Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Manhart Performance podkręcił Mercedesa-AMG C63 S do ponad 700 KM

Następne C63 będzie hybrydą, więc Manhart zrobił właściwy użytek z obecnego V8 tworząc CR 700.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

2 grudnia 2021
Manhart CR 700
9

Ten samochód stworzono dla wszystkich, którzy twierdzą, że ich Mercedes-AMG C63 S jest odrobinę zbyt wolny i za grzeczny. Manhart CR 700, bo o nim mowa, skrywa pakiet poprawek podnoszących znacząco moc - do 712 KM.

4-litrowy motor M177 w obecnej generacji Mercedesa-AMG C63 w topowej odmianie S generuje całkiem przyzwoite 510 KM i 700 Nm momentu obrotowego, ale tunerowi udało się znacząco podnieść te parametry poprzez modyfikacje mechaniczne i elektroniczne.

Zmiany obejmują nową, wysokociśnieniową pompę paliwa, wydajniejszy downpipe w wydechu i wymianę turbosprężarek - to w zakresie głównych modyfikacji mechanicznych. Oprócz tego Manhart dotknął też ECU i wzmocnił skrzynię biegów, by wszystko działało w idealnej harmonii. Cały taki pakiet kosztuje 17 999 euro, ale za dodatkową opłatą tuner montuje też cały autorski wydech sportowy. Można nawet wybrać wersję z katalizatorami czy bez, w zależności jakich efektów dźwiękowych oczekuje klient.

Wynik tych wszystkich zabiegów to znaczący wzrost parametrów silnika - plus 202 KM i 220 Nm daje łącznie 712 Km i 920 Nm. Twórcy tego pakietu nie podają oficjalnych danych o osiągach, ale wiadomo, że czas 100-200 wynosi teraz imponujące 5,5 s. Spodziewajcie się skrócenia czasu 0-100 z fabrycznych 4,1 s. 

Reklama
Manhart Mercedes AMG C63 S
9

Za dodatkowe 1070 euro Manhart może zamontować dedykowane sprężyny obniżające H&R, a kto nie może oprzeć się przy zaznaczaniu kolejnych opcji zamówi pewnie jeszcze karbonowy dolot, większy intercooler i te charakterystyczne koła 20-calowe. Na zdjęciach tego nie widać, ale w ofercie są modyfikacje wnętrza i hamulców. Z ciekawych opcji niemiecki tuner może za 1990 euro zrobić gwiaździstą podsufitkę jak w Rollsie.

Kolejna generacja AMG C63 porzuci V8 na rzecz hybrydy, a w takim świetle modyfikacje wykonane przez Manharta na starej, dobrej “ósemce” wydają się bardziej odpowiednie niż kiedykolwiek wcześniej.

Nowy numer EVO Magazine

Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.

2024 Mercedes-AMG GT 43 Coupe
Mercedes / AMG GT
Do gamy Mercedesa-AMG GT dołącza bazowa wersja czterocylindrowa

Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.

19 marca 2024
Porsche Taycan Turbo GT premiera
Porsche / Taycan
Porsche Taycan Turbo GT - najszybsze czterodrzwiowe auto na Ringu

Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.

11 marca 2024
Porsche Taycan Turbo GT teaser
Porsche / Taycan
W przyszłym tygodniu premiera drogowo-torowego Porsche Taycan Turbo GT

Już za tydzień Porsche pokaże flagową wersję Taycana, jakiej jeszcze nie było.

4 marca 2024
Tesla Roadster EV news
Tesla / Roadster
Tesla Roadster i sprint poniżej 1 s do setki - Mate Rimac komentuje

Mate Rimac wyraził swoje zastrzeżenia do zapowiadanych przez Elona Muska osiągów Tesli Roadster.

4 marca 2024
2024 Lamborghini Urus SE premiera
Lamborghini / Urus
Hybrydowe Lamborghini Urus SE rzuca wyzwanie Ferrari Purosangue

Jeszcze w tym roku w salonach Lamborghini zawita Urus SE z napędem plug-in o mocy 800 KM.

24 kwietnia 2024
Mercedes-Benz G580 EV premiera
Mercedes / klasa G
Mercedes-Benz G580, czyli nowa elektryczna G-klasa

Po latach zapowiedzi wreszcie jest - klasa G z napędem elektrycznym w swojej finalnej formie.

24 kwietnia 2024
BMW 4 Gran Coupe / i4 lifting
BMW / seria 4
BMW serii 4 Gran Coupe oraz i4 przeszły niewielki facelifting

Seria 4 w wersji Gran Coupe oraz elektryczne i4 przeszły niewielkie odświeżenie designu i wnętrza.

24 kwietnia 2024
2024 BMW i4 eDrive35 test
BMW / i4
BMW i4 eDrive35 Gran Coupe - czy mniej znaczy więcej?

Najtańsze BMW i4 ma mniejszą baterię, mniej mocy i kosztuje 259 tysięcy. Czy warto go wybrać?

23 kwietnia 2024
2024 Range Rover Electric prototyp
Land Rover / Range Rover
Pojawiły się pierwsze oficjalne informacje na temat Range Rovera EV

Koncern JLR opublikował zdjęcia z testów pierwszego w historii elektrycznego Range Rovera.

23 kwietnia 2024
2024 Aston Martin DBX707 lifting
Aston Martin / DBX707
Aston Martin DBX707 przeszedł udany przeszczep wnętrza z Vantage’a

Od roku modelowego 2024 Aston Martin DBX dostanie nowe wnętrze inspirowane nowym Vantage.

22 kwietnia 2024
2024 Porsche Cayenne GTS prezentacja
Porsche / Cayenne
2024 Porsche Cayenne GTS - nowy konkurent dla X5M i X6M

Najlepsze rzeczy z Cayenne Turbo GT poprzedniej generacji znalazły drugie życie w nowym Cayenne GTS.

22 kwietnia 2024
Mercedes-AMG GT 63 S E-Performance Coupe premiera
Mercedes / AMG GT63 S
Mercedes-AMG GT 63 S E-Performance Coupe - najszybsze AMG w historii

Mercedes-AMG dodał flagowe coupe GT do gamy modeli z napędem hybrydowym E-Performance.

22 kwietnia 2024
Aston Martin DB12 Volante test
Aston Martin / DB12
Aston Martin DB12 Volante - brytyjski pogromca Ferrari?

Jeździmy najnowszym DB12 Volante, którego misją jest przywrócić Aston Martina na właściwe tory.

18 kwietnia 2024
Maserati GranCabrio Folgore news
Maserati / GranCabrio
Maserati GranCabrio Folgore - elektryczny kabriolet o mocy MC12

Elektryczne GranCabrio Folgore to pierwszy na rynku kabriolet segmentu GT z napędem bezemisyjnym.

16 kwietnia 2024
2024 Alfa Romeo Junior EV
Alfa Romeo / Junior
Nazwa “Milano” nielegalna! Nowa Alfa Romeo będzie się nazywać Junior

Kariera Alfy Romeo Milano trwała kilka dni. Włoski rząd zmusił producenta do zmiany nazwy na Junior.

15 kwietnia 2024
GMA T.50s debiut na torze
GMA / T.50
Torowy GMA T.50s zalicza dynamiczny debiut na torze w Goodwood

Torowy GMA T.50 oznaczony literą ‘s’ jest lżejszy, mocniejszy i ma lepsze aero niż model drogowy.

15 kwietnia 2024