Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Aby wystartować w serii Australian Supercars, Toyota stworzyła Suprę z wyczynowym 5.2 V8 Lexusa.
Nawet jeśli Toyota Supra obecnej generacji nie jest wybitnym przykładem jakości i finezji prowadzenia, niewątpliwie jest to uniwersalny samochód sportowy. Pojawia się on w zawodach driftingowych, NASCAR i GT4 i zawsze prezentuje solidny poziom. Teraz przyszła kolej na australijską serię Supercars, gdzie od 2026 roku Toyota wystawi swój zespół fabryczny.
Problem polega na tym, że Australian Supercars to seria dla samochodów z jednostkami V8, a Toyota nie produkuje Supry z takim silnikiem. Z tego powodu producent ponownie sięgnie po 5-litrowy motor 2UR-GSE używany uprzednio w Lexusach: LC500, RC F, GS F, a wcześniej także IS F.
Toyota Supra w specyfikacji Supercars dostanie powiększoną do 5.2 litra jednostkę V8 w miejsce cztero- i sześciocylindrowych silników stosowanych w cywilnych wersjach. Podobne ośmiocylindrowe silniki wcześniej dowiodły swojej wartości w Lexusie RC F GT3 czy Toyocie Hilux, która w 2019 roku zwyciężyła w Dakarze. Interesujące, że przepisy techniczne serii Supercars zezwalają na silniki o pojemności od 5.2 do 5.7 litra, jakby celowo wyznaczono te widełki z myślą o tradycyjnych small blockach Chevroleta stosowanych m.in. w Camaro. Amerykańska marka będzie rywalem numer jeden Toyoty w australijskiej serii.
Co z resztą samochodu? Będzie to prawdopodobnie mocno zmodyfikowana konstrukcja Supry, która od jakiegoś czasu nie jest już oferowana w EU. Ten przód z podzielonym na dwie części wlotem powietrza przypomina nieco koncept poprzedzający produkcyjną Suprę, FT-One sprzed ponad 10 lat. Charakterystyczne dla serii Supercars są bardzo mocno pochylone koła obecne w tej wersji. Ponadto układ wydechowy wyprowadzono bokiem, tuż pod miejscem kierowcy, a z tyłu pojawił się słusznych rozmiarów dyfuzor.
Za rozwój i konstrukcję auta odpowiada australijski oddział Toyoty. Supra V8 rozpocznie starty w serii Supercars od sezonu 2026, a sześć z dziesięciu aut trafi pod skrzydła zespołu Walkinshaw Andretti United. Do końca sezonu 2025 zespół nadal będzie korzystał z Fordów Mustangów. Pozostałe cztery wozy będzie obsługiwał zespół Brad Jones Racing.
Program testowy nowej Supry GR Supercars powinien wystartować lada chwila, a samochód pojawi się po raz pierwszy publicznie podczas tegorocznego Bathurst 1000 w październiku. Nowa Toyota pokona kilka okrążeń demonstracyjnych i będzie można oglądać ją z bliska w padoku. Japońska marka przystępuje do australijskich wyścigów na co najmniej pięć najbliższych sezonów. Oznacza to, że Supry generacji A90 nadal będą czynne sportowo gdy już poznamy ewentualnego następcę modelu cywilnego, co powinno mieć miejsce w ciągu następnych trzech lat.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
…dokładnie tak jak powinna zważając na ponad 450 KM różnicy mocy.
Aby wystartować w serii Australian Supercars, Toyota stworzyła Suprę z wyczynowym 5.2 V8 Lexusa.
Nowy Model Y zyskał wersję Performance, która już nie szokuje mocą, ale nadal jest bardzo szybka.
Murciélago łączy najlepsze cechy Lamborghini - ma oldschoolowy charakter i nowoczesną użyteczność.
Wzrost długu i spadek sprzedaży Emiry zmusiły Lotus Cars do zredukowania kolejnych 550 etatów.
Mercedes pobił konceptem AMG GT XX kilka rekordów, aby dowieść jakości swojej nowej technologii EV.
Na drogach widziano prototyp Porsche 991 z przodem typu “Flachbau”. Tylko pakiet czy nowy model?
Otwory w masce i powiększony główny wlot powietrza sugerują bardziej ekstremalny charakter Golfa R.
Przez 18 lat Nissan wyprodukował ponad 48 000 egzemplarzy GT-R-a. Teraz ta historia się kończy.
Dni pięciocylindrowego silnika Audi są policzone, a firma chce go pożegnać specjalną wersją RS3 GT.
Kończy się proces rozwojowy poliftowego 911 GT3 RS generacji 992.2. Oto kilka nowych zdjęć.
Mimo zwrotu w stronę EV, Alpine intensywnie pracuje nad silnikami spalinowymi zasilanymi wodorem.
Odświeżony crossover VW ciągle ma idealne wręcz rozmiary i jest… skutecznym Volkswagenem.