Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Honda Jazz - młodzieżowy kapelusz w trasie

Czy z założenia miejski Jazz sprawdzi się także w odległej trasie?

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

21 maja 2023
Honda Jazz Crosstar test
14

Teoretycznie niewielkie auto powinno mieć średnie szanse na powodzenie takiego testu. 109-konna hybryda (po ostatnich modernizacjach systemowa moc to już 122 KM), miejski gabaryt i rozwiązania raczej ułatwiające manewrowanie pod marketem niż kontynentalną podróż mówią same za siebie. Ale teorie zostawmy na boku.

Mikrovan, który w Europie znany jest już od 22 lat nie miał najlepszej reputacji, o czym pisaliśmy już blisko 1,5 roku temu. Testowane auto wyposażono w opcjonalny jeszcze kilka miesięcy temu (7000 zł) pakiet Crosstar. Dziś, po delikatnym liftingu, auta bez tego zestawu stylistycznego udającego nieco poniesionego crossovera Jazza już nie kupicie. Czy to dobrze? Porównajcie wygląd prezentowanego tu auta z tym przedstawionym w artykule w marcu 2022 roku. Więcej się tu dzieje, natomiast na koniec i tak zadecydowałby gust - Japończycy podjęli więc decyzję za potencjalnego klienta.

Jazz Crosstar po liftingu ma większą moc i lepsze wyposażenie, ale jej główną zaletą nadal jest pojemność wnętrza.

Nieustannie w palecie znajduje się tylko jedna jednostka napędowa, która jednak pasuje do charakteru samochodu. Prędkość maksymalna przekraczająca 170 km/h sugeruje, że auto powinno sprawdzić się nawet na niemieckiej autostradzie. Przed nami test ponad 1000 km po polskich autostradach i drogach szybkiego ruchu. Jak sobie poradzi azjatycki mikrovan?

Honda Jazz ciągle zadowala praktycznością. Nawet czterech dorosłych facetów poradzi sobie z podróżą przez cały kraj bez narzekania na brak przestrzeni, co w tym segmencie jest ewenementem. Cieszy chociażby płaska podłoga, dzięki czemu rosłym pasażerom łatwiej znaleźć dodatkową przestrzeń na nogi, nawet nie siedząc po środku. Nie można powiedzieć tego samego o funkcjonalności bagażnika (304 litry pojemności, za to z niskim progiem załadunku), ale tu wychodzi natura Jazza, więc ciężko traktować to jako wadę. We wnętrzu małej Hondy docenić można też liczne schowki i uchwyty, łącznie np. z miejscem na kubek po lewej stronie kierownicy czy dwa schowki przed pasażerem. Nie zabrakło też mnóstwa złącz USB.

Honda Jazz Crosstar lewy przód
14

Znaleziono też złoty środek w kwestii wykończenia wnętrza - tam gdzie sięga ręka użyto przyjemniejszych w dotyku, bardziej miękkich materiałów. Podszybie czy góra boczków drzwiowych to już tańszy plastik, ale w czasie jazdy nie wydają z siebie żadnych niepokojących dźwięków. Wyposażenie testowanego samochodu to morze systemów bezpieczeństwa asystujących kierowcę zarówno w czasie jazdy (wraz z irytującym utrzymywaniem pasa ruchu, które wyrywa wręcz kierownicę z rąk - polecamy wyłączenie  go przyciskiem na kierownicy, choć oczywiście po wielu godzinach jazdy autostradowej czuwa nad naszą koncentracją), jak i podczas parkowania.

Reklama

Jazz zachwyca przede wszystkim w mieście, choć w trasie także nie rozczarowuje.

W czasie jazdy docenimy miękkie, komfortowe zawieszenie, które nie wpływa jednak na brak stabilności auta w zakrętach czy przy wyższych prędkościach. Nikogo nie dziwi, że w przypadku miejskiego auta hybrydowego wyjazd na autostradę skutkuje dość istotnym wzrostem zużycia paliwa. Kiedy w mieście Jazz spokojnie zadowala się 5,5-6 litrami benzyny, na autostradzie będzie to już bardziej 8,5 litra. Optymalną prędkością dla Hondy jest 110-120 km/h, kiedy to zadowoli się wartością o ponad litr mniejszą.

Honda Jazz Crosstar kokpit
14

Pozostała kwestia ceny. Kilka miesięcy temu, kiedy można było kupić też mniej “terenową” wersję, a wszyscy obserwowaliśmy znacznie niższe ceny za wszystko, Jazz startował w okolicach 100 000 zł i była to naprawdę niezła oferta. OK - wśród aut podobnych gabarytów znajdziecie tańsze pozycje, ale japońska oferta zawsze będzie lepiej wyposażona, a w tym przypadku auto ma niezły design, dobre wykonanie i świetną funkcjonalność, na czele z genialną widocznością z wnętrza. Dziś już niestety cenniki otwiera kwota 130 000 zł, mamy za to do czynienia z odświeżoną minimalnie odmianą Crosstar, z silnikiem oferującym 122 KM i bardzo bogate wyposażenie (na ten moment Honda oferuje wyłącznie odmianę Advance z reflektorami LED, bezprzewodowym Apple CarPlay, czujnikami parkowania z przodu i z tyłu wraz z kamerą cofania, podgrzewanymi fotelami i kierownicą oraz adaptacyjnym tempomatem w standardzie). Wśród opcji znalazł się tylko prezentowany czerwony lakier (3200 zł, zamiast darmowego błękitu lub wycenionych na 3000 zł czerni albo perłowej bieli), demontowany hak holowniczy za 5400 zł oraz efekciarskie oświetlenie wnętrza za 7900 zł. Można więc powiedzieć, że auto wyposażone jest kompletnie, a nad konfiguratorem spędzimy kilka minut.

Życie z Jazzem jest naprawdę niezłe. Cieszą fizyczne przyciski, których jest tu naprawdę sporo. Multimedia - czytelne i do bólu uproszczone, co także dziś powoli zaczyna być rarytasem. Mała, dwuramienna kierownica dobrze leży w dłoniach i przyjemnie wydaje się nią komunikaty, które auto realizuje… przyzwoicie. Nie jest to auto sportowe ani stworzone do odległych tras. Szybkie autostradowe łuki pokonuje optymalnie, choć obszerna limuzyna na pewno miałaby tu więcej stabilności. Jak na ten jednak segment (a pamiętajmy, że mówimy nie tyle o małym aucie, co wymierającym gatunku, jakim jest mikrovan oferujący mnóstwo przestrzeni w niewielkim nadwoziu) jest naprawdę nieźle i pomimo wielu miejskich cech, Honda Jazz zdała test podróży przez Polskę. Czy byłby to mój wybór na kolejną ekspedycję? Bez wątpienia nie, ale dobrze wiedzieć, że codzienne auto do dojazdów do pracy, kilka czy kilkanaście razy w roku nieźle sprawdzi się również na odległych dystansach.

Ferrari 12Cilindri premiera
Ferrari / 12Cilindri
Ferrari 12Cilindri - zjawiskowy następca 812 Superfast

Design inspirowany Ferrari Daytona i wolnossące V12 - oto 12Cilindri, nowe super-GT od Ferrari.

4 maja 2024
Yokohama & EVO on Tour
Prezentacja partnera
Redakcyjne auta przemierzą Polskę na oponach Yokohama

Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?

26 kwietnia 2024
Redaktor Michał Sztorc w Morganie
Lifestyle
Z życia redaktora EVO Magazine. Opowiada Michał Sztorc.

Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni. 

25 kwietnia 2024
2024 Mercedes-AMG GT 43 Coupe
Mercedes / AMG GT
Do gamy Mercedesa-AMG GT dołącza bazowa wersja czterocylindrowa

Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.

19 marca 2024
2024 BMW M3 lifting
BMW / M3
BMW prezentuje poliftowe modele M3 i M3 Competition, sedan i Touring

Niewielki lifting BMW M3 przyniósł mu nowy wygląd, a w modelach xDrive także zastrzyk mocy.

29 maja 2024
Porsche 911 992.2 Carrera GTS premiera
Porsche / 911
Debiutuje nowe Porsche 911 (992.2) - GTS z pierwszą w historii hybrydą

Nie Turbo, a Carrera GTS 992.2 została pierwszą w historii 911 ze zelektryfikowanym napędem.

28 maja 2024
Audi RS4 Avant Edition 25 główne
Audi / RS4
Nowe Audi RS4 Edition 25 - większa moc i lepsza przyczepność

Na koniec produkcji RS4 Avant Audi Sport przygotowało wersję Edition 25 z kilkoma usprawnieniami.

28 maja 2024
2024 Ford Mustang GT S650 coupe
Ford / Mustang GT
2024 Ford Mustang GT - oldschool w dobrym tonie

Mocno polubiliśmy się z nowym Mustangiem Dark Horse, a teraz sprawdzamy jak wypadnie standardowe GT.

26 maja 2024
Złoty TAG Heuer Carrera Skipper
Zegarek
TAG Heuer stawia na złoto na pełnym morzu

TAG Heuer z przyjemnością ogłasza wprowadzenie nowej wersji zegarka z kopertą wykonaną z 18-karatowego różowego złota 5N.

24 maja 2024
2002 Renault Sport Clio 172 Cup
Renault / Clio
Renault Sport Clio 172 Cup (2002-2003) - cywilna rajdówka na co dzień

Stworzone jako wersja homologacyjna Clio 172 Cup to jedno z najlepszych aut rodziny Renault Sport.

22 maja 2024
Lamborghini V8 prezentacja
Lamborghini
Następca Lamborghini Huracán dostanie wysokoobrotowe V8 z płaskim wałem

Czasy kultowego V10 minęły, ale Lamborghini opracowało nowe V8 kręcące się do 10 tys. obrotów.

20 maja 2024
2024 Mini John Cooper Works Pro teaser
Mini / John Cooper Works
Nowe Mini John Cooper Works zadebiutuje podczas Nürburgring 24 Hours

Flagowy hot hatch Mini JCW będzie oferowany równolegle w dwóch odmianach - spalinowej i elektrycznej.

20 maja 2024
2024 Range Rover Sport D300 test
Land Rover / Range Rover Sport
Range Rover Sport - wciąż luksus nad sport

Jeszcze do niedawna Range Rover Sport był tańszym, mniejszym bratem “dużego” modelu. Pora na zmiany.

20 maja 2024
2024 Bentley Continental GT PHEV teaser
Bentley / Continental GT
W czerwcu poznamy hybrydowego Bentleya Continental GT

W miejsce W12 Bentley wprowadzi na rynek nowe, zelektryfikowane V8 o mocy 780 KM.

16 maja 2024
Morgan Midsummer by Pininfarina premiera
Morgan / Midsummer
Morgan Midsummer to sześciocylindrowa barchetta projektu Pininfariny

Brytyjski Morgan połączył siły z włoskim studio Pininfarina, aby wypuścić wyjątkowy model samochodu.

16 maja 2024
Ducati Scrambler Icon
Ducati
Limitowana personalizacja we wszechświecie Scrambler Ducati

Limitowana edycja zestawu do personalizacji Ducati Scrambler Icon bazuje na specjalnej wersji stworzonej na potrzeby Scrambler Next-Gen Tour.

15 maja 2024