Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Większa moc, lepsze osiągi i kilka designerskich sztuczek to trzy główne składowe pakietu Black Badge dla Rollsa Ghost.
Rok po debiucie nowej generacji Rolls-Royce’a Ghost dostał on pakiet dodatków Black Badge. Oprócz zwyczajowych, ciemnych wykończeń i akcentów Ghost otrzymał garść ulepszeń dla kierowcy. Ceny jeszcze nie znamy, ale zamówienia już można składać.
Od pięciu lat przepis na wersję Black Badge od Rolls-Royce’a pozostaje ten sam. Nie znajdziecie na takim samochodzie ani grama chromu jaki normalnie spowija detale RR. Tutaj listwy okien, grill typu Panteon i nawet figurka Spirit of Ecstasy są pokryte ciemnym, metalicznym wykończeniem i wypolerowane na wysoki połysk.
Nie ma tutaj także chromowanych kół. Zestaw dedykowany dla Black Badge to 21-calowe koła z kompozytów. Nie jest to w pełni włókno węglowe, jak np. w Renault Megane RS Trophy-R, ale kute aluminium połączone z 44 warstwami włókien węglowych z tytanowymi dodatkami.
Niech was nie zwiedzie używanie takich lekkich materiałów. Sam lakier na całym aucie to prawdopodobnie będzie 45 kg warstw firmowego odcienia czerni. Podobno jest to najciemniejszy lakier w świecie motoryzacji. Na wierzch idą dwie warstwy bezbarwne polerowane później na wysoki połysk. To tylko jeden z 44 tysięcy dostępnych kolorów, a klienci i tak mogą komponować własne lakiery.
Sercem nadal pozostaje ten sam motor 6,75 l V12 spotykany w innych modelach, ale jego moc podniesiono do równych 600 KM. Moment obrotowy wynosi aż 900 Nm. Nie podano jakie Ghost Black Badge ma osiągi, ale pewnie nie ma wielkiej różnicy względem serii - 4,8 s do 100 km/h i ograniczenie prędkości do 250 km/h.
Rzecz w tym, że Black Badge to coś więcej niż stylistyka. Inżynierowie postarali się o zmiany w podwoziu poprawiające odczucia z jazdy. Przede wszystkim pneumatyczne zawieszenie potrafi aktywnie korygować przechyły nadwozia, a martwy skok pedału hamulca został skorygowany i ma teraz lepsze czucie. Po wybraniu trybu ‘Low’ w okolicy pokrętła skrzyni biegów, a zmieni się ton wydechu na bardziej męski, skrzynia będzie szybciej zmieniać przełożenia przy agresywnej jeździe oraz zmieni się reakcja na gaz.
Kuracja w stylu Black ma kontynuację we wnętrzu, gdzie pojawił się ‘karbonowy fornir’, charakterystyczny znak lemniskaty, czyli tej wersji, oraz trójwymiarowe wstawki z drewna. Warto zatrzymać się na chwilę na wykonaniu tego symbolu. Zdobi on pokrywę chłodziarki na szampana i jest wkomponowany między trzecią, a czwartą warstwę lakieru. Dzięki temu mamy iluzję, że unosi się w przestrzeni, zamiast po prostu być przyklejonym. Wszystkie jasne elementy wnętrza są tutaj przyciemnione, nawet zegar nie ma chromowanej obwódki. Po obu jego stronach rozciąga się iluminacja zawierająca 850 gwiazd.
Brytyjski producent nie podał jeszcze cennika Ghost w wersji Black Badge. Nie należy się jednak spodziewać cen niższych niż 1,4-1,5 mln zł. Można już składać zamówienia.
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
W deszczowych warunkach opony Michelin Pilot Sport S 5 dają kierowcy lepsze osiągi i bezpieczeństwo.
Najlżejszy i najostrzejszy wariant M4 potrafi ukąsić, ale nie uniesie ciężaru znaczka CSL.
Na rynku pojawiają się nowe minivany, ale czołówka pozostaje niezmienna.
Maserati Biturbo/Shamal od Modena Automobili pozwoli ci się wyróżnić wśród licznych restomodów 911.
E-tron GT mimo lat wygląda świetnie. Czy potrzebował więcej mocy?
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Najszybsze Alpine A110 poprawiło się o 20 s względem wersji R. Może stąd cena 265 tys. euro…
Z mocą ponad 850 KM nowe Ferrari 296 VS będzie jedną z najgorętszych premier 2025 roku.
Alpine A390 ma zadebiutować jeszcze w tym roku. Model ten bierze na celownik Polestara i Porsche.
Zgodnie z harmonogramem elektryfikacji, Ferrari zaprezentuje swoje pierwsze EV jeszcze w tym roku.
Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.
Audi znowu miesza w gamie. Seria A6 będzie kontynuowana, zatem RS6 zachowa V8 i napęd quattro.