Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Większa moc, lepsze osiągi i kilka designerskich sztuczek to trzy główne składowe pakietu Black Badge dla Rollsa Ghost.
Rok po debiucie nowej generacji Rolls-Royce’a Ghost dostał on pakiet dodatków Black Badge. Oprócz zwyczajowych, ciemnych wykończeń i akcentów Ghost otrzymał garść ulepszeń dla kierowcy. Ceny jeszcze nie znamy, ale zamówienia już można składać.
Od pięciu lat przepis na wersję Black Badge od Rolls-Royce’a pozostaje ten sam. Nie znajdziecie na takim samochodzie ani grama chromu jaki normalnie spowija detale RR. Tutaj listwy okien, grill typu Panteon i nawet figurka Spirit of Ecstasy są pokryte ciemnym, metalicznym wykończeniem i wypolerowane na wysoki połysk.
Nie ma tutaj także chromowanych kół. Zestaw dedykowany dla Black Badge to 21-calowe koła z kompozytów. Nie jest to w pełni włókno węglowe, jak np. w Renault Megane RS Trophy-R, ale kute aluminium połączone z 44 warstwami włókien węglowych z tytanowymi dodatkami.
Niech was nie zwiedzie używanie takich lekkich materiałów. Sam lakier na całym aucie to prawdopodobnie będzie 45 kg warstw firmowego odcienia czerni. Podobno jest to najciemniejszy lakier w świecie motoryzacji. Na wierzch idą dwie warstwy bezbarwne polerowane później na wysoki połysk. To tylko jeden z 44 tysięcy dostępnych kolorów, a klienci i tak mogą komponować własne lakiery.
Sercem nadal pozostaje ten sam motor 6,75 l V12 spotykany w innych modelach, ale jego moc podniesiono do równych 600 KM. Moment obrotowy wynosi aż 900 Nm. Nie podano jakie Ghost Black Badge ma osiągi, ale pewnie nie ma wielkiej różnicy względem serii - 4,8 s do 100 km/h i ograniczenie prędkości do 250 km/h.
Rzecz w tym, że Black Badge to coś więcej niż stylistyka. Inżynierowie postarali się o zmiany w podwoziu poprawiające odczucia z jazdy. Przede wszystkim pneumatyczne zawieszenie potrafi aktywnie korygować przechyły nadwozia, a martwy skok pedału hamulca został skorygowany i ma teraz lepsze czucie. Po wybraniu trybu ‘Low’ w okolicy pokrętła skrzyni biegów, a zmieni się ton wydechu na bardziej męski, skrzynia będzie szybciej zmieniać przełożenia przy agresywnej jeździe oraz zmieni się reakcja na gaz.
Kuracja w stylu Black ma kontynuację we wnętrzu, gdzie pojawił się ‘karbonowy fornir’, charakterystyczny znak lemniskaty, czyli tej wersji, oraz trójwymiarowe wstawki z drewna. Warto zatrzymać się na chwilę na wykonaniu tego symbolu. Zdobi on pokrywę chłodziarki na szampana i jest wkomponowany między trzecią, a czwartą warstwę lakieru. Dzięki temu mamy iluzję, że unosi się w przestrzeni, zamiast po prostu być przyklejonym. Wszystkie jasne elementy wnętrza są tutaj przyciemnione, nawet zegar nie ma chromowanej obwódki. Po obu jego stronach rozciąga się iluminacja zawierająca 850 gwiazd.
Brytyjski producent nie podał jeszcze cennika Ghost w wersji Black Badge. Nie należy się jednak spodziewać cen niższych niż 1,4-1,5 mln zł. Można już składać zamówienia.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.
Nevera ma 1914 KM i mimo napędu elektrycznego zaliczamy go do czołówki "prawdziwych" samochodów.
Najbardziej ekstremalne Lamborghini Huracán okazuje się najbardziej użyteczne i sprawia dużo frajdy.
Otwieramy sezon razem z najwspanialszymi kąskami nieprzeciętnej motoryzacji.
Na stulecie wyścigu 24h Le Mans Alpine przygotowało limitowaną edycję specjalną modelu A110 R.
Caterham chce zacząć erę napędów EV od zgrabnego sportowego coupe o współczesnej sylwetce.
Tesla Plaid ponownie jest najszybszym samochodem seryjnym z napędem elektrycznym na Nürburgringu.
Wzmocnione torowe SF90 otrzyma najbardziej agresywną aerodynamikę w historii drogowych Ferrari.
Nowy hypercar Bugatti ma być znacznie bardziej ekstremalny niż pozostałe modele z silnikiem W16.
Z okazji okrągłej rocznicy założenia firmy słynna tarcza Porsche otrzymała nowy design.
Golf R stał się mocniejszy niż kiedykolwiek - nowa limitowana do 333 sztuk wersja ma równo 333 KM.
Włoski startup chce wypuścić dwa nowe modele EV. Jeden z nich będzie konkurował z Porsche Taycan.
Dział SVO stworzył szybszą i bardziej muskularną wersję Range Rovera Sport z motorem V8.
Porsche przygotowuje lekką, ekstremalną pochodną GT3 Touring inspirowaną dawnym modelem 911 ST.
Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.
Od dekad nie ma konkurencji i jest synonimem braku konieczności udowadniania czegokolwiek. Od teraz - z nienachalną personalizacją.