Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Nieco w cieniu innych premier od BMW M powstaje zaktualizowana wersja SUV-a X5 M.
W ostatnich dniach na Nürburgringu przyłapano prototyp nowego BMW X5 M Competition w wersji po liftingu. Wszystko wskazuje na to, że modernizacja tego modelu jest w końcowej fazie przygotowania i możemy spodziewać się premiery pod koniec 2022 lub na początku 2023 roku. Nowe X5 M wejdzie do sprzedaży w ramach większego liftingu całej gamy X5, ale najbardziej sportowa wersja Competition dostanie indywidualne zmiany w zakresie wyglądu i technologii.
Zmiany estetyczne skupią się wokół nowego pasa przedniego i tylnego. Na zdjęciach widać, że auto dostanie cieńsze światła przednie LED i przeprojektowany grill z charakterystycznymi dla nowych modeli M poziomymi żeberkami. Dokładnie taki design grilla zobaczymy w nowym M2 i flagowym SUV-ie XM.
Przedni zderzak także zyska nowy kształt, ale jego podstawowa funkcja dostarczania dużej ilości powietrza do podwójnie doładowanego silnika V8 pozostanie bez zmian. Po zdjęciach tego nie poznamy, ale prawdopodobnie BMW pójdzie o krok dalej w kwestii agresywności przodu zgodnie z aktualnym językiem designu niemieckiej marki.
Z tyłu zmiany będą mniejsze. Oprócz nowych lamp i delikatnych zmian kształtu zderzaka i klapy tylnej nie odnotowaliśmy żadnych nowości. Kluczowe elementy designu M takie jak cztery końcówki wydechu i specjalnie wyprofilowany spoiler nad tylną szybą pozostawiono bez zmian. Wnętrze zapewne będzie przeniesione z aktualnego X7 ze wszystkimi zaletami i wadami takiego rozwiązania - pojawią się dwa zakrzywione ekrany, smuklejsza deska rozdzielcza i bardziej wysmakowane detale.
Jeszcze nie możemy na 100% potwierdzić czy nowe X5 M zyska dodatkowe konie mechaniczne, ale 625 KM w obecnym modelu to nadal imponujący wynik. Z naszych doświadczeń wynika, że X5 napędzane podwójnie turbodoładowanym V8 jest jednym z najbardziej ekstremalnych SUV-ów na rynku i nie potrzebuje wcale większej mocy.
Być może producent zdecyduje się na takie samo rozwiązanie jak w przypadku wcześniejszej modernizacji X3 M Competition - dopracuje podwozie zamiast robić rewolucję w każdym aspekcie. W przeciwieństwie do wszystkich rynkowych rywali technika X5 M jest mocno konserwatywna - są tu proste kolumny przedniego zawieszenia ze sprężynami i mechaniczny tylny dyferencjał o ograniczonym poślizgu konieczny w przypadku tak silnie nastawionego na tył napędu na wszystkie koła. Taka charakterystyka sprawia, że X5 M na drodze przypomina raczej dużego sedana niż agresywnie nastawionego SUV-a. Sposób, w jaki to “tradycyjne” zawieszenie jest ustawione robi tutaj ogromną różnicę.
Na temat obecnego modelu X5 M Competition mamy ambiwalentną opinię. Z jednej strony czysta moc, agresywne podwozie i udanie skomponowany balans sprawiają, że jest to jeden z przyjemniejszych SUV-ów do prowadzenia. Z drugiej strony aby osiągnąć ten poziom frajdy z jazdy w specyficznych warunkach poświęcono podstawowy komfort i wygodę, przez co jazda na co dzień jest bardziej uciążliwa niż można by się spodziewać po czymś z plakietką X5.
BMW M ma teraz wspaniałą passę, którą może przedłużyć z korzyścią dla właściwości jezdnych X5 M. Albo wyjdzie z tego normalny, standardowy lifting, albo coś naprawdę ciekawego.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.
Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.
Małgorzata Bańka i Leszek Możdżer zaprezentowali album „Będę drżała” w galerii Archicom Collection w Warszawie.
Mercedes chwali się własną wizją mobilności… w postaci steampunkowego konceptu rodem z filmu sci-fi.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Ferrari przedstawiło szczegóły nowej autorskiej platformy dedykowanej do samochodów elektrycznych.
Niemiecki Capricorn debiutuje na rynku hipersamochodów z 900-konnym 01 stworzonym wspólnie z Zagato.
Na szczyt oferty Aston Martina DB12 wskakuje nowy model S oferujący 700 KM i garść stylowych detali.
35 lat temu rynkiem supersamochodów wstrząsnęła Honda NSX. Po latach ponownie odkrywamy jej uroki.
W nowym elektrycznym Porsche Cayenne większą powierzchnię wnętrza pokrywają ekrany niż skóra.
Niezależnie czy to prototyp Toyoty czy Lexusa LFR, Japończycy nie zwalnia tempa rozwoju tego modelu.
Niemiecka inżynieria z włoskim designem i drzwiami “gullwing” - taki ma być hipersamochód od Zagato.