Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Pierwszy egzemplarz RML Short Wheelbase nabiera kształtów

Pomysł na brytyjskiego restomoda łączy klasyczne kształty Ferrari 250 SWB z napędem Ferrari 550 Maranello.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

28 października 2021
RML Short Wheelbas
16

Brytyjski RML ujawnił trochę zdjęć z budowy ich pierwszego projektu - Short Wheelbase, pokazując kawałek artystycznego rzemieślnictwa jakie przejdą wszystkie egzemplarze tego auta, a będzie ich 30. Samochód ten jest połączeniem relatywnie nowoczesnego napędu i podwozia z Ferrari 550 Maranello, a pierwszy egzemplarz ma być złożony jeszcze przed końcem tego roku.

Składanie silnika, napędu, przeszklenia i wnętrza wciąż jest przed konstruktorami, bo na pierwszy ogień idzie karbonowe nadwozie, które będzie naciągnięte na stalowe podwozie auta. Wybór karbonu na materiał poszycia wydaje się w dzisiejszych czasach naturalny ze względu na lekkość, sztywność i elastyczność tego materiału, co ma znaczenie przy tak niewielkiej produkcji. Przykładem niech będzie tylna klapa w nowej wersji ważąca 30-40 kg mniej niż w oryginalnym Ferrari 250 SWB.

RML Short Wheelbas
16

Ben Amos, inżynier produkcji w projekcie Short Wheelbase, powiedział: Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego wyniku. Oglądanie karoserii pierwszego samochodu produkcyjnego w stanie kompletnym, przymocowanym do podwozia, z założoną izolacją akustyczną i termiczną, jest czymś wyjątkowym po dotychczasowym oglądaniu go tylko wirtualnie. Mamy nawet zamontowane uszczelki drzwi gotowe do klejenia.

Prosimy nie mylić RML Short Wheelbase z innym projektem podobnego auta - GTO Engineering Squalo, w którym inne nadwozie wzorowane na 250 SWB będzie połączone ze zbudowanym na nowo klasycznym silnikiem V12 Colombo. RML będzie łączył swoje nadwozie z włókien węglowych z podzespołami i silnikiem Ferrari 550 Maranello.

Mimo 40 lat różnicy między oryginalnym 250 SWB, a 550 Maranello, oba te auta mają stosunkowo podobne proporcje, rozstaw osi i wysokość, jedynie na szerokość istotnie się różnią. W takim układzie szef designerów RML, Jonathan Bowen, miał ułatwione zadanie, by idealnie przenieść dawne kształty na nowoczesne podwozie.

Wolnossące 5,5 l F133 V12 pochodzące z 550-tki będzie się legitymować taką samą mocą jak w oryginalnym samochodzie: 485 KM i 570 Nm momentu obrotowego. W połączeniu z tylnym napędem i skrzynią biegów z tradycyjnym, metalowym wybierakiem, napęd będzie dawał nowoczesne osiągi w zestawieniu ze starym, dobrym stylem prowadzenia. Oczywiście RML Short Wheelbase będzie szybszy od dawcy, bo jest lżejszy. Ma osiągać ‘setkę’ w 4,1 s  i prędkość maksymalną 290 km/h. Masa gotowego pojazdu będzie niższa niż oryginału i wyniesie na sucho 1470 kg.

Reklama

Żeby utrzymać samochód na drodze przy poruszaniu się ze zdecydowanie ‘nowoczesnymi’ prędkościami RML musiał wprowadzić delikatne zmiany w aerodynamice. Chodziło o zredukowanie efektu unoszenia się przodu przy wysokich prędkościach bez rzucających się elementów w nadwoziu. Niektóre z nich są inspirowane oryginałem, w tym skrzela za przednimi kołami redukujące ciśnienie powietrza w nadkolach.

RML Short Wheelbas
16

We wnętrzu obowiązują te same zasady i założenia co w nadwoziu. Do konstrukcji posłuży deska rozdzielcza Ferrari 550 z wykończeniem na zamówienie. Taka konstrukcja zapewni ergonomię i przestrzeń dla pasażerów. Samochód ma być zdolny do jazdy na co dzień, więc na pokładzie znajdzie się kompletne wyposażenie komfortowe.

Powstanie 30 sztuk Short Wheelbase, a produkcja już ruszyła, by pierwsi klienci mogli odebrać auta wiosną 2022 r. Jak zwykle przy takich projektach poziom ręcznego wykonania jest tak duży, że ciężko rozmawiać o konkretnych cenach. Do tego dochodzą rosnące ceny oryginalnych Ferrari 550 Maranello, których naturalnie RML potrzebuje jako dawców. Sumaryczna cena takiego projektu na pewno nie jest niska.

Nowy numer EVO magazine

Zamów czwarte wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.

Marki z V12
V12
Najmłodsze samochody z V12 pod maską - przegląd rynku

V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.

20 stycznia 2023
Już jest - Alfa Romeo Giulia SWB Zagato
Alfa Romeo / Giulia SWB Zagato
Alfa Romeo Giulia SWB Zagato - prezent na 100-lecie współpracy

Giulia SWB Zagato to unikalny projekt Alfy Romeo stworzony na 100-lecie współpracy obu marek.

21 grudnia 2022
Nowy Ford Mustang Dark Horse
Premiera Mustanga
Znamy podstawowe dane silnika nowego Mustanga GT i Dark Horse

Według najnowszych informacji od Forda nowy Mustang w najmocniejszej wersji przekroczy 500 KM.

20 grudnia 2022
Pagani Zonda F Horacio Paganiego
Pagani / Zonda
Pagani Zonda F - klejnot wśród analogowych supersamochodów

Czy Zonda po 23 latach wciąż ma “to coś”? Sprawdzamy jeżdżąc prywatną Zondą F Horacio Paganiego.

13 grudnia 2022
Maserati GranTurismo Trofeo PrimaSerie tył
Maserati / GranTurismo
Maserati zacznie produkcję GranTurismo od limitowanej serii PrimaSerie

Wersja specjalna GranTurismo PrimaSerie ma także uhonorować 75 lat produkcji dużych GT od Maserati.

27 stycznia 2023
Porsche Vision 357 koncept
Porsche
Porsche Vision 357 - koncept na 75-lecie Porsche 356

Podwozie Caymana GT4 RS posłużyło do stworzenia współczesnej interpretacji klasycznego Porsche 356.

26 stycznia 2023
Kia EV6 GT - zdjęcie główne
Kia / EV6
2023 Kia EV6 GT - koreański rywal Tesli Model Y

Najnowsza Kia EV6 to duży, elektryczny crossover, ale pod literami GT kryje się prawdziwa petarda.

25 stycznia 2023
BMW M3 CS xDrive
BMW / M3 CS
Nowe BMW M3 CS - moc CSL-a z nadwoziem sedan i napędem xDrive

BMW zaprezentowało nowe M3 CS - model który dołączy do znakomitych poprzedników: M2 CS i M5 CS.

25 stycznia 2023
2024 Polestar 2
EV
Odświeżony Polestar 2 ma większy zasięg i lepsze osiągi

Polestar 2 po modernizacji ma aż 476 KM i potrafi pokonać do 636 km na jednym ładowaniu.

24 stycznia 2023
2023 Porsche Cayenne test
Porsche / Cayenne
2023 Porsche Cayenne - świetny SUV, choć nie w każdej wersji

Trzecie Porsche Cayenne sprawdza się w roli dużego SUV-a, ale niektóre wersje nie są godne polecenia.

24 stycznia 2023
2023 Ferrari Portofino M - przód dynamiczne
GT
Ferrari Portofino M - włoski rywal Bentleya i Aston Martina

Najtańsze GT Ferrari to jednak dalej Ferrari - Portofino M posiada naprawdę mało słabych punktów.

24 stycznia 2023
Marki z V12
V12
Najmłodsze samochody z V12 pod maską - przegląd rynku

V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.

20 stycznia 2023
Alpine A110S - przód dynamiczne
Alpine / A110
2023 Alpine A110S - miniaturowy supersamochód za ułamek ceny

Alpine A110 nie przestaje nas zadziwiać, a w wersji S ten mały gokart jest jeszcze lepszy.

19 stycznia 2023
Alpine wyniki sprzedaży 2022
Rynek
W 2022 roku Alpine odnotowało 33-procentowy wzrost sprzedaży

Wzrasta zainteresowanie klientów marką Alpine, która w kolejnych latach planuje globalną ekspansję.

19 stycznia 2023
Mercedes-AMG CLA lifting
Lifting
Mercedes zaprezentował nowego CLA, także w wersjach AMG 35 i 45 S

Mercedes CLA przeszedł lifting, a w gamie pojawiły się zaktualizowane wersje napędowe AMG.

19 stycznia 2023
Fastline Racing Academy - Heels on the Track
Prezentacja Partnera
Piękne, szybkie i… bezpieczne. Relacja z Heels On The Track

Kobiety przejęły Tor Łódź! Za nami 6 edycja wydarzenia organizowanego przez Fastline Racing Academy. 

19 stycznia 2023