Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Miała skończyć w cieniu M3, a skradła nasze serca - Giulia Quadrifoglio to najlepsza współczesna Alfa.
Dzięki konstrukcji z aluminium i karbonu auto jest stosunkowo lekkie, więc potrafi przyspieszyć do 100 km/h w zaledwie 3,9 s. Nawet jak na dzisiejsze niedorzeczne standardy mocy turbodoładowanych silników 510 KM w Alfie robi odpowiednie wrażenie. Jednak nie sama moc gra tu kluczową rolę, bo jak na samochód tej klasy Giulia Quadrifoglio jest też dosyć lekka.
Aby maksymalnie ograniczyć masę auto wyposażone jest seryjnie w wał napędowy, maskę, dach i przedni splitter z włókna węglowego. Ramy pomocnicze zawieszenia i silnika wykonano z aluminium, podobnie jak blok silnika. Wszystkie wysiłki konstruktorów przyniosły niezły efekt, bo deklarowana przez producenta masa własna Giulii Q to 1524 kg.
Alfa Romeo może się pochwalić czasem sprintu do 100 km/h w zaledwie 3,9 s oraz prędkością maksymalną 307 km/h. Na Nurburgringu samochód ten wykręcił czas 7:39, a na torze w Bedford zmierzyliśmy mu czas 1:23,6. To najszybszy sedan jakim mieliśmy okazję tam jeździć.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.
Już za tydzień Porsche pokaże flagową wersję Taycana, jakiej jeszcze nie było.
Mate Rimac wyraził swoje zastrzeżenia do zapowiadanych przez Elona Muska osiągów Tesli Roadster.
Na bazie Maserati MC20 Włosi stworzyli torowy model specjalny wyposażony w 730-konny silnik V6.
Niektóre nowe AMG porzuciły V8 na rzecz silników czterocylindrowych, ale G63 ten trend nie dotyczy.
Za Peugeotem 9X8 w specyfikacji Le Mans Hypercar 2024 stoi gruntowna zmiana koncepcji aerodynamiki.
Amerykański Hennessey Venom F5 Revolution pobił rekord aut produkcyjnych na Circuit of the Americas.
Kultowe V12, ponad 800 KM i klasyczny wygląd GT - tak zapowiada się następca Ferrari 812 Superfast.
Modyfikacje opracowane dla Porsche Taycan mogą wkrótce trafić do pokrewnego Audi e-tron GT RS.
W ramach tegorocznego liftingu Continental GT po raz pierwszy otrzyma napęd hybrydowy typu plug-in.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Trzymiejscowy supercar SCG004 w wersji drogowej jest odrobinę bliżej oficjalnego debiutu.
GT-R zwyczajnie nie chce umrzeć. Teraz dostał poprawki silnika i kosmetyczne zmiany stylizacji.
W tym roku Ariel planuje wprowadzić na rynek ekstremalną wersję Atoma oraz drugą generacją Nomada.
Szykuje się nowa, szybka Lancia - model Ypsilon HF otrzyma napęd o mocy 240 KM.