Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Czy GR GT3 tylko koncept, a może zapowiedź nowości wśród wyścigowych jak i drogowych modeli Toyoty?
Japoński gigant ujawnił swoje plany na nadchodzący salon w Tokio. Potwierdzony jest debiut dwóch nowości spod submarki Gazoo Racing, co podkreśla pozycję Toyoty w świecie rajdów jak i wyścigów długodystansowych. Jedną z nowości będzie bardziej ekstremalna wersja Yarisa GR, a drugą - GR GT3 Concept, który jest pomysłem na nowy samochód klasy GT3.
To jest interesujące nie tylko dlatego, że nadchodzi nowa wyścigówka Toyoty, ale oznacza też potencjalną wersję drogową, która jest obligatoryjnym elementem uzyskania homologacji w klasie GT3.
Toyota ma w gamie dwa tylnonapędowe modele sportowe - GR Supra i GR86, ale ten koncept nie bazuje na żadnym z nich. Zdjęcie poglądowe ujawnia, że sylwetka tego auta bardziej przypomina o wiele droższe auta GT z długą maską i bardzo cofniętą kabiną, jak nie przymierzając, AMG-GT.
Tył auta wygląda szczególnie ciekawie, bo pod ogromnym skrzydłem jest jeszcze agresywny spoiler zintegrowany z nadwoziem, który ogranicza widoczność do tyłu. Delikatnie zachodzi on na boki auta przywodząc na myśl Alpine A110 lub nawet Mazdę RX-7 FD.
Przyjrzyj się uważnie, a dostrzeżesz wiele elementów aerodynamicznych typowych dla klasy GT3, takich jak wysokie tylne skrzydło i otwory dekompresyjne przednich nadkoli. Biorąc pod uwagę, że jest to zaledwie samochód koncepcyjny, wygląda na to, że styliści Toyoty nie powstrzymali się przed dopracowaniem niektórych elementów właściwej sylwetki auta.
Czy zaowocuje to kolejnym nowym samochodem sportowym w gamie Gazoo Racing? Rozważania na temat wprowadzenia przez Toyotę czwartego modelu GR do gamy nie są nowe, ale generalnie wskazywały one na restart kultowego i wyposażonego w centralny silnik MR2. Ten większy koncept z silnikiem z przodu i napędem na tylne koła znacznie się od niego różni, a biorąc pod uwagę jego dość wyraźną sylwetkę i większe wymiary, raczej nie zastąpi ani Supry, ani GR86, choć musimy poczekać i zobaczyć, aż samochód zostanie ujawniony w całości, aby mieć lepsze wyobrażenie.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
Po intensywnym półroczu w WRC Kajetan Kajetanowicz rusza w Wielką Wyprawę Maluchów – charytatywny rajd dla dzieci poszkodowanych w wypadkach.
Limitowana wersja 911 GT3 Ocelot łączy sportową duszę Porsche z kulturą Ameryki Łacińskiej.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Lamborghini Temerario Super Trofeo ma w kolejnych latach być podstawą programu wyścigowego marki.
Po rundzie w Bahrajnie znamy ostateczne rozstrzygnięcia tego sezonu WEC. Ferrari może świętować.
Paweł Sudoł – operator dronów i filmowiec, który pokazuje świat z nieba. Twórca zdjęć dla TVN, Discovery i National Geographic.
Fotograf, który łączy sztukę z precyzją. Tomek Mąkolski tworzy wizualne iluzje, redefiniując granice między światem rzeczywistym a kreacją.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Na 14 listopada wyznaczono datę premiery lekkiego tylnonapędowego Bentleya serii Supersports.