Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Wbrew wcześniejszym doniesieniom Maserati GranTurismo i jego wersja bez dachu GranCabrio zachowają wersje spalinowe obok pełnego elektryka.
Poprzednie newsy na temat napędu Maserati GranTurismo okazały się nieprawdą. Samochód, który zadebiutuje w przyszłym roku, zachowa w ofercie silniki spalinowe obok nowoczesnego napędu elektrycznego. W ramach planu firmy, zakładającego wprowadzenie 14 nowych lub odświeżonych modeli do końca 2023 roku, nowe GranTurismo potwierdza, że w najbliższych latach Maserati wprowadzi się do nowych segmentów z nowymi układami napędowymi. Wedle tego planu GranTurismo i GranCabrio pozostaną kluczowymi modelami Maserati w kolejnych latach, zarówno z silnikami spalinowymi jak i elektrycznymi.
Silnik benzynowy, który znajdzie się pod długą maską nie będzie jednak znanym V8, zamiast tego pojawi się nowy Nettuno V6, który można znaleźć również w MC20. Dla potrzeb GranTurismo prawdopodobnie silnik ten dostanie spory zastrzyk mocy i momentu obrotowego.
Jeśli macie nadzieję zobaczyć nowe Maserati jeszcze w tym roku możecie być rozczarowani, bo globalny problem z brakiem czipów mocno uderzył w kalendarz wydarzeń Maserati. Opóźnione jest nie tylko GranTurismo, ale również nowy SUV Grecale, i to aż o 3-4 miesiące. Grecale prawdopodobnie zadebiutuje w pierwszym kwartale 2022 r., a GranTurismo przed połową roku. Następnie poczekamy jeszcze na wersje elektryczne obu modeli, które pojawią się później.
Nowe modele powinny być warte czekania, szczególnie GranTurismo, które prezentuje sylwetkę klasycznego coupe z długą maską, krągłą pupą i czteroosobową kabiną. Detale zewnętrzne będą zaprojektowane zgodnie z nowym językiem stylistycznym marki, którego jedynym przykładem jest w tej chwili MC20. Możemy spodziewać się pionowych, podłużnych reflektorów, podobnych kształtów tylnych świateł, klasycznego kształtu grilla i motywu trójzęba na słupku C.
Elektryczne GranTurismo, podobnie jak inne modele Maserati z tym napędem, będzie się nazywało Folgore. W zestawie są 3 silniki - jeden na przodzie, dwa z tyłu, więc razem stworzą napęd na wszystkie koła. Ten potrójny układ będzie wspierany przez system wektorowania momentu obrotowego tylnych kół, a instalacja elektryczna pracuje na napięciu 800V, podobnie jak w Porsche Taycan. To daje możliwości wyjątkowo szybkiego ładowania.
Maserati nie będzie za to miało specjalnej platformy tylko dla modelu elektrycznego jak Porsche. Napęd elektryczny tak bardzo różny od spalinowego zostanie zaimplementowany na tej samej płycie co klasyczne napędy - koncept jest podobny jak w SUV-ie Audi e-tron. Bardzo jesteśmy ciekawi jaką baterię i jaki zasięg będzie miało GranTurismo, ale ze względu na nazwę nawiązującą do wielkiej turystyki spodziewamy się dużych możliwości.
Pomimo opóźnień w debiutach nowych produktów Maserati, obecność tej marki jako flagowej w koncernie Stellantis daje nam nadzieję na nadejście nowej ery. Z MC20 praktycznie gotowym, by wstrząsnąć równowagą na rynku supersamochodów, oraz nowym GranTurismo i GranCabrio, Maserati ma szansę na renesans. Musimy po prostu poczekać odrobinę dłużej na efekty.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Od wielu miesięcy Toyota testuje zamaskowane coupe w stylu GT z silnikiem V8. Co to właściwie jest?
Po wielu miesiącach zapowiedzi Hyundai wypuszcza swój drugi sportowy model z napędem elektrycznym.
Zbliża się premiera nowego Cayenne. Po raz pierwszy model ten będzie oferowany także jako EV.
Rimac Nevera R to nowy najszybciej przyspieszający samochód świata z 24 rekordami na koncie.
Aston Martin Vantage S kryje sporo detali, dzięki którym może zaciekawić klientów na Ferrari Amalfi.
Pagani pozbawiło swój klejnot koronny dachu i dodało opcję manualnej skrzyni. Hipersamochód idealny?
Podkręcony silnik Hondy Type R wystarcza, aby nowy Atom 4RR miał więcej mocy niż potężny Atom V8.
Tylko pozornie model ten jest elektryczną wersją udanego HR-V.
Przywiązani do klasycznego furgonu z Niemiec mogą nie znaleźć wspólnego języka z T7. I nie chodzi tu o to, co oferuje.
DBX nie miał dobrych początków, ale zdaje się, że wkracza na odpowiednią ścieżkę.
Debiutuje poliftowe Porsche 911 992 w wersji AWD oraz z nadwoziem Targa.
Nowa nazwa, odświeżony design i wnętrze - Ferrari Amalfi ma być nowym bazowym GT w miejsce Romy.