Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Z okazji okrągłej rocznicy założenia firmy słynna tarcza Porsche otrzymała nowy design.
Firma Porsche obchodzi w tym roku 75-lecie istnienia jako niezależny producent samochodów. Z tej okazji Niemcy wypuszczą na rynek kilka wyjątkowych modeli, a dorobek Porsche będzie głównym tematem tegorocznego Festiwalu Prędkości w Goodwood, ale to nie wszystko. Z okazji jubileuszu zaktualizowano także logo, które po modernizacji ma nadal klasyczny, choć nieco bardziej czysty design.
Logotyp w kształcie tarczy znajduje się na każdym Porsche od pierwszego egzemplarza 356 z 1948 roku. Najnowsza wersja przeszła tylko delikatny lifting - z tła niektórych pól zniknęły faktury tworząc bardziej minimalistyczną formę.
Ogólny wygląd logotypu się nie zmienił - nadal w centrum jest pieczęć miasta Stuttgart, ale tym razem z czarnymi literami nad czarnym koniem. Tak jak poprzednio, herb jest podzielony na cztery sekcje inspirowane herbem niemieckiego kraju związkowego Wirtembergia, którego stolicą jest Stuttgart. Czarno-czerwone pola tarczy zostały lekko zmodyfikowane - czerwone sekcje mają ciemniejsze wykończenie 3D o strukturze plastra miodu.
Czarne poroże jelenia umieszczone na tarczy także delikatnie się zmieniło. Przede wszystkim znajduje się teraz na gładkim, złotym tle, a nie lekko porowatej powierzchni jak dotychczas. Kolor samej ramki logotypu też się zmienił, bo jest nieco ciemniejszy i bardziej stonowany niż wcześniej.

Mimo niewielkich modyfikacji Porsche przyznaje, że odświeżenie logo zajęło zespołowi złożonemu z projektantów i marketingowców aż 3 lata. Celem było tylko odświeżenie oryginału bez modyfikacji głównego motywu i składających się na niego elementów. Odnowiony znak Porsche pojawi się na samochodach pod koniec tego roku. Być może zadebiutuje na zmodernizowanym modelu 911 generacji 992.2.
Komentując nowy projekt, wiceprezes ds. stylu Porsche Michael Mauer powiedział: "Dzięki czystszemu i bardziej nowoczesnemu wykonaniu, wyrafinowany nowy herb komunikuje ewoluujący charakter Porsche. Dokonaliśmy reinterpretacji historycznych cech i połączyliśmy je z innowacyjnymi elementami projektu, takimi jak struktura plastra miodu i szczotkowany metal. Rezultatem jest estetyczne logo, które spaja historię i przyszłość marki".
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Po intensywnym półroczu w WRC Kajetan Kajetanowicz rusza w Wielką Wyprawę Maluchów – charytatywny rajd dla dzieci poszkodowanych w wypadkach.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Lamborghini Temerario Super Trofeo ma w kolejnych latach być podstawą programu wyścigowego marki.
Po rundzie w Bahrajnie znamy ostateczne rozstrzygnięcia tego sezonu WEC. Ferrari może świętować.
Paweł Sudoł – operator dronów i filmowiec, który pokazuje świat z nieba. Twórca zdjęć dla TVN, Discovery i National Geographic.
Fotograf, który łączy sztukę z precyzją. Tomek Mąkolski tworzy wizualne iluzje, redefiniując granice między światem rzeczywistym a kreacją.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Na 14 listopada wyznaczono datę premiery lekkiego tylnonapędowego Bentleya serii Supersports.
MINI prezentuje specjalną edycję stworzoną z Paulem Smithem – elegancja, detale i limitowany styl.
Forch Racing by Atlas Ward bezkonkurencyjne w Porsche Sports Cup Deutschland 2025
Lamborghini świetnie radzi sobie na zmiennym rynku i notuje zysk operacyjny ponad 592 mln euro.