Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo - cyfrowa zapowiedź hot hatcha Opla

Ta Corsa to czysta fantastyka, ale jednocześnie przedsmak faktycznego Opla Corsa GSE na prąd.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

20 sierpnia 2025
Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo
7

Opel Corsa nie jest pierwszym samochodem jaki przychodzi na myśl na hasło “Vision Gran Turismo”, ale niekonwencjonalność zazwyczaj zadziwia i zaskakuje. Dajmy więc Oplowi szansę. Oto Corsa GSE Vision Gran Turismo, która dosłownie jest szalonym samochodem koncepcyjnym przeznaczonym na cyfrowe tory wyścigowe Polyphony GT7, ale między wierszami zapowiada powrót GSE jako kontynuacji dawno niewidzianej gamy OPC.  Wkrótce na rynku pojawi się nowy hot hatch od Opla, który ma konkurować z Alpine A290, Mini Cooperem JCW i Peugeotem 208 GTi.

Projekt Corsy Vision GT jest futurystyczny, ale jednocześnie ma w sobie coś ze starego, pudełkowatego Opla Manta 400 - coś jak wyścigówka Grupy 5 pochodząca z dystopijnej przyszłości. Wszędzie ostre krawędzie i ogromne wycięcia.

Corsa GSE Vision Gran Turismo powstała w celu upalania na wirtualnych torach Gran Turismo 7.

Panele przednich błotników przypominają nam Lamborghini Countach autorstwa Gandiniego, a z tyłu widać ogromne poszerzenia w stosunku do normalnej Corsy. Auto ma 1,87 m szerokości, więcej niż obecna 911 Carrera. Prawdę mówiąc, nic tutaj nie przypomina poczciwego hatchbacka widywanego na każdej ulicy.

Z przodu rzuca się w oczy jaskrawozielony kolor, który rozlewa się pod przednim zderzakiem i reflektorami, a także pod przednią szybą, wyznaczając kanał aerodynamiczny. Inne ważne i widoczne elementy aerodynamiczne również są podkreślone kolorem zielonym – osłony, skrzydło i ogromny tylny dyfuzor. Elementy stylistyczne, które mogą pojawić się w przyszłych wersjach Corsy, to nowy „panel” pasa przedniego oraz zmodyfikowane światła, które nieco odbiegają od dotychczasowego ostrego motywu pazura.

Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo design tył
7

Koła (rozmiar 21 z przodu i 22 z tyłu) mają skrajnie futurystyczny wzór, ale również zawierają odniesienia do dorobku Opla. Trójkątne kształty są inspirowane kontrowersyjnymi trójramiennymi felgami oferowanymi jako opcja do jednego z dawnych modeli.

W środku równie ekstremalnie jak na zewnątrz. Jaskrawy fotel występuje w pakiecie z sześciopunktową uprzężą. Kierowca ma przed sobą prostokątną kierownicę z najważniejszymi funkcjami. Deska rozdzielcza i panele drzwiowe są podświetlane, aby wyświetlać kierowcy komunikaty, na przykład o tym, że ktoś lub coś znajduje się w martwym polu samochodu – dziwne ustępstwo na rzecz praktyczności i bezpieczeństwa w tak wyścigowym pojeździe, ale przynajmniej zmniejsza to ryzyko, że podczas wspinaczki na Trial Mountain zepchniesz swojego kolegę z drogi. Interesujące, że na pedałach umieszczono znaki “+” i “-”.

Reklama

Wirtualna Corsa po części zapowiada realnego hot hatcha Opla, choć znacznie mniej ekstremalnego.

Ponieważ jest to cyfrowa makieta do gry, osiągi odpowiadają bardziej supersamochodom niż miejskim hatchbackom. 800 KM i 800 Nm z dwóch silników elektrycznych - po jednym na oś - ale dodatkowo funkcja boost podnosząca chwilowo (do 4 s) moc o kolejne 80 KM. Źródłem energii są baterie o pojemności 82 kWh. Do 100 km/h Corsa GSE VGT rozpędza się w 2 sekundy i rozpędza się do 320 km/h. Gdyby tylko istniała…

Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo wnętrze
7

Chociaż w pewnym sensie będzie istnieć. Może nie w takiej formie jak w grze, ale Opel zamierza pokazać swojego nowego hot hatcha na prąd podczas wrześniowego IAA w Monachium. A czy ten dziki koncept ewoluuje w coś, co będzie można kupić za prawdziwe pieniądze? 

Możemy sobie wyobrazić Corsę konkurującą z Renault 5 Turbo 3E, ale doczekamy się pewnie tylko modelu GSE powielającego wszystko co mamy już teraz w Mokce GSE, łącznie z osiągami i napędem. To oznacza topowy wariant o mocy 280 KM z momentem obrotowym 345 Nm i szperą przy przedniej osi. Właśnie takie atrybuty mają wszystkie usportowione małe modele elektryczne koncernu Stellantis, od wspomnianej Mokki, przez Alfę Junior Veloce, do Peugeota 208 GTi. Tak czy inaczej Opel chyba na serio zamierza zaatakować rynek całą gamą wariantów GSE.

Defender z przyczepą na haku
Prezentacja Partnera
Podróż Defenderem w Dolomity – test opon Yokohama Geolandar A/T G015

Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.

13 sierpnia 2025
Garagisti GP1 koncept
Garagisti / GP1
Garagisti GP1 to kolejne po GMA T.50 superauto z V12 i manualem

Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.

11 sierpnia 2025
Lamborghini Temerario test torowy
Lamborghini / Temerario
Lamborghini Temerario - pełen ogień hybrydowym następcą Huracána

Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?

3 sierpnia 2025
Chevrolet Corvette ZR1X design
Chevrolet / Corvette C8
Nowa Corvette ZR1X pobiła czas Mustanga GTD na Nürburgringu

…dokładnie tak jak powinna zważając na ponad 450 KM różnicy mocy.

1 sierpnia 2025
Volkswagen Tiguan test PL
Volkswagen / Tiguan
Volkswagen Tiguan R-Line - najchętniej wybierany model w najrzadziej wybieranej wersji

Odświeżony crossover VW ciągle ma idealne wręcz rozmiary i jest… skutecznym Volkswagenem.

20 sierpnia 2025
Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo
Opel / Corsa
Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo - cyfrowa zapowiedź hot hatcha Opla

Ta Corsa to czysta fantastyka, ale jednocześnie przedsmak faktycznego Opla Corsa GSE na prąd.

20 sierpnia 2025
Lamborghini Fenomeno premiera
Lamborghini / Fenomeno
Lamborghini Fenomeno – nowe limitowane Lamborghini V12 (2025)

Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.

19 sierpnia 2025
GMSV S1 LM główne
Gordon Murray Automotive
Dwa nowe modele Gordona Murraya. Jeden wygląda zupełnie jak McLaren F1

Le Mans GTR oraz S1 LM to dwa nowe samochody z działu zamówień specjalnych Gordon Murray Automotive.

19 sierpnia 2025
Ringbrothers Octavia aston martin dbs
Restomod
To nowy restomod Aston Martina, choć nazwa może sugerować co innego

Ringbrothers Octavia to nie popularny liftback Skody z silnikiem V8, a nowy restomod Aston Martina…

18 sierpnia 2025
Longbow zapowiedź
Longbow
Ta brytyjska firma może przejąć filozofię lekkości Lotusa

Marka Longbow buduje lekki i prosty elektryczny samochód sportowy, który ma mieć rozsądną cenę.

18 sierpnia 2025
Nowa era męskiej pielęgnacji – jak zmieniły się przyzwyczajenia mężczyzn!
Prezentacja Partnera
Nowa era męskiej pielęgnacji – jak zmieniły się przyzwyczajenia mężczyzn!

Jeszcze kilkanaście lat temu męska półka w łazience często ograniczała się do żelu pod prysznic 3w1 - jak jest dziś?

14 sierpnia 2025
Ford Kuga test PL
Ford / Kuga
Ford Kuga - słusznie lubiany wielozadaniowiec

To jeden z najmniej emocjonujących segmentów, ale nieustannie mogący sporo zaoferować.

14 sierpnia 2025
Defender z przyczepą na haku
Prezentacja Partnera
Podróż Defenderem w Dolomity – test opon Yokohama Geolandar A/T G015

Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.

13 sierpnia 2025
Garagisti GP1 koncept
Garagisti / GP1
Garagisti GP1 to kolejne po GMA T.50 superauto z V12 i manualem

Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.

11 sierpnia 2025
Kamm 912T restomod
Restomod
Ten restomod Porsche 912 ma mniej mocy niż BMW 3, ale to nieważne

Kamm Manufaktur właśnie pokazało samochód będący idealnym antidotum na współczesny wyścig mocy.

9 sierpnia 2025
Bugatti Brouillard prezentacja
Bugatti / Brouillard
Bugatti Brouillard to pierwszy z wielu nowych one-offów z Molsheim

Kto powiedział że W16 zniknęło? Jeśli masz kasę i wyobraźnię, Bugatti jest gotowe współpracować.

7 sierpnia 2025