Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Lotus Advanced Performance zajmie się tworzeniem halo-carów, edycji specjalnych i dodatkowych opcji.
Współczesny producent samochodów sportowych i supersportowych nie istnieje bez porządnego działu zamówień specjalnych. Lotus uruchamia właśnie dział nazwany Lotus Advanced Performance, który jest kolejnym krokiem transformacji marki w poważnego gracza na rynku samochodów ekskluzywnych. Szefem nowego działu Lotusa został Simon Lane - człowiek odpowiedzialny do tej pory za dział “Q by Aston Martin”.
Do obowiązków Lotus Advanced Performance będzie należała realizacja unikalnych pomysłów klientów w zakresie personalizacji samochodów, ale nie tylko. Właśnie tutaj będą powstawać między innymi przyszłe halo-cary Lotusa w segmencie super- i hipersamochodów, a także limitowane edycje seryjnych aut takich jak Emira czy nadchodzący SUV “Type 132”. W wielu aspektach działalność tego działu będzie przypominała Porsche Exclusive Manufaktur i inne tego typu programy oferujące np. komponowanie indywidualnych barw lakieru na specjalne zamówienie.
Osoba odpowiedzialna za przyszły dział Advanced Performance to człowiek z doświadczeniem - Simon Lane. Wcześniej Lane pełnił funkcję szefa bardzo podobnego przedsięwzięcia w Aston Martinie, a z jego “warsztatu” pochodzi np. wspaniały model V12 Speedster i wyprodukowany w jednym egzemplarzu Aston Martin Victor. Doświadczenie Lane’a w pracy z klientami oczekującymi najwyższego poziomu, takimi którzy są w stanie płacić krocie, pozwoli Lotusowi wypracować przewagę w tym niezwykle efektownym obszarze działalności.
Obracamy się cały czas w sferze produkcji, choć bardzo limitowanej, ale to nie koniec nowości w Lotusie. W planie jest stworzenie wewnątrz firmy odpowiedniej otoczki mającej na celu lepszą komunikację z klientami i fanami marki. Lotus chce zacząć organizować wycieczki po fabryce i kursy dla kierowców nazwane Lotus Driving Academy odbywające się zarówno na torze testowym w Hethel jak i na innych torach na całym świecie. Firma będzie również nadzorować wsparcie wyścigowe dla klientów począwszy od programu GT4 dla modelu Emira. Klienci chcący się ścigać na Lotusach będą mogli liczyć na ciągłą komunikację i wsparcie ze strony fabryki w formie różnych pakietów.
Wraz z oświadczeniem brytyjski producent pokazał grafikę pierwszego dużego projektu jaki powstanie pod szyldem Lotus Advanced Performance. Może to być koncept, ale niewykluczone, że patrzymy na jednostkowy egzemplarz wyścigowego Lotusa stylizowanego na lata 70. XX w. Więcej dowiemy się w późniejszym terminie.
W komentarzu do swojej nowej roli, Simon Lane powiedział: "Zawsze byłem fanem Lotusa, a to musi być obecnie jedna z najbardziej ekscytujących misji w przemyśle motoryzacyjnym - pusta kartka papieru i możliwość uruchomienia zupełnie nowego działu w najbardziej ambitnej marce samochodowej na świecie. Zespół LAP i ja mamy kilka fantastycznych, prawdziwie innowacyjnych pomysłów o bardzo szerokim zasięgu, dla fanów Lotusa młodszych i starszych, a także dla kolekcjonerów unikatowych aut.”
Dodał: "Pracując w tandemie z ogromnie doświadczonym zespołem Lotus Design oraz kolegami z naszych zespołów inżynieryjnych na całym świecie, zamierzamy budować najbardziej ekscytujące i ekskluzywne samochody Lotusa, obejmujące zelektryfikowaną przyszłość, a jednocześnie odnoszące się do naszej znakomitej przeszłości."
Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Ducati Multistrada Pikes Peak V4 ocieka sportem, dzięki wprowadzonym innowacjom i nowemu zawieszeniu Öhlins.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Zrodzone z marzeń – to określenie doskonale opisuje najwyższej klasy inwestycje tworzone przez Archicom Collection.
992.2 GT3 może mieć tylne fotele z Isofixem, ale kluczowy w nim jest wolnossący bokser z manualem.
Wygląda na to, że Toyota testuje nowego halo-cara przeznaczonego na drogi i do wyścigów.
Zaprezentowana jako koncept w 2023 roku Honda Prelude weszła w fazę testów drogowych.
Nadjeżdża najmocniejsze drogowe Ferrari w historii. Czy flagowe F80 będzie lepsze niż McLaren W1?
Według producenta RML P39 z dużą przewagą pokona obecne 911 GT3 RS na torze Nürburgring.
Szef GM Mark Reuss osobiście rozpędził nową 1079-konną Corvette ZR1 do jej prędkości maksymalnej.
Alpine zaprezentowało kolejny prototyp Alpenglow, tym razem z wodorowym V6 twin turbo o mocy 750 KM.
Najnowszy elektryczny crossover Renault wprost nawiązuje do “czwórki” z 1961 roku.
Większa moc, większy docisk, większa cena; na salonie w Paryżu debiutuje nowe Alpine A110 R Ultime.
Limitowany DB12 Goldfinger powstał z okazji sześciu dekad współpracy Aston Martina z Jamesem Bondem.
Na salonie w Paryżu debiutują dwa nowe modele Mini John Cooper Works - Hatch i crossover Aceman.