Zamów czwarte wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Firma Manthey-Racing znana z motorsportu stworzyła własny pakiet modyfikacji najnowszego Porsche 911 GT3.
Manthey-Racing jest odpowiedzialne za kilka z najbardziej utytułowanych wyścigowych Porsche, a w ostatnim czasie wykorzystuje swoje doświadczenie na polu drogowych Porsche GT. Widzieliśmy już ich pakiety dla Caymana GT4, poprzedniego 911 GT3 RS oraz rekordowego GT2 RS, a teraz przyszedł czas na świeżutkie 911 GT3 generacji 992.
Tak jak w przypadku ich projektu na bazie 991.2 GT3 RS, zmiany skupiają się wokół aerodynamiki, ustawień zawieszenia, hamulców i kół. Wszystkie te elementy są poprawione dla lepszej pracy na torze wyścigowym. Znając poprzednie dzieła tej firmy można śmiało założyć, że w praktyce to wszystko działa naprawdę dobrze, ale Manthey twierdzi, że w jeździe na co dzień ich zmiany też nie przeszkadzają. W zamyśle kierowca musi na ten tor jakoś dojechać po drogach publicznych, prawda?
Na pierwszy rzut oka widać zmiany w aerodynamice. Jest przedni splitter, nowy dyfuzor i spore tylne skrzydło, różne kanały i nakładki na tylne koła. Przewody hamulcowe są w stalowym oplocie i założono motorsportowe klocki hamulcowe. Koła to lekkie felgi OM-1 współpracujące z regulowanym w czterech kierunkach zawieszeniem.
Manthey dopiero planuje wybrać się z tym samochodem na Nurburgring. Czekają głównie na poprawę pogody, by sprawdzić swoje tempo w optymalnych warunkach. Nicolas Raeder, dyrektor zarządzający Manthey-Racing GmbH, powiedział: "Podczas jazd próbnych, model produkcyjny pokonał Nordschleife, tradycyjny punkt odniesienia dla wszystkich samochodów sportowych, o 17 sekund szybciej niż jego poprzednik. To naprawdę imponujące i nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, jak szybki będzie samochód z zestawem wyczynowym Manthey.”
Porsche jest większościowym udziałowcem Manthey-Racing, więc poprawa osiągów nie będzie się wiązała z utratą gwarancji producenta i ma być dostępna od drugiego kwartału 2022 roku.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.
Giulia SWB Zagato to unikalny projekt Alfy Romeo stworzony na 100-lecie współpracy obu marek.
Według najnowszych informacji od Forda nowy Mustang w najmocniejszej wersji przekroczy 500 KM.
Czy Zonda po 23 latach wciąż ma “to coś”? Sprawdzamy jeżdżąc prywatną Zondą F Horacio Paganiego.
Średni model w gamie Range Rovera zyskał niezbędne aktualizacje technologii i kosmetykę zewnętrzną.
Wyścigowy Glickenhaus 007 właśnie zyskał wersję drogową przeznaczoną dla klientów indywidualnych.
Wersja specjalna GranTurismo PrimaSerie ma także uhonorować 75 lat produkcji dużych GT od Maserati.
Podwozie Caymana GT4 RS posłużyło do stworzenia współczesnej interpretacji klasycznego Porsche 356.
Najnowsza Kia EV6 to duży, elektryczny crossover, ale pod literami GT kryje się prawdziwa petarda.
BMW zaprezentowało nowe M3 CS - model który dołączy do znakomitych poprzedników: M2 CS i M5 CS.
Polestar 2 po modernizacji ma aż 476 KM i potrafi pokonać do 636 km na jednym ładowaniu.
Trzecie Porsche Cayenne sprawdza się w roli dużego SUV-a, ale niektóre wersje nie są godne polecenia.
Najtańsze GT Ferrari to jednak dalej Ferrari - Portofino M posiada naprawdę mało słabych punktów.
V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.
Alpine A110 nie przestaje nas zadziwiać, a w wersji S ten mały gokart jest jeszcze lepszy.
Wzrasta zainteresowanie klientów marką Alpine, która w kolejnych latach planuje globalną ekspansję.