Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio - test przyszłego włoskiego klasyka

Miała skończyć w cieniu M3, a skradła nasze serca - Giulia Quadrifoglio to najlepsza współczesna Alfa.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

15 września 2022
  1. 1.Wstęp
  2. 2.Silnik i skrzynia biegów
  3. 3.Osiągi i czas 0-100
  4. 4.Prowadzenie i tłumienie
  5. 5.Wnętrze i technologia
  6. 6.Na co dzień
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio podczas testu
16
Ocena Evo
Cena:
od 473 000 zł
imponująco szybka, a przy tym całkiem łatwa do opanowania
jak na Alfę niezbyt piękna; dziwne zachowanie przy niskich prędkościach

Silnik i skrzynia biegów

Giulia Q, tak jak wiele wspaniałych Alf, ma silnik V6. Tutaj współpracuje on z aksamitnym 8-stopniowym automatem. Silnik V6 jest silnie zakorzenionym symbolem w historii Alfy Romeo i cechą łączącą Giulię z najlepszymi Alfami z przeszłości. 2.9-litrowa jednostka może nie ma takiej reputacji ani nie brzmi tak dobrze jak świetne motory Busso, za to jej DNA jest mocno zbliżone do silnika V8 stosowanego w Ferrari California T. Czy ktoś potrzebuje lepszej rekomendacji?

Jeśli koneksje z Maranello nie są wystarczającym wabikiem, może będą nim liczby. Motor Giulii Quadrifoglio osiąga 510 KM przy 6500 obr./min., kręci się do 7 tysięcy i generuje 600 Nm momentu obrotowego w zakresie 1800-5500 obrotów. Nie jest to silnik szczególnie chętnie wkręcający się na obroty, za to potrafi dostarczać swoje osiągi liniowo i przewidywalnie. Nie zmarnujesz żadnej okazji, aby przeciągnąć bieg pod czerwone pole obrotomierza.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio na zakręcie
16
Reklama

Na początku kariery rynkowej Giulia kusiła jeszcze manualną skrzynią biegów, ale w tym momencie oferta jest ograniczona tylko do 8-stopniowego automatu. Oczywiście to ten sam sprawdzony ZF, który trafia też do Aston Martina, BMW, Jaguara, Audi, Land Rovera i Maserati. 

Puryści mogą być odrobinę rozczarowani tak szybkim wycofaniem manuala, ale prawdę mówiąc automat sprawdza się w Giulii lepiej. Jest szybki, pracuje gładko i praktycznie jest bezbłędny, podczas gdy skrzynia ręczna miała zbyt długie drogi prowadzenia lewarka i nie była okazem precyzji.

Napęd wędruje na tylną oś przez kompozytowy wał napędowy i sterowany elektronicznie dyferencjał o ograniczonym poślizgu. Potrafi on nie tylko stopniowo się blokować, ale także aktywnie rozdzielać moment obrotowy, czyli posiada funkcję torque vectoring.

Osiągi i czas 0-100
Michał Sztorc z nową okładką EVO Magazine
PREMIERA EVO
Już jest nowe EVO Magazine. Rower na okładce?! Co im strzeliło do głowy?!

Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!

28 lutego 2025
Yokohama on Tour - Puszcza Białowieska - zimą
Prezentacja Partnera
Ruszamy na wschód do Puszczy Białowieskiej

Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!

28 lutego 2025
Ducati Panigale V4 na torze
Prezentacja Partnera
Co na nas czeka w salonach Ducati w 2025 roku?

Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji

25 lutego 2025
Test opon 2024
Test opon 2024
EVO TEST OPON 2024 - w corocznym teście wyłaniamy najlepsze opony

Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?

25 lutego 2025
Aston Martin Apple CarPlay Ultra
Aston Martin
Aston Martin jako pierwszy wdraża Apple CarPlay Ultra

Długo wyczekiwany system Apple CarPlay Ultra debiutuje na pokładzie wszystkich modeli Aston Martina.

17 maja 2025
BMW Skytop Concept
BMW / Skytop
BMW Skytop złapane na drodze - efektowny roadster wchodzi do produkcji

BMW planuje wyprodukować 50 egzemplarzy efektownego roadstera Skytop bazującego na M8.

15 maja 2025
2027 Porsche 911 GT2 RS spyshot
Porsche / 911 GT2 RS
Po Nürburgringu krąży prototyp ekstremalnego 911 - będzie nowe GT2 RS?

Tajemniczy prototyp Porsche 911 wyróżnia się znacznie poszerzonym tyłem i agresywną aerodynamiką.

15 maja 2025
De Tomaso P72 wersja produkcyjna
De Tomaso / P72
Po 6 latach przygotowań De Tomaso P72 jest gotowe do produkcji

Zaprezentowany pierwszy raz w 2019 roku butikowy hipersamochód De Tomaso P72 doczeka się produkcji.

14 maja 2025
Genesis GV60 Magma spyshot
Genesis / GV60
Rywal Porsche Macan, Genesis GV60 Magma, powoli zrzuca kamuflaż

Na drogach pojawiły się nowe, mniej zamaskowane i bardziej agresywne, prototypy Genesis GV60 Magma.

14 maja 2025
2025 Skoda Enyaq RS lifting
Skoda / Enyaq
Skoda Enyaq RS po liftingu ma nową “twarz” i 340 KM mocy

Elektryczna Skoda Enyaq RS w ramach liftingu otrzymała odświeżający design i wzrost wydajności.

11 maja 2025
2026 Chevrolet Corvette C8 wnętrze
Chevrolet / Corvette C8
W odświeżonej Corvette poprawiono jedną z kluczowych wad generacji C8

Jak zapewnia Chevrolet, wnętrze nowej Corvette C8 zyskało głównie na ergonomii i technologii.

10 maja 2025
2025 Assetto Corsa Evo trailer
GRY
Assetto Corsa EVO: pierwsze wrażenia, lista aut i ścieżka rozwoju

Nowa odsłona popularnej gry wyścigowej z 2014 roku właśnie zyskała pierwszą aktualizację.

9 maja 2025
Land Rover Defender D7X-R Dakar 2026
Land Rover / Defender
Defender D7X-R ma być najlepszą terenówką Dakaru w klasie stock

Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.

9 maja 2025
2025 Porsche 718 Cayman spyshot
Porsche / 718 Boxster/Cayman
Elektryczne Porsche Cayman o mocy 600 KM - kiedy premiera?

Mija prawie połowa roku, a nadal niewiele wiemy o testowanym elektrycznym Porsche Cayman/Boxster.

7 maja 2025
Mercedes-AMG GT APXGP Edition prezentacja
Mercedes / AMG GT
Mercedes-AMG GT APXGP Edition to wóz służbowy Brada Pitta w “F1”

Nowe AMG GT wygląda dobrze, ale jego długoterminowa wartość będzie zależała od sukcesu filmu “F1”.

6 maja 2025
911 Singer Carrera Coupe debiut
Singer
Singer prezentuje nowe 911 stworzone z pomocą Red Bulla i Coswortha

Nowy Singer oprócz wyjątkowej jakości zawiera odrobinę wyścigowego know-how Red Bulla i Coswortha.

6 maja 2025