Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Nissan zbudował podniesionego 400Z z zawieszeniem KW, ochroną podwozia i wzmocnionym silnikiem.
W ostatnim roku byliśmy świadkami głośnych premier takich aut jak Porsche 911 Dakar czy Lamborghini Huracan Sterrato. Pokazały one jednoznacznie, że uterenowione auta sportowe to interesująca nisza, w której Nissan także chciałby mieć swój udział. W tym celu Japończycy zbudowali model Safari Rally Z bazujący na Nissanie 400Z coupe. Jest to jednostkowy projekt specjalny, nie samochód seryjny. Jego bezpośrednią inspiracją był Datsun 240Z, który w swojej rajdowej wersji wygrał niezwykle wymagający Rajd Safari 1971.
Klasyczne proporcje Nissana Z pochodzą z kultowego przodka, a modyfikacje takie jak czerwono-czarne malowanie, dodatkowe światła na masce czy 17-calowe felgi z ogromnymi oponami mają przypominać ten konkretny egzemplarz rajdowego 240Z, którego Edgar Herrmann doprowadził do mety legendarnego rajdu na pierwszym miejscu.
Zmiany obejmują także sporo podzespołów, których nie widać na pierwszy rzut oka. Jest to przede wszystkim zawieszenie przerobione w taki sposób, aby radzić sobie w warunkach szybkiej jazdy po pustyni. Głównym elementem są tutaj kolumny zawieszenia KW stworzone specjalnie pod ten projekt.
Prześwit Nissana 400Z powiększył się o ponad 5 cm, a customowe amortyzatory i sprężyny współpracują z zespołem elementów zaprojektowanych przez Nismo w celu zwiększenia możliwości auta w terenie. To wszystko byłoby bezużyteczne bez odpowiednich opon, dlatego dopasowano potężne terenowe “emteki” Yokohama Geolander.
Nissan Safari Rally Z ma też dodatkowe osłony mające chronić silnik i podwozie auta przez uszkodzeniami. Za napęd odpowiada 3-litrowy silnik V6 twin turbo z ręczną skrzynią biegów. Moc jest nieco wyższa niż w seryjnym Z i wynosi ponad 400 KM. Poprawa parametrów wynika z zastosowania dolotu zimnego powietrza, układu wydechowego Nismo oraz zmiany oprogramowania silnika.
W odróżnieniu od typowo wyczynowego, surowego wnętrza oryginalnego 240Z, nowy model ma nowoczesne wnętrze z kierownicą, deską rozdzielczą i boczkami drzwi identycznymi jak w seryjnym coupe. Na desce rozdzielczej zamontowano uchwyty na stopery oraz mapę, a miejsce standardowych foteli zajęły kubełki Recaro z czteropunktową uprzężą.
Nissan zaprezentuje Safari Rally Z podczas tegorocznych targów SEMA w Las Vegas. Uterenowiony 400Z nie wejdzie w żadnej formie do produkcji, jednak stanowi ciekawą wizję jak mogłaby wyglądać tańsza alternatywa dla ultra-ekskluzywnego Porsche 911 Dakar. Dla Europejczyków nawet normalny Nissan Z jest egzotycznym widokiem, gdyż model ten nie jest i nie będzie oferowany na Starym Kontynencie.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
„WE RIDE AS ONE” – hasło łączące dziesiątki tysięcy Ducatisti, czyli miłośników marki z Borgo Panigale.
Mazury to wymarzony kierunek na wakacyjną przygodę. Bawiliśmy się fantastycznie.
Inspirowany modelami Carrera 2.7 RS i GT3 RS 4.0 nowy European RS jest ultra-analogowym Porsche 911.
Zmodernizowane wersje dotychczasowego Porsche Cayenne na benzynę pozostaną w ofercie obok nowego EV.
Wykorzystując sztuczki z 765LT McLaren stworzył jeden z najlepszych supersamochodów naszych czasów.
Nabywcy hybrydowego BMW M5 będą mogli dokupić do niego karbonowe dodatki z palety M Performance.
Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.
Następca LaFerrari będzie pomostem między zespołem wyścigowym, a działem drogowym marki Ferrari.
Nowy napęd i liczne poprawki podwozia sprawiły, że 992 Carrera GTS powróciła do optymalnej formy.
Zmiana W12 na V8 plug-in spowoduje, że nowy Flying Spur będzie miał tyle mocy co Panamera Turbo S.
Panamera GTS i Panamera Turbo S E-Hybrid dołączają do gamy nowej generacji limuzyny Porsche.
W gamie Porsche Macan pojawiły się dwa nowe warianty: bazowy model z jednym motorem oraz mocne 4S.
Zmiany w nazewnictwie marki Audi spowodowały, że A4 sedan i kombi będą teraz nosić oznaczenie A5.
Większa moc, lepsze chłodzenie i opony Cup 2R mają zrobić z Mercedesa-AMG GT zabawkę na tor.