Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Firma CNC Motorsport podjęła się stworzenia nowych Fordów Sierra RS500 Cosworth wyścigowej grupy A.
Pierwszy z trzech egzemplarzy miniserii “kontynuacyjnej” Forda Sierry RS500 Cosworth opuścił już bramy zakładu CNC Motorsport i dotarł do właściciela. Samochód został zbudowany zgodnie ze specyfikacją dawnych Fordów Sierra RS500 startujących w Grupie A w barwach zespołu Andy Rouse Engineering. Ostateczną kontrolę jakości potwierdzającą dokładność i zgodność z oryginałem przeprowadził sam Rouse.
Firma CNC Motorsport jest prowadzona przez Alana Strachana, który współpracował z Rouse Engineering w okresie, gdy zespół wykorzystywał Fordy Sierra RS500 w barwach Labatts. RS500 należy do najbardziej rozpoznawalnych samochodów turystycznych grupy A, ale to jej cywilny odpowiednik wyposażony w “wielorybie” tylne skrzydło jest ikoną samą w sobie i jednym z najbardziej cenionych klasyków Forda w historii.
Pierwszy egzemplarz tej miniserii był składany przez 24 miesiące przez Strachana i jego syna, podczas gdy firma zajmowała się innymi projektami. Był wśród nich egzemplarz BMW 635 CSI grupy A jak i oryginalna Sierra RS500 przechodząca proces renowacji.
Drugi z trzech egzemplarzy obecnie jest w budowie. Do jego stworzenia CNC wykorzystuje zupełnie nowe wyścigowe nadwozie, podczas gdy nadwozie trzeciego samochodu na razie czeka w gotowości. Droga Forda Sierry RS Cosworth od samochodu cywilnego do w pełni rozwiniętej wersji wyścigowej była długa i wyboista, ale o tym możecie przeczytać w brytyjskim wydaniu Evo (numer 325).
Pod maską Sierry od CNC pracuje 580-konny silnik Cosworth YB zbudowany przez Harveya Gibbsa. Przekazuje on moc na tylne koła przez pięciobiegową skrzynię manualną Getrag i 10-calowy wiskotyczny mechanizm różnicowy. Brytyjskie CNC zajmuje się nie tylko silnikami, ale całym projektem - produkcją i obróbką nadwozi, instalacją klatki bezpieczeństwa i całą resztą wraz z montażem końcowym. Wszystko według Rouse’a i CNC. Firma jest certyfikowana przez Motorsport UK jeśli chodzi o produkcję klatek bezpieczeństwa zgodnych ze specyfikacją oryginalnych Fordów Andy Rouse Engineering Grupy A.
Zaletą “kontynuacyjnych” samochodów względem ich oryginalnych odpowiedników w historycznych wyścigach Grupy A jest ich przystępność cenowa. Są one tańsze niż oryginalne Sierry, ale zbudowane przez zespół doświadczony w pracach nad oryginalnymi egzemplarzami gwarantują zgodność ze specyfikacją i niezawodność. A ponieważ nie mają historycznego bagażu równego tym nielicznym samochodom z epoki, być może właściciele chętniej będą ich używać zgodnie z przeznaczeniem, co jest atrakcją dla wszystkich chcących podziwiać ogniste RS500 w środowisku naturalnym.
Alan Strachan, założyciel CNC Motorsport, powiedział: „Te samochody służą do ostrego ścigania i zabawy na torze, bez obaw o uszkodzenie cennego, zabytkowego wozu. Fani uwielbiają oglądać plujące ogniem RS500 na limicie, a te auta są biletem wstępu do ogromnej liczby wydarzeń w całej Europie”.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.
Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.
Małgorzata Bańka i Leszek Możdżer zaprezentowali album „Będę drżała” w galerii Archicom Collection w Warszawie.
Mercedes chwali się własną wizją mobilności… w postaci steampunkowego konceptu rodem z filmu sci-fi.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Ferrari przedstawiło szczegóły nowej autorskiej platformy dedykowanej do samochodów elektrycznych.
Niemiecki Capricorn debiutuje na rynku hipersamochodów z 900-konnym 01 stworzonym wspólnie z Zagato.
Na szczyt oferty Aston Martina DB12 wskakuje nowy model S oferujący 700 KM i garść stylowych detali.
35 lat temu rynkiem supersamochodów wstrząsnęła Honda NSX. Po latach ponownie odkrywamy jej uroki.
W nowym elektrycznym Porsche Cayenne większą powierzchnię wnętrza pokrywają ekrany niż skóra.
Niezależnie czy to prototyp Toyoty czy Lexusa LFR, Japończycy nie zwalnia tempa rozwoju tego modelu.
Niemiecka inżynieria z włoskim designem i drzwiami “gullwing” - taki ma być hipersamochód od Zagato.