Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Allure – to nie tylko nazwa jednej z wersji wyposażeniowych nowego Peugeot E-3008, ale także słowo, które oddaje ducha tego projektu.
Nowy E-3008 to rasowy SUV typu fastback, co z kolei oznacza, że jest jednocześnie dynamiczny i aerodynamiczny (a to rzecz jasna przekłada się na oszczędność użytkowania). Zgrabna kocia sylwetka wymagała dobrego rozplanowania wymiarów, dzięki czemu E-3008 pozostał jednym z najbardziej kompaktowych aut w segmencie C, nie tracąc przy tym nic na przestronności wnętrza.
Zacznijmy od kokpitu – tu uwagę przyciąga 21-calowy zakrzywiony ekran panoramiczny, spełniający funkcję dotykowego wyświetlacza multimedialnego, znany pod nazwą i-Cockpit®. Dzięki efektownemu oświetleniu LED i odpowiedniemu umieszczeniu nad deską rozdzielczą, wydaje się on niemal unosić w powietrzu. No cóż, przyszłość już tu jest i wygląda świetnie. A przy tym okazuje się całkiem praktyczna. Widać to także po kompaktowej kierownicy, wyposażonej w ergonomiczne przyciski i łopatki do regulacji siły hamowania rekuperacyjnego. Kolejnym praktycznym i przyjaznym dla użytkownika rozwiązaniem są konfigurowalne przyciski dotykowe i-Toggles, umieszczone w centralnej części deski rozdzielczej.
A jak wygląda wnętrze? Okazuje się, że pierwsze wrażenie było słuszne – nowy SUV Peugeot jest bardzo przestronny. Dobre doświetlenie, znakomite wygłuszenie i wyjątkowa wygoda – to jego kolejne atuty. Przednie fotele można dodatkowo wyposażyć w wyprofilowania boczne, dopasowujące się do kształtu ciała pasażera. W wersji GT otrzymują one także wentylację i funkcję masażu. Oświetlenie można ustawiać indywidualnie, system AQS (Air Quality System) stale monitoruje jakość powietrza i w razie potrzeby automatycznie aktywuje jego recyrkulację, a system dźwiękowy Focal® Premium Hi-Fi potęguje przyjemność słuchania muzyki podczas jazdy. Na uwagę zasługują także usługi łączności, zapewniające m.in. zdalną aktualizację map nawigacji czy planowanie tras z uwzględnieniem punktów ładowania. Nowy E-3008 jest też eco-friendly – około 23% jego materiałów pochodzi z odzysku.
Oferta E-3008 obejmuje dwa poziomy wyposażenia z trzema pakietami opcji dodatkowych oraz trzy całkowicie elektryczne układy napędowe. Już teraz dostępny, o mocy 210 KM i zasięgu 527 km wg. WLTP oraz planowane wersje 230 KM Long Range o zasięgu do 680 km i 320 KM Dual Motor z napędem na 4 koła, a także opcję hybrydową i hybrydową typu plug-in. Jest to pierwszy model Peugeot zbudowany na nowej platformie STLA Medium. Ma ona zapewnić optymalizację osiągów, efektywności energetycznej, zasięgu i możliwości doładowywania. Szybkie ładowanie prądem stałym o mocy 160kW pozwala w 30 min napełnić baterię trakcyjną od 20 do 80%.
Klientów kusić będzie również program ochrony Peugeot Allure Care, obejmujący silnik elektryczny, ładowarkę, układ napędowy oraz główne podzespoły. Działa ona przez 8 lat lub do osiągnięcia 160 000 km przebiegu (podobnie jak gwarancja na akumulatory wysokiego napięcia). Trudno więc ostatecznie ustalić, którą ze swoich stron E-3008 kusi nas bardziej – estetyczną czy praktyczną? Obie zdecydowanie zasługują na uznanie.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?
Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.
W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?