Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Produkcja Polestara 1 zbliża się do końca, więc rolę nowego flagowca marki będzie pełnił roadster O2.
Według Polestara tak właśnie wygląda przyszłość elektrycznych samochodów sportowych. Gama modelowa tej szwedzkiej marki była do tej pory dość ograniczona, ale zbliżająca się premiera trzech nowych modeli i przedstawiony tutaj koncept O2 dają pewność, że firma nie zwalnia tempa. Nowy model uchyla drzwi prowadzące do przyszłości Polestara.
W tej chwili O2 jeszcze nie jest modelem przeznaczonym do produkcji, ale ten elektryczny kabriolet z twardym dachem docelowo ma się stać nowym flagowcem marki gdy zakończy się produkcja modelu 1. Szczególny nacisk przy tworzeniu nowego halo-cara położono na zrównoważony rozwój i przyjemność z jazdy. O2 posadowiono na tej samej platformie co sedana Polestar 5, choć producent jest oszczędny w udzielaniu informacji o szczegółach technicznych konceptu.
O2 to dzieło brytyjskiego działu R&D Polestara, którego głównym zadaniem było skrócić płytę podłogową “piątki” o 400 mm przy jednoczesnym zapewnieniu dużej sztywności nadwozia. Sporą rolę odgrywają amortyzatory ograniczające przechyły nadwozia do minimum. Według producenta efektem tych założeń jest samochód szybki, reaktywny, dający przyjemność z jazdy ale i przewidywalny w swoich zachowaniach.
Polestar O2 czerpie garściami z języka stylistycznego konceptu Precept. Kabinę 2+2 połączono tutaj z niską i szeroką sylwetką opartą na podwoziu o długim rozstawie osi z krótkimi zwisami. Kluczową rolę dla oszczędności i dynamiki aut elektrycznych daje aerodynamika, więc Polestar opracował system kanałów służących do rozprowadzania powietrza wokół całego nadwozia. Nawet tylne światła pełnią funkcję aerodynamiczną, działając jak łopatki powietrza zmniejszające zawirowania wokół tylnej krawędzi auta.
Wzorem pozostałych modeli Polestara w O2 położono szczególny nacisk na materiały odnawialne. We wnętrzu wszystkie miękkie tworzywa są wykonane z poliestru pochodzącego z recyklingu, a inne elementy wnętrza wykonano z "monomateriału termoplastycznego". We wszystkich obszarach auta zastosowano różne gatunki aluminium w celu poprawy osiągów i zwiększenia możliwości recyklingu - gatunek aluminium jest nawet oznaczony na poszczególnych komponentach, aby usprawnić proces recyklingu.
Jest mało prawdopodobne, aby taka funkcja wyszła poza fazę koncepcyjną, ale Polestar wyposażył O2 w autonomicznego drona, zaprojektowanego do filmowania auta z zewnątrz podczas jazdy z prędkością do 90 km/h. Opracowany we współpracy z chińską marką elektroniki użytkowej Hoco Flow, dron jest wystrzeliwany ze swojego miejsca spoczynku za tylnymi siedzeniami pod aerodynamiczną osłoną, aby nie wpadał w zawirowania powietrza w momencie wystrzelenia.
Polestar zaznacza, że widzi możliwość wdrożenia konceptu O2 do produkcji, ale cała uwaga jest teraz skierowana na udane wprowadzenie na rynek modeli 3, 4 i 5. Powinno to nastąpić do końca 2024 roku.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?
Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Jaguar wchodzi w okres zmian, a ich nowa limuzyna EV dostanie nowy napęd, design i logo.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Koncept Mazda Iconic SP z silnikiem Wankla przeobrazi się w niewielki sportowy samochód produkcyjny.
Pierwszy elektryczny Bentley pojawi się w 2026 roku, ale marka zamierza pozostać przy ICE do 2035.