Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Produkcja Polestara 1 zbliża się do końca, więc rolę nowego flagowca marki będzie pełnił roadster O2.
Według Polestara tak właśnie wygląda przyszłość elektrycznych samochodów sportowych. Gama modelowa tej szwedzkiej marki była do tej pory dość ograniczona, ale zbliżająca się premiera trzech nowych modeli i przedstawiony tutaj koncept O2 dają pewność, że firma nie zwalnia tempa. Nowy model uchyla drzwi prowadzące do przyszłości Polestara.

W tej chwili O2 jeszcze nie jest modelem przeznaczonym do produkcji, ale ten elektryczny kabriolet z twardym dachem docelowo ma się stać nowym flagowcem marki gdy zakończy się produkcja modelu 1. Szczególny nacisk przy tworzeniu nowego halo-cara położono na zrównoważony rozwój i przyjemność z jazdy. O2 posadowiono na tej samej platformie co sedana Polestar 5, choć producent jest oszczędny w udzielaniu informacji o szczegółach technicznych konceptu.
O2 to dzieło brytyjskiego działu R&D Polestara, którego głównym zadaniem było skrócić płytę podłogową “piątki” o 400 mm przy jednoczesnym zapewnieniu dużej sztywności nadwozia. Sporą rolę odgrywają amortyzatory ograniczające przechyły nadwozia do minimum. Według producenta efektem tych założeń jest samochód szybki, reaktywny, dający przyjemność z jazdy ale i przewidywalny w swoich zachowaniach.
Polestar O2 czerpie garściami z języka stylistycznego konceptu Precept. Kabinę 2+2 połączono tutaj z niską i szeroką sylwetką opartą na podwoziu o długim rozstawie osi z krótkimi zwisami. Kluczową rolę dla oszczędności i dynamiki aut elektrycznych daje aerodynamika, więc Polestar opracował system kanałów służących do rozprowadzania powietrza wokół całego nadwozia. Nawet tylne światła pełnią funkcję aerodynamiczną, działając jak łopatki powietrza zmniejszające zawirowania wokół tylnej krawędzi auta.

Wzorem pozostałych modeli Polestara w O2 położono szczególny nacisk na materiały odnawialne. We wnętrzu wszystkie miękkie tworzywa są wykonane z poliestru pochodzącego z recyklingu, a inne elementy wnętrza wykonano z "monomateriału termoplastycznego". We wszystkich obszarach auta zastosowano różne gatunki aluminium w celu poprawy osiągów i zwiększenia możliwości recyklingu - gatunek aluminium jest nawet oznaczony na poszczególnych komponentach, aby usprawnić proces recyklingu.

Jest mało prawdopodobne, aby taka funkcja wyszła poza fazę koncepcyjną, ale Polestar wyposażył O2 w autonomicznego drona, zaprojektowanego do filmowania auta z zewnątrz podczas jazdy z prędkością do 90 km/h. Opracowany we współpracy z chińską marką elektroniki użytkowej Hoco Flow, dron jest wystrzeliwany ze swojego miejsca spoczynku za tylnymi siedzeniami pod aerodynamiczną osłoną, aby nie wpadał w zawirowania powietrza w momencie wystrzelenia.
Polestar zaznacza, że widzi możliwość wdrożenia konceptu O2 do produkcji, ale cała uwaga jest teraz skierowana na udane wprowadzenie na rynek modeli 3, 4 i 5. Powinno to nastąpić do końca 2024 roku.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
443 kW - tyle mocy Lotus wycisnął ze swojej elektrycznej architektury 800V w modelu Emeya.
Z mocą 1156 KM nowe Cayenne w wersji Turbo jest najmocniejszym seryjnym Porsche w historii.
Podczas Grand Prix Las Vegas McLaren zaprezentuje wyjątkowy model 750S Spider od MSO.
Limitowany model Leon VZ TCR to najbardziej torowo nastawiona Cupra w historii.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
Po intensywnym półroczu w WRC Kajetan Kajetanowicz rusza w Wielką Wyprawę Maluchów – charytatywny rajd dla dzieci poszkodowanych w wypadkach.
Limitowana wersja 911 GT3 Ocelot łączy sportową duszę Porsche z kulturą Ameryki Łacińskiej.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Lamborghini Temerario Super Trofeo ma w kolejnych latach być podstawą programu wyścigowego marki.
Po rundzie w Bahrajnie znamy ostateczne rozstrzygnięcia tego sezonu WEC. Ferrari może świętować.