BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Mercedes testuje EQS ze stałym elektrolitem, podczas gdy w Affalterbach trwają prace nad nowym V8.
Mercedes-Benz wraz ze swoim partnerem technologicznym z Formuły 1, Mercedes-AMG High Performance Powertrains, przyspiesza prace rozwojowe nad elektrycznym napędem zasilanym ogniwami ze stałym elektrolitem. Posłuży do tego lekko zmodyfikowany EQS “100 km”. Baterie ze stałym elektrolitem (półprzewodnikowe) mają szansę stać się kolejnym wielkim przełomem dla napędów elektrycznych. Ich większa gęstość energetyczna, a co za tym idzie mniejsza masa i większe zasięgi, wydają się atrakcyjnym kierunkiem do eksploracji dla producentów. Aktualnie trwa wyścig kto pierwszy wprowadzi na rynek samochód wyposażony w tę technologię, a Mercedes ma na to realne szanse.
Mercedes-AMG HPP, z siedzibą w Brixworth w Wielkiej Brytanii, wraz z inżynierami z centrum kompetencji Mercedesa w zakresie systemów akumulatorowych opracował i opatentował coś, co określa jako „nowy i innowacyjny pakiet akumulatorów półprzewodnikowych”. Członek zarządu Mercedesa Markus Schäfer skomentował: „Opracowanie akumulatora półprzewodnikowego na skalę motoryzacyjną podkreśla nasze zaangażowanie w innowacje i zrównoważony rozwój. Dlatego z radością ogłaszamy, że rozpoczęliśmy testy drogowe prototypowego pojazdu wyposażonego w tę zaawansowaną technologię. W ten sposób chcemy zbadać realne możliwości wdrożenia tej najnowocześniejszej technologii akumulatorów do produkcji”.
Testowy EQS wyposażony jest w półprzewodnikowe akumulatory litowo-metalowe amerykańskiej firmy Factorial Energy. Pod koniec 2024 roku w Stuttgarcie samochód przeszedł serię testów laboratoryjnych, ale teraz po raz pierwszy wyjechał na drogi publiczne. Akumulator półprzewodnikowy w EQS pozwala na zwiększenie zasięgu nawet o 25 procent w porównaniu z akumulatorem o tej samej masie i rozmiarze w standardowym EQS, przy czym dalszą redukcję masy i wzrost efektywności energetycznej uzyskuje się dzięki dodatniemu chłodzeniu akumulatora. Oczekuje się, że samochód rozwojowy będzie miał zasięg 1000 km, podczas gdy obecny Mercedes EQS 450+ oferuje (deklarowany) zasięg ponad 800 km.
W przypadku akumulatorów półprzewodnikowych nadal istnieją jednak pewne kwestie do rozwiązania, a Mercedes nie jest jeszcze gotowy na porzucenie silnika spalinowego. Podczas Dnia Rynku Kapitałowego na początku tego miesiąca Mercedes potwierdził swoje zaangażowanie w dostarczanie klientom pojazdów o tradycyjnych dla firmy cechach niezależnie od rodzaju ich układu napędowego. Dotyczy to zarówno samochodów elektrycznych, hybryd plug-in jak i zelektryfikowanych, nowoczesnych silników spalinowych.
Jest też dobra wiadomość dla miłośników usportowionych Mercedesów. Otóż “Mercedes-AMG planuje zwiększyć swój udział w rynku samochodów o wysokich osiągach wprowadzając od 2026 roku odświeżoną gamę produktów. Strategiczna ewolucja portfolio marki AMG obejmie zelektryfikowany silnik V8 nowej generacji oraz dedykowane napędy elektryczne o wysokiej wydajności.”
Zarząd Mercedesa jest świadomy spowolnienia na rynku BEV wynikającego z tendencji rynkowych, braków w infrastrukturze i zmieniających się potrzeb klientów. Odpowiedzią koncernu ma być cała paleta zelektryfikowanych modeli z silnikami spalinowymi liczącymi od czterech do ośmiu cylindrów, które będą spełniać normy Euro 7. Na niektórych rynkach jest nawet możliwość powrotu do jednostek V12.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.