Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Noble M500 trafi na drogi pod koniec 2022 roku

Oto nowy junior-supercar od Noble, który ma konkurować z McLarenem Artura i Maserati MC20.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

13 stycznia 2022
Noble M500
14

Po długim okresie ciszy, Noble ujawnił zaktualizowaną wersję swojego nowego supersamochodu M500, który ma nadzieję wprowadzić do produkcji do końca roku. Nowy lekki supersamochód zajmie segment poniżej miejsca, które wcześniej zajmował M600, rywalizując z mniejszymi supersamochodami, takimi jak Audi R8, nowe Maserati MC20 i McLaren Artura.

M500 będzie budowany podobnymi metodami jak pozostałe auta Noble, czyli na stalową, rurową ramę konstrukcyjną będą nałożone kompozytowe panele. Nie będą jednak karbonowe jak w M600, a najprawdopodobniej z nowej odmiany włókna szklanego. Materiał ten jest cięższy niż karbon, ale również lekki, mniej czasochłonny i tańszy. I tak masa auta powinna być niższa niż u konkurencji, której auta mieszczą się w przedziale 1350-1500 kg.

Rear-Low-Res-gigapixel-standard-scale-2_00x
14

Kolejną zasadniczą zmianą jest silnik, bo znane z M600 V8 produkcji Volvo i Yamahy nie będzie zastosowane w M500. Do mniejszego modelu trafi odpowiednio mniejszy motor 3.5 V6 Ecoboost kupowany od Forda. Nie znamy jeszcze ostatecznej mocy auta, ale Noble celuje w 550-560 KM, co uplasuje go w górnych zakresach mocy jaką ten silnik jest w stanie osiągnąć. Dodajmy, że to szeroko stosowana jednostka trafiająca do aut różnych segmentów - od SUV-a Lincoln Navigator do supersportowego Forda GT.

W odróżnieniu od tych aut Noble chce wykorzystać manualną skrzynię 6-biegową. Napęd będzie trafiał na tylne koła przez dyferencjał o ograniczonym poślizgu. Zawieszenie prawdopodobnie będzie oparte o podwójne wahacze i pasywne amortyzatory - tak samo jak w M600 i poprzednich modelach firmy.

Reklama
Gear_Stick-Low-Res-gigapixel-standard-scale-2_00x
14

Wizualnie M500 wygląda już trochę inaczej niż podczas pierwszego pokazu na Festival of Speed w 2019 roku. Dopracowano przedni i tylny pas, a niektóre panele nadwozia mają trochę inny kształt. Oświetlenie pożyczono od producentów masowych - przednie światła pochodzą z Corvette C7, a tylne wykorzystują fragment lamp z rodzinnego Citroena C4 Picasso (pięciomiejscowego, żeby być ścisłym). Ważne, że ostateczny efekt jest łatwo rozpoznawalny jako Noble.

Wewnątrz układ jest prosty, z dwoma cyfrowymi interfejsami na desce rozdzielczej, bez dużego cyfrowego zestawu wskaźników. Znaczna część wnętrza jest pokryta materiałem podobnym do Alcantary, ale jak w przypadku wszystkich Nobli, ostateczna specyfikacja zależy od indywidualnego klienta. Ceny nie zostały jeszcze ujawnione, ale biorąc pod uwagę, że celem nowego modelu jest segment mniejszych supersamochodów, należy spodziewać się cen w przedziale 120-180 tys. funtów (650-850 tys. zł) - przestrzeni zajmowanej w niższej partii przez R8, a w wyższej przez McLarena Artura i Maserati MC20.

Drugie wydanie EVO magazine

Zamów drugie wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić drugi numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w dobrych salonach prasowych.

Nowy Ford Mustang Dark Horse
Premiera Mustanga
Debiutuje nowy Ford Mustang. Na początek wersja standard, GT i Dark Horse

Ford Mustang nowej generacji otrzymał odświeżony wygląd, ale zachował silnik V8 i ręczną przekładnię.

15 września 2022
Prowadzący Moto Stories
Podcast
Nadchodzące cyborgi motoryzacji

Co czeka nas w bliższej lub dalszej przyszłości motoryzacji? Czy będzie w niej miejsce dla petrolheada?

6 września 2022
Najnowsze Porsche 911 GT3 RS
Porsche / 911 GT3 RS
Najnowsze Porsche 911 GT3 RS z rozbudowanym aero i mocą 525 KM

Oto najbardziej ekstremalne GT3 RS w historii - torowa broń inspirowana sukcesami Porsche w sporcie.

17 sierpnia 2022
Porsche 356
Podcast
Speedstery - auta pożądane, choć nie do końca zrozumiałe

Pozbawione dachów, z pięknymi liniami nadwozia, rozbudzają serca petrolheadów od kilku już dekad.

7 sierpnia 2022
Lamborghini Huracan Sterrato
Huracan Sterrato
Lamborghini Huracan Sterrato niemal gotowy do produkcji

Wielkimi krokami zbliża się premiera uterenowionej wersji Lamborghini Huracan z silnikiem V10.

24 września 2022
Cadillac CT5-V Blackwing sylwetka z przodu
Cadillac / CT5-V Blackwing
Cadillac CT5-V Blackwing - amerykańska odpowiedź na BMW M5 Competition

Doładowane sprężarką V8, 677 KM i ręczna skrzynia - czy te atrybuty wznoszą CT5-V na poziom BMW M5?

23 września 2022
Mercedes AMG C63 podczas prezentacji
Mercedes / C63 AMG
Poznajcie nowego, hybrydowego Mercedesa-AMG C63 S E-Performance

Do walki z BMW M3 AMG wystawia nowy model C63 S z czterema cylindrami, wtyczką i ogromną mocą 680 KM.

23 września 2022
Bentley Bentayga S 2022 podczas testu
Bentley Bentayga
2022 Bentley Bentayga S - z naciskiem na sport

Nowe ustawienia podwozia wystarczyły do stworzenia najlepiej jeżdżącej wersji Bentaygi.

21 września 2022
Maserati GranTurismo Trofeo sylwetka z przodu
Maserati / GranTurismo
Nowe Maserati GranTurismo Trofeo gotowe do wejścia na rynek

Wciąż nie znamy szczegółów, ale Maserati GranTurismo po 15 latach wreszcie doczekało się następcy.

20 września 2022
Mazda CX-60 podczas testu
Mazda / CX-60
2022 Mazda CX-60 - w opozycji do Audi, BMW i Mercedesa

Mazda modelem CX-60 wykonuje krok w stronę klasy premium, ale czekamy na coś bardziej w stylu Evo.

16 września 2022
Rodzina Forda Mustanga
Ford Mustang
Ford wraca do Le Mans z nowym Mustangiem GT3

Przy okazji premiery nowego Mustanga zaprezentowano motosportowe plany Forda na najbliższe lata.

15 września 2022
Nowy Ford Mustang Dark Horse
Premiera Mustanga
Debiutuje nowy Ford Mustang. Na początek wersja standard, GT i Dark Horse

Ford Mustang nowej generacji otrzymał odświeżony wygląd, ale zachował silnik V8 i ręczną przekładnię.

15 września 2022
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio podczas testu
Alfa Romeo / Giulia
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio - test przyszłego włoskiego klasyka

Miała skończyć w cieniu M3, a skradła nasze serca - Giulia Quadrifoglio to najlepsza współczesna Alfa.

15 września 2022
Honda Civic e:HEV Sport podczas testu
Honda / Civic
2022 Honda Civic e:HEV Sport - w poszukiwaniu genów Type R

Najnowsza Honda Civic FL5 w wersji Sport jest swoistym przedsmakiem nowego Type R.

14 września 2022
Ferrari Purosangue prezentacja
Ferrari / Purosangue
Debiutuje Purosangue - Ferrari Utility Vehicle z wolnossącym V12

Oto odpowiedź Ferrari na Lambo Urus i AM DBX707 - najnowsze Purosangue z 725-konnym V12.

14 września 2022
Pagani Utopia sylwetka z przodu
Pagani / Utopia
Zaprezentowano nowe Pagani Utopia z silnikiem V12 o mocy 864 KM

Po sześciu latach prac Pagani zaprezentowało nowy model Utopia wyposażony w mocne V12 twin turbo.

13 września 2022