Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Volvo EX90 budziło emocje jeszcze przed oficjalnym odsłonięciem. Nic więc dziwnego, że debiut siedmioosobowego elektrycznego SUV-a przyciągnął do salonu dilerskiego Dom Volvo w Warszawie ponad pięćdziesięciu wyjątkowych gości – w tym dziennikarzy, blogerów i sympatyków marki. Uroczystej prezentacji dokonała Dagmara Kowalska, dziennikarka, prezenterka, ale także miłośniczka motoryzacji. Wieczór uświetnił również występ znakomitego stand-upera Damiana Skóry. Oprawa była więc godna nowej gwiazdy w ofercie Volvo.
Zacznijmy od – kluczowego dla marki – bezpieczeństwa. Podniesiono je tu do wyjątkowo wysokiego poziomu. Premierowy SUV wykorzystuje wieloletnie badania Volvo nad zachowaniami kierowców, ale też nad możliwościami nowoczesnej technologii. W efekcie EX90 wyposażone zostało w zaawansowane urządzenia, w tym w aż pięć radarów, osiem kamer i szesnaście czujników ultradźwiękowych, zapewniających 360-stopniowy obraz otoczenia. Nowy SUV jest w stanie „dostrzec” zagrożenie na tyle wcześnie, by dać kierowcy czas na reakcję.
Czujniki i kamery dostępne są też wewnątrz, nieustannie badając poziom koncentracji kierowcy. System jest na tyle precyzyjny, że gdy dojdzie do utraty jego przytomności czy zaśnięcia, zdoła bezpiecznie się zatrzymać i wezwać pomoc. Technologia chroni też przed przypadkowym zamknięciem człowieka czy zwierzęcia w aucie.
Jak na SUV-a przystało, możemy tu liczyć na przestronne wnętrze, które wygodnie pomieści aż siedem dorosłych osób. Volvo zadbało także o brak nudy w podróży. Nowy komputer główny zapewnia wyjątkowo sprawne i wygodne działanie systemu info-rozrywkowego. Wrażenie robi także rozwiązanie audio klasy hi-fi, stworzone we współpracy z firmą Bowers and Wilkins, zapewniające trójwymiarowy dźwięk wysokiej jakości.
Pamiętajmy też, że mamy do czynienia z samochodem w całości elektrycznym. I tu również marka przemyciła ciekawe rozwiązania – Volvo EX90 jest w pełni gotowe na ładowanie dwukierunkowe. Oznacza to, że jego baterię możemy wykorzystywać np. do ładowania roweru elektrycznego, podłączenia kuchenki turystycznej a nawet do zasilania domu. Widać zatem, że mamy do czynienia z modelem przemyślanym od strony praktycznej, ale zapewniającym także rozrywkę i przyjemność. Krótko mówiąc, w nowym EX90 można się poczuć jak w domu.
Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Ducati Multistrada Pikes Peak V4 ocieka sportem, dzięki wprowadzonym innowacjom i nowemu zawieszeniu Öhlins.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Władze Alpine sugerują, że ich nowy flagowy supersamochód może być zasilany wodorem.
Dostępność opon do Ferrari 288 GTO to problem, który Pirelli chce rozwiązać modelem P7 Cinturato.
Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Wkrótce Ioniq 6 N dołączy do elektrycznej gamy sportowych Hyundaiów obok znakomitego Ioniq’a 5 N.
Wraz z premierą Mercedesa-AMG CLE63 zakończymy spekulacje na temat źródła jego napędu.
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Nowoczesne coupe Caterhama z elektryczną technologią Yamahy zakończy proces rozwojowy w 2025 r.
Mulliner to wersja specjalna dla klientów, którym zwykły Continental GT wydaje się zbyt pospolity.
RS5 następnej generacji zastąpi jednocześnie modele RS4 Avant i RS5 Sportback.
McLaren zapowiada premierę nowego hipersamochodu W1 - duchowego następcy F1 i P1.
Nasilają się plotki o powrocie na rynek Nissana Silvia opartego o elektryczną architekturę Alpine.
Toyota testuje Corollę GR na Nürburgringu, co wywołało lawinę spekulacji o przyszłości tego modelu.