Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Firma Manthey-Racing znana z motorsportu stworzyła własny pakiet modyfikacji najnowszego Porsche 911 GT3.
Manthey-Racing jest odpowiedzialne za kilka z najbardziej utytułowanych wyścigowych Porsche, a w ostatnim czasie wykorzystuje swoje doświadczenie na polu drogowych Porsche GT. Widzieliśmy już ich pakiety dla Caymana GT4, poprzedniego 911 GT3 RS oraz rekordowego GT2 RS, a teraz przyszedł czas na świeżutkie 911 GT3 generacji 992.
Tak jak w przypadku ich projektu na bazie 991.2 GT3 RS, zmiany skupiają się wokół aerodynamiki, ustawień zawieszenia, hamulców i kół. Wszystkie te elementy są poprawione dla lepszej pracy na torze wyścigowym. Znając poprzednie dzieła tej firmy można śmiało założyć, że w praktyce to wszystko działa naprawdę dobrze, ale Manthey twierdzi, że w jeździe na co dzień ich zmiany też nie przeszkadzają. W zamyśle kierowca musi na ten tor jakoś dojechać po drogach publicznych, prawda?
Na pierwszy rzut oka widać zmiany w aerodynamice. Jest przedni splitter, nowy dyfuzor i spore tylne skrzydło, różne kanały i nakładki na tylne koła. Przewody hamulcowe są w stalowym oplocie i założono motorsportowe klocki hamulcowe. Koła to lekkie felgi OM-1 współpracujące z regulowanym w czterech kierunkach zawieszeniem.

Manthey dopiero planuje wybrać się z tym samochodem na Nurburgring. Czekają głównie na poprawę pogody, by sprawdzić swoje tempo w optymalnych warunkach. Nicolas Raeder, dyrektor zarządzający Manthey-Racing GmbH, powiedział: "Podczas jazd próbnych, model produkcyjny pokonał Nordschleife, tradycyjny punkt odniesienia dla wszystkich samochodów sportowych, o 17 sekund szybciej niż jego poprzednik. To naprawdę imponujące i nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, jak szybki będzie samochód z zestawem wyczynowym Manthey.”
Porsche jest większościowym udziałowcem Manthey-Racing, więc poprawa osiągów nie będzie się wiązała z utratą gwarancji producenta i ma być dostępna od drugiego kwartału 2022 roku.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
MINI prezentuje specjalną edycję stworzoną z Paulem Smithem – elegancja, detale i limitowany styl.
Forch Racing by Atlas Ward bezkonkurencyjne w Porsche Sports Cup Deutschland 2025
Lamborghini świetnie radzi sobie na zmiennym rynku i notuje zysk operacyjny ponad 592 mln euro.
Na rok modelowy 2026 elektryczny wariant Maserati Grecale zyska istotne aktualizacje.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
OCHNIK w sezonie jesień–zima 2025 stawia na ponadczasową elegancję i miejski styl. Skórzane kurtki, płaszcze, torby i dodatki dla mężczyzn, którzy cenią klasę i komfort.
Nie GT R i nie Black Series - nowy torowy Mercedes-AMG nazywa się Track Sport i już rozpoczął testy.
Dwurotorowy silnik Wankla jest elementem nowego typu napędu PHEV do przyszłych modeli Mazdy.
Novitec prezentuje pakiet modyfikacji do Ferrari 12Cilindri obejmujący stronę wizualną i techniczną.
Wyjątkowy Mercedes 190E 2.3-16 trafi pod młotek. Pierwszym właścicielem był sam Ayrton Senna.
Prelude powraca jako zgrabne coupe z wydajnym napędem hybrydowym i sportowym charakterem.
Chery świętuje w Polsce dostarczenie 5-milionowego auta i prezentuje dwa nowe modele – Tiggo 4 HEV oraz Tiggo 9 PHEV.