Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Kamm Manufaktur właśnie pokazało samochód będący idealnym antidotum na współczesny wyścig mocy.
Jeśli potrzebujesz odpocząć od nieustannego wyścigu zbrojeń na moc, rozmiar i masę w nowoczesnych samochodach, mała firma Kamm Manufaktur z Budapesztu ma rozwiązanie. Ich najnowszy restomod o nazwie 912T to wariacja na temat czterocylindrowego Porsche 912 z lat 60., które zostało rozebrane i od początku do końca przemyślane pod kątem dostarczania klasycznego klimatu w bardziej nowoczesnym stylu, przede wszystkim na drogach.
Tak, to kolejny restomod na Porsche, ale nie wypieszczony, poszerzony potwór do jakich przyzwyczaił nas chociażby Singer. 912T to powrót do wzorców lekkości i prostoty, a lektura jego danych technicznych przywodzi na myśl samochody w stylu Lotusa Elise. Wóz waży tylko 860 kg i ma 160 KM mocy - wydaje się to mało satysfakcjonujące w samochodzie wartym ponad milion złotych (i to bez samochodu-dawcy). Firma Kamm dołożyła jednak starań, aby uzasadnić cenę, za którą można by kupić McLarena Artura lub całkiem nieźle wyposażonego Aston Martina Vantage.
Podstawą 912T jest wzmocniona struktura oryginalnego Porsche, do której mocuje się kompletnie nowe poszycie, gdzie zderzaki, błotniki maska i pokrywa silnika są wykonane z karbonu. Drzwi zostały stalowe, ale poliwęglanowe szyby zastąpiono szklanymi dla lepszej izolacji od hałasu.
Jakikolwiek by to nie był hałas, zagłuszy go silnik: 2-litrowa jednostka bokser chłodzona powietrzem. Wyposażono ją w indywidualne przepustnice na każdy cylinder oraz zmodyfikowane głowice i elementy skrzyni korbowej. Silnik generuje 160 KM i 200 Nm przy 6500 obr./min. Stosunek mocy do masy wynosi tu prawie 190 KM na tonę - nie jest to powalający wynik, ale pewnie wystarczy na odrobinę zabawy przy prędkościach drogowych.

912T ma mało inwazyjny układ wydechowy i pięciobiegową skrzynię ręczną typu “dogleg” z jedynką do tyłu. Przełożenia w skrzyni jak i kalibracja podwozia były dobierane z myślą o użytkowaniu na drogach. Amortyzatory pochodzą od TracTive, lite zaciski hamulcowe od Brembo, a dyferencjał ze szperą od ZF. Klienci mogą bezpłatnie wybrać jeden z dwóch rodzajów 15-calowych kół - repliki Fuchsów lub wzór imitujący stalowe koła z epoki.
W środku jest trochę mniej spartańsko niż w klasycznym 912, gdyż zintegrowano tu moduł Bluetooth do nowoczesnego systemu audio, ładowarkę indukcyjną i wygodne fotele turystyczne. Nadal jednak luksus jest ograniczony do minimum, blaszana deska rozdzielcza ma kolor nadwozia, a jedynymi ozdobami są zegary firmy Smiths.
Oczywiście klienci będą mogli dowolnie skonfigurować i spersonalizować swoje auta w kwestii kolorów, tapicerki czy detali. Możesz zarezerwować slot na model 912T w wersji coupe lub Targa, wpłacając zaliczkę w wysokości 10 000 euro. Samochód zostanie wyprodukowany w limitowanej serii pięciu egzemplarzy, a produkcja rozpocznie się na początku przyszłego roku.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Lamborghini rozwija swój program zamówień specjalnych, stąd pomysł na nowe Temerario Ad Personam.
Następca LFA będzie samochodem elektrycznym. Jego oficjalną zapowiedzią jest nowy LFA Concept.
Stworzona od podstaw, flagowa Toyota GR GT ma być perłą w koronie oddziału Gazoo Racing.
NSX od JAS Motorsport ma być autem, w którym spotyka się piękno, osiągi i sztuka inżynieryjna.
Bridgestone umacnia pozycję lidera: w 2025 r. zdobywa topowe wyniki w testach opon zimowych, całorocznych i letnich.
Edycja Collezione Giulii i Stelvio nawiązuje do koniczyny obecnej w drogowych Alfach od 1963 roku.
Luksusowa terenówka Mercedesa powróci do korzeni i zyska nowy, lifestyle’owy rodzaj nadwozia.
Bolide to projekt, który jak żaden inny poszerzył wiedzę Bugatti w zakresie osiągów na torze.
Audi udowadnia, że da się jeszcze stworzy mocny i oszczędny silnik diesla o większej pojemności.
W światłach Las Vegas Mercedes-AMG pokazał najnowszy prototyp elektrycznego następcy AMG GT 4-door.
BMW żegna roadstera Z4 limitowaną edycją dla miłośników marki i modelu.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.