Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Honda Jazz - młodzieżowy kapelusz w trasie

Czy z założenia miejski Jazz sprawdzi się także w odległej trasie?

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

21 maja 2023
Honda Jazz Crosstar test
14

Teoretycznie niewielkie auto powinno mieć średnie szanse na powodzenie takiego testu. 109-konna hybryda (po ostatnich modernizacjach systemowa moc to już 122 KM), miejski gabaryt i rozwiązania raczej ułatwiające manewrowanie pod marketem niż kontynentalną podróż mówią same za siebie. Ale teorie zostawmy na boku.

Mikrovan, który w Europie znany jest już od 22 lat nie miał najlepszej reputacji, o czym pisaliśmy już blisko 1,5 roku temu. Testowane auto wyposażono w opcjonalny jeszcze kilka miesięcy temu (7000 zł) pakiet Crosstar. Dziś, po delikatnym liftingu, auta bez tego zestawu stylistycznego udającego nieco poniesionego crossovera Jazza już nie kupicie. Czy to dobrze? Porównajcie wygląd prezentowanego tu auta z tym przedstawionym w artykule w marcu 2022 roku. Więcej się tu dzieje, natomiast na koniec i tak zadecydowałby gust - Japończycy podjęli więc decyzję za potencjalnego klienta.

Jazz Crosstar po liftingu ma większą moc i lepsze wyposażenie, ale jej główną zaletą nadal jest pojemność wnętrza.

Nieustannie w palecie znajduje się tylko jedna jednostka napędowa, która jednak pasuje do charakteru samochodu. Prędkość maksymalna przekraczająca 170 km/h sugeruje, że auto powinno sprawdzić się nawet na niemieckiej autostradzie. Przed nami test ponad 1000 km po polskich autostradach i drogach szybkiego ruchu. Jak sobie poradzi azjatycki mikrovan?

Honda Jazz ciągle zadowala praktycznością. Nawet czterech dorosłych facetów poradzi sobie z podróżą przez cały kraj bez narzekania na brak przestrzeni, co w tym segmencie jest ewenementem. Cieszy chociażby płaska podłoga, dzięki czemu rosłym pasażerom łatwiej znaleźć dodatkową przestrzeń na nogi, nawet nie siedząc po środku. Nie można powiedzieć tego samego o funkcjonalności bagażnika (304 litry pojemności, za to z niskim progiem załadunku), ale tu wychodzi natura Jazza, więc ciężko traktować to jako wadę. We wnętrzu małej Hondy docenić można też liczne schowki i uchwyty, łącznie np. z miejscem na kubek po lewej stronie kierownicy czy dwa schowki przed pasażerem. Nie zabrakło też mnóstwa złącz USB.

Honda Jazz Crosstar lewy przód
14

Znaleziono też złoty środek w kwestii wykończenia wnętrza - tam gdzie sięga ręka użyto przyjemniejszych w dotyku, bardziej miękkich materiałów. Podszybie czy góra boczków drzwiowych to już tańszy plastik, ale w czasie jazdy nie wydają z siebie żadnych niepokojących dźwięków. Wyposażenie testowanego samochodu to morze systemów bezpieczeństwa asystujących kierowcę zarówno w czasie jazdy (wraz z irytującym utrzymywaniem pasa ruchu, które wyrywa wręcz kierownicę z rąk - polecamy wyłączenie  go przyciskiem na kierownicy, choć oczywiście po wielu godzinach jazdy autostradowej czuwa nad naszą koncentracją), jak i podczas parkowania.

Reklama

Jazz zachwyca przede wszystkim w mieście, choć w trasie także nie rozczarowuje.

W czasie jazdy docenimy miękkie, komfortowe zawieszenie, które nie wpływa jednak na brak stabilności auta w zakrętach czy przy wyższych prędkościach. Nikogo nie dziwi, że w przypadku miejskiego auta hybrydowego wyjazd na autostradę skutkuje dość istotnym wzrostem zużycia paliwa. Kiedy w mieście Jazz spokojnie zadowala się 5,5-6 litrami benzyny, na autostradzie będzie to już bardziej 8,5 litra. Optymalną prędkością dla Hondy jest 110-120 km/h, kiedy to zadowoli się wartością o ponad litr mniejszą.

Honda Jazz Crosstar kokpit
14

Pozostała kwestia ceny. Kilka miesięcy temu, kiedy można było kupić też mniej “terenową” wersję, a wszyscy obserwowaliśmy znacznie niższe ceny za wszystko, Jazz startował w okolicach 100 000 zł i była to naprawdę niezła oferta. OK - wśród aut podobnych gabarytów znajdziecie tańsze pozycje, ale japońska oferta zawsze będzie lepiej wyposażona, a w tym przypadku auto ma niezły design, dobre wykonanie i świetną funkcjonalność, na czele z genialną widocznością z wnętrza. Dziś już niestety cenniki otwiera kwota 130 000 zł, mamy za to do czynienia z odświeżoną minimalnie odmianą Crosstar, z silnikiem oferującym 122 KM i bardzo bogate wyposażenie (na ten moment Honda oferuje wyłącznie odmianę Advance z reflektorami LED, bezprzewodowym Apple CarPlay, czujnikami parkowania z przodu i z tyłu wraz z kamerą cofania, podgrzewanymi fotelami i kierownicą oraz adaptacyjnym tempomatem w standardzie). Wśród opcji znalazł się tylko prezentowany czerwony lakier (3200 zł, zamiast darmowego błękitu lub wycenionych na 3000 zł czerni albo perłowej bieli), demontowany hak holowniczy za 5400 zł oraz efekciarskie oświetlenie wnętrza za 7900 zł. Można więc powiedzieć, że auto wyposażone jest kompletnie, a nad konfiguratorem spędzimy kilka minut.

Życie z Jazzem jest naprawdę niezłe. Cieszą fizyczne przyciski, których jest tu naprawdę sporo. Multimedia - czytelne i do bólu uproszczone, co także dziś powoli zaczyna być rarytasem. Mała, dwuramienna kierownica dobrze leży w dłoniach i przyjemnie wydaje się nią komunikaty, które auto realizuje… przyzwoicie. Nie jest to auto sportowe ani stworzone do odległych tras. Szybkie autostradowe łuki pokonuje optymalnie, choć obszerna limuzyna na pewno miałaby tu więcej stabilności. Jak na ten jednak segment (a pamiętajmy, że mówimy nie tyle o małym aucie, co wymierającym gatunku, jakim jest mikrovan oferujący mnóstwo przestrzeni w niewielkim nadwoziu) jest naprawdę nieźle i pomimo wielu miejskich cech, Honda Jazz zdała test podróży przez Polskę. Czy byłby to mój wybór na kolejną ekspedycję? Bez wątpienia nie, ale dobrze wiedzieć, że codzienne auto do dojazdów do pracy, kilka czy kilkanaście razy w roku nieźle sprawdzi się również na odległych dystansach.

Michał Sztorc z nową okładką EVO Magazine
PREMIERA EVO
Już jest nowe EVO Magazine. Rower na okładce?! Co im strzeliło do głowy?!

Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!

28 lutego 2025
Yokohama on Tour - Puszcza Białowieska - zimą
Prezentacja Partnera
Ruszamy na wschód do Puszczy Białowieskiej

Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!

28 lutego 2025
Ducati Panigale V4 na torze
Prezentacja Partnera
Co na nas czeka w salonach Ducati w 2025 roku?

Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji

25 lutego 2025
Test opon 2024
Test opon 2024
EVO TEST OPON 2024 - w corocznym teście wyłaniamy najlepsze opony

Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?

25 lutego 2025
Aston Martin Apple CarPlay Ultra
Aston Martin
Aston Martin jako pierwszy wdraża Apple CarPlay Ultra

Długo wyczekiwany system Apple CarPlay Ultra debiutuje na pokładzie wszystkich modeli Aston Martina.

17 maja 2025
BMW Skytop Concept
BMW / Skytop
BMW Skytop złapane na drodze - efektowny roadster wchodzi do produkcji

BMW planuje wyprodukować 50 egzemplarzy efektownego roadstera Skytop bazującego na M8.

15 maja 2025
2027 Porsche 911 GT2 RS spyshot
Porsche / 911 GT2 RS
Po Nürburgringu krąży prototyp ekstremalnego 911 - będzie nowe GT2 RS?

Tajemniczy prototyp Porsche 911 wyróżnia się znacznie poszerzonym tyłem i agresywną aerodynamiką.

15 maja 2025
De Tomaso P72 wersja produkcyjna
De Tomaso / P72
Po 6 latach przygotowań De Tomaso P72 jest gotowe do produkcji

Zaprezentowany pierwszy raz w 2019 roku butikowy hipersamochód De Tomaso P72 doczeka się produkcji.

14 maja 2025
Genesis GV60 Magma spyshot
Genesis / GV60
Rywal Porsche Macan, Genesis GV60 Magma, powoli zrzuca kamuflaż

Na drogach pojawiły się nowe, mniej zamaskowane i bardziej agresywne, prototypy Genesis GV60 Magma.

14 maja 2025
2025 Skoda Enyaq RS lifting
Skoda / Enyaq
Skoda Enyaq RS po liftingu ma nową “twarz” i 340 KM mocy

Elektryczna Skoda Enyaq RS w ramach liftingu otrzymała odświeżający design i wzrost wydajności.

11 maja 2025
2026 Chevrolet Corvette C8 wnętrze
Chevrolet / Corvette C8
W odświeżonej Corvette poprawiono jedną z kluczowych wad generacji C8

Jak zapewnia Chevrolet, wnętrze nowej Corvette C8 zyskało głównie na ergonomii i technologii.

10 maja 2025
2025 Assetto Corsa Evo trailer
GRY
Assetto Corsa EVO: pierwsze wrażenia, lista aut i ścieżka rozwoju

Nowa odsłona popularnej gry wyścigowej z 2014 roku właśnie zyskała pierwszą aktualizację.

9 maja 2025
Land Rover Defender D7X-R Dakar 2026
Land Rover / Defender
Defender D7X-R ma być najlepszą terenówką Dakaru w klasie stock

Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.

9 maja 2025
2025 Porsche 718 Cayman spyshot
Porsche / 718 Boxster/Cayman
Elektryczne Porsche Cayman o mocy 600 KM - kiedy premiera?

Mija prawie połowa roku, a nadal niewiele wiemy o testowanym elektrycznym Porsche Cayman/Boxster.

7 maja 2025
Mercedes-AMG GT APXGP Edition prezentacja
Mercedes / AMG GT
Mercedes-AMG GT APXGP Edition to wóz służbowy Brada Pitta w “F1”

Nowe AMG GT wygląda dobrze, ale jego długoterminowa wartość będzie zależała od sukcesu filmu “F1”.

6 maja 2025
911 Singer Carrera Coupe debiut
Singer
Singer prezentuje nowe 911 stworzone z pomocą Red Bulla i Coswortha

Nowy Singer oprócz wyjątkowej jakości zawiera odrobinę wyścigowego know-how Red Bulla i Coswortha.

6 maja 2025