Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
36 lat po debiucie Porsche 959 Dakar, Porsche stworzyło auto o podobnym klimacie na bazie 911 992.
Porsche 911 to pojazd niezwykle utytułowany w rywalizacji sportowej na torach i drogach całego świata, ale producent ze Stuttgartu postanowił spróbować swoich sił także na mniej oczywistych nawierzchniach. Specjalnie przygotowane 911, które stworzono tylko do celów eksperymentalnych, z powodzeniem wykonały swoje pierwsze poważne zadanie.
Ponad 30 lat po tym jak Porsche 959 pokonało najtrudniejsze odcinki specjalne Afryki Porsche zaaplikowało podobne przeróbki do 911 Carrera 4S. Samochód jest gruntownie przebudowany, aby był w stanie skutecznie poruszać się w ciężkim terenie.
Aby sprawdzić jakość swojej pracy specjaliści z Porsche zabrali prototypy do Chile, aby wjechać nimi na Ojos del Salado - najwyższy wulkan na świecie, którego szczyt znajduje się 6892 m ponad poziomem morza. Lodowce, zmniejszająca się wraz z wysokością zawartość tlenu w powietrzu i temperatura spadająca poniżej -30 stopni Celsjusza to główne przeszkody w tak surowym środowisku. Mimo to Romain Dumas, niegdyś zwycięzca Le Mans, zdołał jednym z aut wjechać na wysokość 6007 m n.p.m.
Po wszystkim Dumas powiedział: “Nikt nigdy nie widział tyle śniegu i lodu na szczycie wulkanu, ale mimo przeszkód wjechaliśmy na ponad 6000 metrów, gdzie śnieg i lód jest tak wysoki, że nie mogliśmy jechać dalej. Jesteśmy dumni z tego co udało się osiągnąć przy pierwszym podejściu.”
Stworzone do tego celu 911 bazuje na zwykłym, produkcyjnym modelu Carrera 4S, ale zastosowano w nim szereg usprawnień takich jak osie ze zwolnicami, duże terenowe opony, blokady dyferencjałów i osłony podwozia z włókna aramidowego. Układ chłodzenia trzeba było przenieść wyżej w celu ochrony przed uszkodzeniem, a w kabinie pojawiła się klatka bezpieczeństwa, karbonowe fotele i wyścigowe pasy chroniące kierowcę.
Dzięki osiom ze zwolnicami i przeróbkom nadwozia Porsche 911 ma prześwit 350 mm. Z przodu zamontowano wyciągarkę, a układ kierowniczy przerobiono na elektroniczny. Przełożenia w skrzyni są znacznie skrócone, aby samochód lepiej radził sobie przy niskich prędkościach, a złącze Warp-Connector Porsche mechanicznie łączy wszystkie koła w celu maksymalizacji trakcji w ekstremalnych warunkach.
Oczywiście taki samochód nie ma szans na produkcję seryjną, ale w pewnym sensie jest zapowiedzią tego, co niedługo nastąpi…
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Brabus opracował własną wersję flagowej klasy E od AMG, ale pod maską nadal spoczywa R6, nie V8.
Nowe 911 od Porsche Heritage, na swoje szczęście lub nieszczęście, inspirowane jest latami 70. i 80.
Ferrari zaprezentuje swoje pierwsze EV jeszcze w tym roku, a jego nazwa to po prostu Elettrica.
Nowe elektryczne Renault 5 Turbo 3E kosztuje tyle co używane supersamochody Ferrari czy McLarena.
Odświeżony model zastępuje kilka pozycji w ofercie Audi. Czy będzie to sukces?
Nowe Porsche 911 GT3 992.2 ustanowiło rekord okrążenia Nürburgringu wśród aut ze skrzynią ręczną.
W drodze do przebicia bariery 500 km/h teksański Hennessey prezentuje kolejne wcielenie Venoma F5.
W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.
Niedługo poznamy nowe Lamborghini Urus Performante - rywala Astona DBX707 i Ferrari Purosangue.
Unijni urzędnicy wzięli na celownik włókna węglowe, których rozpad jest szkodliwy dla zdrowia.
Od 2027 roku do Ferrari, Porsche i Aston Martina w stawce WEC dołączy nowy gracz - McLaren.
MGA Factory Edition od brytyjskiej firmy Frontline to klasyk o osiągach godnych supersamochodów.