Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Pierwszy egzemplarz RML Short Wheelbase nabiera kształtów

Pomysł na brytyjskiego restomoda łączy klasyczne kształty Ferrari 250 SWB z napędem Ferrari 550 Maranello.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

28 października 2021
RML Short Wheelbas
16

Brytyjski RML ujawnił trochę zdjęć z budowy ich pierwszego projektu - Short Wheelbase, pokazując kawałek artystycznego rzemieślnictwa jakie przejdą wszystkie egzemplarze tego auta, a będzie ich 30. Samochód ten jest połączeniem relatywnie nowoczesnego napędu i podwozia z Ferrari 550 Maranello, a pierwszy egzemplarz ma być złożony jeszcze przed końcem tego roku.

Składanie silnika, napędu, przeszklenia i wnętrza wciąż jest przed konstruktorami, bo na pierwszy ogień idzie karbonowe nadwozie, które będzie naciągnięte na stalowe podwozie auta. Wybór karbonu na materiał poszycia wydaje się w dzisiejszych czasach naturalny ze względu na lekkość, sztywność i elastyczność tego materiału, co ma znaczenie przy tak niewielkiej produkcji. Przykładem niech będzie tylna klapa w nowej wersji ważąca 30-40 kg mniej niż w oryginalnym Ferrari 250 SWB.

RML Short Wheelbas
16

Ben Amos, inżynier produkcji w projekcie Short Wheelbase, powiedział: Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego wyniku. Oglądanie karoserii pierwszego samochodu produkcyjnego w stanie kompletnym, przymocowanym do podwozia, z założoną izolacją akustyczną i termiczną, jest czymś wyjątkowym po dotychczasowym oglądaniu go tylko wirtualnie. Mamy nawet zamontowane uszczelki drzwi gotowe do klejenia.

Prosimy nie mylić RML Short Wheelbase z innym projektem podobnego auta - GTO Engineering Squalo, w którym inne nadwozie wzorowane na 250 SWB będzie połączone ze zbudowanym na nowo klasycznym silnikiem V12 Colombo. RML będzie łączył swoje nadwozie z włókien węglowych z podzespołami i silnikiem Ferrari 550 Maranello.

Mimo 40 lat różnicy między oryginalnym 250 SWB, a 550 Maranello, oba te auta mają stosunkowo podobne proporcje, rozstaw osi i wysokość, jedynie na szerokość istotnie się różnią. W takim układzie szef designerów RML, Jonathan Bowen, miał ułatwione zadanie, by idealnie przenieść dawne kształty na nowoczesne podwozie.

Wolnossące 5,5 l F133 V12 pochodzące z 550-tki będzie się legitymować taką samą mocą jak w oryginalnym samochodzie: 485 KM i 570 Nm momentu obrotowego. W połączeniu z tylnym napędem i skrzynią biegów z tradycyjnym, metalowym wybierakiem, napęd będzie dawał nowoczesne osiągi w zestawieniu ze starym, dobrym stylem prowadzenia. Oczywiście RML Short Wheelbase będzie szybszy od dawcy, bo jest lżejszy. Ma osiągać ‘setkę’ w 4,1 s  i prędkość maksymalną 290 km/h. Masa gotowego pojazdu będzie niższa niż oryginału i wyniesie na sucho 1470 kg.

Reklama

Żeby utrzymać samochód na drodze przy poruszaniu się ze zdecydowanie ‘nowoczesnymi’ prędkościami RML musiał wprowadzić delikatne zmiany w aerodynamice. Chodziło o zredukowanie efektu unoszenia się przodu przy wysokich prędkościach bez rzucających się elementów w nadwoziu. Niektóre z nich są inspirowane oryginałem, w tym skrzela za przednimi kołami redukujące ciśnienie powietrza w nadkolach.

RML Short Wheelbas
16

We wnętrzu obowiązują te same zasady i założenia co w nadwoziu. Do konstrukcji posłuży deska rozdzielcza Ferrari 550 z wykończeniem na zamówienie. Taka konstrukcja zapewni ergonomię i przestrzeń dla pasażerów. Samochód ma być zdolny do jazdy na co dzień, więc na pokładzie znajdzie się kompletne wyposażenie komfortowe.

Powstanie 30 sztuk Short Wheelbase, a produkcja już ruszyła, by pierwsi klienci mogli odebrać auta wiosną 2022 r. Jak zwykle przy takich projektach poziom ręcznego wykonania jest tak duży, że ciężko rozmawiać o konkretnych cenach. Do tego dochodzą rosnące ceny oryginalnych Ferrari 550 Maranello, których naturalnie RML potrzebuje jako dawców. Sumaryczna cena takiego projektu na pewno nie jest niska.

Yokohama on Tour - Beskid Śląski
Prezentacja Partnera
Beskid Śląski to frajda dla zmotoryzowanego turysty

Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.

3 września 2024
Abarth 500 wycofany
Abarth / 500
Po 16 latach Abarth wygasza produkcję benzynowego 500

Włoski hot hatch na bazie Fiata 500 miał długie i owocne życie, ale nadszedł czas pożegnania.

21 sierpnia 2024
Dagmara Kowalska prezentuje nowe Volvo EX90
Volvo / EX90
Nowe Volvo EX90 - na tę premierę warto było czekać!

Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.

27 czerwca 2024
Grizz Protector - aplikacja
Prezentacja Partnera
GRIZZ - mat czy błysk?

Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.

27 czerwca 2024
McLaren P1 Lego prezentacja
McLaren / P1
McLaren zbudował jeżdżący model P1 z klocków Lego

Lando Norris miał okazję przetestować na Silverstone odtworzonego z klocków Lego McLarena P1.

14 września 2024
BMW M5 G90 gama M Performance
BMW / M5
BMW pokazało gamę akcesoriów M Performance dla M5 sedan i Touring

Nabywcy hybrydowego BMW M5 będą mogli dokupić lekkie karbonowe dodatki z palety M Performance.

14 września 2024
Lotus Theory 1 koncept
Lotus
Koncepcyjny Lotus Theory 1 może przerodzić się w następcę Emiry

16 września Lotus pokaże koncept Theory 1, który potencjalnie może być elektrycznym następcą Emiry.

14 września 2024
Hennessey Venom F5-M Roadster premiera
Hennessey / Venom F5
Hennessey Venom F5-M to najmocniejszy seryjny samochód z manualem

Najbardziej analogowy model z rodziny Venoma F5 nadal ma 1842 KM, ale obsługiwane trzema pedałami.

10 września 2024
Bentley Flying Spur V8 Hybrid premiera
Bentley / Flying Spur
Bentley Flying Spur dostał nowy napęd Ultra Performance Hybrid

Silniki elektryczne w połączeniu z V8 twin turbo skutkują najmocniejszym sedanem w historii Bentleya.

10 września 2024
Aston Martin F1 Aramco Adrian Newey
Formuła 1
Adrian Newey dołączy do zespołu Aston Martin Aramco F1

Najważniejszym zadaniem Adriana Neweya będzie przygotowanie bolidu Aston Martin na sezon 2026.

10 września 2024
Ginetta Akula produkcja
Ginetta / Akula
Ginetta (w końcu) zacznie produkować model Akula z silnikiem V8

Pięć lat po prezentacji konceptu, drogowa Ginetta z wolnossącym silnikiem V8 wchodzi do produkcji.

8 września 2024
Renault R17 restomod
Restomod
Oto Renault R17 - karbonowy restomod w stylu lat 70.

Elektryczne Renault R17 to jeden z tych konceptów, które bardzo byśmy chcieli zobaczyć w  produkcji.

6 września 2024
Aston Martin Valkyrie Alonso
Aston Martin / Valkyrie
Fernando Alonso odebrał swój egzemplarz Aston Martina Valkyrie

Nowy wóz Alonso brzmi lepiej niż bolid i jest prawie tak samo szybki. Ale ma tablice rejestracyjne…

5 września 2024
2024 Cupra Terramar prezentacja
Cupra / Terramar
2024 Cupra Terramar - moc Golfa GTI w efektownym SUV-ie

Cupra Terramar to sportowy kuzyn VW Tiguana z silnikiem od Golfa GTI lub hybrydą plug-in.

5 września 2024
2024 Aston Martin Vanquish V12 debiut
Aston Martin / Vanquish
Aston Martin Vanquish to brytyjska odpowiedź na Ferrari 12Cilindri

Aston Martin Vanquish w 2024 roku powraca z nowym designem i podwójnie uturbionym V12 o mocy 835 KM.

4 września 2024
Yokohama on Tour - Beskid Śląski
Prezentacja Partnera
Beskid Śląski to frajda dla zmotoryzowanego turysty

Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.

3 września 2024