Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Nowe Maserati GranTurismo zachowa silnik spalinowy; V6 i EV w późniejszym terminie

Wbrew wcześniejszym doniesieniom Maserati GranTurismo i jego wersja bez dachu GranCabrio zachowają wersje spalinowe obok pełnego elektryka.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

6 listopada 2021
5

Poprzednie newsy na temat napędu Maserati GranTurismo okazały się nieprawdą. Samochód, który zadebiutuje w przyszłym roku, zachowa w ofercie silniki spalinowe obok nowoczesnego napędu elektrycznego. W ramach planu firmy, zakładającego wprowadzenie 14 nowych lub odświeżonych modeli do końca 2023 roku, nowe GranTurismo potwierdza, że w najbliższych latach Maserati wprowadzi się do nowych segmentów z nowymi układami napędowymi. Wedle tego planu GranTurismo i GranCabrio pozostaną kluczowymi modelami Maserati w kolejnych latach, zarówno z silnikami spalinowymi jak i elektrycznymi.

Silnik benzynowy, który znajdzie się pod długą maską nie będzie jednak znanym V8, zamiast tego pojawi się nowy Nettuno V6, który można znaleźć również w MC20. Dla potrzeb GranTurismo prawdopodobnie silnik ten dostanie spory zastrzyk mocy i momentu obrotowego.

05_Maserati_GranTurismo_Prototype
5

Jeśli macie nadzieję zobaczyć nowe Maserati jeszcze w tym roku możecie być rozczarowani, bo globalny problem z brakiem czipów mocno uderzył w kalendarz wydarzeń Maserati. Opóźnione jest nie tylko GranTurismo, ale również nowy SUV Grecale, i to aż o 3-4 miesiące. Grecale prawdopodobnie zadebiutuje w pierwszym kwartale 2022 r., a GranTurismo przed połową roku. Następnie poczekamy jeszcze na wersje elektryczne obu modeli, które pojawią się później.

Nowe modele powinny być warte czekania, szczególnie GranTurismo, które prezentuje sylwetkę klasycznego coupe z długą maską, krągłą pupą i czteroosobową kabiną. Detale zewnętrzne będą zaprojektowane zgodnie z nowym językiem stylistycznym marki, którego jedynym przykładem jest w tej chwili MC20. Możemy spodziewać się pionowych, podłużnych reflektorów, podobnych kształtów tylnych świateł, klasycznego kształtu grilla i motywu trójzęba na słupku C.

Reklama

Elektryczne GranTurismo, podobnie jak inne modele Maserati z tym napędem, będzie się nazywało Folgore. W zestawie są 3 silniki - jeden na przodzie, dwa z tyłu, więc razem stworzą napęd na wszystkie koła. Ten potrójny układ będzie wspierany przez system wektorowania momentu obrotowego tylnych kół, a instalacja elektryczna pracuje na napięciu 800V, podobnie jak w Porsche Taycan. To daje możliwości wyjątkowo szybkiego ładowania.

Maserati nie będzie za to miało specjalnej platformy tylko dla modelu elektrycznego jak Porsche. Napęd elektryczny tak bardzo różny od spalinowego zostanie zaimplementowany na tej samej płycie co klasyczne napędy - koncept jest podobny jak w SUV-ie Audi e-tron. Bardzo jesteśmy ciekawi jaką baterię i jaki zasięg będzie miało GranTurismo, ale ze względu na nazwę nawiązującą do wielkiej turystyki spodziewamy się dużych możliwości.

Pomimo opóźnień w debiutach nowych produktów Maserati, obecność tej marki jako flagowej w koncernie Stellantis daje nam nadzieję na nadejście nowej ery. Z MC20 praktycznie gotowym, by wstrząsnąć równowagą na rynku supersamochodów, oraz nowym GranTurismo i GranCabrio, Maserati ma szansę na renesans. Musimy po prostu poczekać odrobinę dłużej na efekty.

Drugie wydanie EVO magazine

Zamów drugie wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić drugi numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w dobrych salonach prasowych.

Nowy Ford Mustang Dark Horse
Premiera Mustanga
Debiutuje nowy Ford Mustang. Na początek wersja standard, GT i Dark Horse

Ford Mustang nowej generacji otrzymał odświeżony wygląd, ale zachował silnik V8 i ręczną przekładnię.

15 września 2022
Prowadzący Moto Stories
Podcast
Nadchodzące cyborgi motoryzacji

Co czeka nas w bliższej lub dalszej przyszłości motoryzacji? Czy będzie w niej miejsce dla petrolheada?

6 września 2022
Najnowsze Porsche 911 GT3 RS
Porsche / 911 GT3 RS
Najnowsze Porsche 911 GT3 RS z rozbudowanym aero i mocą 525 KM

Oto najbardziej ekstremalne GT3 RS w historii - torowa broń inspirowana sukcesami Porsche w sporcie.

17 sierpnia 2022
Porsche 356
Podcast
Speedstery - auta pożądane, choć nie do końca zrozumiałe

Pozbawione dachów, z pięknymi liniami nadwozia, rozbudzają serca petrolheadów od kilku już dekad.

7 sierpnia 2022
Lamborghini Huracan Sterrato
Huracan Sterrato
Lamborghini Huracan Sterrato niemal gotowy do produkcji

Wielkimi krokami zbliża się premiera uterenowionej wersji Lamborghini Huracan z silnikiem V10.

24 września 2022
Cadillac CT5-V Blackwing sylwetka z przodu
Cadillac / CT5-V Blackwing
Cadillac CT5-V Blackwing - amerykańska odpowiedź na BMW M5 Competition

Doładowane sprężarką V8, 677 KM i ręczna skrzynia - czy te atrybuty wznoszą CT5-V na poziom BMW M5?

23 września 2022
Mercedes AMG C63 podczas prezentacji
Mercedes / C63 AMG
Poznajcie nowego, hybrydowego Mercedesa-AMG C63 S E-Performance

Do walki z BMW M3 AMG wystawia nowy model C63 S z czterema cylindrami, wtyczką i ogromną mocą 680 KM.

23 września 2022
Bentley Bentayga S 2022 podczas testu
Bentley Bentayga
2022 Bentley Bentayga S - z naciskiem na sport

Nowe ustawienia podwozia wystarczyły do stworzenia najlepiej jeżdżącej wersji Bentaygi.

21 września 2022
Maserati GranTurismo Trofeo sylwetka z przodu
Maserati / GranTurismo
Nowe Maserati GranTurismo Trofeo gotowe do wejścia na rynek

Wciąż nie znamy szczegółów, ale Maserati GranTurismo po 15 latach wreszcie doczekało się następcy.

20 września 2022
Mazda CX-60 podczas testu
Mazda / CX-60
2022 Mazda CX-60 - w opozycji do Audi, BMW i Mercedesa

Mazda modelem CX-60 wykonuje krok w stronę klasy premium, ale czekamy na coś bardziej w stylu Evo.

16 września 2022
Rodzina Forda Mustanga
Ford Mustang
Ford wraca do Le Mans z nowym Mustangiem GT3

Przy okazji premiery nowego Mustanga zaprezentowano motosportowe plany Forda na najbliższe lata.

15 września 2022
Nowy Ford Mustang Dark Horse
Premiera Mustanga
Debiutuje nowy Ford Mustang. Na początek wersja standard, GT i Dark Horse

Ford Mustang nowej generacji otrzymał odświeżony wygląd, ale zachował silnik V8 i ręczną przekładnię.

15 września 2022
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio podczas testu
Alfa Romeo / Giulia
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio - test przyszłego włoskiego klasyka

Miała skończyć w cieniu M3, a skradła nasze serca - Giulia Quadrifoglio to najlepsza współczesna Alfa.

15 września 2022
Honda Civic e:HEV Sport podczas testu
Honda / Civic
2022 Honda Civic e:HEV Sport - w poszukiwaniu genów Type R

Najnowsza Honda Civic FL5 w wersji Sport jest swoistym przedsmakiem nowego Type R.

14 września 2022
Ferrari Purosangue prezentacja
Ferrari / Purosangue
Debiutuje Purosangue - Ferrari Utility Vehicle z wolnossącym V12

Oto odpowiedź Ferrari na Lambo Urus i AM DBX707 - najnowsze Purosangue z 725-konnym V12.

14 września 2022
Pagani Utopia sylwetka z przodu
Pagani / Utopia
Zaprezentowano nowe Pagani Utopia z silnikiem V12 o mocy 864 KM

Po sześciu latach prac Pagani zaprezentowało nowy model Utopia wyposażony w mocne V12 twin turbo.

13 września 2022