Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Ostatni wyprodukowany Lotus Elise trafił do Elisy Artioli

Lotus zakończył produkcję Elise, a ostatni egzemplarz trafił do osoby, od której wzięła się nazwa auta.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

5 marca 2022
Lotus Elise-ostatni egzemplarz
13

Produkcja Elise trwała nieprzerwanie od 26 lat. Wyprodukowano ponad 35 000 sztuk tego modelu, a ostatni egzemplarz przeznaczony dla klienta trafił do naprawdę wyjątkowej osoby. Nowym właścicielem złotego Elise została Elisa Artioli, wnuczka Romana Artioli (obecnie w wieku 89 lat), który był charyzmatycznym prezesem i właścicielem Lotusa, gdy pierwszy Elise pojawił się na rynku.

Wizyta Elisy w fabryce w Hethel w celu odebrania finałowego Lotusa w wersji Sport 240 w kolorze Championship Gold sprawiła, że historia zatoczyła pełne koło. To właśnie jej imię zainspirowało Artiolego do nazwania nowego modelu, gdy jego wnuczka miała zaledwie 2 lata.

Elise Artioli &Roman Artioli
13

Ona sama miała też niebanalną rolę podczas premiery Elise w 1995 roku. Gdy odsłonięto samochód przed zgromadzonymi dziennikarzami mała Elisa była we wnętrzu auta, po czym wyskoczyła i zawołała “I am Elise!”. Nic dziwnego, że sentyment do tego samochodu przetrwał w niej do dziś.

Reklama

Tak unikalne połączenie między osobą, a samochodem nie zdarza się zbyt często i widać, że Elisa czerpie z niego sporo frajdy. Warto tu wspomnieć, że dziadek podarował jej w 1997 roku jeden z pierwszych egzemplarzy Elise S1, choć musiało minąć wiele lat zanim w ogóle była w stanie go sama poprowadzić. Elisa wciąż ma tamten samochód.

Elise Artioli w swoim Lotusie
13

„Jest coś wyjątkowego w prowadzeniu Elise" - mówi sama zainteresowana. „Lekkość, jaką się czuje we wszystkim co robi sprawia, że jest to bardzo ekscytujące. Mieszkam w Dolomitach, więc auto doskonale nadaje się do jazdy po górskich przełęczach. Nie mogę się doczekać pierwszej jazdy modelem 240. Ma dwa razy więcej mocy niż mój S1, ale myślę, że emocje będą takie same. Kiedy siedzę w Elise, czuję się jak w domu".

Nowy numer EVO Magazine

Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.

2024 Mercedes-AMG GT 43 Coupe
Mercedes / AMG GT
Do gamy Mercedesa-AMG GT dołącza bazowa wersja czterocylindrowa

Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.

19 marca 2024
Porsche Taycan Turbo GT premiera
Porsche / Taycan
Porsche Taycan Turbo GT - najszybsze czterodrzwiowe auto na Ringu

Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.

11 marca 2024
Porsche Taycan Turbo GT teaser
Porsche / Taycan
W przyszłym tygodniu premiera drogowo-torowego Porsche Taycan Turbo GT

Już za tydzień Porsche pokaże flagową wersję Taycana, jakiej jeszcze nie było.

4 marca 2024
Tesla Roadster EV news
Tesla / Roadster
Tesla Roadster i sprint poniżej 1 s do setki - Mate Rimac komentuje

Mate Rimac wyraził swoje zastrzeżenia do zapowiadanych przez Elona Muska osiągów Tesli Roadster.

4 marca 2024
Maserati MCXtrema główne
Maserati / MCXtrema
Maserati MCXtrema zaliczyło serię testów na torze

Na bazie Maserati MC20 Włosi stworzyli torowy model specjalny wyposażony w 730-konny silnik V6.

27 marca 2024
2024 Mercedes-AMG G63 lifting
Mercedes / klasa G
Poliftowy Mercedes-AMG G63 wygląda tak samo i nadal ma V8

Niektóre nowe AMG porzuciły V8 na rzecz silników czterocylindrowych, ale G63 ten trend nie dotyczy.

26 marca 2024
Peugeot 9X8 Le Mans Hypercar 2024
Peugeot / 9X8
Zmiana koncepcji Peugeota w Le Mans - nowy 9X8 ma już tylne skrzydło

Za Peugeotem 9X8 w specyfikacji Le Mans Hypercar 2024 stoi gruntowna zmiana koncepcji aerodynamiki.

25 marca 2024
Hennessey Venom F5 Revolution rekord toru
Hennessey / Venom F5
Hennessey Venom F5 Revolution z rekordem znanego toru Grand Prix

Amerykański Hennessey Venom F5 Revolution pobił rekord aut produkcyjnych na Circuit of the Americas.

25 marca 2024
Ferrari super-GT spyshot
Ferrari / 812 Superfast
Następca Ferrari 812 zachowa tradycyjne V12. Debiut w połowie roku

Kultowe V12, ponad 800 KM i klasyczny wygląd GT - tak zapowiada się następca Ferrari 812 Superfast.

25 marca 2024
Audi e-tron GT RS zapowiedź
Audi / e-tron GT
Za rok Audi e-tron GT zyska 1000-konną wersję RS

Modyfikacje opracowane dla Porsche Taycan mogą wkrótce trafić do pokrewnego Audi e-tron GT RS.

25 marca 2024
Bentley Continental GT PHEV
Bentley / Continental GT
W tym roku zadebiutuje nowy Bentley Continental GT z hybrydą i V8

W ramach tegorocznego liftingu Continental GT po raz pierwszy otrzyma napęd hybrydowy typu plug-in.

21 marca 2024
2024 Mercedes-AMG GT 43 Coupe
Mercedes / AMG GT
Do gamy Mercedesa-AMG GT dołącza bazowa wersja czterocylindrowa

Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.

19 marca 2024
Scuderia Cameron Glickenhaus 004S postępy
Scuderia CG / 004S
Rozwój Scuderii Cameron Glickenhaus 004S wreszcie nabiera tempa

Trzymiejscowy supercar SCG004 w wersji drogowej jest odrobinę bliżej oficjalnego debiutu.

19 marca 2024
Nissan GT-R MY2025 główne
Nissan / GT-R
Nissan GT-R żyje i ma się dobrze. Właśnie przeszedł kolejny lifting

GT-R zwyczajnie nie chce umrzeć. Teraz dostał poprawki silnika i kosmetyczne zmiany stylizacji.

19 marca 2024
Ariel Atom i Nomad 2024
Ariel / Atom
2024 będzie ważnym rokiem Ariela - przed nami głośny debiut

W tym roku Ariel planuje wprowadzić na rynek ekstremalną wersję Atoma oraz drugą generacją Nomada.

17 marca 2024
Lancia Ypsilon HF logo
Lancia / Ypsilon
Lancia Ypsilon HF - powrót kultowego logo na elektrycznym hatchbacku

Szykuje się nowa, szybka Lancia - model Ypsilon HF otrzyma napęd o mocy 240 KM.

14 marca 2024