Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Nissan zbudował podniesionego 400Z z zawieszeniem KW, ochroną podwozia i wzmocnionym silnikiem.
W ostatnim roku byliśmy świadkami głośnych premier takich aut jak Porsche 911 Dakar czy Lamborghini Huracan Sterrato. Pokazały one jednoznacznie, że uterenowione auta sportowe to interesująca nisza, w której Nissan także chciałby mieć swój udział. W tym celu Japończycy zbudowali model Safari Rally Z bazujący na Nissanie 400Z coupe. Jest to jednostkowy projekt specjalny, nie samochód seryjny. Jego bezpośrednią inspiracją był Datsun 240Z, który w swojej rajdowej wersji wygrał niezwykle wymagający Rajd Safari 1971.
Klasyczne proporcje Nissana Z pochodzą z kultowego przodka, a modyfikacje takie jak czerwono-czarne malowanie, dodatkowe światła na masce czy 17-calowe felgi z ogromnymi oponami mają przypominać ten konkretny egzemplarz rajdowego 240Z, którego Edgar Herrmann doprowadził do mety legendarnego rajdu na pierwszym miejscu.
Zmiany obejmują także sporo podzespołów, których nie widać na pierwszy rzut oka. Jest to przede wszystkim zawieszenie przerobione w taki sposób, aby radzić sobie w warunkach szybkiej jazdy po pustyni. Głównym elementem są tutaj kolumny zawieszenia KW stworzone specjalnie pod ten projekt.
Prześwit Nissana 400Z powiększył się o ponad 5 cm, a customowe amortyzatory i sprężyny współpracują z zespołem elementów zaprojektowanych przez Nismo w celu zwiększenia możliwości auta w terenie. To wszystko byłoby bezużyteczne bez odpowiednich opon, dlatego dopasowano potężne terenowe “emteki” Yokohama Geolander.
Nissan Safari Rally Z ma też dodatkowe osłony mające chronić silnik i podwozie auta przez uszkodzeniami. Za napęd odpowiada 3-litrowy silnik V6 twin turbo z ręczną skrzynią biegów. Moc jest nieco wyższa niż w seryjnym Z i wynosi ponad 400 KM. Poprawa parametrów wynika z zastosowania dolotu zimnego powietrza, układu wydechowego Nismo oraz zmiany oprogramowania silnika.
W odróżnieniu od typowo wyczynowego, surowego wnętrza oryginalnego 240Z, nowy model ma nowoczesne wnętrze z kierownicą, deską rozdzielczą i boczkami drzwi identycznymi jak w seryjnym coupe. Na desce rozdzielczej zamontowano uchwyty na stopery oraz mapę, a miejsce standardowych foteli zajęły kubełki Recaro z czteropunktową uprzężą.
Nissan zaprezentuje Safari Rally Z podczas tegorocznych targów SEMA w Las Vegas. Uterenowiony 400Z nie wejdzie w żadnej formie do produkcji, jednak stanowi ciekawą wizję jak mogłaby wyglądać tańsza alternatywa dla ultra-ekskluzywnego Porsche 911 Dakar. Dla Europejczyków nawet normalny Nissan Z jest egzotycznym widokiem, gdyż model ten nie jest i nie będzie oferowany na Starym Kontynencie.
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Na zakończenie długiej i barwnej ery niezależności Alpina wypuszcza topowe B8 GT o mocy 634 KM.
Jakość jazdy na równi z coupe i szybko składany dach - tym ma się wyróżniać nowy Vantage Roadster.
Po wielu latach TAG Heuer powraca jako oficjalny partner cyklu Formuły 1.
Impreza 22B udowadnia swą wartość w cywilu nawet jeśli nie jest prawdziwym modelem homologacyjnym.
Wersja Spirit Racing 12R to roadster Mazdy doprowadzony do skrajności. Spoiler: tylko na Japonię.
Subaru WRX STI w wersji S210 próbuje podtrzymać ducha dawnej Imprezy, ale jest w nim jeden haczyk.
Specjalna wersja DK Edition jeszcze podkręca emocje jakie za kierownicą daje Hyundai Ioniq 5 N.
GR Yaris M z silnikiem pośrodku posłuży Toyocie do testów nowego silnika… a może to coś więcej?
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Jest już dostępne poliftowe Porsche 992.2 Carrera S, czyli model pośredni w dolnej części gamy 911.
Generacja elektrycznych modeli 0 Series Hondy wystartuje w 2026 roku.
Mercedes E55 AMG W211 to mocny sedan z niezawodnym silnikiem, który nie kosztuje walizki pieniędzy.