Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Najnowsza opona z rodziny P Zero jest zrobiona głównie z bioodpadów. Wkrótce trafi do produktów JLR.
Producenci opon w tych czasach wcale nie mają łatwo. Cały czas muszą zmagać się z rosnącą mocą, masą i wymogami wydajności współczesnych samochodów przy jednoczesnej dbałości i ekologię i środowisko bez utraty osiągów. W tej materii Pirelli wysuwa się na czoło stawki, bo właśnie zaprezentowano nowy model opony P Zero wykorzystującej wyjątkowo dużo przetworzonych materiałów.
Opracowano ją dla produktów JLR i zawiera krzemionkę pochodzącą z łusek ryżu, stal z recyklingu i kauczuk naturalny, a ponad 70 procent jej składu stanowią materiały pochodzenia biologicznego i z recyklingu. Według Pirelli, to więcej niż w jakiejkolwiek innej standardowej oponie produkcyjnej, a JLR będzie pierwszym producentem montującym te opony w nowych samochodach. Początkowo nowy produkt będzie oferowany w rozmiarze 22 cali na potrzeby Range Rovera.
Kauczuk naturalny zastosowany w nowej oponie P Zero posiada certyfikat Forest Stewardship Council (FSC), który gwarantuje, że łańcuch dostaw materiału jest zarządzany w sposób zrównoważony od poziomu plantacji do samej fabryki. Pirelli planuje wykorzystać ten standard w większej liczbie swoich produktów - wszystkie europejskie fabryki koncernu mają zacząć wykorzystywać certyfikowany kauczuk do 2026 roku.
Konstrukcja opony wykonana jest ze stali pochodzącej z recyklingu, uzyskanej ze stopionego złomu. Krzemionka użyta w mieszance bieżnika pochodzi z odpadów z przetwórstwa ryżu i pomaga poprawić osiągi na mokrej nawierzchni. Wśród zastosowanych materiałów pochodzenia biologicznego znajdują się biopolimery cyrkularne i bio-żywice pochodzenia roślinnego, z których te ostatnie pomagają zrównoważyć przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni.
Nowa opona P Zero będzie miała oznaczenie FSC, a także logo na ścianie bocznej świadczące o wysokim procencie zrównoważonych materiałów w jej konstrukcji. Opony P Zero opracowane dla JLR prawdopodobnie pojawią się w nadchodzącym Range Roverze Electric, który wykorzystuje te same modele opon co wersje spalinowe, a nie dedykowane dla EV ogumienie o niskich oporach toczenia.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Lamborghini rozwija swój program zamówień specjalnych, stąd pomysł na nowe Temerario Ad Personam.
Następca LFA będzie samochodem elektrycznym. Jego oficjalną zapowiedzią jest nowy LFA Concept.
Stworzona od podstaw, flagowa Toyota GR GT ma być perłą w koronie oddziału Gazoo Racing.
NSX od JAS Motorsport ma być autem, w którym spotyka się piękno, osiągi i sztuka inżynieryjna.
Bridgestone umacnia pozycję lidera: w 2025 r. zdobywa topowe wyniki w testach opon zimowych, całorocznych i letnich.
Edycja Collezione Giulii i Stelvio nawiązuje do koniczyny obecnej w drogowych Alfach od 1963 roku.
Luksusowa terenówka Mercedesa powróci do korzeni i zyska nowy, lifestyle’owy rodzaj nadwozia.
Bolide to projekt, który jak żaden inny poszerzył wiedzę Bugatti w zakresie osiągów na torze.
Audi udowadnia, że da się jeszcze stworzy mocny i oszczędny silnik diesla o większej pojemności.
W światłach Las Vegas Mercedes-AMG pokazał najnowszy prototyp elektrycznego następcy AMG GT 4-door.
BMW żegna roadstera Z4 limitowaną edycją dla miłośników marki i modelu.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.