Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Większa moc, lepsze osiągi i kilka designerskich sztuczek to trzy główne składowe pakietu Black Badge dla Rollsa Ghost.
Rok po debiucie nowej generacji Rolls-Royce’a Ghost dostał on pakiet dodatków Black Badge. Oprócz zwyczajowych, ciemnych wykończeń i akcentów Ghost otrzymał garść ulepszeń dla kierowcy. Ceny jeszcze nie znamy, ale zamówienia już można składać.
Od pięciu lat przepis na wersję Black Badge od Rolls-Royce’a pozostaje ten sam. Nie znajdziecie na takim samochodzie ani grama chromu jaki normalnie spowija detale RR. Tutaj listwy okien, grill typu Panteon i nawet figurka Spirit of Ecstasy są pokryte ciemnym, metalicznym wykończeniem i wypolerowane na wysoki połysk.
Nie ma tutaj także chromowanych kół. Zestaw dedykowany dla Black Badge to 21-calowe koła z kompozytów. Nie jest to w pełni włókno węglowe, jak np. w Renault Megane RS Trophy-R, ale kute aluminium połączone z 44 warstwami włókien węglowych z tytanowymi dodatkami.
Niech was nie zwiedzie używanie takich lekkich materiałów. Sam lakier na całym aucie to prawdopodobnie będzie 45 kg warstw firmowego odcienia czerni. Podobno jest to najciemniejszy lakier w świecie motoryzacji. Na wierzch idą dwie warstwy bezbarwne polerowane później na wysoki połysk. To tylko jeden z 44 tysięcy dostępnych kolorów, a klienci i tak mogą komponować własne lakiery.
Sercem nadal pozostaje ten sam motor 6,75 l V12 spotykany w innych modelach, ale jego moc podniesiono do równych 600 KM. Moment obrotowy wynosi aż 900 Nm. Nie podano jakie Ghost Black Badge ma osiągi, ale pewnie nie ma wielkiej różnicy względem serii - 4,8 s do 100 km/h i ograniczenie prędkości do 250 km/h.
Rzecz w tym, że Black Badge to coś więcej niż stylistyka. Inżynierowie postarali się o zmiany w podwoziu poprawiające odczucia z jazdy. Przede wszystkim pneumatyczne zawieszenie potrafi aktywnie korygować przechyły nadwozia, a martwy skok pedału hamulca został skorygowany i ma teraz lepsze czucie. Po wybraniu trybu ‘Low’ w okolicy pokrętła skrzyni biegów, a zmieni się ton wydechu na bardziej męski, skrzynia będzie szybciej zmieniać przełożenia przy agresywnej jeździe oraz zmieni się reakcja na gaz.
Kuracja w stylu Black ma kontynuację we wnętrzu, gdzie pojawił się ‘karbonowy fornir’, charakterystyczny znak lemniskaty, czyli tej wersji, oraz trójwymiarowe wstawki z drewna. Warto zatrzymać się na chwilę na wykonaniu tego symbolu. Zdobi on pokrywę chłodziarki na szampana i jest wkomponowany między trzecią, a czwartą warstwę lakieru. Dzięki temu mamy iluzję, że unosi się w przestrzeni, zamiast po prostu być przyklejonym. Wszystkie jasne elementy wnętrza są tutaj przyciemnione, nawet zegar nie ma chromowanej obwódki. Po obu jego stronach rozciąga się iluminacja zawierająca 850 gwiazd.
Brytyjski producent nie podał jeszcze cennika Ghost w wersji Black Badge. Nie należy się jednak spodziewać cen niższych niż 1,4-1,5 mln zł. Można już składać zamówienia.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?
Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.
W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?