BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Porsche oficjalnie potwierdziło, że ich centralnosilnikowy model po raz pierwszy w historii będzie dostępny w wydaniu Rennsport.
Porsche 718 Cayman GT4 RS to najszybsza, najagresywniejsza i najlepsza na tor wersja Caymana jaka powstała.
Czarny jak piekło prototyp GT4 RS świadczy, że produkcyjny model jest niemal gotowy, a Porsche pochwaliło się niesamowitym czasem jaki wykręcił na Nürburgring Nordschleife. Wynik 7:04,5 to o 23 s szybciej niż Cayman GT4 bez przydomka RS!
Sam ten czas oraz film, na którym okrąża tor, podsuwają trochę informacji o tym co siedzi pod karoserią. Jak podejrzewamy silnik pozostanie nadal ten sam - 4-litrowe serce bez turbiny połączone z automatem PDK i to będzie najpewniej jedyna opcja śladem większości nowych modeli RS.
Moc i maksymalny moment obrotowy pozostają jeszcze nieznane, ale wideo z przejazdu zdradza jeden szczegół. Silnik kręci się do 9000 obrotów, około 1000 więcej niż w zwykłym GT4. To nasuwa domysły, że być może pracuje tutaj jednostka z 911 992 GT3, a nie 9A2 Evo jak w podstawowym GT4.
Można zauważyć istotne zmiany aerodynamiczne, wśród których wyróżnia się masywne tylne skrzydło z mocowaniem od góry na szerokich podporach. Maska także jest nowa i może przypominać tę z 911 GT3 poprzedniej generacji z dwoma charakterystycznymi wlotami po bokach i przetłoczeniem wzdłużnym w środku.
To pierwszy raz, gdy Porsche używa 20-calowych felg na centralną nakrętkę, akurat w tym prototypie są one zrobione z magnezu jak w innych RS-ach z pakietem Weissach. Elementem z 911 GT3 są też przednie tarcze wentylowane, niemal tak duże jak sama felga.
Bardziej interesujący detal można zobaczyć za boczną szybą tego prototypu. Chodzi o wlot powietrza zamiast tylnego okienka, i chociaż trudno poznać czy jest funkcjonalny czy nie, może to być jakiś zmyślny kanał powietrzny.
Porsche 718 Cayman GT4 RS to łabędzi śpiew obecnej generacji centralnosilnikowego Porsche. Następca już jest oficjalnie zapowiedziany w postaci konceptu Mission R, którego prezentacja odbyła się na targach w Monachium. Główną różnicą będzie napęd, albowiem Mission R ma wnieść elektryfikację do segmentu samochodów sportowych Porsche. To czyni Caymana GT4 RS nie tylko najbardziej ekscytującym modelem z centralnym silnikiem od Porsche jaki powstał, ale chyba także najbardziej ekscytującym kiedykolwiek.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.