Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Manthey-Racing popracował nad Porsche 911 GT3

Firma Manthey-Racing znana z motorsportu stworzyła własny pakiet modyfikacji najnowszego Porsche 911 GT3.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

15 grudnia 2021
Manthey-Racing GT3
10

Manthey-Racing jest odpowiedzialne za kilka z najbardziej utytułowanych wyścigowych Porsche, a w ostatnim czasie wykorzystuje swoje doświadczenie na polu drogowych Porsche GT. Widzieliśmy już ich pakiety dla Caymana GT4, poprzedniego 911 GT3 RS oraz rekordowego GT2 RS, a teraz przyszedł czas na świeżutkie 911 GT3 generacji 992.

Tak jak w przypadku ich projektu na bazie 991.2 GT3 RS, zmiany skupiają się wokół aerodynamiki, ustawień zawieszenia, hamulców i kół. Wszystkie te elementy są poprawione dla lepszej pracy na torze wyścigowym. Znając poprzednie dzieła tej firmy można śmiało założyć, że w praktyce to wszystko działa naprawdę dobrze, ale Manthey twierdzi, że w jeździe na co dzień ich zmiany też nie przeszkadzają. W zamyśle kierowca musi na ten tor jakoś dojechać po drogach publicznych, prawda?

Na pierwszy rzut oka widać zmiany w aerodynamice. Jest przedni splitter, nowy dyfuzor i spore tylne skrzydło, różne kanały i nakładki na tylne koła. Przewody hamulcowe są w stalowym oplocie i założono motorsportowe klocki hamulcowe. Koła to lekkie felgi OM-1 współpracujące z regulowanym w czterech kierunkach zawieszeniem.

Manthey Racing Porsche 911 GT3 992-6
10
Reklama

Manthey dopiero planuje wybrać się z tym samochodem na Nurburgring. Czekają głównie na poprawę pogody, by sprawdzić swoje tempo w optymalnych warunkach. Nicolas Raeder, dyrektor zarządzający Manthey-Racing GmbH, powiedział: "Podczas jazd próbnych, model produkcyjny pokonał Nordschleife, tradycyjny punkt odniesienia dla wszystkich samochodów sportowych, o 17 sekund szybciej niż jego poprzednik. To naprawdę imponujące i nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, jak szybki będzie samochód z zestawem wyczynowym Manthey.”

Porsche jest większościowym udziałowcem Manthey-Racing, więc poprawa osiągów nie będzie się wiązała z utratą gwarancji producenta i ma być dostępna od drugiego kwartału 2022 roku.

Nowy numer EVO Magazine

Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.

Futurystyczne wnętrze samochodu przyszłości
Prezentacja Partnera
Czy personalizacja i AI to przyszłość motoryzacji?

Jakie są korzyści wynikające z użycia AI w motoryzacji? Czy samochody zostaną wkrótce „smartfonami na kołach”?

28 listopada 2023
Range Rover Sport SV - front
Prezentacja Partnera
Range Rover Sport SV, czyli stylowy lider pełen dynamiki

Przyszedł czas na prawdziwie rasowy wariant Range Rovera, który rozbudzi emocje jak żadne inne auto w tym segmencie.

24 listopada 2023
Ferrari 499P Modificata 2024
Ferrari
Ferrari 499P Modificata - bolid Le Mans Hypercar, który możesz kupić

Ferrari rozpoczyna program, w którym klienci mogą kupić zmodyfikowane wyścigówki 499P klasy LMH i poczuć się jak Robert Kubica

30 października 2023
Redaktor Michał Sztorc wskakuje na prawy fotel
Motosport
Work-racing balance w teamie Atlas Ward Motorsport

Ruszamy na Red Bull Ring by wraz z Atlas Ward Motorsport poznać sekret łączenia pracy zawodowej z profesjonalnym ściganiem się.

25 października 2023
BMW iM3
BMW / M3
Następne BMW M3 będzie w pełni elektryczne

BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. A to nie koniec złych wieści.

1 grudnia 2023
Lotus ładowarka 450 kw
Lotus
Lotus stworzył ładowarkę za mocną dla jakiegokolwiek istniejącego EV

Nowa ładowarka Lotusa ma oferować 450 kW i niesamowicie szybkie ładowanie. Przynajmniej w teorii.

1 grudnia 2023
Honda ZR-V test główne
Honda / ZR-V
Honda ZR-V - crossover czerpiący z Civica

Hondę ostatnio już niemal głównie kojarzymy z autami o wyższym prześwicie. Do gamy dołącza ZR-V, które powinno być bestsellerem japońskiego producenta.

29 listopada 2023
2024 Dacia Duster III premiera
Dacia / Duster
Nowa Dacia Duster - więcej praktyczności, wciąż dobre ceny

Nowa Dacia Duster jest praktyczna, rozsądna i wygląda o wiele lepiej niż dwie poprzednie generacje.

29 listopada 2023
Ferrari SF90 XX Stradale test
Ferrari / SF90 Stradale
Ferrari SF90 XX Stradale - pierwsze drogowe XX

SF90 XX Stradale z hybrydą na pokładzie jest najszybszym samochodem drogowym na torze Fiorano.

28 listopada 2023
McLaren 720S GT3 Evo Le Mans 2024
McLaren / 720s
McLaren powraca do Le Mans w sezonie 2024

McLaren Automotive potwierdził, że przystępuje do rywalizacji w WEC z modelem 720S GT3.

28 listopada 2023
Futurystyczne wnętrze samochodu przyszłości
Prezentacja Partnera
Czy personalizacja i AI to przyszłość motoryzacji?

Jakie są korzyści wynikające z użycia AI w motoryzacji? Czy samochody zostaną wkrótce „smartfonami na kołach”?

28 listopada 2023
Ferrari F250 hypercar spyshot
Ferrari
Następny hipersamochód Ferrari może otrzymać tylko sześć cylindrów

Dzięki hybrydzie z V6 następny flagowiec Ferrari połączy świat samochodów drogowych i wyścigowych.

27 listopada 2023
Adam Małysz - legenda skoków narciarskich i wielokrotny uczestnik Rajdu Dakar
Felieton
O jakich autach marzył Adam Małysz?

W EVO czytamy o autach ze snów i wszyscy o nich marzymy niezależnie od tego, ile kosztują i jak są szybkie.

24 listopada 2023
2023 Porsche Panamera lifting
Porsche / Panamera
Nowe Porsche Panamera ma się prowadzić bardziej jak 911

Po liftingu Panamera zyskała design i technologie upodabniające ten model do Porsche Taycana.

24 listopada 2023
Pagani Imola Roadster główne
Pagani / Imola
Nowe Pagani Imola Roadster - bezwzględny atak na zmysły

Imola to najbardziej radykalne drogowe Pagani w historii, a teraz debiutuje jej wersja Roadster.

24 listopada 2023
Range Rover Sport SV - front
Prezentacja Partnera
Range Rover Sport SV, czyli stylowy lider pełen dynamiki

Przyszedł czas na prawdziwie rasowy wariant Range Rovera, który rozbudzi emocje jak żadne inne auto w tym segmencie.

24 listopada 2023