Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Nieco w cieniu innych premier od BMW M powstaje zaktualizowana wersja SUV-a X5 M.
W ostatnich dniach na Nürburgringu przyłapano prototyp nowego BMW X5 M Competition w wersji po liftingu. Wszystko wskazuje na to, że modernizacja tego modelu jest w końcowej fazie przygotowania i możemy spodziewać się premiery pod koniec 2022 lub na początku 2023 roku. Nowe X5 M wejdzie do sprzedaży w ramach większego liftingu całej gamy X5, ale najbardziej sportowa wersja Competition dostanie indywidualne zmiany w zakresie wyglądu i technologii.
Zmiany estetyczne skupią się wokół nowego pasa przedniego i tylnego. Na zdjęciach widać, że auto dostanie cieńsze światła przednie LED i przeprojektowany grill z charakterystycznymi dla nowych modeli M poziomymi żeberkami. Dokładnie taki design grilla zobaczymy w nowym M2 i flagowym SUV-ie XM.
Przedni zderzak także zyska nowy kształt, ale jego podstawowa funkcja dostarczania dużej ilości powietrza do podwójnie doładowanego silnika V8 pozostanie bez zmian. Po zdjęciach tego nie poznamy, ale prawdopodobnie BMW pójdzie o krok dalej w kwestii agresywności przodu zgodnie z aktualnym językiem designu niemieckiej marki.
Z tyłu zmiany będą mniejsze. Oprócz nowych lamp i delikatnych zmian kształtu zderzaka i klapy tylnej nie odnotowaliśmy żadnych nowości. Kluczowe elementy designu M takie jak cztery końcówki wydechu i specjalnie wyprofilowany spoiler nad tylną szybą pozostawiono bez zmian. Wnętrze zapewne będzie przeniesione z aktualnego X7 ze wszystkimi zaletami i wadami takiego rozwiązania - pojawią się dwa zakrzywione ekrany, smuklejsza deska rozdzielcza i bardziej wysmakowane detale.
Jeszcze nie możemy na 100% potwierdzić czy nowe X5 M zyska dodatkowe konie mechaniczne, ale 625 KM w obecnym modelu to nadal imponujący wynik. Z naszych doświadczeń wynika, że X5 napędzane podwójnie turbodoładowanym V8 jest jednym z najbardziej ekstremalnych SUV-ów na rynku i nie potrzebuje wcale większej mocy.
Być może producent zdecyduje się na takie samo rozwiązanie jak w przypadku wcześniejszej modernizacji X3 M Competition - dopracuje podwozie zamiast robić rewolucję w każdym aspekcie. W przeciwieństwie do wszystkich rynkowych rywali technika X5 M jest mocno konserwatywna - są tu proste kolumny przedniego zawieszenia ze sprężynami i mechaniczny tylny dyferencjał o ograniczonym poślizgu konieczny w przypadku tak silnie nastawionego na tył napędu na wszystkie koła. Taka charakterystyka sprawia, że X5 M na drodze przypomina raczej dużego sedana niż agresywnie nastawionego SUV-a. Sposób, w jaki to “tradycyjne” zawieszenie jest ustawione robi tutaj ogromną różnicę.
Na temat obecnego modelu X5 M Competition mamy ambiwalentną opinię. Z jednej strony czysta moc, agresywne podwozie i udanie skomponowany balans sprawiają, że jest to jeden z przyjemniejszych SUV-ów do prowadzenia. Z drugiej strony aby osiągnąć ten poziom frajdy z jazdy w specyficznych warunkach poświęcono podstawowy komfort i wygodę, przez co jazda na co dzień jest bardziej uciążliwa niż można by się spodziewać po czymś z plakietką X5.
BMW M ma teraz wspaniałą passę, którą może przedłużyć z korzyścią dla właściwości jezdnych X5 M. Albo wyjdzie z tego normalny, standardowy lifting, albo coś naprawdę ciekawego.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
„WE RIDE AS ONE” – hasło łączące dziesiątki tysięcy Ducatisti, czyli miłośników marki z Borgo Panigale.
Mazury to wymarzony kierunek na wakacyjną przygodę. Bawiliśmy się fantastycznie.
Inspirowany modelami Carrera 2.7 RS i GT3 RS 4.0 nowy European RS jest ultra-analogowym Porsche 911.
Zmodernizowane wersje dotychczasowego Porsche Cayenne na benzynę pozostaną w ofercie obok nowego EV.
Wykorzystując sztuczki z 765LT McLaren stworzył jeden z najlepszych supersamochodów naszych czasów.
Nabywcy hybrydowego BMW M5 będą mogli dokupić do niego karbonowe dodatki z palety M Performance.
Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.
Następca LaFerrari będzie pomostem między zespołem wyścigowym, a działem drogowym marki Ferrari.
Nowy napęd i liczne poprawki podwozia sprawiły, że 992 Carrera GTS powróciła do optymalnej formy.
Zmiana W12 na V8 plug-in spowoduje, że nowy Flying Spur będzie miał tyle mocy co Panamera Turbo S.
Panamera GTS i Panamera Turbo S E-Hybrid dołączają do gamy nowej generacji limuzyny Porsche.
W gamie Porsche Macan pojawiły się dwa nowe warianty: bazowy model z jednym motorem oraz mocne 4S.
Zmiany w nazewnictwie marki Audi spowodowały, że A4 sedan i kombi będą teraz nosić oznaczenie A5.
Większa moc, lepsze chłodzenie i opony Cup 2R mają zrobić z Mercedesa-AMG GT zabawkę na tor.