Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
36 lat po debiucie Porsche 959 Dakar, Porsche stworzyło auto o podobnym klimacie na bazie 911 992.
Porsche 911 to pojazd niezwykle utytułowany w rywalizacji sportowej na torach i drogach całego świata, ale producent ze Stuttgartu postanowił spróbować swoich sił także na mniej oczywistych nawierzchniach. Specjalnie przygotowane 911, które stworzono tylko do celów eksperymentalnych, z powodzeniem wykonały swoje pierwsze poważne zadanie.
Ponad 30 lat po tym jak Porsche 959 pokonało najtrudniejsze odcinki specjalne Afryki Porsche zaaplikowało podobne przeróbki do 911 Carrera 4S. Samochód jest gruntownie przebudowany, aby był w stanie skutecznie poruszać się w ciężkim terenie.
Aby sprawdzić jakość swojej pracy specjaliści z Porsche zabrali prototypy do Chile, aby wjechać nimi na Ojos del Salado - najwyższy wulkan na świecie, którego szczyt znajduje się 6892 m ponad poziomem morza. Lodowce, zmniejszająca się wraz z wysokością zawartość tlenu w powietrzu i temperatura spadająca poniżej -30 stopni Celsjusza to główne przeszkody w tak surowym środowisku. Mimo to Romain Dumas, niegdyś zwycięzca Le Mans, zdołał jednym z aut wjechać na wysokość 6007 m n.p.m.
Po wszystkim Dumas powiedział: “Nikt nigdy nie widział tyle śniegu i lodu na szczycie wulkanu, ale mimo przeszkód wjechaliśmy na ponad 6000 metrów, gdzie śnieg i lód jest tak wysoki, że nie mogliśmy jechać dalej. Jesteśmy dumni z tego co udało się osiągnąć przy pierwszym podejściu.”
Stworzone do tego celu 911 bazuje na zwykłym, produkcyjnym modelu Carrera 4S, ale zastosowano w nim szereg usprawnień takich jak osie ze zwolnicami, duże terenowe opony, blokady dyferencjałów i osłony podwozia z włókna aramidowego. Układ chłodzenia trzeba było przenieść wyżej w celu ochrony przed uszkodzeniem, a w kabinie pojawiła się klatka bezpieczeństwa, karbonowe fotele i wyścigowe pasy chroniące kierowcę.
Dzięki osiom ze zwolnicami i przeróbkom nadwozia Porsche 911 ma prześwit 350 mm. Z przodu zamontowano wyciągarkę, a układ kierowniczy przerobiono na elektroniczny. Przełożenia w skrzyni są znacznie skrócone, aby samochód lepiej radził sobie przy niskich prędkościach, a złącze Warp-Connector Porsche mechanicznie łączy wszystkie koła w celu maksymalizacji trakcji w ekstremalnych warunkach.
Oczywiście taki samochód nie ma szans na produkcję seryjną, ale w pewnym sensie jest zapowiedzią tego, co niedługo nastąpi…
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
„WE RIDE AS ONE” – hasło łączące dziesiątki tysięcy Ducatisti, czyli miłośników marki z Borgo Panigale.
Mazury to wymarzony kierunek na wakacyjną przygodę. Bawiliśmy się fantastycznie.
Inspirowany modelami Carrera 2.7 RS i GT3 RS 4.0 nowy European RS jest ultra-analogowym Porsche 911.
Zmodernizowane wersje dotychczasowego Porsche Cayenne na benzynę pozostaną w ofercie obok nowego EV.
Wykorzystując sztuczki z 765LT McLaren stworzył jeden z najlepszych supersamochodów naszych czasów.
Nabywcy hybrydowego BMW M5 będą mogli dokupić do niego karbonowe dodatki z palety M Performance.
Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.
Następca LaFerrari będzie pomostem między zespołem wyścigowym, a działem drogowym marki Ferrari.
Nowy napęd i liczne poprawki podwozia sprawiły, że 992 Carrera GTS powróciła do optymalnej formy.
Zmiana W12 na V8 plug-in spowoduje, że nowy Flying Spur będzie miał tyle mocy co Panamera Turbo S.
Panamera GTS i Panamera Turbo S E-Hybrid dołączają do gamy nowej generacji limuzyny Porsche.
W gamie Porsche Macan pojawiły się dwa nowe warianty: bazowy model z jednym motorem oraz mocne 4S.
Zmiany w nazewnictwie marki Audi spowodowały, że A4 sedan i kombi będą teraz nosić oznaczenie A5.
Większa moc, lepsze chłodzenie i opony Cup 2R mają zrobić z Mercedesa-AMG GT zabawkę na tor.