwyższego poziomu, takimi którzy są w stanie płacić krocie, pozwoli Lotusowi wypracować przewagę w tym niezwykle efektownym obszarze działalności.
Obracamy się cały czas w sferze produkcji, choć bardzo limitowanej, ale to nie koniec nowości w Lotusie. W planie jest stworzenie wewnątrz firmy odpowiedniej otoczki mającej na celu lepszą komunikację z klientami i fanami marki. Lotus chce zacząć organizować wycieczki po fabryce i kursy dla kierowców nazwane Lotus Driving Academy odbywające się zarówno na torze testowym w Hethel jak i na innych torach na całym świecie. Firma będzie również nadzorować wsparcie wyścigowe dla klientów począwszy od programu GT4 dla modelu Emira. Klienci chcący się ścigać na Lotusach będą mogli liczyć na ciągłą komunikację i wsparcie ze strony fabryki w formie różnych pakietów.
Wraz z oświadczeniem brytyjski producent pokazał grafikę pierwszego dużego projektu jaki powstanie pod szyldem Lotus Advanced Performance. Może to być koncept, ale niewykluczone, że patrzymy na jednostkowy egzemplarz wyścigowego Lotusa stylizowanego na lata 70. XX w. Więcej dowiemy się w późniejszym terminie.
W komentarzu do swojej nowej roli, Simon Lane powiedział: "Zawsze byłem fanem Lotusa, a to musi być obecnie jedna z najbardziej ekscytujących misji w przemyśle motoryzacyjnym - pusta kartka papieru i możliwość uruchomienia zupełnie nowego działu w najbardziej ambitnej marce samochodowej na świecie. Zespół LAP i ja mamy kilka fantastycznych, prawdziwie innowacyjnych pomysłów o bardzo szerokim zasięgu, dla fanów Lotusa młodszych i starszych, a także dla kolekcjonerów unikatowych aut.”
Dodał: "Pracując w tandemie z ogromnie doświadczonym zespołem Lotus Design oraz kolegami z naszych zespołów inżynieryjnych na całym świecie, zamierzamy budować najbardziej ekscytujące i ekskluzywne samochody Lotusa, obejmujące zelektryfikowaną przyszłość, a jednocześnie odnoszące się do naszej znakomitej przeszłości."
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.
Już za tydzień Porsche pokaże flagową wersję Taycana, jakiej jeszcze nie było.
Mate Rimac wyraził swoje zastrzeżenia do zapowiadanych przez Elona Muska osiągów Tesli Roadster.
Elektryczne GranCabrio Folgore to pierwszy na rynku kabriolet segmentu GT z napędem bezemisyjnym.
Kariera Alfy Romeo Milano trwała kilka dni. Włoski rząd zmusił producenta do zmiany nazwy na Junior.
Torowy GMA T.50 oznaczony literą ‘s’ jest lżejszy, mocniejszy i ma lepsze aero niż model drogowy.
Zbliża się debiut najmocniejszej Corvette w historii - nowego ZR1 generacji C8.
Pagani wraz z Instituto Europeo di Design stworzyło wizję Zondy w roli hipersamochodu przyszłości.
Toyota GT86 zmieniła rynek sportowych coupe, a późniejsze GR86 doprowadziło tę formułę do perfekcji.
W nowym Plus Four Morgan poprawił podwozie i wnętrze, ale pozostawił legendarny design z lat 30.
Jeśli żegnać kultowe V10 Lamborghini to w takim stylu - limitowanym, torowym modelem opartym na STO.
Następna generacja modeli EV Neue Klasse od BMW będzie korzystać z baterii opracowanych w Chorwacji.
Stylowy i luksusowy Mercedes S63 Coupe to niedoceniane, choć świetne GT za dobre pieniądze.
Na rok modelowy 2024 Audi wprowadza do S3 poprawki układu napędowego i odświeżony design.
BMW zdecydowało, że nowe M5 Touring będzie sprzedawane także za oceanem.