Zamów czwarte wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Co czeka nas w bliższej lub dalszej przyszłości motoryzacji? Czy będzie w niej miejsce dla petrolheada?
Dożyliśmy czasów, kiedy samochody robią za kierowcę coraz większą liczbę rzeczy - samodzielnie regulują temperaturę ogrzewania lub chłodzenia wnętrza, masują zmęczonych trudami dnia pasażerów czy też na podstawie komunikatów głosowych wyszukują miejsca, do których kierowca chce podążać. Od kilku lat pojazdy potrafią już samodzielnie nie tylko parkować, ale i utrzymywać zadany pas ruchu przy konkretnej prędkości, a w ostatnim czasie coraz śmielej przejmując wszystkie obowiązki kierowcy. To Tesla była pionierem w funkcji tzw. autopilota, choć niesie to za sobą mnóstwo nowych wyzwań, głównie związanych z bezpieczeństwem i prawem. Bo w końcu kto weźmie odpowiedzialność za auto, które się rozbije, a którym - pomimo obecności na fotelu kierowcy - nie dowodził człowiek? Autonomia jazdy to kierunek, który rozwijany jest przez wszystkich producentów, niezależnie od kontynentu czy segmentu tworzonych aut. W którym kierunku to wszystko zmierza?
W obawie żyją przede wszystkim prawdziwi miłośnicy motoryzacji. Moment, w którym auto jedynie wspiera kierowcę, i w którym jest on w stanie zapanować nad elektroniką lub dostosować ją do swoich preferencji, jest czymś, co nikomu przeszkadzać nie będzie. Coraz bardziej brutalna ingerencja w to, co dzieje się na pokładzie samochodu, a przede wszystkim aktywności systemowe związane z prowadzeniem auta, rodzą niestety mnóstwo obaw o to, jak będzie wyglądała przyszłość motoryzacji. Autonomiczna jazda - choć mnóstwo drogi przed pełnym wdrożeniem tego systemu do masowego zastosowania, będzie zbawieniem, kiedy kierowca jest zmęczony i musi bezpiecznie wrócić kilkaset kilometrów do domu. Co jednak w przypadku niedzielnych przejażdżek sportowym autem, które z założenia stworzono po to, by dawały się w pełni kontrolować, zbliżać do limitów, a niekiedy i popełniać uczące pokory błędy? Tu powstaje wielki znak zapytania.
Nadchodzące korzyści i obawy płynące z rozwoju motoryzacji na warsztat wzięli prowadzący podcast Moto Stories. Nie zawsze warto zastępować słuszne rozwiązania w teorii lepszymi, ale rozwój to naturalna kolej rzeczy. Jak nad tym wszystkim zapanować i gdzie znajdziemy się za 5, 10 czy 20 lat? Producenci mówią jasno - już za kilka lat naprawdę trudno będzie kupić choćby hybrydę, a o spalinowych autach możemy już zapomnieć. Czy zostanie nam cieszenie się klasyczną motoryzacją sprzed lat, czy nadzieję warto pokładać w producentach od lat dbających o emocje za kółkiem, którzy podobne odczucia przemycą także w samochodach elektrycznych? A może wcale nie czeka nas elektryczna przyszłość? O tych i o innych zagadnieniach w najnowszym odcinku podcastu MotoStories rozmawiają Patryk Mikiciuk, Łukasz Kamiński i Kacper Majdan. Partnerem nagrania realizowanego przez Voice House jest EVO Magazine Polska.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Jedyne w swoim rodzaju Bugatti Chiron Profilée stało się najdroższym nowym samochodem w historii.
V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.
Giulia SWB Zagato to unikalny projekt Alfy Romeo stworzony na 100-lecie współpracy obu marek.
Według najnowszych informacji od Forda nowy Mustang w najmocniejszej wersji przekroczy 500 KM.
Okazuje się, że wciąż są na rynku samochody z dużymi motorami, które nie kosztują walizki pieniędzy.
Fani czekali na prawdziwe M3 Touring kilka dekad, ale czy warto go kupić? Odpowiedź brzmi: TAK!
Jedyne w swoim rodzaju Bugatti Chiron Profilée stało się najdroższym nowym samochodem w historii.
Średni model w gamie Range Rovera zyskał niezbędne aktualizacje technologii i kosmetykę zewnętrzną.
Wyścigowy Glickenhaus 007 właśnie zyskał wersję drogową przeznaczoną dla klientów indywidualnych.
Fastline kolejny raz dołącza do licytacji WOŚP, i jak zawsze na najwyższych obrotach.
Wersja specjalna GranTurismo PrimaSerie ma także uhonorować 75 lat produkcji dużych GT od Maserati.
Podwozie Caymana GT4 RS posłużyło do stworzenia współczesnej interpretacji klasycznego Porsche 356.
Najnowsza Kia EV6 to duży, elektryczny crossover, ale pod literami GT kryje się prawdziwa petarda.
BMW zaprezentowało nowe M3 CS - model który dołączy do znakomitych poprzedników: M2 CS i M5 CS.
Polestar 2 po modernizacji ma aż 476 KM i potrafi pokonać do 636 km na jednym ładowaniu.
Trzecie Porsche Cayenne sprawdza się w roli dużego SUV-a, ale niektóre wersje nie są godne polecenia.