Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Czy GR GT3 tylko koncept, a może zapowiedź nowości wśród wyścigowych jak i drogowych modeli Toyoty?
Japoński gigant ujawnił swoje plany na nadchodzący salon w Tokio. Potwierdzony jest debiut dwóch nowości spod submarki Gazoo Racing, co podkreśla pozycję Toyoty w świecie rajdów jak i wyścigów długodystansowych. Jedną z nowości będzie bardziej ekstremalna wersja Yarisa GR, a drugą - GR GT3 Concept, który jest pomysłem na nowy samochód klasy GT3.
To jest interesujące nie tylko dlatego, że nadchodzi nowa wyścigówka Toyoty, ale oznacza też potencjalną wersję drogową, która jest obligatoryjnym elementem uzyskania homologacji w klasie GT3.
Toyota ma w gamie dwa tylnonapędowe modele sportowe - GR Supra i GR86, ale ten koncept nie bazuje na żadnym z nich. Zdjęcie poglądowe ujawnia, że sylwetka tego auta bardziej przypomina o wiele droższe auta GT z długą maską i bardzo cofniętą kabiną, jak nie przymierzając, AMG-GT.
Tył auta wygląda szczególnie ciekawie, bo pod ogromnym skrzydłem jest jeszcze agresywny spoiler zintegrowany z nadwoziem, który ogranicza widoczność do tyłu. Delikatnie zachodzi on na boki auta przywodząc na myśl Alpine A110 lub nawet Mazdę RX-7 FD.
Przyjrzyj się uważnie, a dostrzeżesz wiele elementów aerodynamicznych typowych dla klasy GT3, takich jak wysokie tylne skrzydło i otwory dekompresyjne przednich nadkoli. Biorąc pod uwagę, że jest to zaledwie samochód koncepcyjny, wygląda na to, że styliści Toyoty nie powstrzymali się przed dopracowaniem niektórych elementów właściwej sylwetki auta.
Czy zaowocuje to kolejnym nowym samochodem sportowym w gamie Gazoo Racing? Rozważania na temat wprowadzenia przez Toyotę czwartego modelu GR do gamy nie są nowe, ale generalnie wskazywały one na restart kultowego i wyposażonego w centralny silnik MR2. Ten większy koncept z silnikiem z przodu i napędem na tylne koła znacznie się od niego różni, a biorąc pod uwagę jego dość wyraźną sylwetkę i większe wymiary, raczej nie zastąpi ani Supry, ani GR86, choć musimy poczekać i zobaczyć, aż samochód zostanie ujawniony w całości, aby mieć lepsze wyobrażenie.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Włoski hot hatch na bazie Fiata 500 miał długie i owocne życie, ale nadszedł czas pożegnania.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
Najbardziej analogowy model z rodziny Venoma F5 nadal ma 1842 KM, ale obsługiwane trzema pedałami.
Silniki elektryczne w połączeniu z V8 twin turbo skutkują najmocniejszym sedanem w historii Bentleya.
Najważniejszym zadaniem Adriana Neweya będzie przygotowanie bolidu Aston Martin na sezon 2026.
Pięć lat po prezentacji konceptu, drogowa Ginetta z wolnossącym silnikiem V8 wchodzi do produkcji.
Elektryczne Renault R17 to jeden z tych konceptów, które bardzo byśmy chcieli zobaczyć w produkcji.
Nowy wóz Alonso brzmi lepiej niż bolid i jest prawie tak samo szybki. Ale ma tablice rejestracyjne…
Cupra Terramar to sportowy kuzyn VW Tiguana z silnikiem od Golfa GTI lub hybrydą plug-in.
Aston Martin Vanquish w 2024 roku powraca z nowym designem i podwójnie uturbionym V12 o mocy 835 KM.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Audi wprowadza zmodernizowanego SUV-a Q5 oraz sportowe SQ5 z 3-litrowym V6 TFSI o mocy 367 KM.
Hyundai na poważnie przymierza się do produkcji modelu N Vision 74. Padła nawet data: 2030 r.
Speedster PureSpeed będzie pierwszym z serii ultra-ekskluzywnych modeli specjalnych AMG.