Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Produkcja Polestara 1 zbliża się do końca, więc rolę nowego flagowca marki będzie pełnił roadster O2.
Według Polestara tak właśnie wygląda przyszłość elektrycznych samochodów sportowych. Gama modelowa tej szwedzkiej marki była do tej pory dość ograniczona, ale zbliżająca się premiera trzech nowych modeli i przedstawiony tutaj koncept O2 dają pewność, że firma nie zwalnia tempa. Nowy model uchyla drzwi prowadzące do przyszłości Polestara.
W tej chwili O2 jeszcze nie jest modelem przeznaczonym do produkcji, ale ten elektryczny kabriolet z twardym dachem docelowo ma się stać nowym flagowcem marki gdy zakończy się produkcja modelu 1. Szczególny nacisk przy tworzeniu nowego halo-cara położono na zrównoważony rozwój i przyjemność z jazdy. O2 posadowiono na tej samej platformie co sedana Polestar 5, choć producent jest oszczędny w udzielaniu informacji o szczegółach technicznych konceptu.
O2 to dzieło brytyjskiego działu R&D Polestara, którego głównym zadaniem było skrócić płytę podłogową “piątki” o 400 mm przy jednoczesnym zapewnieniu dużej sztywności nadwozia. Sporą rolę odgrywają amortyzatory ograniczające przechyły nadwozia do minimum. Według producenta efektem tych założeń jest samochód szybki, reaktywny, dający przyjemność z jazdy ale i przewidywalny w swoich zachowaniach.
Polestar O2 czerpie garściami z języka stylistycznego konceptu Precept. Kabinę 2+2 połączono tutaj z niską i szeroką sylwetką opartą na podwoziu o długim rozstawie osi z krótkimi zwisami. Kluczową rolę dla oszczędności i dynamiki aut elektrycznych daje aerodynamika, więc Polestar opracował system kanałów służących do rozprowadzania powietrza wokół całego nadwozia. Nawet tylne światła pełnią funkcję aerodynamiczną, działając jak łopatki powietrza zmniejszające zawirowania wokół tylnej krawędzi auta.
Wzorem pozostałych modeli Polestara w O2 położono szczególny nacisk na materiały odnawialne. We wnętrzu wszystkie miękkie tworzywa są wykonane z poliestru pochodzącego z recyklingu, a inne elementy wnętrza wykonano z "monomateriału termoplastycznego". We wszystkich obszarach auta zastosowano różne gatunki aluminium w celu poprawy osiągów i zwiększenia możliwości recyklingu - gatunek aluminium jest nawet oznaczony na poszczególnych komponentach, aby usprawnić proces recyklingu.
Jest mało prawdopodobne, aby taka funkcja wyszła poza fazę koncepcyjną, ale Polestar wyposażył O2 w autonomicznego drona, zaprojektowanego do filmowania auta z zewnątrz podczas jazdy z prędkością do 90 km/h. Opracowany we współpracy z chińską marką elektroniki użytkowej Hoco Flow, dron jest wystrzeliwany ze swojego miejsca spoczynku za tylnymi siedzeniami pod aerodynamiczną osłoną, aby nie wpadał w zawirowania powietrza w momencie wystrzelenia.
Polestar zaznacza, że widzi możliwość wdrożenia konceptu O2 do produkcji, ale cała uwaga jest teraz skierowana na udane wprowadzenie na rynek modeli 3, 4 i 5. Powinno to nastąpić do końca 2024 roku.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.
Już za tydzień Porsche pokaże flagową wersję Taycana, jakiej jeszcze nie było.
Druga generacja Modelu 3 Performance ma tak dobre osiągi, że w przyszłości może konkurować z BMW M3.
Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni.
Jeszcze w tym roku w salonach Lamborghini zawita Urus SE z napędem plug-in o mocy 800 KM.
Po latach zapowiedzi wreszcie jest - klasa G z napędem elektrycznym w swojej finalnej formie.
Seria 4 w wersji Gran Coupe oraz elektryczne i4 przeszły niewielkie odświeżenie designu i wnętrza.
Najtańsze BMW i4 ma mniejszą baterię, mniej mocy i kosztuje 259 tysięcy. Czy warto go wybrać?
Koncern JLR opublikował zdjęcia z testów pierwszego w historii elektrycznego Range Rovera.
Od roku modelowego 2024 Aston Martin DBX dostanie nowe wnętrze inspirowane nowym Vantage.
Najlepsze rzeczy z Cayenne Turbo GT poprzedniej generacji znalazły drugie życie w nowym Cayenne GTS.
Mercedes-AMG dodał flagowe coupe GT do gamy modeli z napędem hybrydowym E-Performance.
Jeździmy najnowszym DB12 Volante, którego misją jest przywrócić Aston Martina na właściwe tory.
Elektryczne GranCabrio Folgore to pierwszy na rynku kabriolet segmentu GT z napędem bezemisyjnym.