Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Hondę CR-V chciało kiedyś wielu Europejczyków. Jak jest dziś?

Czy dla największego SUV-a Hondy polski klient widzi jeszcze szansę? Sprawdzamy japońską hybrydę.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

16 listopada 2022
Biała Honda CR-V
16

Japończycy od zawsze koncentrowali swoje działania inżynieryjne na zadowoleniu kierowcy. Podobnie jest z CR-V piątej generacji. Wsiadasz i czujesz się dobrze, nawet jeśli na pierwszy rzut oka za bardzo nie wiesz, jak w tym wnętrzu się odnaleźć. I owszem - jakość komunikatów na wyświetlaczu, czy przejrzystość i prędkość działania systemu inforozrywki może nie przystoi autom z 2022 roku, ale mimo wszystko da się z tym żyć, bo multimedia są proste w obsłudze i pozbawione zbędnych udziwnień. Cieszy też ilość fizycznych guzików - jest ich tu całe mnóstwo i klienci coraz częściej za nimi tęsknią, na codzień tonąc w morzu opcji sterowanych dotykowymi ekranami. Na plus także zapamiętywanie ustawień dotyczących systemów bezpieczeństwa - raz wyłączony np. system utrzymywania pasa ruchu, po wyłączeniu silnika wciąż pozostaje nieaktywny.

Honda CR-V na tle polskiego krajobrazu
16

Charakterystyka jazdy Hondą jest dokładnie taka jak w aucie elektrycznym.

Nowa Honda CR-V oferowana jest na polskim rynku wyłącznie jako hybryda. W przeciwieństwie do Toyoty, tutaj dwulitrowa benzyna (145 KM) służy głównie jako generator silnika elektrycznego, który liczy około 180 KM i przez większość czasu jazdy napędza SUV-a Hondy. Silnik spalinowy niekiedy zasila co prawda przednią oś, z którą ma bezpośrednio połączenie, ale dzieje się to sporadycznie, kiedy sytuacja wyjątkowo tego wymaga (np. przy szybszej jeździe autostradowej). Ten elektryczny wyjściowo będzie robił wszystko by napędzać samochód bez uruchamiania jednostki spalinowej. Kiedy energii w baterii będzie zbyt mało - wtedy do gry wkroczy dwulitrowa benzyna. Upraszczając, można powiedzieć, że samochód stara się być elektrykiem (przy oczywiście znacznie mniejszym bezemisyjnym zasięgu), a ładowarka znajduje się pod maską, „nabijając” baterie podczas jazdy, no i zamiast rachunku energetycznego, „kasując” nas na stacji paliw. Charakterystyka jazdy Hondą jest dokładnie taka jak w aucie elektrycznym. Setkę CR-V osiąga w 8 sekund z kawałkiem, a mknąć może maksymalnie 180 km/h. 

Honda CR-V - widok z boku
16
Reklama

Gabaryty samochodu (mniej niż 4,6 m długości) nie zdradzają tego, jak obszerne jest to wewnątrz auto. Nic dziwnego więc, że przez ostatnie lata lubiły go rodziny, bo przepastne, przemyślane wnętrze było naprawdę użyteczne. Sporo osób ceniło - i wciąż ceni - CR-V także za nieprzesadzony wygląd. Auto jest nowoczesne i może się podobać, ale nie tak fikuśne jak niemal każda rynkowa propozycja, która przedstawiana jest w ostatnich latach. Rzecz jasna, niektórzy przyjmą to za wadę. Inne azjatyckie propozycje wyglądają może i nieco nowocześniej, prawda jest jednak taka, że CR-V zupełnie niczego nie brakuje, a gusta - jak wiemy - bywają różne.

Honda CR-V - obszerna kabina
16

Auto z takim zestawem napędowym według danych WLTP zużywa około 6,5 litra benzyny w cyklu mieszanym. To niezły rezultat jak na tak spore i ciężkie (przeszło 1600 kg) auto tego segmentu. Mało który producent zdecydował się na takiego rodzaju hybrydę. Zasięgu bezemisyjnego jest tu zdecydowanie mniej, jednak możliwość bezproblemowego zaplanowania trasy i użytkowania auta jak tradycyjnie napędzanego spalinówką - w pełni się broni. Podobnie jak bagażnik, który liczy 500 litrów w standardowym ustawieniu i to przy zachowaniu ogromu miejsca dla kompletu pasażerów. 

Ceny Hondy startują od 154 000 zł za odmianę Comfort. Najdroższa - wyjściowo - jest wersja Executive za 202 000 zł. Japońskie konstrukcje charakteryzują się tym, że najczęściej wszystkie opcje są pakietowane, próżno więc szukać tu znanych np. z niemieckich aut gigantycznych list wyposażenia dodatkowego. W odmianie Exclusive naprawdę jest wszystko co potrzeba, a nawet więcej. A czy 200 tys. zł to dużo? Biorąc pod uwagę to, co obecnie dzieje się na rynku oraz zestawiając to z rywalami - to naprawdę niezła oferta. Już bazowa odsłona za 154 000 zł może okazać się dla większości klientów wystarczająca, a prawda jest taka, że tam gdzie kończy się CR-V (w cenniku), niektórzy rywale dopiero się zaczynają. Czy będzie to auto odpowiednie dla rodzin? Bez wątpienia. Czy dla petrolhead’a? Niekoniecznie. Ale jeśli szukasz sprawdzonego, zgrabnego i pakownego auta, prostego w obsłudze i które nie będzie wymuszało na Tobie częstych wizyt w serwisie - CR-V będzie świetne

Michał Sztorc z nową okładką EVO Magazine
PREMIERA EVO
Już jest nowe EVO Magazine. Rower na okładce?! Co im strzeliło do głowy?!

Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!

28 lutego 2025
Yokohama on Tour - Puszcza Białowieska - zimą
Prezentacja Partnera
Ruszamy na wschód do Puszczy Białowieskiej

Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!

28 lutego 2025
Ducati Panigale V4 na torze
Prezentacja Partnera
Co na nas czeka w salonach Ducati w 2025 roku?

Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji

25 lutego 2025
Test opon 2024
Test opon 2024
EVO TEST OPON 2024 - w corocznym teście wyłaniamy najlepsze opony

Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?

25 lutego 2025
Pagani Huayra Codalunga Speedster debiut
Pagani / Huayra
Pagani Huayra Codalunga Speedster ma 864 KM i opcjonalny manual

Pagani pozbawiło swój klejnot koronny dachu i dodało opcję manualnej skrzyni. Hipersamochód idealny?

13 lipca 2025
Ariel Atom 4RR
Ariel / Atom
Ariel Atom 4RR ma lepszy stosunek mocy do masy niż Bugatti Chiron

Podkręcony silnik Hondy Type R wystarcza, aby nowy Atom 4RR miał więcej mocy niż potężny Atom V8.

13 lipca 2025
Honda e:Ny1 test PL
Honda / e:Ny1
Honda e:Ny1 - trudna nazwa trudnego samochodu

Tylko pozornie model ten jest elektryczną wersją udanego HR-V.

12 lipca 2025
VW Transporter T7 test
Volkswagen / Transporter
Volkswagen Transporter T7 - nie dla ortodoksów

Przywiązani do klasycznego furgonu z Niemiec mogą nie znaleźć wspólnego języka z T7. I nie chodzi tu o to, co oferuje.

11 lipca 2025
Aston Martin DBX S debiut w Polsce
Aston Martin / DBX
Aston Martin DBX S w Polsce

DBX nie miał dobrych początków, ale zdaje się, że wkracza na odpowiednią ścieżkę.

11 lipca 2025
992.2 Porsche 911 Carrera 4S debiut
Porsche / 911 Carrera S
2025 Porsche Carrera 4S - czteronapędowe 911 bez wsparcia elektryki

Debiutuje poliftowe Porsche 911 992 w wersji AWD oraz z nadwoziem Targa.

2 lipca 2025
2026 Ferrari Amalfi debiut
Ferrari / Amalfi
Nowe Ferrari Amalfi - następca Romy odzyskuje fizyczne przyciski

Nowa nazwa, odświeżony design i wnętrze - Ferrari Amalfi ma być nowym bazowym GT w miejsce Romy.

1 lipca 2025
Lamborghini Fenomeno i przyszłość marki
Lamborghini / Fenomeno
Lamborghini Fenomeno zadebiutuje podczas Monterey Car Week

Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.

27 czerwca 2025
Jaguar Type 00 spysyhot
Jaguar / Type 00
Nowy Jaguar GT rozpoczyna testy na torze Nürburgring

Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.

27 czerwca 2025
Hennessey Venom F5 Evolution jazda
Hennessey / Venom F5
Hennessey Venom F5 Evolution - pretendent do rekordu prędkości

Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.

26 czerwca 2025
Mercedes-AMG GT XX Concept premiera
Mercedes / GT XX
Mercedes Concept AMG GT XX wkrótce zmieni się w produkcyjny model AMG

Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.

26 czerwca 2025
Koenigsegg Sadair's Spear przód
Koenigsegg / Sadair's Spear
Nowy Koenigsegg ma dziwną nazwę, 1625 KM i bardzo agresywne aero

Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.

25 czerwca 2025