Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Nissan zbudował podniesionego 400Z z zawieszeniem KW, ochroną podwozia i wzmocnionym silnikiem.
W ostatnim roku byliśmy świadkami głośnych premier takich aut jak Porsche 911 Dakar czy Lamborghini Huracan Sterrato. Pokazały one jednoznacznie, że uterenowione auta sportowe to interesująca nisza, w której Nissan także chciałby mieć swój udział. W tym celu Japończycy zbudowali model Safari Rally Z bazujący na Nissanie 400Z coupe. Jest to jednostkowy projekt specjalny, nie samochód seryjny. Jego bezpośrednią inspiracją był Datsun 240Z, który w swojej rajdowej wersji wygrał niezwykle wymagający Rajd Safari 1971.
Klasyczne proporcje Nissana Z pochodzą z kultowego przodka, a modyfikacje takie jak czerwono-czarne malowanie, dodatkowe światła na masce czy 17-calowe felgi z ogromnymi oponami mają przypominać ten konkretny egzemplarz rajdowego 240Z, którego Edgar Herrmann doprowadził do mety legendarnego rajdu na pierwszym miejscu.
Zmiany obejmują także sporo podzespołów, których nie widać na pierwszy rzut oka. Jest to przede wszystkim zawieszenie przerobione w taki sposób, aby radzić sobie w warunkach szybkiej jazdy po pustyni. Głównym elementem są tutaj kolumny zawieszenia KW stworzone specjalnie pod ten projekt.
Prześwit Nissana 400Z powiększył się o ponad 5 cm, a customowe amortyzatory i sprężyny współpracują z zespołem elementów zaprojektowanych przez Nismo w celu zwiększenia możliwości auta w terenie. To wszystko byłoby bezużyteczne bez odpowiednich opon, dlatego dopasowano potężne terenowe “emteki” Yokohama Geolander.

Nissan Safari Rally Z ma też dodatkowe osłony mające chronić silnik i podwozie auta przez uszkodzeniami. Za napęd odpowiada 3-litrowy silnik V6 twin turbo z ręczną skrzynią biegów. Moc jest nieco wyższa niż w seryjnym Z i wynosi ponad 400 KM. Poprawa parametrów wynika z zastosowania dolotu zimnego powietrza, układu wydechowego Nismo oraz zmiany oprogramowania silnika.
W odróżnieniu od typowo wyczynowego, surowego wnętrza oryginalnego 240Z, nowy model ma nowoczesne wnętrze z kierownicą, deską rozdzielczą i boczkami drzwi identycznymi jak w seryjnym coupe. Na desce rozdzielczej zamontowano uchwyty na stopery oraz mapę, a miejsce standardowych foteli zajęły kubełki Recaro z czteropunktową uprzężą.
Nissan zaprezentuje Safari Rally Z podczas tegorocznych targów SEMA w Las Vegas. Uterenowiony 400Z nie wejdzie w żadnej formie do produkcji, jednak stanowi ciekawą wizję jak mogłaby wyglądać tańsza alternatywa dla ultra-ekskluzywnego Porsche 911 Dakar. Dla Europejczyków nawet normalny Nissan Z jest egzotycznym widokiem, gdyż model ten nie jest i nie będzie oferowany na Starym Kontynencie.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.
Silniki i skrzynie biegów BMW już od 25 lat stanowią podstawę napędów wszystkich modeli Morgana.
Nowoczesne powłoki ceramiczne, folie PPF i innowacyjne rozwiązania Ceramic Pro chronią lakier, zmieniają wygląd auta i podkreślają jego styl.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Testujemy GAC Hyptec HT – elektrycznego SUV-a z Chin, który stawia na komfort, jakość i dojrzały styl.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
F.A. “Butzi” Porsche - twórca sylwetki 911 - został uhonorowany w edycji specjalnej modelu GT3.
Nie tylko AMG i Porsche, ale także Bentley Continental GT stał się obiektem zainteresowania Brabusa.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Luksusowe samochody i malarstwo? Bentley i Mulliner udowadniają, że to bardzo dobre połączenie.