BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Francuzi opublikowali pierwsze zdjęcia zapowiadające Renault 5 EV, nowego konkurenta dla Mini EV.
Renault jest coraz bliżej ponownego wprowadzenia na rynek jednej ze swoich największych ikon - nowej “piątki” EV. Model ten będzie połączeniem stylu retro bazującego na oryginalnym projekcie autorstwa Michela Boue z lat 70. w połączeniu z najnowszą generacją elektrycznego napędu Renault.
Wielka premiera małego Renault jest zaplanowana na przyszłoroczne targi w Genewie, ale już dziś dostaliśmy pierwsze zdjęcia auta i niektóre szczegóły techniczne. Opublikowane materiały potwierdzają, że wersja produkcyjna zachowała wiele elementów designu z konceptu zaprezentowanego 2 lata temu, choć z pewnymi zmianami. Na masce pojawił się duży podświetlany wskaźnik poziomu naładowania z grafiką numeru “5”, a pionowe tylne lampy dostały specjalny kształt redukujący opory powietrza.
Spodziewamy się, że to nie koniec rozwiązań aerodynamicznych przyczyniających się do wyciśnięcia z baterii 52 kWh maksymalnego zasięgu. Według producenta na jednym ładowaniu nowe Renault 5 będzie w stanie pokonać do 400 km. Bardzo podobne parametry będzie miał nowy Mini Cooper, największy konkurent “piątki”. Z długością nadwozia 3,92 m francuskie auto jest nieco większe od Mini, a producent głośno mówi o nawiązaniu z nim walki w kwestiach dynamiki jazdy.
Renault 5 EV jest zbudowane na platformie AmpR Small (dawniej zwanej CMF-B EV) czerpiącej część rozwiązań technicznych z obecnego Clio i Captura. Tylne zawieszenie, w odróżnieniu od Fiata 500 z belką skrętną, będzie wielowahaczowe, a klatka bezpieczeństwa baterii będzie stanowić jeden z głównych elementów usztywniających podwozie. Pojedynczy silnik - prawdopodobnie o mocy 136 KM jak w Zoe - będzie umieszczony z przodu, aby napędzać przednie koła.
Założenia konstrukcyjne nowego Renault są solidną podstawą dla późniejszego Alpine A290, czyli sportowej odmiany “piątki” która zadebiutuje kilka miesięcy później. Samochód ten na pewno dostanie mocniejszy silnik, być może 220-konny z obecnego Megane E-Tech. Do tego zmodyfikowane zawieszenie i system torque vectoring mające pomóc w równej rywalizacji z Mini Cooperem SE i Abarthem 500e.
Nie wiadomo jeszcze nic o cenie nowego Renault 5 EV, ale współdzielenie podzespołów z innymi modelami tej marki powinno przełożyć się na rozsądne ceny. Klienci czekający na ten samochód mogą obecnie wpłacić zaliczkę w wysokości kilkuset złotych, aby zarezerwować swój egzemplarz na 10 dni przed otwarciem oficjalnej sprzedaży. Dostawy nowego Renault 5 mają ruszyć na początku 2025 roku.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.