Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Francuzi opublikowali pierwsze zdjęcia zapowiadające Renault 5 EV, nowego konkurenta dla Mini EV.
Renault jest coraz bliżej ponownego wprowadzenia na rynek jednej ze swoich największych ikon - nowej “piątki” EV. Model ten będzie połączeniem stylu retro bazującego na oryginalnym projekcie autorstwa Michela Boue z lat 70. w połączeniu z najnowszą generacją elektrycznego napędu Renault.
Wielka premiera małego Renault jest zaplanowana na przyszłoroczne targi w Genewie, ale już dziś dostaliśmy pierwsze zdjęcia auta i niektóre szczegóły techniczne. Opublikowane materiały potwierdzają, że wersja produkcyjna zachowała wiele elementów designu z konceptu zaprezentowanego 2 lata temu, choć z pewnymi zmianami. Na masce pojawił się duży podświetlany wskaźnik poziomu naładowania z grafiką numeru “5”, a pionowe tylne lampy dostały specjalny kształt redukujący opory powietrza.
Spodziewamy się, że to nie koniec rozwiązań aerodynamicznych przyczyniających się do wyciśnięcia z baterii 52 kWh maksymalnego zasięgu. Według producenta na jednym ładowaniu nowe Renault 5 będzie w stanie pokonać do 400 km. Bardzo podobne parametry będzie miał nowy Mini Cooper, największy konkurent “piątki”. Z długością nadwozia 3,92 m francuskie auto jest nieco większe od Mini, a producent głośno mówi o nawiązaniu z nim walki w kwestiach dynamiki jazdy.
Renault 5 EV jest zbudowane na platformie AmpR Small (dawniej zwanej CMF-B EV) czerpiącej część rozwiązań technicznych z obecnego Clio i Captura. Tylne zawieszenie, w odróżnieniu od Fiata 500 z belką skrętną, będzie wielowahaczowe, a klatka bezpieczeństwa baterii będzie stanowić jeden z głównych elementów usztywniających podwozie. Pojedynczy silnik - prawdopodobnie o mocy 136 KM jak w Zoe - będzie umieszczony z przodu, aby napędzać przednie koła.
Założenia konstrukcyjne nowego Renault są solidną podstawą dla późniejszego Alpine A290, czyli sportowej odmiany “piątki” która zadebiutuje kilka miesięcy później. Samochód ten na pewno dostanie mocniejszy silnik, być może 220-konny z obecnego Megane E-Tech. Do tego zmodyfikowane zawieszenie i system torque vectoring mające pomóc w równej rywalizacji z Mini Cooperem SE i Abarthem 500e.
Nie wiadomo jeszcze nic o cenie nowego Renault 5 EV, ale współdzielenie podzespołów z innymi modelami tej marki powinno przełożyć się na rozsądne ceny. Klienci czekający na ten samochód mogą obecnie wpłacić zaliczkę w wysokości kilkuset złotych, aby zarezerwować swój egzemplarz na 10 dni przed otwarciem oficjalnej sprzedaży. Dostawy nowego Renault 5 mają ruszyć na początku 2025 roku.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pagani pozbawiło swój klejnot koronny dachu i dodało opcję manualnej skrzyni. Hipersamochód idealny?
Podkręcony silnik Hondy Type R wystarcza, aby nowy Atom 4RR miał więcej mocy niż potężny Atom V8.
Tylko pozornie model ten jest elektryczną wersją udanego HR-V.
Przywiązani do klasycznego furgonu z Niemiec mogą nie znaleźć wspólnego języka z T7. I nie chodzi tu o to, co oferuje.
DBX nie miał dobrych początków, ale zdaje się, że wkracza na odpowiednią ścieżkę.
Debiutuje poliftowe Porsche 911 992 w wersji AWD oraz z nadwoziem Targa.
Nowa nazwa, odświeżony design i wnętrze - Ferrari Amalfi ma być nowym bazowym GT w miejsce Romy.
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.