Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Jest szansa na poprawę, po kiepskim początku, nowej gamy usportowionych Golfów.
Volkswagen zapowiedział rozszerzenie gamy usportowionych Golfów o nową wersję, która zadebiutuje w ciągu następnych kilku tygodni. Nowy wariant generacji MK8 dołączy do istniejących od jakiegoś czasu GTI, Clubsport i R. Jeszcze prawie nic nie wiemy na temat tego auta, ale Wolfsburg ma nadzieję na poprawę PR-u po fali nieprzychylnych recenzji jaka przelała się przez media branżowe po debiucie wersji GTI i potem R. Modyfikacje mają obejmować zarówno podzespoły mechaniczne jak i oprogramowanie.
Zdjęcie opublikowane w ramach zapowiedzi tak naprawdę nic nie ujawnia. Widać na nim zarys dobrze znanej sylwetki obecnego Golfa Mk8, w której jedynym wyróżniającym elementem jest tylna lotka identyczna jak w GTI Clubsport lub w Golfie R po dodaniu pakietu Performance.
Analizując obecne na rynku wersje Golfa można się domyślić, że nowy wariant również otrzyma jakąś wariację silnika EA888, czyli 2-litrowej jednostki benzynowej z turbodoładowaniem. Nie wiadomo czy bazą będzie GTI czy R, co sprowadza się do fundamentalnej różnicy w napędzie - GTI przekazuje moc na przód, a R na wszystkie cztery koła.
Jedynym elementem, który mógłby od razu wyróżnić nowego, sportowego Golfa wśród jego braci jest skrzynia biegów. Wszystkie szybkie Golfy (oprócz bazowego GTI na niektórych rynkach) są wyposażone tylko w skrzynie DSG. To pozostawia pewną lukę, którą mógłby wypełnić nieco szybszy niż GTI wariant ze skrzynią ręczną.
Poza tym zmiany mechaniczne mogłyby się skupić na modyfikacji podzespołów i geometrii układu jezdnego oraz przeniesienia napędu. W zależności od napędzanej osi można do Golfa dodać dyferencjał o ograniczonym poślizgu lub tylną oś z dyferencjałem i wektorowaniem momentu obrotowego.
Z zapowiedzi wiemy, że prace trwają także nad oprogramowaniem auta, które skupia się tak naprawdę w jednym centralnym systemie o nazwie VDM (Vehicle Dynamics Manager). To coś w rodzaju mózgu samochodu, który obsługuje wszystkie elektroniczne systemy dynamiczne. To istotna część auta, zwłaszcza jeśli prawie wszystko - układ kierowniczy, amortyzatory, przeniesienie napędu, mapa silnika i kontrola trakcji - mają zmienne ustawienia.
Zamiast pozostawiać synchronizację tych elementów przypadkowi, każdy z nich przekazuje dane do centralnego systemu sterowania, który następnie dostosowuje podsystemy do stylu jazdy i/lub wybranego trybu.
W naszym przekonaniu oprogramowanie zawsze jest na dalszym planie niż mechanika, ale mamy szczerą nadzieję, że w końcu nowy Golf MK8 wykaże progres w tej kwestii. Wracając do rozważań czym właściwie będzie nowy Golf nie możemy ignorować faktu, że VW lubi upamiętniać ważne rocznice specjalnymi wersjami swoich aut. Akurat GTI jest daleko od jakiejkolwiek okrągłej rocznicy, ale w 2022 roku mija dokładnie 20 lat od wprowadzenia na rynek R32 MK4 - pierwowzoru Golfa R…
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Nowy Mercedes CLA Shooting Brake łączy sportowy styl z praktycznością kombi i wydajnym napędem.
Pustynia w Emiratach i bulwary w Monako - Brabus XL 800 Cabrio świetnie pasuje do obu tych miejsc.
Nowe Porsche 911 GT3 z Manthey Kit urywa kolejne kilka sekund z wyniku na torze Nürburgring.
Genesis GV60 Magma bazuje na rozwiązaniach Hyundaia Ioniq 5 N, ale aspiruje do segmentu premium.
443 kW - tyle mocy Lotus wycisnął ze swojej elektrycznej architektury 800V w modelu Emeya.
Z mocą 1156 KM nowe Cayenne w wersji Turbo jest najmocniejszym seryjnym Porsche w historii.
Podczas Grand Prix Las Vegas McLaren zaprezentuje wyjątkowy model 750S Spider od MSO.
Limitowany model Leon VZ TCR to najbardziej torowo nastawiona Cupra w historii.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.