Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Aby wystartować w serii Australian Supercars, Toyota stworzyła Suprę z wyczynowym 5.2 V8 Lexusa.
Nawet jeśli Toyota Supra obecnej generacji nie jest wybitnym przykładem jakości i finezji prowadzenia, niewątpliwie jest to uniwersalny samochód sportowy. Pojawia się on w zawodach driftingowych, NASCAR i GT4 i zawsze prezentuje solidny poziom. Teraz przyszła kolej na australijską serię Supercars, gdzie od 2026 roku Toyota wystawi swój zespół fabryczny.
Problem polega na tym, że Australian Supercars to seria dla samochodów z jednostkami V8, a Toyota nie produkuje Supry z takim silnikiem. Z tego powodu producent ponownie sięgnie po 5-litrowy motor 2UR-GSE używany uprzednio w Lexusach: LC500, RC F, GS F, a wcześniej także IS F.
Toyota Supra w specyfikacji Supercars dostanie powiększoną do 5.2 litra jednostkę V8 w miejsce cztero- i sześciocylindrowych silników stosowanych w cywilnych wersjach. Podobne ośmiocylindrowe silniki wcześniej dowiodły swojej wartości w Lexusie RC F GT3 czy Toyocie Hilux, która w 2019 roku zwyciężyła w Dakarze. Interesujące, że przepisy techniczne serii Supercars zezwalają na silniki o pojemności od 5.2 do 5.7 litra, jakby celowo wyznaczono te widełki z myślą o tradycyjnych small blockach Chevroleta stosowanych m.in. w Camaro. Amerykańska marka będzie rywalem numer jeden Toyoty w australijskiej serii.
Co z resztą samochodu? Będzie to prawdopodobnie mocno zmodyfikowana konstrukcja Supry, która od jakiegoś czasu nie jest już oferowana w EU. Ten przód z podzielonym na dwie części wlotem powietrza przypomina nieco koncept poprzedzający produkcyjną Suprę, FT-One sprzed ponad 10 lat. Charakterystyczne dla serii Supercars są bardzo mocno pochylone koła obecne w tej wersji. Ponadto układ wydechowy wyprowadzono bokiem, tuż pod miejscem kierowcy, a z tyłu pojawił się słusznych rozmiarów dyfuzor.
Za rozwój i konstrukcję auta odpowiada australijski oddział Toyoty. Supra V8 rozpocznie starty w serii Supercars od sezonu 2026, a sześć z dziesięciu aut trafi pod skrzydła zespołu Walkinshaw Andretti United. Do końca sezonu 2025 zespół nadal będzie korzystał z Fordów Mustangów. Pozostałe cztery wozy będzie obsługiwał zespół Brad Jones Racing.
Program testowy nowej Supry GR Supercars powinien wystartować lada chwila, a samochód pojawi się po raz pierwszy publicznie podczas tegorocznego Bathurst 1000 w październiku. Nowa Toyota pokona kilka okrążeń demonstracyjnych i będzie można oglądać ją z bliska w padoku. Japońska marka przystępuje do australijskich wyścigów na co najmniej pięć najbliższych sezonów. Oznacza to, że Supry generacji A90 nadal będą czynne sportowo gdy już poznamy ewentualnego następcę modelu cywilnego, co powinno mieć miejsce w ciągu następnych trzech lat.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.
Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.
Małgorzata Bańka i Leszek Możdżer zaprezentowali album „Będę drżała” w galerii Archicom Collection w Warszawie.
Mercedes chwali się własną wizją mobilności… w postaci steampunkowego konceptu rodem z filmu sci-fi.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Ferrari przedstawiło szczegóły nowej autorskiej platformy dedykowanej do samochodów elektrycznych.
Niemiecki Capricorn debiutuje na rynku hipersamochodów z 900-konnym 01 stworzonym wspólnie z Zagato.
Na szczyt oferty Aston Martina DB12 wskakuje nowy model S oferujący 700 KM i garść stylowych detali.
35 lat temu rynkiem supersamochodów wstrząsnęła Honda NSX. Po latach ponownie odkrywamy jej uroki.
W nowym elektrycznym Porsche Cayenne większą powierzchnię wnętrza pokrywają ekrany niż skóra.
Niezależnie czy to prototyp Toyoty czy Lexusa LFR, Japończycy nie zwalnia tempa rozwoju tego modelu.
Niemiecka inżynieria z włoskim designem i drzwiami “gullwing” - taki ma być hipersamochód od Zagato.