Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Najnowsza opona z rodziny P Zero jest zrobiona głównie z bioodpadów. Wkrótce trafi do produktów JLR.
Producenci opon w tych czasach wcale nie mają łatwo. Cały czas muszą zmagać się z rosnącą mocą, masą i wymogami wydajności współczesnych samochodów przy jednoczesnej dbałości i ekologię i środowisko bez utraty osiągów. W tej materii Pirelli wysuwa się na czoło stawki, bo właśnie zaprezentowano nowy model opony P Zero wykorzystującej wyjątkowo dużo przetworzonych materiałów.
Opracowano ją dla produktów JLR i zawiera krzemionkę pochodzącą z łusek ryżu, stal z recyklingu i kauczuk naturalny, a ponad 70 procent jej składu stanowią materiały pochodzenia biologicznego i z recyklingu. Według Pirelli, to więcej niż w jakiejkolwiek innej standardowej oponie produkcyjnej, a JLR będzie pierwszym producentem montującym te opony w nowych samochodach. Początkowo nowy produkt będzie oferowany w rozmiarze 22 cali na potrzeby Range Rovera.
Kauczuk naturalny zastosowany w nowej oponie P Zero posiada certyfikat Forest Stewardship Council (FSC), który gwarantuje, że łańcuch dostaw materiału jest zarządzany w sposób zrównoważony od poziomu plantacji do samej fabryki. Pirelli planuje wykorzystać ten standard w większej liczbie swoich produktów - wszystkie europejskie fabryki koncernu mają zacząć wykorzystywać certyfikowany kauczuk do 2026 roku.
Konstrukcja opony wykonana jest ze stali pochodzącej z recyklingu, uzyskanej ze stopionego złomu. Krzemionka użyta w mieszance bieżnika pochodzi z odpadów z przetwórstwa ryżu i pomaga poprawić osiągi na mokrej nawierzchni. Wśród zastosowanych materiałów pochodzenia biologicznego znajdują się biopolimery cyrkularne i bio-żywice pochodzenia roślinnego, z których te ostatnie pomagają zrównoważyć przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni.
Nowa opona P Zero będzie miała oznaczenie FSC, a także logo na ścianie bocznej świadczące o wysokim procencie zrównoważonych materiałów w jej konstrukcji. Opony P Zero opracowane dla JLR prawdopodobnie pojawią się w nadchodzącym Range Roverze Electric, który wykorzystuje te same modele opon co wersje spalinowe, a nie dedykowane dla EV ogumienie o niskich oporach toczenia.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Zanim powstanie następca AMG GT R czy Black Series, AMG szykuje pro-torową wersję auta drogowego.
Niemcy skorzystali z zasobów magazynu Peugeota i Alfy Romeo i zaprezentowali elektryczną Mokkę GSE.
Najnowsza opona z rodziny P Zero jest zrobiona głównie z bioodpadów. Wkrótce trafi do produktów JLR.
Nowa perła w koronie Maranello - Ferrari F80 - łączy nierealne osiągi z intuicyjnością jazdy.
W ramach liftingu BMW M5 dostanie kontrowersyjny front według języka designu Neue Klasse.
Na bazie 750S Lanzante stworzyło hipersamochód inspirowany zwycięstwem McLarena F1 w 24h Le Mans.
Intrygujący prototyp BMW M2 z dodatkowym aero to nie nowy CSL, a jedynie pakiet płatnych dodatków M.
MCPura to głęboki lifting Maserati MC20 z dodatkami pozyskanymi z ekstremalnego modelu GT2 Stradale.
Od wielu miesięcy Toyota testuje zamaskowane coupe w stylu GT z silnikiem V8. Co to właściwie jest?
Po wielu miesiącach zapowiedzi Hyundai wypuszcza swój drugi sportowy model z napędem elektrycznym.
Zbliża się premiera nowego Cayenne. Po raz pierwszy model ten będzie oferowany także jako EV.
Rimac Nevera R to nowy najszybciej przyspieszający samochód świata z 24 rekordami na koncie.