Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
To wyjątkowy rok dla BMW M, więc w ramach świętowania w ofercie pojawią się opcje związane z dorobkiem marki.
M GmbH to dział sportowy BMW, a w 2022 roku mija równo 50 lat działalności tej firmy, więc przygotowano specjalne atrakcje w salonach, aby jak najlepiej uczcić okrągłą rocznicę. Zanim jeszcze zobaczymy model XM - pierwszą w historii M hybrydę plug-in - nadejdzie nowa generacja M2 i być może nawet doczekamy się powrotu oznaczenia CSL. Na początek jednak coś innego - powrót historycznego, okrągłego logo M i kilku kultowych barw lakieru stosowanych w przeszłości.
Okrągły logotyp wprowadzono w 1972 wraz z formalnym utworzeniem BMW Motorsport GmbH, bo tak się to dokładnie nazywało. Kultowe połączenie kolorów niebieskiego, czerwonego i fioletowego było pomysłem ówczesnego projektanta wnętrz BMW - Wolfganga Seehausa. Barwa niebieska symbolizuje BMW, czerwona to kolor motorsportu, a fiolet - połączenie tych dwóch.
Oryginalne logo pojawiło się po raz pierwszy na wyczynowym samochodzie BMW 3.0 CSL z 1973 roku, a na rok modelowy 2022 pojawi się na liście opcji wszystkich modeli z rodziny M. To jak najbardziej trafny pomysł na uhonorowanie rocznicy.
Oprócz nowego logo BMW zaproponuje klientom paletę dodatkowych kolorów związanych z historią motorsportu w całym przekroju gamy modeli M. Wśród nich znajduje się kilka naszych ulubionych z różnych lat np. Dakar Yellow, Imola Red, Fire Orange czy Daytona Violet. Te opcje kolorystyczne dołączą do całkiem barwnej palety jaką zwykle można zaobserwować na BMW M.
Niektóre, jeśli nie wszystkie, z tych kolorów można teraz zamawiać tylko poprzez gamę Individual, ale zmiana polega na udostępnieniu tych barw szerszemu gronu odbiorców poprzez niższy próg cenowy. Nie trzeba będzie też tak długo czekać jak zwyczajowo ma to miejsce w przypadku kolorów specjalnych robionych na zamówienie.
Ostatnie dwa lata BMW M znajduje się w imponującej formie, tym bardziej uważamy, że 50. rocznica istnienia dywizji będzie w każdym sensie bardziej kolorowa. M4 CSL w lakierze Macao Blue z matowymi, złotymi felgami? Gdzie mam podpisać?
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.
Nevera ma 1914 KM i mimo napędu elektrycznego zaliczamy go do czołówki "prawdziwych" samochodów.
Najbardziej ekstremalne Lamborghini Huracán okazuje się najbardziej użyteczne i sprawia dużo frajdy.
Otwieramy sezon razem z najwspanialszymi kąskami nieprzeciętnej motoryzacji.
Z okazji okrągłej rocznicy założenia firmy słynna tarcza Porsche otrzymała nowy design.
Golf R stał się mocniejszy niż kiedykolwiek - nowa limitowana do 333 sztuk wersja ma równo 333 KM.
Włoski startup chce wypuścić dwa nowe modele EV. Jeden z nich będzie konkurował z Porsche Taycan.
Dział SVO stworzył szybszą i bardziej muskularną wersję Range Rovera Sport z motorem V8.
Porsche przygotowuje lekką, ekstremalną pochodną GT3 Touring inspirowaną dawnym modelem 911 ST.
Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.
Od dekad nie ma konkurencji i jest synonimem braku konieczności udowadniania czegokolwiek. Od teraz - z nienachalną personalizacją.
Od sezonu 2026 zielone bolidy Aston Martina będą wyposażone w kompletne układy napędowe Hondy.
Ledwo poznaliśmy nowe BMW M2, a już w fazie testów jest jego wersja rozwojowa CS.
Do walki z Bentleyem i Ferrari Aston Martin wystawia nowy model DB12 o mocy 680 KM.
Po 50 latach produkcji Caterham Seven wkracza w zupełnie nieznany sobie obszar bezemisyjnego napędu.
Nowa seria 5 ma bliźniaka w postaci elektrycznej limuzyny i5 M60, której moc przekracza 600 KM.