Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Z okazji okrągłej rocznicy założenia firmy słynna tarcza Porsche otrzymała nowy design.
Firma Porsche obchodzi w tym roku 75-lecie istnienia jako niezależny producent samochodów. Z tej okazji Niemcy wypuszczą na rynek kilka wyjątkowych modeli, a dorobek Porsche będzie głównym tematem tegorocznego Festiwalu Prędkości w Goodwood, ale to nie wszystko. Z okazji jubileuszu zaktualizowano także logo, które po modernizacji ma nadal klasyczny, choć nieco bardziej czysty design.
Logotyp w kształcie tarczy znajduje się na każdym Porsche od pierwszego egzemplarza 356 z 1948 roku. Najnowsza wersja przeszła tylko delikatny lifting - z tła niektórych pól zniknęły faktury tworząc bardziej minimalistyczną formę.
Ogólny wygląd logotypu się nie zmienił - nadal w centrum jest pieczęć miasta Stuttgart, ale tym razem z czarnymi literami nad czarnym koniem. Tak jak poprzednio, herb jest podzielony na cztery sekcje inspirowane herbem niemieckiego kraju związkowego Wirtembergia, którego stolicą jest Stuttgart. Czarno-czerwone pola tarczy zostały lekko zmodyfikowane - czerwone sekcje mają ciemniejsze wykończenie 3D o strukturze plastra miodu.
Czarne poroże jelenia umieszczone na tarczy także delikatnie się zmieniło. Przede wszystkim znajduje się teraz na gładkim, złotym tle, a nie lekko porowatej powierzchni jak dotychczas. Kolor samej ramki logotypu też się zmienił, bo jest nieco ciemniejszy i bardziej stonowany niż wcześniej.
Mimo niewielkich modyfikacji Porsche przyznaje, że odświeżenie logo zajęło zespołowi złożonemu z projektantów i marketingowców aż 3 lata. Celem było tylko odświeżenie oryginału bez modyfikacji głównego motywu i składających się na niego elementów. Odnowiony znak Porsche pojawi się na samochodach pod koniec tego roku. Być może zadebiutuje na zmodernizowanym modelu 911 generacji 992.2.
Komentując nowy projekt, wiceprezes ds. stylu Porsche Michael Mauer powiedział: "Dzięki czystszemu i bardziej nowoczesnemu wykonaniu, wyrafinowany nowy herb komunikuje ewoluujący charakter Porsche. Dokonaliśmy reinterpretacji historycznych cech i połączyliśmy je z innowacyjnymi elementami projektu, takimi jak struktura plastra miodu i szczotkowany metal. Rezultatem jest estetyczne logo, które spaja historię i przyszłość marki".
Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Mnogość konfiguracji Range Rovera poraża, ale może być też zgubna.
Najtańszy z elektryków koreańskiej marki wyceniono na 103 900 zł.
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Choć istnieje określona, wąska grupa odbiorców Vitary, brakuje na rynku takich aut.
Od 2026 roku w Europie będzie można kupić nową Hondę Prelude z innowacyjnym napędem hybrydowym.
Ducati Diavel V4 2025 z nowym malowaniem Black Roadster Livery łączy moc i styl w jednym cruiserze.
Inspirowane F1 nadwozia to próbka możliwości jakie daje nowy program personalizacji Chapman Bespoke.
Nadal postrzegasz Polestar tylko jako elektryczny odłam Volvo? Model 5 zamierza to zmienić.
Prawie 50 lat po kultowym Renault 5 Turbo, francuski producent wypuszcza jego duchowego następcę.
Trzecia generacja najmniejszego sedana-coupe w gamie Mercedesa wkrótce pojawi się na rynku.
BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. Mamy pierwsze zdjęcia.