Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Allure – to nie tylko nazwa jednej z wersji wyposażeniowych nowego Peugeot E-3008, ale także słowo, które oddaje ducha tego projektu.
Nowy E-3008 to rasowy SUV typu fastback, co z kolei oznacza, że jest jednocześnie dynamiczny i aerodynamiczny (a to rzecz jasna przekłada się na oszczędność użytkowania). Zgrabna kocia sylwetka wymagała dobrego rozplanowania wymiarów, dzięki czemu E-3008 pozostał jednym z najbardziej kompaktowych aut w segmencie C, nie tracąc przy tym nic na przestronności wnętrza.
Zacznijmy od kokpitu – tu uwagę przyciąga 21-calowy zakrzywiony ekran panoramiczny, spełniający funkcję dotykowego wyświetlacza multimedialnego, znany pod nazwą i-Cockpit®. Dzięki efektownemu oświetleniu LED i odpowiedniemu umieszczeniu nad deską rozdzielczą, wydaje się on niemal unosić w powietrzu. No cóż, przyszłość już tu jest i wygląda świetnie. A przy tym okazuje się całkiem praktyczna. Widać to także po kompaktowej kierownicy, wyposażonej w ergonomiczne przyciski i łopatki do regulacji siły hamowania rekuperacyjnego. Kolejnym praktycznym i przyjaznym dla użytkownika rozwiązaniem są konfigurowalne przyciski dotykowe i-Toggles, umieszczone w centralnej części deski rozdzielczej.

A jak wygląda wnętrze? Okazuje się, że pierwsze wrażenie było słuszne – nowy SUV Peugeot jest bardzo przestronny. Dobre doświetlenie, znakomite wygłuszenie i wyjątkowa wygoda – to jego kolejne atuty. Przednie fotele można dodatkowo wyposażyć w wyprofilowania boczne, dopasowujące się do kształtu ciała pasażera. W wersji GT otrzymują one także wentylację i funkcję masażu. Oświetlenie można ustawiać indywidualnie, system AQS (Air Quality System) stale monitoruje jakość powietrza i w razie potrzeby automatycznie aktywuje jego recyrkulację, a system dźwiękowy Focal® Premium Hi-Fi potęguje przyjemność słuchania muzyki podczas jazdy. Na uwagę zasługują także usługi łączności, zapewniające m.in. zdalną aktualizację map nawigacji czy planowanie tras z uwzględnieniem punktów ładowania. Nowy E-3008 jest też eco-friendly – około 23% jego materiałów pochodzi z odzysku.

Oferta E-3008 obejmuje dwa poziomy wyposażenia z trzema pakietami opcji dodatkowych oraz trzy całkowicie elektryczne układy napędowe. Już teraz dostępny, o mocy 210 KM i zasięgu 527 km wg. WLTP oraz planowane wersje 230 KM Long Range o zasięgu do 680 km i 320 KM Dual Motor z napędem na 4 koła, a także opcję hybrydową i hybrydową typu plug-in. Jest to pierwszy model Peugeot zbudowany na nowej platformie STLA Medium. Ma ona zapewnić optymalizację osiągów, efektywności energetycznej, zasięgu i możliwości doładowywania. Szybkie ładowanie prądem stałym o mocy 160kW pozwala w 30 min napełnić baterię trakcyjną od 20 do 80%.
Klientów kusić będzie również program ochrony Peugeot Allure Care, obejmujący silnik elektryczny, ładowarkę, układ napędowy oraz główne podzespoły. Działa ona przez 8 lat lub do osiągnięcia 160 000 km przebiegu (podobnie jak gwarancja na akumulatory wysokiego napięcia). Trudno więc ostatecznie ustalić, którą ze swoich stron E-3008 kusi nas bardziej – estetyczną czy praktyczną? Obie zdecydowanie zasługują na uznanie.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
MINI prezentuje specjalną edycję stworzoną z Paulem Smithem – elegancja, detale i limitowany styl.
Forch Racing by Atlas Ward bezkonkurencyjne w Porsche Sports Cup Deutschland 2025
Lamborghini świetnie radzi sobie na zmiennym rynku i notuje zysk operacyjny ponad 592 mln euro.
Na rok modelowy 2026 elektryczny wariant Maserati Grecale zyska istotne aktualizacje.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
OCHNIK w sezonie jesień–zima 2025 stawia na ponadczasową elegancję i miejski styl. Skórzane kurtki, płaszcze, torby i dodatki dla mężczyzn, którzy cenią klasę i komfort.
Nie GT R i nie Black Series - nowy torowy Mercedes-AMG nazywa się Track Sport i już rozpoczął testy.
Dwurotorowy silnik Wankla jest elementem nowego typu napędu PHEV do przyszłych modeli Mazdy.
Novitec prezentuje pakiet modyfikacji do Ferrari 12Cilindri obejmujący stronę wizualną i techniczną.
Wyjątkowy Mercedes 190E 2.3-16 trafi pod młotek. Pierwszym właścicielem był sam Ayrton Senna.
Prelude powraca jako zgrabne coupe z wydajnym napędem hybrydowym i sportowym charakterem.
Chery świętuje w Polsce dostarczenie 5-milionowego auta i prezentuje dwa nowe modele – Tiggo 4 HEV oraz Tiggo 9 PHEV.