Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA

Honda Jazz - młodzieżowy kapelusz w trasie

Czy z założenia miejski Jazz sprawdzi się także w odległej trasie?

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

21 maja 2023
Honda Jazz Crosstar test
14

Teoretycznie niewielkie auto powinno mieć średnie szanse na powodzenie takiego testu. 109-konna hybryda (po ostatnich modernizacjach systemowa moc to już 122 KM), miejski gabaryt i rozwiązania raczej ułatwiające manewrowanie pod marketem niż kontynentalną podróż mówią same za siebie. Ale teorie zostawmy na boku.

Mikrovan, który w Europie znany jest już od 22 lat nie miał najlepszej reputacji, o czym pisaliśmy już blisko 1,5 roku temu. Testowane auto wyposażono w opcjonalny jeszcze kilka miesięcy temu (7000 zł) pakiet Crosstar. Dziś, po delikatnym liftingu, auta bez tego zestawu stylistycznego udającego nieco poniesionego crossovera Jazza już nie kupicie. Czy to dobrze? Porównajcie wygląd prezentowanego tu auta z tym przedstawionym w artykule w marcu 2022 roku. Więcej się tu dzieje, natomiast na koniec i tak zadecydowałby gust - Japończycy podjęli więc decyzję za potencjalnego klienta.

Jazz Crosstar po liftingu ma większą moc i lepsze wyposażenie, ale jej główną zaletą nadal jest pojemność wnętrza.

Reklama

Nieustannie w palecie znajduje się tylko jedna jednostka napędowa, która jednak pasuje do charakteru samochodu. Prędkość maksymalna przekraczająca 170 km/h sugeruje, że auto powinno sprawdzić się nawet na niemieckiej autostradzie. Przed nami test ponad 1000 km po polskich autostradach i drogach szybkiego ruchu. Jak sobie poradzi azjatycki mikrovan?

Honda Jazz ciągle zadowala praktycznością. Nawet czterech dorosłych facetów poradzi sobie z podróżą przez cały kraj bez narzekania na brak przestrzeni, co w tym segmencie jest ewenementem. Cieszy chociażby płaska podłoga, dzięki czemu rosłym pasażerom łatwiej znaleźć dodatkową przestrzeń na nogi, nawet nie siedząc po środku. Nie można powiedzieć tego samego o funkcjonalności bagażnika (304 litry pojemności, za to z niskim progiem załadunku), ale tu wychodzi natura Jazza, więc ciężko traktować to jako wadę. We wnętrzu małej Hondy docenić można też liczne schowki i uchwyty, łącznie np. z miejscem na kubek po lewej stronie kierownicy czy dwa schowki przed pasażerem. Nie zabrakło też mnóstwa złącz USB.

Honda Jazz Crosstar lewy przód
14

Znaleziono też złoty środek w kwestii wykończenia wnętrza - tam gdzie sięga ręka użyto przyjemniejszych w dotyku, bardziej miękkich materiałów. Podszybie czy góra boczków drzwiowych to już tańszy plastik, ale w czasie jazdy nie wydają z siebie żadnych niepokojących dźwięków. Wyposażenie testowanego samochodu to morze systemów bezpieczeństwa asystujących kierowcę zarówno w czasie jazdy (wraz z irytującym utrzymywaniem pasa ruchu, które wyrywa wręcz kierownicę z rąk - polecamy wyłączenie  go przyciskiem na kierownicy, choć oczywiście po wielu godzinach jazdy autostradowej czuwa nad naszą koncentracją), jak i podczas parkowania.

Reklama

Jazz zachwyca przede wszystkim w mieście, choć w trasie także nie rozczarowuje.

W czasie jazdy docenimy miękkie, komfortowe zawieszenie, które nie wpływa jednak na brak stabilności auta w zakrętach czy przy wyższych prędkościach. Nikogo nie dziwi, że w przypadku miejskiego auta hybrydowego wyjazd na autostradę skutkuje dość istotnym wzrostem zużycia paliwa. Kiedy w mieście Jazz spokojnie zadowala się 5,5-6 litrami benzyny, na autostradzie będzie to już bardziej 8,5 litra. Optymalną prędkością dla Hondy jest 110-120 km/h, kiedy to zadowoli się wartością o ponad litr mniejszą.

Honda Jazz Crosstar kokpit
14

Pozostała kwestia ceny. Kilka miesięcy temu, kiedy można było kupić też mniej “terenową” wersję, a wszyscy obserwowaliśmy znacznie niższe ceny za wszystko, Jazz startował w okolicach 100 000 zł i była to naprawdę niezła oferta. OK - wśród aut podobnych gabarytów znajdziecie tańsze pozycje, ale japońska oferta zawsze będzie lepiej wyposażona, a w tym przypadku auto ma niezły design, dobre wykonanie i świetną funkcjonalność, na czele z genialną widocznością z wnętrza. Dziś już niestety cenniki otwiera kwota 130 000 zł, mamy za to do czynienia z odświeżoną minimalnie odmianą Crosstar, z silnikiem oferującym 122 KM i bardzo bogate wyposażenie (na ten moment Honda oferuje wyłącznie odmianę Advance z reflektorami LED, bezprzewodowym Apple CarPlay, czujnikami parkowania z przodu i z tyłu wraz z kamerą cofania, podgrzewanymi fotelami i kierownicą oraz adaptacyjnym tempomatem w standardzie). Wśród opcji znalazł się tylko prezentowany czerwony lakier (3200 zł, zamiast darmowego błękitu lub wycenionych na 3000 zł czerni albo perłowej bieli), demontowany hak holowniczy za 5400 zł oraz efekciarskie oświetlenie wnętrza za 7900 zł. Można więc powiedzieć, że auto wyposażone jest kompletnie, a nad konfiguratorem spędzimy kilka minut.

Życie z Jazzem jest naprawdę niezłe. Cieszą fizyczne przyciski, których jest tu naprawdę sporo. Multimedia - czytelne i do bólu uproszczone, co także dziś powoli zaczyna być rarytasem. Mała, dwuramienna kierownica dobrze leży w dłoniach i przyjemnie wydaje się nią komunikaty, które auto realizuje… przyzwoicie. Nie jest to auto sportowe ani stworzone do odległych tras. Szybkie autostradowe łuki pokonuje optymalnie, choć obszerna limuzyna na pewno miałaby tu więcej stabilności. Jak na ten jednak segment (a pamiętajmy, że mówimy nie tyle o małym aucie, co wymierającym gatunku, jakim jest mikrovan oferujący mnóstwo przestrzeni w niewielkim nadwoziu) jest naprawdę nieźle i pomimo wielu miejskich cech, Honda Jazz zdała test podróży przez Polskę. Czy byłby to mój wybór na kolejną ekspedycję? Bez wątpienia nie, ale dobrze wiedzieć, że codzienne auto do dojazdów do pracy, kilka czy kilkanaście razy w roku nieźle sprawdzi się również na odległych dystansach.

BLEU DE CHANEL L’Exclusif
Perfumy
BLEU DE CHANEL L’Exclusif – zapach wolności i stylu

BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.

12 września 2025
Defender z przyczepą na haku
Prezentacja Partnera
Podróż Defenderem w Dolomity – test opon Yokohama Geolandar A/T G015

Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.

13 sierpnia 2025
Garagisti GP1 koncept
Garagisti / GP1
Garagisti GP1 to kolejne po GMA T.50 superauto z V12 i manualem

Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.

11 sierpnia 2025
Lamborghini Temerario test torowy
Lamborghini / Temerario
Lamborghini Temerario - pełen ogień hybrydowym następcą Huracána

Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?

3 sierpnia 2025
Porsche Taycan Turbo GT4 RS spyshot
Porsche / Taycan
Co znowu wymyśliło Porsche? Po Ringu jeździ prototyp Taycana “GT4 RS”

Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?

16 września 2025
Ariel Atom 4 test
Ariel / Atom
Ariel Atom 4 - brytyjska zabawka staje się lepsza i lepsza…

Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.

15 września 2025
Ducati Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS – nowe sportowe motocykle w limitowanej serii, widok studyjny
Ducati
Ducati Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS: styl, osiągi i lekkość

Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.

14 września 2025
Lotus Elise VHPK Analogue Automotive
Lotus / Elise
Lotus Elise z centralnym fotelem za ułamek ceny GMA T.50? Poprosimy!

Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.

13 września 2025
Toyota GR Yaris Aero Performance
Toyota / Yaris GR
Toyota GR Yaris zyska pakiet Aero Performance. Niestety, nie u nas…

W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.

12 września 2025
BLEU DE CHANEL L’Exclusif
Perfumy
BLEU DE CHANEL L’Exclusif – zapach wolności i stylu

BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.

12 września 2025
Lamborghini Fenomeno premiera
Lamborghini / Fenomeno
Fenomeno uczy jak sprzedawać hipersamochody - mają być rzadkie i z V12

Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.

12 września 2025
McLaren 750S JC96 – limitowana edycja w malowaniu LARK
McLaren / 750S
McLaren 750S JC96 – limitowana edycja upamiętniająca sukcesy McLarena F1 w Japonii

McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.

11 września 2025
Toyota Gazoo Racing AE86
Toyota
Toyota wznowiła produkcję bloków silnika do kultowej Corolli AE86

Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.

11 września 2025
Ferrari 849 Testarossa premiera
Ferrari / 849 Testarossa
Ferrari Testarossa powraca jako hybryda V8 o mocy 1050 KM

Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.

10 września 2025
2026 Porsche 911 Turbo S 992.2
Porsche / 911 Turbo
Poznajcie nowe, zelektryfikowane Porsche 911 Turbo S o mocy 711 KM

Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.

8 września 2025
2026 BMW iX3 premiera
BMW / iX3
2026 BMW iX3 - era Neue Klasse rozpoczyna się od SUV-a

Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.

5 września 2025