Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

MM Cars Premium - pasja pokoleniowa

Grzegorz Mozdyniewicz z MM Cars Premium opowiada, jak jego ojciec budował biznes po upadku komuny oraz z jakimi zadaniami mierzy się on sam trzy dekady później.

11 grudnia 2023
Grzegorz Mozdyniewicz z MM Cars Premium
5

EVO: Patrząc na karty historii marki MM Cars, można powiedzieć, że tata tylko czekał, aż ustrój pozwoli działać.
Grzegorz Mozdyniewicz:
Coś w tym jest. W zasadzie wszyscy Polacy chyba wtedy oczekiwali zmian w naszym kraju, ale rok 1989 przyniósł mnóstwo możliwości. Mój tata, Piotr Mozdyniewicz, nie czekał długo i w 1990 r. uruchomił biznes, który ma się dobrze do dzisiaj.

EVO: Musimy jednak podkreślić, że okres ten znasz wyłącznie z opowieści.
GM: To prawda. Urodziłem się pięć lat po powstaniu firmy, ale więzy z tatą pozwoliły mi dość szczegółowo poznać okres tworzenia się MM Cars – wówczas pod szyldem M&M Cars – nawet z lat, kiedy nie było mnie jeszcze na świecie.

EVO: Bo łączy Was nie tylko biznes.
GM: To warte podkreślenia. Tata odgrywa w moim życiu dwie role. Jest skutecznym mentorem życiowym, jak i biznesowym, ale poza tym to po prostu najlepszy kumpel. Dobrze jest spędzać czas z kimś tak ambitnym, ze skrajnym wizjonerem, dla którego nie ma żadnych ograniczeń. Dosłownie żadnych.

Oprócz klasycznej oferty sprzedaży oraz serwisu aut marek Jaguar i Land Rover w butikowych salonach MM Cars firma oferuje także usługę ich customizacji.

EVO: Nowa dekada przyniosła jednak zarówno szanse, jak i sporo wyzwań. Jak wyglądało tworzenie motoryzacyjnej firmy w 1990 r.?
GM: Z perspektywy czasu takie kontrasty wyglądają ciekawie, ale dotyczą wielu przedsiębiorstw, zwłaszcza powstających w tamtym okresie. Historia firmy zaczęła się bowiem w niewielkiej budce postawionej na parkingu CH Belg w Katowicach. Wierzcie lub nie, ale z niej tata sprzedawał Škody i Polonezy. Wówczas na Śląsku nie było zbyt wielu takich miejsc. Po kilku latach pomysł na biznes i odrobina szczęścia przeobraziły skromną budkę w salon samochodowy przy ulicy 1 Maja. Pierwszą marką, która pojawiła się pod szyldem M&M Cars, było Daewoo i to właśnie tam jako dziecko stawiałem swoje pierwsze kroki pomiędzy modelami Nexia i Tico. Chwilę później koreańską markę zastąpił Opel i była to kluczowa na tamte czasy decyzja biznesowa, ponieważ krótko po tym okazało się, że sieć Daewoo zaczęła mieć naprawdę poważne problemy na rynku europejskim.

MM Cars Premium
5

EVO: Mijają trzy dekady. Gdzie jesteście dzisiaj?
GM: Grupa MM Cars aktualnie posiada w swoim portfolio ofertę aż 12 producentów samochodów osobowych i dostawczych. Są to przede wszystkim marki wolumenowe, a nasze salony znajdują się w ośmiu punktach na mapie Polski.

EVO: Ta ekspansja rynku na tle całego kraju wygląda imponująco. Jeśli można wyodrębnić w historii MM Cars niezależną opowieść, to chyba będzie to współpraca z siecią marek JLR?
GM: Bez wątpienia Jaguar i Land Rover to propozycje dla klientów, które są bardzo istotne w naszym portfolio. Przygodę z tymi markami zaczęliśmy w 2011 r. w Katowicach przy autostradzie A4, w – nazwijmy to – naszej centrali. Przez siedem lat, do stycznia 2018 r., prowadziliśmy sprzedaż oraz serwis samochodów Jaguara i Land Rovera. Niestety, wówczas warunki współpracy spowodowały, że byliśmy zmuszeni na chwilę oddechu od siebie. Ta rozłąka z JLR nie trwała jednak długo, gdyż chwilę po zmianie importera aut tych legendarnych producentów, co miało miejsce w 2020 r., znów podjęliśmy rękawicę i w czerwcu 2021 weszliśmy na stołeczny rynek.

Na przestrzeni 2,5 roku działalności MM Cars umocniło swoją pozycję w warszawie

EVO: Pandemia, nowy salon w nowym miejscu, odradzające się marki w kraju... To było łatwe wejście?
GM: Było sporo przeciwności, ale dzięki dobrze dobranej kadrze udało się nam w stosunkowo krótkim czasie osiągnąć dobre wyniki biznesowe. Na przestrzeni 2,5 roku działalności zaznaczyliśmy i utwierdziliśmy swoją pozycję w Warszawie.

EVO: MM Cars wśród stołecznych – i nie tylko – dealerów kojarzy się też m.in. z licznymi aktywnościami dookoła swoich marek. To jeden z przepisów na dobre relacje z klientami?
GM: Przez ponad dwa lata zorganizowaliśmy mnóstwo ciekawych wydarzeń dla naszych klientów. Mowa tu zarówno o spotkaniach stacjonarnych, jak i aktywnościach wyjazdowych. Dobrze wspominam przede wszystkim premierę nowego Range Rovera L460, która zbiegła się z otwarciem naszego salonu przy Alejach Jerozolimskich 237. Gościliśmy ponad 320 osób, co było sporym wyzwaniem, ale lubimy tak wysoko stawiane poprzeczki.

Reklama

EVO: W końcu współpraca z klientem premium wymaga nieco innego podejścia na każdym szczeblu – od sprzedawcy za biurkiem, przez przeprowadzenie przez proces zakupu, po późniejszą obsługą podczas eksploatacji samochodu.
GM: W MM Cars doskonale rozumiemy te potrzeby rynku. W dobie obecności coraz większej liczby marek premium i luksusowych w Polsce często, niestety, widać, że nie idzie za tym poziom obsługi. W naszej firmie chcemy, aby klienci traktowani byli tak, jak my sami chcielibyśmy być obsłużeni podczas zakupu samochodu, zegarka, odzieży, czy czegokolwiek, co powinno wymagać odrobinę wyższego poziomu zaangażowania sprzedawcy.

Samochody z oferty MM Cars Group
5

EVO: Jak wygląda na co dzień dbanie o należyte przygotowanie kadry do takich zadań?
GM: To codzienna ciężka praca, ale na szczęście łączona z pasją. Oprócz robienia biznesu staramy się tworzyć rodzinną atmosferę w całej firmie. Chyba się to sprawdza, skoro redakcja „Auto Świata” we wrześniu w Wielkim Teście Salonów przyznała nam wyróżnienie „Salon Wzorowy”. Potwierdzeniem licznych starań na co dzień jest rezultat 99% satysfakcji obsługi klienta. Takie wyróżnienia to przyjemna nagroda, ale i motor napędzający do działań.

Grzegorz Mozdyniewicz kontynuuje dzieło swojego ojca, zapoczątkowane w 1990 r. Ma świeże spojrzenie na rynek oraz to, co może firmie przynieść jutro.

EVO: Te potencjalne nowe działania chyba kłębią się w Twojej głowie dość mocno, bo od jakiegoś czasu MM Cars to nie tylko sprzedaż i serwis samochodów, lecz także sektor finansów i ubezpieczeń.
GM: Kluczowym profilem działań każdej takiej firmy, jak nasza, jest oferowanie klientom tych podstawowych usług, ale żeby być o krok przed innymi i szczególnie zadbać o klientów premium, wyszliśmy naprzeciw ich oczekiwaniom, oferując również usługi detailingowe, które są miłym i ważnym dodatkiem w procesie zakupu i podczas eksploatacji pojazdu. Zanim jednak klient stanie się posiadaczem wymarzonego auta (ale także gdy już je ma), chcieliśmy, aby otrzymał możliwość personalizacji pojazdu wybiegającej poza konfigurator producenta. Rozszerzyliśmy ofertę o projekty, które nazywamy Be Spoke (1 of 1). Naszą najnowszą wizytówką jest Defender 90 V8, w którym przerobiliśmy całe wnętrze. Żółta skóra w połączeniu z podsufitką czy tyłami zagłówków obszytymi grubym garniturowym materiałem to coś, czego nie widzi się zbyt często na ulicy.

Grzegorz Mozdyniewicz - MM Cars Premium
5

EVO: Mówimy wyłącznie o wizualnych przeróbkach. Czy zmiany mechaniczne również są w wachlarzu Waszych usług?
GM: Kolejna świeżość w naszej ofercie to nawiązanie współpracy z legendarną marką Brabus GmbH, która wypuściła niedawno na rynek swoją wizję „dużego” Range Rovera L460, w przypadku którego mogę śmiało powiedzieć, że jesteśmy specjalistami na polskim rynku. Od listopada klienci mogą więc składać u nas zamówienia na podzespoły Brabusa właśnie do tego modelu, a mówimy tu nie tylko o licznych elementach stylistycznych, np. z karbonu, ale także o zmianach mechanicznych, które mogą podnieść moc tego arystokratycznego auta nawet do 600 KM. 

EVO: Spektrum możliwości dla klienta jest naprawdę spore. Co wobec tego przyniosą najbliższe tygodnie, miesiące, lata…?
GM: Trudno prognozować to, do czego skłoni nas rynek lub własne pomysły, ale na pewno nie będziemy zwalniali obranego w ostatnich latach działalności tempa. Już teraz na sąsiedniej działce – obok aktualnego salonu – zaplanowaliśmy budowę nowego obiektu, zgodnego z najnowocześniejszymi standardami, którego proces tworzenia ruszy już za kilka miesięcy. Uważnie rozglądamy się dookoła i szukamy coraz to nowych wyzwań.

Dagmara Kowalska prezentuje nowe Volvo EX90
Volvo / EX90
Nowe Volvo EX90 - na tę premierę warto było czekać!

Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.

27 czerwca 2024
Grizz Protector - aplikacja
Prezentacja Partnera
GRIZZ - mat czy błysk?

Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.

27 czerwca 2024
Parada w Warszawie
Prezentacja Partnera
Rodzinne emocje Ducati

„WE RIDE AS ONE” – hasło łączące dziesiątki tysięcy Ducatisti, czyli miłośników marki z Borgo Panigale.

25 czerwca 2024
Mustang GT na oponach ADVAN Neova AD09
Prezentacja Partnera
Ahoj Mazury! - Idealny start projektu "Yokohama on Tour"

Mazury to wymarzony kierunek na wakacyjną przygodę. Bawiliśmy się fantastycznie. 

25 czerwca 2024
Thornley Kelham European RS restomod
Restomod
Thornley Kelham European RS to lekkość i szybkość w stylu retro

Inspirowany modelami Carrera 2.7 RS i GT3 RS 4.0 nowy European RS jest ultra-analogowym Porsche 911.

25 lipca 2024
2025 Porsche Cayenne EV news
Porsche / Cayenne
Nowe Cayenne EV będzie sprzedawane równolegle z modelami spalinowymi

Zmodernizowane wersje dotychczasowego Porsche Cayenne na benzynę pozostaną w ofercie obok nowego EV.

25 lipca 2024
McLaren 750S coupe test
McLaren / 750S
McLaren 750S - ośmiocylindrowa odpowiedź na hybrydowe Ferrari 296 GTB

Wykorzystując sztuczki z 765LT McLaren stworzył jeden z najlepszych supersamochodów naszych czasów.

25 lipca 2024
BMW M5 G90 gama M Performance
BMW / M5
BMW pokazało gamę lekkich akcesoriów M Performance dla nowego M5

Nabywcy hybrydowego BMW M5 będą mogli dokupić do niego karbonowe dodatki z palety M Performance.

24 lipca 2024
Aston Martin Valkyrie 24h Le Mans render
Aston Martin / Valkyrie
Aston Martin Valkyrie AMR-LMH rozpoczął przygotowania do Le Mans 2025

Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.

22 lipca 2024
Ferrari F250 prototyp
Ferrari F250
Hipersamochód z Maranello coraz bliżej - pojawiły się nowe zdjęcia

Następca LaFerrari będzie pomostem między zespołem wyścigowym, a działem drogowym marki Ferrari.

22 lipca 2024
2024 Porsche 911 Carrera GTS T-Hybrid test
Porsche / 911 Carrera GTS
Porsche 911 Carrera GTS T-Hybrid - najlepsza Carrera z rodziny 992

Nowy napęd i liczne poprawki podwozia sprawiły, że 992 Carrera GTS powróciła do optymalnej formy.

21 lipca 2024
2025 Bentley Flying Spur news
Bentley / Flying Spur
Flying Spur Hybrid będzie najmocniejszą limuzyną w historii Bentleya

Zmiana W12 na V8 plug-in spowoduje, że nowy Flying Spur będzie miał tyle mocy co Panamera Turbo S.

19 lipca 2024
2024 Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid news
Porsche / Panamera
Porsche wprowadza na rynek nową 782-konną Panamerę Turbo S E-Hybrid

Panamera GTS i Panamera Turbo S E-Hybrid dołączają do gamy nowej generacji limuzyny Porsche.

18 lipca 2024
Porsche Macan i Macan 4S premiera
Porsche / Macan
Można już zamawiać podstawowe Porsche Macan EV z napędem na tył

W gamie Porsche Macan pojawiły się dwa nowe warianty: bazowy model z jednym motorem oraz mocne 4S.

17 lipca 2024
2024 Audi A5/S5 premiera
Audi / S5
Debiutuje Audi A5 i S5 według nowej formuły

Zmiany w nazewnictwie marki Audi spowodowały, że A4 sedan i kombi będą teraz nosić oznaczenie A5.

17 lipca 2024
Mercedes-AMG GT 63 Pro coupe
Mercedes / AMG GT
Nowy Mercedes-AMG GT 63 Pro ma 612 KM i torowe usposobienie

Większa moc, lepsze chłodzenie i opony Cup 2R mają zrobić z Mercedesa-AMG GT zabawkę na tor.

15 lipca 2024